پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

آشنایی با ژانر های عکاسی

آشنایی با انواع ژانر های عکاسی + عکس

فهرست عناوین

آشنایی با ژانر های عکاسی موضوعی است که یادگیری آن برای هر هنرجوی عکاسی ضروری است . اگر قصد دارید یک عکاس خوش ذوق و حرفه ای شوید و در انتخاب ژانر دچار سردرگمی هستید با این مقاله پویا اندیش همراه باشید.
ما قصد داریم انواع ژانرهای عکاسی را با شما در میان بگذارید. به صورت کلی باید گفت تقسیم بندی ژانر در آثار تجسمی کار آسانی نیست. اما در این بخش سعی میشود به انواع ژانر عکاسی شناخته‌شده پرداخته‌شود. به کدام نوع ژانر در عکاسی تسلط داشته باشم؟

انواع ژانر های عکاسی

این احتمالاً چالش برانگیزترین تصمیمی است که باید در زمان شروع فعالیت خود در زمینه عکاسی بگیرید. وقتی به همه سوژه های مختلفی که برای ثبت وجود دارد و همه روش های مختلف ایجاد تصویر فکر می کنید ، ژانرهای عکاسی واقعاً پویا و متنوع است.
در هر نوع ژانر عکاسی چیزی برای همه وجود دارد و انواع مشاغل عکاسی نیز به همان اندازه هیجان انگیز است. ما در اینجا محبوب ترین ژانرهای عکاسی را گردآوری کرده ایم.
البته، این لیست همه جانبه نیست، زیرا مشاغل مختلفی در صنعت ما در دل مشاغل مختلف جای گرفته‌است. و همچنین مشاغل زیادی وجود دارد که مستقیماً به عکاسی مربوط نیستند و برای انجام آنها مهارت های عکاسی ضروری است.

آشنایی با ژانر های عکاسی

مهم ترین ژانرهای عکاسی کدام است؟

لیست ژانرهای عکاسی تنوع بالایی دارد که اگر بخواهیم به مهم ترین آنها اشاره کنیم می توان موارد زیر نام برد:

  • ژانر عکاسی عروسی
  • ژانر عکاسی پرتره
  • ژانر عکاسی فاین آرت
  • ژانر عکاسی معماری
  • ژانر عکاسی تبلیغاتی
  • ژانر عکاسی از طبیعت
  • ژانر عکاسی از حیوانات
  • ژانر عکاسی تبلیغاتی
  • ژانر عکاسی علمی و تخصصی
  • ژانر عکاسی تجاری و صنعتی و …

آشنایی با ژانر عکاسی عروسی

اولین نوع شغل عکاسی شامل عروسی و مراسم است. بسیاری از افراد در طول تمام عمر زندگی فقط یک بار هزینه عکاسی حرفه ای را پرداخت می کنند، تقریباً همه برای عروسی خود عکاس استخدام می کنند.
عکاسان می‌توانند از تکنیک های عکاسی مد در عکاسی عروسی استفاده کنند و این در صورت توافق با مشتری است. به عنوان یک شغل، عکاس عروسی بودن شامل ترکیبی هیجان انگیز از عکاسی پرتره و رویداد های متنوع است. عکاسان بزرگ عروسی کسانی هستند که شغل خود را دوست دارند.
بسیاری از عکاسان تازه کار شروع به عکاسی از عروسی می کنند آنها فکر میکنند ، “پول آنجاست”. اما اگر قلب عکاس در کار آنها نباشد، این طرز فکر در نهایت به یک مدل تجاری ناامید کننده منجر می شود. با ثبت نام در دوره عکاسی پویااندیش با تمامی این نکات آشنا‌شده و تبدیل به یک عکاس حرفه‌ای خواهید شد.

عکاسی عروسی

آشنایی با ژانر عکاسی پرتره

پرتره یکی از رایج ترین انواع عکاسی است که وقتی گزینه های شغلی را در نظر می گیریم ، بدون شک به پرتره فکر می کنیم. انواع سبک های عکاسی که می تواند در پرتره ها گنجانده شود حیرت انگیز است عکاسی پرتره مکانی عالی برای شروع به عنوان یک عکاس است.
ایجاد یک نمونه عالی از عکس های با کیفیت می تواند منجر به تجارت بیشتر شود. این کار اغلب می تواند منجر به کار بیشتر خانواده ها و عروسی ها شود زیرا بازاریابی دهان به دهان جادو می کند. در دوره های عکاسی پویا اندیش با انواع ژانر پرتره آشنا می شوید.

عکاسی پرتره

آشنایی با ژانر های عکاسی (عکاسی فاین آرت)

از بین انواع عکاسی ، این ژانر عکاسی بدون قانون است. عکاسان هنرهای زیبا هنر را خلق می کنند. آنها کارهای خود را در گالری ها و نمایشگاه های هنری به نمایش می‌گذارند و به طور کلی ، یک محصول چاپی قاب دار و تمام‌شده را به مشتریان خود می‌فروشند.
عکاسی با هنرهای زیبا می تواند از هر موضوعی برخوردار باشد ، اما هنرمندان منظره و پرتره احتمالاً رایج ترین آنها هستند. تصاویر هنری زیبا مربوط به گرفتن پاسخ های احساسی و برقراری ارتباط با مخاطب‌است.

ژانر عکاسی عکاسی فاین آرت

آشنایی با ژانرهای عکاسی (عکاسی معماری)

در حالی که بسیاری عکس‌گرفتن از ساختمان‌ها را یک سرگرمی سرگرم کننده میدانند ، بسیاری از عکاسان متخصص، شغل حرفه‌ای خود را عکاسی معماری می‌دانند. این عکاسان که توسط آژانس های معماری کار می کنند یا به عنوان فریلنسر کار می کنند ، ماهیت ساختمان ها را از ابتدا تا انتها ثبت می کنند.
جزئیات گرفته‌شده شامل فضای داخلی و خارجی ساختمان می باشد. عکاسی معماری به حداقل تکنیک ها و تجهیزات خاص نیاز دارد تا مشکلات تحریف و چشم انداز را که در بسیاری از زوایای ساختمان نمایان می شود ، به حداقل برساند. در دوره های فتوشاپ پویا اندیش با انواع راه های مشکلات تحریف عکس آشنا میشوید.
املاک داران مسکن همیشه به عکس های عالی نیاز دارند . به خصوص در بازار امروز که بسیاری از مشتریان قبل از تصمیم به خریدن‌آنها ، بسیاری از املاک را بصورت آنلاین مشاهده می‌کنند. درست‌ساختن تصاویر معماری با کیفیت دشوار است و املاک مسکن ها هزینه عکس های حرفه ای را به ویژه در بازارهای حرفه ای کاری با قیمت بالا پرداخت می کنند.

ژانر عکاسی معماری

آشنایی با ژانر های عکاسی (عکاسی تبلیغات)

عکاسی تبلیغاتی می تواند شامل موضوعات مختلفی مانند عکاسی خیابانی ، عکاسی از سبک زندگی ، عکاسی از مد ، یا عکاسی از محصول باشد. عکاسان تبلیغاتی می توانند به عنوان فریلنسر کار کنند ، تصاویر را به صورت پروژه به پروژه بفروشند یا ممکن است مستقیماً برای آژانس های تبلیغاتی بزرگ کار کنند.
به هر کجا که میرویم با عکاسی احاطه شده‌ایم. عکاسی روی بیلبوردها ، تابلوهای خیابان ، تبلیغات مجله ، عکس ها حتی در جیب ما در تلفن های هوشمند وجود دارند بنابراین شاخه عکاسی تبلیغات یک شاخه پرکاربرد است. اگر دوست دارید عکاسی را بصورت حرفه ای و اصولی یاد بگیرید اما زمان آزاد لازم برای شرکت در دوره های حضوری را ندارید، می توانید در دوره های آنلاین عکاسی پویا اندیش شرکت کنید.

ژانر عکاسی تبلیغاتی

آشنایی با ژانرهای عکاسی (عکاسی از حیوانات خانگی)

اگر سوژه شما یک حیوان خانگی است ، پس عکاسی از حیوانات خانگی ممکن است برای شما مناسب باشد.
این یک بخش در حال رشد است و از لحاظ شرایط کاری و نوع سبک آن به پرتره شباهت زیادی دارد عکاسی از حیوانات خانگی شامل ترکیبی سرگرم کننده از جلسات استودیو و عکاسی در فضای باز و در محل است.

ژانر عکاسی حیوانات

آشنایی با عکاسی ورزشی

اگر عاشق ورزش هستید ، یک عکاس ورزشی بودن یک انتخاب ایده آل برای شما است.
از حاشیه ورزشی عکاسی کنید ، عکاسان ورزشی با استفاده از دوربین های سریع و لنزهای تله صحنه را بزرگنمایی می کنند و عکس های برنده را ثبت می کنند.
عکس ها در مواد تبلیغاتی برای تیم ها ، در تبلیغات و بازاریابی ، و در رسانه های خبری آنلاین کاربرد دارد.

ژانر عکاسی ورزشی

 آشنایی با ژانر عکاسی علمی یا تخصصی

بسیاری از زمینه ها برای انتشارات ، مطالب آموزشی و نگهداری سوابق به عکاسی عالی اعتماد می کنند. همچنین خیلی از شرکت‌های تحقیقاتی علمی و پزشکی عکاسان را برای ثبت یافته‌های جدید استخدام میکنند.
بسیاری از صنایع دیگر برای انجام نظرسنجی ها و بررسی ها به عکاس اعتماد می کنند. به عنوان مثال ، در فلوریدا ، مطالعات حیات وحش هوایی به طور معمول برای بررسی تعداد گاوداری‌ها و پرندگان ساکن در مناطق دور‌افتاده انجام می‌شود.
بسیاری از شرکت های بیمه برای بازرسی از خانه ها و ساختمان ها به عکاسان اعتماد میکنند و یافته‌های عکاسی خود را برای ثبت خسارت یا شرایط به شرکت می‌فرستند. اینها فقط چند نمونه از زمینه های تخصصی است که به طور منظم از عکاسی استفاده می کنند.
بعد از شرکت در کلاس های عکاسی پویا اندیش با یک مدرک تخصصی وارد بازار کار شوید.

ژانر عکاسی علمی یا تخصصی

سخن پایانی

تهیه لیستی از انواع مختلف عکاسی که می توانید از آن درآمد کسب کنید تقریباً غیرممکن است. برای حرفه عکاسی ، انتخاب راهی که باید طی کنید دشوار است. بسیاری از عکاسان مسیرهای زیادی را در حرفه خود امتحان می کنند تا زمانی که راهی را پیدا کنند که مناسب آنها باشد.
موفق ترین عکاسان در یک مکان خاص کار می کنند ، کاری که آنها در آن تخصص دارند بنابراین ، دوست دارید به کدام ژانر عکاسی تسلط داشته باشید. با شرکت در کلاس های عکاسی آنلاین و حضوری پویا اندیش با انواع سبک ها آشنا می شوید و ژانر خود را به راحتی پیدا میکنید.
با تکنیک هایی که در دوره فتوشاپ در عکاسی یاد می گیرید، می توانید براحتی ادیت های لازم روی عکس های خود را انجام دهید. کیفیت دوره آنلاین فتوشاپ در عکاسی پویااندیش کم از دوره حضوری نداشته و نه تنها می توانید مهارت و دانش خود را افزایش دهید بلکه در وقت و زمان نیز صرفه جویی خواهید کرد.

آموزشگاه حرفه ای عکاسی

پایان بخش :

آشنایی با انواع ژانر های عکاسی + عکس

سوالات متداول

عکاسی فاین آرت چیست؟

عکاسی فاین آرت در واقع به ژانر عکاسی های هنری مربوط می شود که در آن تصاویر بیشتر با هدف یک مضمون هنری گرفته می شوند و بخشی از هنرهای زیبا محسوب می شود. معمولا در این ژانر قانون و قاعده مشخصی برای عکاسی دنبال نمی شود و تصاویر می توانند با موضوعات مختلف و با ایده های هنری گرفته شوند.

آیا عکاسی معماری بخشی از عکاسی تجاری است؟

در واقع می توان گفت که ژانر عکاسی معماری می تواند به عنوان زیر مجموعه ای از عکاسی تجاری در نظر گرفته شود، چرا که در آن عکاس با خلاقیت بالا و با هدف نمایش کار معمار و ایده های پیاده شده در یک فضا عکس های هنرمندانه خود را می گیرد. در این سبک از عکاسی کار معمار، ایده های او، میزان مهارت کاری و حرفه ای و مواردی از این دست در عکس ها نمایش داده می شود و به نوعی برای تبلیغ یک ساختمان یا یک پروژه مورد استفاده قرار می گیرند.

از سبک عکاسی پرتره در چه ژانرهایی استفاده می شود؟

در بین تمامی ژانرهای عکاسی، عکاسی پرتره از آن دست ژانرهایی است که خود در سایر سبک های عکاسی به مراتب مورد استفاده قرار می گیرد. چه در عکاسی های تبلیغاتی و مد و فشن گرفته تا در عکاسی عروسی و عکس های شخصی، همگی می توانند از سبک عکاسی پرتره بهره ببرند. در کل می توان ژانر پرتره را به عنوان یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین سبک های عکاسی در نظر گرفت.

5/5 - (31 امتیاز)

مطالعه بیشتر

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.