پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

استخر شنای مناسب برای حیاط 113

چگونه باید استخر شنای خانگی مناسب برای حیاط خود را انتخاب کنید؟

فهرست عناوین

چه می شود اگر می توانستید در زیر تابش آفتاب خودتان را در استخر شنای حیاط تان غوطه ور کنید و این کار را هر زمانی که دوست دارید انجام دهید؟
یا این که می توانستید در پایان یک روز خسته کننده کاری، خصوصا یک روز طولانی در دفتر کار، در استخر خود شناور شده و ریلکس کنید؟
داشتن یک استخر شنای خانگی شخصی در حیاط پشتی خانه تان یک سرمایه گذاری در سبک زندگی شماست.خواه این استخر دور و بر شما و نزدیک تان باشد خواه آن را در محوطه برگزاری مهمانی های تان درست کنید. با این حال حتی برای داشتن یک استخر شنای مناسب بهتر است به دنبال یک سری ایده برتر باشید. بنابراین بهتر است حتی قبل از شروع نصب، با انواع مختلف استخرهای موجود آشنا شوید.

استخر شنای خانگی مناسب برای حیاط

در ادامه می خواهیم شما را با انواع ایده های استخر شنای مناسب آشنا کنیم. از شکل و طراحی استخر گرفته تا نوع مصالح و طراحی لبه های اطراف آن، همه چیز را در ادامه در مورد انواع مختلف استخر شنای خانگی با بررسی چند ایده و تصاویر انواع استخر بررسی خواهیم کرد.

ایده استخرهای بی نهایت

یک استخر شنای خانگی بی نظیر طبیعت دارد، یک چشم انداز طبیعی با آسمانی آبی دارد و مبلمانی زیبا در فضای باز اطراف آن چیده شده است. استخرهای بی نهایت ایده ای بی نظیر برای استخر شنای خانگی در فضاهای مدرن هستند.
این مدل استخرها امروزه جز پرمتقاضی ترین استخرهای موجود برای شنا کردن هستند و نمای آن ها بسیار لوکس و جذاب است. لبه های مینیمالیستی و طراحی براق استخرهای اینفینیتی؛ صحنه ای بی نظیر و چشم نواز را خلق می کند و به چشم های ما اجازه می دهد تا بر منظره پر زرق و برق وسیع باغ رو به روی آن تمرکز کنیم. اگر به توهم بصری بی نظیر بک لبه بی پایان علاقه دارید، این نوع سبک طراحی استخر شنای خانگی می تواند بهترین و ایده آل ترین انتخاب باشد. طراحی لبه استخر بی نهایت بخش قابل توجه آن است.

ایده استخر کوکتل

ایده این استخرها به استخرهای شنای خانگی اشاره دارد که اندازه ای کوچک دارند و از این رو برای صاحب خانه هایی که فضای بیرونی خانه آن ها برای داشتن استخر شنای خانگی محدود است، یک گزینه عالی است. این استخرها می توانند همه چیز را در اختیار شما قرار دهند. این مدل ها را می توان به عنوان استخر ویلایی کوچک در نظر گرفت. دلیل این نام گذاری این است که این استخرهای کوچک در همین فضاهای محدود ترکیبی از تمام امکانات را ارائه می دهد.
هم یک استخر هستند و هم این که دارای اسپا هم می توانند باشند. فضای نشیمن نیز در کنار استخر قرار دارد. معمولا عمق این استخرها بسیار کم است. آن ها بهترین گزینه برای خنک کردن، آرامش و سرگرمی هستند.

استخرهای شنای سولاریومی

ایده استخر شنای خانگی بعدی، یک ایده لوکس و منحصر به فرد است. بعد از عبور از یک اتاقک رومانتیک که با خوشه های انگور و شکوفه های رنگی پوشیده شده است، در انتها به یک استخر سولاریومی زیبا می رسیم. این استخر با شیشه محصور شده و نور بی پایان خورشید با تابش به این دیوار شیشه ای، فضایی جذاب را به وجود می آورد. در نتیجه اگر برای شما تصمیم گیری در مورد نوع استخر شنایی که می خواهید در خانه طراحی کنید دشوار است، این استخرهای سولاریومی که ترکیب کاملی بین یک استخر سر پوشیده و یک فضای باز هستند، بهترین گزینه است. نمای استخر داخل ساختمان با این سولاریوم های جذاب بی نظیر است.

استخر شنا با منظره های طبیعی

استخر شنای خانگی می تواند با یک نمای طبیعی فوق العاده باشد.
این استخرها محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده اند. استخرهای آب شور طبیعی نیز به دلیل ویژگی که دارند محبوبیت روزافزونی پیدا کرده اند. این استخر ها دارای سیستم خود تمیز کنندگی است. اطراف این استخرها فضایی سبز و طبیعی وجود دارد و چشم انداز بی نظیر است.

این بدان معنی است که شما دیگر نیازی به استفاده از تمیز کننده های شیمیایی نخواهید داشت. استخرهای طبیعی دارای یک منطقه خود تمیز کننده است که میکروارگانیسم ها را بدون نیاز به استفاده از کلر فیلتر می کند. برای آشنایی بیش تر با این نوع استخرها بهتر است در خصوص شان مطالعات کامل تری انجام دهید تا به مزیت های استخرهای طبیعی پی ببرید. در دوره دکوراسیون داخلی می توان با ایده های این استخرها بیش تر آشنا شد.

ایده استخرهای دایره ای در حیاط خانه

لبه های صاف و نرم استخرهای شنای دایره ای شکل به خوبی با طراحی و معماری های سنتی سازگارند. سنگ های طبیعی اطراف این استخر و استفاده از سرامیک استخر شیک، نمای استخر داخل ساختمان را به مراتب شیک تر و منحصر به فرد تر خواهد کرد. از طرفی نیز این سبک طراحی استخر شنای خانگی، حس آرامش بخش بیش تری را به محیط بیرونی خانه می بخشد.

استخر سرپوشیده و روباز

شاید حیاط پشتی شما بزرگ نباشد، اما با اضافه کردن یک پناهگاه و سطح چوبی به آن می توانید فضای در دسترس را دو برابر حالت نرمال کنید. این استخر شنای خانگی که از داخل به سمت بیرون خانه امتداد یافته است، یکی از منحصر به فرد ترین ایده هایی است که می تواند برای طراحی استخر ویلایی کوچک از آن الهام گرفت. از نظر معماری نیز این نوع طراحی استخر مزیت های کاربردی بسیار زیادی دارد و گزینه های بسیار زیادی را ارائه خواهد داد. حال با استفاده از این نوع استخر که ترکیبی از استخر سرپوشیده و روباز است می توان بسته به خلق و خو و فصل و آب و هوا، در داخل یا خارج از خانه شنا کنید. استفاده از یک دیوار شیشه ای به سهولت در جا به جایی کمک خواهد کرد.

استفاده از ایده استخر شنای خانگی زیرزمینی

حالا وقت آن رسیده تا از فضای زیرزمین خانه تان بهترین استفاده را کنید. در این سبک طراحی استخر شنای خانگی بی نظیر، طراح از فضای زیرزمین خانه برای ساخت یک استخر داخلی بی نظیر استفاده کرده است. این ایده بسیار لوکس و مدرن است و به لطف نورپردازی ریتمیک و دراماتیکی که دارد، می تواند فضای زیرزمین را فوق العاده جلوه دهد. می توان از اصول آموزش دکوراسیون داخلی برای طراحی روشنایی و نورپردازی این استخر زیرزمینی هم کمک گرفت تا نور آن مناسب با تغییرات ساعت شبانه روز، تغییر کند و تاثیر گذاری آن دو چندان شود. در عکس بالا سبک طراحی این استخر خطی و طویل است و سبک طراحی آن بسیار جذاب است.

استخر شنای خانگی با تزئینات چوبی

شکل و طراحی، آب و متریال مصرفی تنها چیزهایی نیستند که شما در زمان نصب و راه اندازی یک استخر به آن نیاز دارید و باید به آن ها توجه کنید. نحوه طراحی لبه استخر و فضای اطراف آن هم مهم است و باید به آن هم فکر کنید. گزینه های بسیار زیادی برای طراحی این بخش وجود دارد. از سنگ های آبی گرفته تا بتن، استفاده از سرامیک استخر، چمن و در نهایت کف و تزئینات چوبی. پوشش های چوبی برای ایجاد یک تضاد چشم گیر و پر جنب و جوش در برابر آب گزینه ای عالی است. البته این نوع لبه ها و پوشش ها برای طراحی استخر شنای خانگی، به تعمیر و نگهداری های بیش تری نیاز خواهد داشت.

طراحی استخرهای حرارتی

اگر احیانا خانه شما به یک دریاچه یا چشمه طبیعی نزدیک باشد، از آن برای طراحی و راه اندازی یک استخر شنای خانگی بی نظیر استفاده کنید. می توان با یک چشم انداز طبیعی یک منطقه شنای بی عیب و نقص را طراحی کرد. برای این که بتوان این استخر شنا را به یک مکان ایده آل برای تفریح در فضای باز استفاده کرد، می توان از مکانیسم گرمایش زمینی در آن استفاده کرد و با ایجاد یک استخر حرارتی بی نظیر، از تفریح در این منظره طبیعی لذت برد. دیوار های شیشه ای مورد استفاده در این استخر، می تواند علاوه بر جداسازی فضای داخلی از فضای بیرونی، امکان طراحی یکپارچه یک استخر شنای بی نظیر را فراهم کند.

طراحی استخر هایی با قفسه های باجا

یکی دیگر از استخرهای شنای پرطرفداری که می توان در حیاط خانه نصب و راه اندازی کرد، استخرهایی با قفسه های باجا نام دارند که به آن ها استخرهای بتنی هم گفته می شود. این استخرها علاوه بر کاربردی بودن و زیبایی، مزیت های زیادی دارند و دوام شان بسیار بالاست. این استخرها یک فضای طراحی شده پله مانند را در بیرون استخر فراهم می کنند که می توان با دیزاین یک سری مبلمان روی این سکوهای بتنی، یک فضای دنج را برای نشستن و استراحت خانواده در کنار فراهم کرد.

در واقع در این ایده طراحی استخر شنای خانگی، سکوها به جای این که از داخل ساخته شوند، از بیرون ساخته شده اند. این سکوها می توانند در مواقع لازم با آب پر شوند و یک استخر موقتی را برای یادگیری شنای بچه ها ایجاد کنند. در این مدل استخرها، نحوه طراحی لبه استخر اهمیت دارد و مورد توجه خواهد بود.

طراحی استخر شنای خانگی با طرح ها و اشکال نامنظم

در صورتی که فضای محوطه حیاط خانه فضای کافی را در اختیار شما قرار می دهد، در ایده های مدرن تر طراحی استخر می توان از طرح ها و اشکال نامنظم استفاده کرد. در این ایده ها، دیگر خبری از استخرهای مستطیلی شکل سنتی نیست. در نتیجه می توان به دنبال محوطه سازی بود. به فضای استخر شکل داد و آن را به شیوه های مختلف طراحی کرد. می توان فضایی را برای درختان و فضای سبز در نظر گرفت. درختان نخل، گل های رنگی و ترکیب این رنگ ها با رنگ سرامیک استخر شنای خانگی، می تواند یک نمای بی نظیر را در محوطه ساختمان مورد نظر ایجاد کند. می توان از تصاویر انواع استخر، برای الهام گرفتن در خصوص نحوه شکل دادن و الگو دادن به این استخرها کمک گرفت.

طراحی استخر شنای خانگی با سرسره

با این ایده طراحی و نصب استخر، می توان یک استخر مورد علاقه کودکان را طراحی کرد. در این ایده طراحی استخر شنای خانگی، یک سرسره آبی روی استخر نصب می شود. در کنار این سرسره های آبی نیز یک ساختار خانه ای نیز به سرسره ها منتهی خواهد شد.
این طراحی، پس زمینه نهایی برای خلق بهترین خاطرات تابستانی است. مطمئن باشید همه عاشق این سرسره های آبی و شیرجه زدن در استخر خواهند شد.

طراحی یک استخر با یک اسپای مجاور

به تصویر بالا نگاه کنید، در این طراحی استخر شنای خانگی در کنار یک استخر زیبا، طراحی یک آبگرم اختصاصی و ادغام آن با استخر، آن را از یک استخر معمولی به یک اسپای خانگی بسیار زیبا تبدیل کرده است. این سبک طراحی هم از نظر عملکردی و هم از نظر بصری بی نظیر است. نمای دیوار پشتی به خوبی یک تعادل عالی را در طراحی این بخش محوطه خانه ایجاد کرده است. این ایده می تواند برای طراحی لبه استخر نیز فوق العاده باشد.

سوالات متداول

آیا برای داشتن یک استخر شنای خانگی به طراحی به خصوصی نیاز است؟

قطعا بله، استخرها در محوطه بیرونی خانه می توانند بخش قابل توجهی از نمای بیرونی ساختمان و طراحی محوطه را به خود اختصاص دهند. با طراحی درست آنها هم می توان از فضای در دسترس بهترین استفاده را داشت و هم این که می توان از این استخرها به عنوان بخشی از طراحی محوطه بیرونی بهترین بهره را برد.

در اجرای ایده های طراحی استخر شنای خانگی به چه عواملی باید توجه کرد؟

قطعا در اجرای هر یک از ایده های طراحی استخر باید به مواردی مانند میزان بودجه در دسترس، میزان فضایی که در اختیار دارید، سبک طراحی کلی خانه، آب و هوای منطقه ای که در آن قرار دارید، میزان فضای سبز اطراف استخر و مواردی از این دست توجه کرد.

آیا ایده طراحی استخرهای خانگی تنها در محوطه بیرونی خانه قابل اجراست؟

خیر، با کمک گرفتن از ایده های جذاب طراحی فضای سبز و طراحی محوطه می توان از سبک های مختلفی برای ساخت یک استخر خانگی استفاده کرد. برخی از این ایده ها برای طراحی یک استخر سر بسته یا استخرهای زیر زمینی هستند و می توان بسته به فضای در دسترس و آب و هوای منطقه ای بهترین مکان برای طراحی و ساخت یک استخر را در نظر گرفت.

5/5 - (29 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.