پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

دکوراسیون نما ساختمان

انواع دکوراسیون نما ساختمان + عکس

فهرست عناوین

انتخاب نمای ساختمان مناسب به دست ساختمان ‌سازان و معماران، علاوه بر افزودن به زیبایی ساختمان، تاثیر بسزایی در محافظت از لایه‌ بیرونی آن نیز دارد.
بنابراین، انتخاب درست مصالح مورد نیاز برای ساخت نمای ساختمان،باید به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد؛ از جمله، موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منطقۀ ساخت و ساز، و همچنین تعداد طبقات، سلیقه و بودجه سازنده ساختمان نیز تاثیر قابل توجهی در برگزیدن سبک و نوع مصالح دارد.
سنگ، فلز، بتن، آجر، چوب، کامپوزیت و …، از مصالح مورد استفاده در ساخت نمای ساختمان هستند. در ادامه این بخش به معرفی برخی از این مصالح و انواع نماهای ساختمانی خواهیم پرداخت. با تصویرگران پویااندیش همراه باشید.

دکوراسیون نما ساختمان مدرن

نمای سنگ در دکوراسیون نما ساختمان

یکی از لوکس‌ ترین انواع نمای ساختمان که در طول سالیان دراز، از کاخ‌ های باستانی تا آپارتمان‌ های مدرن، جذابیت خود را از دست نداده ‌اند، نمای سنگ است. این پوشش، همچنین از ماندگارترین مصالح نماکاری محسوب می ‌شود که در برابر باران، برف، نور خورشید، گرد و غبار و باد، مقاومت بالایی دارد و از طرفی، دارای ثبات رنگی نیز هست.
بنابراین، عجیب نیست که سنگ، از گران ‌قیمت ‌ترین انواع مصالح نیز به شمار می آید.

دکوراسیون نما ساختمان های لوکس

معروف ترین نمای سنگ در دکوراسیون

یکی از معروف‌ ترین انواع نماهای سنگی، نمای رومی است. نمای رومی با استفاده از سنگ تراورتن، سنگ مرمر و سنگ گرانیت طراحی می ‌شود و زیبایی منحصر به فردی به ساختمان می بخشد. انتخاب سنگی بادوام و باکیفیت، از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که در صورت ترک ‌خوردن نما بر اثر انقباض و انبساط‌، صاحبان ساختمان ‌ها مجبور به پرداخت هزینه ‌های زیادی جهت ترمیم یا عوض‌ کردن سنگ‌ نماها می‌ شوند.
پس بهتر است تنها یک بار، هزینه‌ بیشتری برای خرید مصالح صرف کنید تا اینکه مجبور نشوید چندین بار هزینه ترمیم را بپردازید!

معروف ترین نمای سنگ در دکوراسیون

نمای آجری در نما ساختمان

شاید یکی از قدیمی ‌ترین انواع نماهای ساختمانی را بتوان نمای آجری دانست. از آجر در طراحی نمای خارجی و داخلی ساختمان‌ ها استفاده می‌ شود. به دلیل استقبال زیاد مشتریان از نمای آجری در طول سال‌ های طولانی، امروزه می‌ توان انواع آجر‌ها، از جمله آجرنما طرح چوب، آجرنما زرد، آجرنما نسوز سفید، آجرنما قرمز، آجرنما نسوز انگلیسی، آجرنما پلاک، لعابدار حصیری، آجر دکوراسیون داخلی، آجرنما سفید، کف فرش، شاموتی، آجرنما نسوز قرمز، آجرنما نسوز، قزاقی، رستیک، دکوراتیو، کارتنی و … را در فروشگاه ‌ها پیدا کرد.

دکوراسیون نما ساختمان های چند طبقه

 در ادامه نمای آجری در دکوراسیون

معمار یا طراح داخلی ساختمان می‌ تواند طبق سلیقه خود، چینش آجرها را به بهترین و زیباترین شکل طراحی کند و تنوع زیاد آجرهای تولیدشده در کشور، گزینه ‌های زیادی را پیش روی آن ‌ها قرار می‌ دهد. از مزایای نمای آجری می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد: عایق صوتی و حرارتی، کاهش اتلاف انرژی، حمایت از محیط زیست به دلیل داشتن ساختار طبیعی، مقاومت و طول عمر بالا و حفظ هویت تاریخی.
البته قدیمی ‌بودن این نوع نما، به معنای داشتن معایبی نیز هست که در مقایسه با مصالح امروزی ‌تر، مانند “ترمو وود” خود را نشان می‌دهند؛ مانند وزن بالا، سختی نصب و مقاومت کم در برابر شرایط محیطی.

نمای آجری در دکوراسیون

نمای شیشه ‌ای در دکوراسیون نما ساختمان

از پرطرفدارترین نماهای ساختمانی مدرن، به خصوص در برج‌ های مسکونی و ساختمان ‌های تجاری و اداری، نمای شیشه ای یا «نمای شیشه ‌ای کراتین وال» است. این نوع نما، علاوه بر جذابیت‌ های ظاهری که به سبب بازتاب نور خورشید به ساختمان می ‌بخشد، می ‌تواند در تامین گرما و نور داخل ساختمان نیز موثر باشد.

نمای شیشه ‌ای در دکوراسیون نما

مزایای استفاده از شیشه ‌در دکوراسیون نما ساختمان

دیگر مزایای استفاده از نمای شیشه ‌ای، شامل سرعت بالا در نصب، تنوع رنگی، قابلیت ترکیب با دیگر متریال‌ ها، از جمله چوب و فلز، سبک‌ بودن شیشه و فراهم‌ کردن دید نمای بیرونی برای ساکنان ساختمان است. از انواع نماهای شیشه ‌ای می ‌توان نمای شیشه ‌ای اسپایدر یا نمای شیشه ‌ای فریم‌لس را نام برد که معماران برحسب سلیقه، به کار می‌ گیرند.
نوع شیشه‌ مورد استفاده در نماهای شیشه ‌ای، از سکوریت یا شیشه رفلکس است؛ مانند نمای سنگی! این نوع نمای ساختمان نیز در اثر گرد و غبار و آلودگی به تدریج کدر می‌ شود و بنابراین،‌ به نماشویی مکرر نیاز دارد.
با تصویرگران پویااندیش همراه باشید.

مزایای استفاده از شیشه ‌در دکوراسیون نما ساختمان

نمای چوبی در دکوراسیون

نمای چوبی را این روزها به صورت ساده یا در ترکیب با شیشه و فلز در ساختمان‌ های مدرن، به خصوص خانه‌ های ویلایی، زیاد می ‌بینیم. در ساخت نمای چوبی، ‌از چوب‌ های فراوری‌ شده، استفاده می ‌شود؛ چرا که در برابر رطوبت، نفوذ حشرات و آتش ‌سوزی، مقاومت بالاتری دارند و در نتیجه، بهترین گزینه برای نمای ساختمانی با طول عمر بالا هستند.
ترمو وودها از انواع چوب نماها هستند که با وجود مقاومت زیاد، وزن کمی دارند و برای انواع طراحی‌ ها به کار می‌ روند؛ چرا که قابلیت شکل‌ پذیری و برشکاری بالایی نیز دارند و برای ایجاد مدل‌ های قوس ‌دار، بسیار مناسب اند.
با تصویرگران پویا ندیش همراه باشید.

بیشتر بدانید: جدید ترین ترند های طراحی آشپزخانه در سال 2020

نمای چوبی در دکوراسیون

سرامیک دکوراسیون نما ساختمان

نمای سرامیکی از جمله نماهای پرطرفدار این روزهاست و برخی آن‌ را جایگزین ارزان‌ قیمت ‌تر نمای سنگی می‌ دانند.
سرامیک در رنگ‌ های متنوعی تولید می‌ شود و دارای مقاومت نسبتا بالایی در برابر آتش،‌ حرارت، رطوبت و نور خورشید است؛ از طرفی،‌ سرامیک می ‌تواند به عنوان عایق صوتی مناسبی نیز عمل کند.
نما سرامیک را به دو روش نصب خشک (مهارشده) و نصب تر (چسبانده ‌شده) در ساختمان‌ ها به کار می‌گیرند که استفاده از سرامیک را برای انواع آب و هواهای منطقه ‌ای امکان‌ پذیر می ‌سازد.

سرامیک دکوراسیون نما ساختمان

نمای سیمانی در دکوراسیون

به کارگیری نمای سیمانی برای ساختمان‌ های صنعتی توصیه می ‌شود؛ چرا که وزن زیادی دارد و نمای شیک و مدرنی به ساختمان می ‌دهد؛ اما اگر در ساخت متریال سیمان از الیاف مقاوم یا آزبست استفاده شود، نمای سیمانی می‌ تواند در برابر آتش‌ سوزی نیز عایق مناسبی باشد.
شست و شوی نمای سیمانی به آسانی صورت می‌ گیرد چرا که سیمان نسبت به رطوبت و حرارت مقاومت بالایی دارد.
استفاده از سیمان سفید یا سیمان رنگی، مسئله‌ ای سلیقه ‌ای است و ساختار آن‌ ها چنان با یکدیگر تفاوتی ندارد.

نمای سیمانی در دکوراسیون

نمای بایرامیکس در دکوراسیون نما ساختمان

از دیگر نماهای مقاوم، اما ارزان ‌قیمت، نمای بایرامیکس است. برخلاف نمای سیمانی، بایرامیکس از جلوه و زیبایی منحصر به فردی برخوردار است و از جمله نماهای دکوراتیو محسوب می ‌شود که نتیجه‌ ترکیب سنگدانه‌ ها، رنگ، رزین‌ های طبیعی و مصنوعی و افزودنی‌ های دیگر است.
بایرامیکس در برابر شرایط نامساعد جوی، مقاوم است و با آب،‌ به سادگی قابل شست و شو است. پیاده‌ سازی نمای بایرامیکس، به نسبت کار ساده ‌ای است و بر انواع سطوح سیمانی، چوبی، فلزی و آجری قرار می ‌گیرد. بایرامیکس در انواع رنگ‌ ها در داخل کشور تولید می ‌شود.

دکوراسیون منزل بدون پنچره

استرچ متال در دکوراسیون نما ساختمان

استرچ متال یا اکسپندد متال، در واقع صفحات فلزی از جنس آهن، آلومینیوم، برنج، ‌استیل و مس هستند که در کارخانه،‌ تحت عمل برش و کشش قرار گرفته ‌اند و به همین جهت، ‌در قطر و ضخامتی مناسب، ویژگی‌ های مورد نیاز برای به کار گرفته‌ شدن در نمای بیرونی ساختمان را دارند.
از جمله سبکی، استحکام و سرعت در پیاده‌ سازی. ورقه‌ های استرچ متال در رنگ‌ ها و طرح‌ های مختلف در کشور تولید می ‌شوند. تمیز کردن این نوع نما، کاری نسبتا دشوار است.

دکوراسیون نما با اشکال هندسی

نمای کامپوزیت در دکوراسیون

ورق‌ های کامپوزیت آلومینیومی، از مقاوم ‌ترین،‌ زیباترین و البته پرهزینه ‌ترین نماهای ساختمانی دست ساختۀ بشر است.‌ این روزها، بیشتر ساختمان‌ های مدرن، نمایی از ورق‌ های کامپوزیت دارند و از معروف ‌ترین انواع این نماها می ‌توان به نمای کامپوزیت لانه زنبوری اشاره کرد.

بهترین رنگ برای دکوراسیون نما داخلی منزل

در ادامه دکوراسیون نما ساختمان

نمای کامپوزیت در رنگ‌ های بسیار متنوعی ارائه می‌ شود و درخشندگی بیشتری نسبت به سنگ نما دارد.
علاوه بر زیبایی ظاهری،‌ کامپوزیت‌، عایق‌ خوبی هم در برابر حرارت و صوت است و در برابر رطوبت نیز مقاومت بالایی دارد.
این مسئله، ‌شست و شوی کامپوزیت نما را آسان ‌تر می‌ کند. در صورت کدرشدن کامپوزیت، باید از افراد متخصص در نماشویی کمک گرفت. نگهداری نمای کامپوزیت، به مراتب آسان ‌تر از دیگر مصالح مورد استفاده در نمای ساختمانی است و نصب و مونتاژ آن نیز ساده ‌تر است.

عناصر دکوراسیون نما منزل

سخن آخر

نمای ساختمان را می توان با توجه به دکوراسیون داخلی و با توجه به فضای محیطی و همچنین سلیقۀ شخصی انتخاب کرد.
توجه داشته باشید که در فضاسازی شهری و زیباسازی محیطی، نمای ساختمان، نقش بسیار تاثیرگذار و مهمی را ایفا می کند!

دکوراسیون چیست

پایان بخش :

انواع دکوراسیون نما ساختمان + عکس

سوالات متداول

کاغذ دیواری چه تاثیری در فضا و مخاطبان ایجاد میکند؟

رنگ دیوار بر خلق و خو و احساسات حاضران در فضا تاثیر می گذارد طراحان کاغذ دیواری نیز از همین اثرگذاری برای طراحی کاغذ دیواری استفاده کرده ‌اند.

کاربرد کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی چیست؟

کاغذ دیواری، راحت‌ ترین، ارزان ‌ترین و سریع ‌ترین راه برای تغییر دکوراسیون و فضا به شمار می آید؛ برای مثال، بدون انجامِ بنّایی، می ‌توانید‌ دیوارِ آجری را به دیوار چوبی تبدیل کنید.

برای دیوار های بزرگ چه کاغذ دیواری پیشنهاد می شود؟

اگر می ‌خواهید دیوار بزرگی از خانه را کاغذ دیواری کنید، می‌ توانید از کاغذ دیواری ‌هایی با طرح درخت و جنگل بهره ببرید.

برای دکوراسیون روستیک چه نوع کاغذ دیواری مناسب است؟

اثاث چوبی و وینتیج، به اتاق گرما می بخشد و کاغذ دیواری هایی با طرح چوب و به این دکوراسیون بسیار نزدیک است.

در چه شرایطی میتوان از کاغذ دیواری ‌های تیره استفاده کرد؟

برای اتاق خواب، می ‌توانید از کاغذ دیواری مردانه نیز استفاده کنید اگر می ‌خواهید از کاغذ دیواری ‌های تیره استفاده کنید، باید اتاقتان نور کافی داشته باشد.

چه نوع کاغذ دیواری محیط را زیبا و دکوراسیون را جذاب تر میکند؟

؟کاغذ دیواری ‌های طلایی، محیط را بسیار زیبا و لاکچری می ‌سازند کاغذ دیواری ‌های طلایی به شما کمک می‌ کند بدون سرمایه ‌گذاری برای خریدنِ آثار هنری یا نورپردازی، اتاق را زیبا و جذاب کنید.

آیا شما آموزش طراحی دکوراسیون را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم.
برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

5/5 - (27 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.