پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک

دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک

فهرست عناوین

دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک

دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک ترکیبی از سنت و سادگی است. بعد از گذشت سال­ها هنوز هم افراد بسیاری در سراسر دنیا از این سبک استفاده کرده و به آن علاقه دارند. کلمه کلاسیک به‌عنوان مجموعه­ای از مفاهیم نظری و هنجارها عملی است که از یونان و رومیان باستان گرفته شده و برای ترکیب و ارزیابی آثار هنری استفاده می­شود.

 در زمینه هنری و معماری این اصطلاح یک زبان رسمی با الگوهای یونانی، رومی و یا الهام گرفته شده از آن­ها را ارائه می­دهد که به‌عنوان یک الگو ایده آل پذیرفته شده است.

مدارس طراحی­های داخلی جدید موفق به تلفیق الگوهای طراحی موجود و یا حتی ابداع الگوهای جدید شده­اند.

علیرغم وجود انواع مختلفی از مدارس طراحی، تقریباً همه آن­ها حول ترکیب دو الگو اساسی سنتی کلاسیک و مدرن می­چرخند.
سایر ایده­ های طراحی بین این دو اصل نهفته هستند. به­ تازگی رویکرد طراحی مدرن کلاسیک به­ ویژه در طراحی داخلی خانه­ ها، هتل­ها و دفاتر به وجود آمده است.

عبارت کلاسیک و نئو کلاسیک، عبارات تاریخی

تعادل و هارمونی دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک در هر عنصری مشهود است و احساسی نجیب و تا حدودی فاخر را به فضای شما می­بخشد. همه چیز در سبک کلاسیک اساسی و سنجیده بوده و زیاده­روی در آن جای ندارد.

مهم­ترین بخش در این سبک قواعد سفت‌وسخت آن در طول سال­ها بوده است. اگر علاقه به سبک کلاسیک دارید و می­خواهید طراحی داخلی منزل خود را از آن داشته باشید باید از قوانین موجود پیروی کنید.

در صورتی که هر تغییر غیر اصولی در این سبک به وجود بیاورید از اثرگذاری و زیبایی فضا و طراحی خود کاسته و در نظر بینندگان غیرحرفه­ای و شلخته جلوه خواهید کرد.

رنگ­های اصلی سبک کلاسیک منزل

ویژگی­های خاص دکوراسیون داخلی کلاسیک

قبل از بررسی اینکه چرا سبک کلاسیک برای منزل شما مناسب است بیایید نگاهی سریع به برخی از ویژگی­های عمومی این سبک که آن را از سایر سبک­ها متمایز می­کند، بیندازیم.

اول از هرچیز مبلمان باید به‌صورت متقارن و هماهنگ چیده شود. در دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک جنس­هایی مانند بلوط، چوب ماهون، گیلاس، راش، سرامیک، مرمر و همچنین پرده ­ها از اصول مهم ابتدایی هستند. در کنار مبلمان استاندارد، فضای داخلی کلاسیک می­تواند دارای ستون­ها، پنجره­ها و حتی مجسمه ­ها نیز  باشد.

رنگ­های اصلی این سبک بر اساس رنگ­های خنثی و روشن بوده که هدف آن­ها برجسته­ سازی وسایل به‌صورت اشرافی، مانند مرمر و یا چوب با کیفیت می­باشد. معمولاً در این سبک رنگ­های کرم، زرد، بژ، سبز و یا قرمز  بیشترین کاربرد را دارد. تصاویر قاب شده و مجسمه­ها در کنار مبلمان و لوازم جانبی آن­ها کامل کننده دکوراسیون شما بوده و ظاهری بسیار سلطنتی را ایجاد می­کند.

دلایل انتخاب طراحی داخلی با سبک کلاسیک

اجزا یک اتاق کلاسیک

مبلمان کلاسیک جزئیات کمی داشته و معمولاً یکدست و یکرنگ هستند. همچنین دارای رنگ­های خاص و جیغ نمی­ باشند. لبه­ های آن­ها نرم و صاف بوده و حس آرامش را در شما زنده می­کنند. پارچه ­های استفاده شده در دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک نیز خیلی براق نبوده و گل­های آن رنگ­های بسیار کمرنگ دارند.

چیدمان در خانه­ های کلاسیک نیز قوانین خاصی دارد معمولاً مبلمان و دیگر وسایل روی یک محور چیده می­شوند. اغلب مبلمان روبه­ روی شومینه چیده می­شود. مبلمان به رنگ بژ، یک قالیچه ایرانی و یک صندلی لویی ششم نمادی از سبک کلاسیک است، اما آنچه که دکوراسیون شما را از دیگر سبک­ها متمایز می­کند، چراغ­های روشنایی و نور محیط است.

وجود یک تابلو فرش متقارن در طراحی کلاسیک بسیار مهم است. هیچ خانه­ای یک شب تزئین نشده و برای رسیدن به دکوراسیون دلخواه باید صبر و تحمل بالایی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی پر طرفدارترین سبک های دکوراسیون داخلی در سال 2020

لوسترهای کریستالی در دکوراسیون کلاسیک منزل

دلایل انتخاب طراحی داخلی سبک کلاسیک

  • ماهیت ارزشمند: هر سبک کلاسیک را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب کرده باشید احساس اشرافی و لذت از سنگ مرمر، گرمی بلوط و ظرافت گچ­بری­های طلایی و نقره­ای را تضمین می­کند.
  • مبلمان و لوازم جانبی با عطر و تم باستانی: تختخواب، کمد، مبل، میز، لامپ، ساعت و… به شما امکان لذت بردن از اشیایی را می­دهد که می­توانید در موزه نیز ببینید، با این تفاوت که شما با ظرافت و زیبایی آن­ها زندگی می­کنید.
  • رنگ، ظریف و خوشایند: در دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک از استفاده رنگ­های تضاد جلوگیری شده و برای احساس و القا آرامش از رنگ­های روشن استفاده می­شود.
  • روشنایی یکنواخت: نیازی به آویزان کردن لوسترهای کریستالی عظیم نیست اما باید گفت که نورپردازی به سبک کلاسیک مطابق با جو است. نورپردازی باید به­ گونه ­ای باشد که نور به صورت یکنواخت پخش شود و حس ظرافت و مهمان­نوازی را تقویت کند.
سبک کلاسیک برای دکوراسیون

سبک کلاسیک مدرن چه ویژگی­هایی دارد؟

طراحی کلاسیک مدرن روندی است که سبک­های مدرن و کلاسیک را با قابلیت افزودن برخی جلوه­ها که بیانگر سادگی فوق­العاده هستند را مخلوط می­کند. مبلمان انتخاب شده برای دکوراسیون به سبک کلاسیک مدرن باید مد روز، ساده و در عین حال خیلی مدرن نباشد. بهترین رنگ­های انتخاب شده برای این سبک بژ، خاکستری، نقره­ای، قهوه­ای شکلاتی، سیاه، سفید و خاکستری مایل به آبی است. یک گلدان ساده، نقاشی شیک و یا برخی از کوسن­های حکاکی شده با نقوش هندسی می­تواند حس جذابیت منحصربه­فردی را منتقل می­کند.

در دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک مدرن بهتر است پرده­ها را به دست فراموشی سپرده و از آن­ها استفاده نکنید تا هوای تازه و نور خورشید آزادانه وارد شود. اما اگر نور بسیار زیاد است می­توان از پرده­های عمودی برای محدود کردن آن استفاده کرد.

ویژگی­های خاص دکوراسیون داخلی کلاسیک

طراحی کلاسیک مدرن و کلاسیک سنتی

در هر دو سبک کلاسیک و کلاسیک مدرن رنگ­ها تقریباً یکسان است. طراحی داخلی منزل به سبک کلاسیک بر پایه استفاده از مبلمان سنگین و لوکس پوشیده شده از پارچه­ های عجیب مانند مخل و ابریشم گران­قیمت استوار است. در حالی که کلاسیک مدرن اساسی، کاملاً ساده دارد. در سبک کلاسیک سنتی لوازم جانبی گران­قیمت مانند شمع، بشقاب­های چینی، کوسن­های تزئینی و کتاب­های کمیاب نیز بسیار مورد استفاده قرار می­گیرد.

لوسترهای بزرگ، پنجره­های پوشیده از پرده­های سنگین و فرش­های ابریشم ایرانی عضو جدا نشدنی از دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک است. اما مبلمان در سبک کلاسیک مدرن تمایل به قدیمی بودن با جزئیات ساده دارند تا جلوه­ای از ظرافت و سادگی را به نمایش بگذارند.


سبک مدرن کلاسیک و هالیوودی

سبک طراحی هالیوود بیش از حد ظرافت و لوکس بودن را نشان می­دهد.

این سبک طراحی، شامل ویژگی­های طراحی ویکتوریایی شامل عتیقه­جات، مبلمان مخمل و لوکس مدرن هستند.
اما در انتخاب رنگ­ها بیشتر از سبک کلاسیک پیروی می­کنند.

دکوراسیون پذیرایی به سبک کلاسیک

برای تزئین و دکوراسیون داخلی پذیرایی خود به سبک کلاسیک باید از رنگ­هایی که تناژ گرم دارند استفاده کنید. جنس مبلمانی که استفاده می­کنید و همچنین پارچه آن نیز بسیار مهم است. باید کاملاً شاهانه و دارای جزئیات و طرح باشد.  از لوسترها و آباژورها هرگز غافل نشوید که می‌توانند هارمونی بسیار مناسبی به فضای پذیرایی شما ببخشند.

اگر در زمینه دکوراسیون منزل سررشته و اطلاعات کافی در انتخاب لوازم دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک ندارید، می­توانید با افرادی که در کار حرفه­ای هستند مشرت کرده و یا به­طور کلی دیزاین پذیرایی خود را به آن­ها بسپارید. سقف پذیرایی شما برای این سبک باید سفید همراه با گچ­بری­های خاص و چشمگیر باشد. یکی از جذابیت­هایی که سبک کلاسیک دارد همین گچ­بری­های خیره کننده است.

آشپزخانه به سبک کلاسیک

دکوراسیون آشپزخانه به سبک کلاسیک

فراموش نکنید اگر سبک کلاسیک را انتخاب کرده­اید در تمامی منزل خود باید از این سبک پیروی کنید. کابینت­هایی که در آشپزخانه خود به کار می­برید باید چوبی و لوکس باشند. کابینت­ها مهم­ترین بخش در آشپزخانه منزل شما می­باشند. بنابراین برای طراحی داخلی کلاسیک باید آن­ها را فاخر و اشرافی انتخاب کنید.

به رنگی که برای آشپزخانه خود استفاده می­کنید نیز دقت کافی داشته باشید. بهتر است از رنگ­های تیره مانند قهوه­ای و مشکی در کنار رنگ­های روشن کرم و سفید استفاده کنید. ظروفی که استفاده می­کنید نیز باید حس کلاسیک و عتیقه بودن را در شما بیدار کند. توجه داشته باشید که تمامی موارد در کنار یکدیگر موفقیت را به وجود می­آورند.

بیشتر بخوانید: جدید ترین ترند های طراحی آشپزخانه در سال 2020

دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک یک طراحی گران­قیمت و شاهانه می­باشد و بدانید که اگر این سبک را انتخاب کرده ­اید باید هزینه ­های زیادی در این راه صرف کنید. در واقع می­توان گفت این سبک برای هر فردی مناسب نبوده و مخصوص افرادی است که مشکلات مالی نداشته باشند. همچنین استفاده از طراحی داخلی کلاسیک با توجه به جزئیات فراوانی که دارد نیازمند فضای بزرگ و خانه­ های با متراژ بالا می­باشد.

برای طراحی داخلی به سبک کلاسیک ابتدا شما باید نقطه کانونی منزل خود را پیدا کرده و چیدمان را بر اساس آن انجام دهید. به­ عنوان مثال می­توانید شومینه را برای نقطه کانونی خانه در نظر بگیرید و یا می­توانید تلویزیون را برای آن انتخاب کنید که امروزه این مورد بسیار مورد استفاده قرار می­گیرد.

اما از یاد نبرید که در چیدمان کلاسیک باید تقارن و تعادل را به­درستی رعایت کنید. همچنین از آیینه­ های بزرگ و قدی نیز در این طراحی می­توانید استفاده کنید.

طراحی آشپزخانه به سبک کلاسیک

سوالات متداول دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک

سبک دکوراسیون کلاسیک چیست؟

سبک دکوراسیون کلاسیک در واقع سبکی است که در ان هم از جزئیات و شاخصه های سنتی استفاده شده و هم سادگی در اجرای ایده ها لحاظ شده است. در سبک دکوراسیون کلاسیک تمامی عناصر و جزئیات با هم هارمونی دارند و با ویژگی های به خصوصی نمایان می شوند.

سبک دکوراسیون کلاسیک چه ویژگی ها و شاخصه هایی دارد؟

این سبک به سادگی معروف است و در آن ایده ها دنباله روی ایده های سنتی هستند. این سبک را حتی در مواقعی به عنوان سبک مدرن سنتی نیز می شناسند. در آن خطوط شیک، ساده و معاصر با الهام گرفتن از ایده های سنتی در کنار هم قرار می گیرند. استفاده از مبلمان سنتی، تزئینات و لوازم جانبی ترکیبی که سنت را نشان می دهد ایده ای است که با آن آن چه را که در گذشته مد بوده امروزه نیز می سازد.

چطور خانه خود را به سبک کلاسیک دیزاین کنیم؟

در درجه اول باید روی تجمل گرایی و عملکردی بودن فضاها تمرکز کرد. استفاده از لهجه های چوبی یا سنگی می تواند نشان دهنده رگه های سبک کلاسیک در خانه باشد. ستون ها و پنجره در سبک کلاسیک تراش ها و برش های بیشتری دارند. پالت رنگی خنثی و ساده و استفاده از جزئیات و اکسسوری های سنگی و اشرافی، استفاده از پرده های سلطنتی با تم رنگی سبز درباری یا قرمز، استفاده از سنگ های مرمر برای کف، مبلمان های سلطنتی و لوسترهای پر زرق و برق و مواردی از این دست همگی می توانند برای اجرای یک سبک دکوراسیون کلاسیک در خانه مورد استفاده قرار بگیرند.

5/5 - (30 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.