پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

یادگیری عکاسی

عکاسی صنعتی و تجهیزات مورد نیاز برای آن

فهرست عناوین

عکاسی صنعتی چیست؟

عکاسی صنعتی چیست ؟ سوالی است که شاید برای اکثر عکاسان مطرح شود. عکاسی صنعتی چه شاخه هایی را در بر می گیرد. در این مقاله پویا اندیش شما را با عکاسی صنعتی و زیر شاخه های آن آشنا خواهیم کرد. عکاسی صنعتی شاخه‌ای از عکاسی‌است که با تجارت ارتباط مستقیم دارد. برای به فروش‌رساندن کالا و محصول خاصی انجام می‌شود. عکاسی که در وهله اول هدف فروش را در خود جای می دهد.
عکاسی از محصولات ،خدمات و افراد و… از زیرگروه های عکاسی صنعتی محسوب می شوند. عکس های جذاب ،زیبا و با کیفیتی که بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی خیابانی نصب میشوند، کاتالوگ‎های شرکت های معتبر ، وب‎سایت‎های تجاری، موارد تبلیغاتی دیگری که مشاهده می‎کنید از نمونه های  عکاسی صنعتی محسوب می‎شوند.

آموزشگاه آنلاین عکاسی

مفهوم این سبک عکاسی چیست؟

وقتی در یک زمینه خاص کار می کنید کاملاً در اصطلاحات غوطه ور می شوید. به راحتی فراموش میشود که عبارات استفاده‌شده لزوماً برای دیگران معنی ندارد.
این قطعاً در مورد عکاسی درست است که ما اصطلاحاتی مانند “عمق میدان” ، “دیافراگم” ، “نوردهی” و غیره را به طور منظم استفاده می کنیم. در مورد شاخه های مختلفی که عکاسان در آن کار می کنیم نیز صدق می کند. وقتی به مردم می گوییم من “عکاس صنعتی” هستم ، در واقع چه معنایی دارد؟
عکاسی صنعتی نوعی عکاسی است که با تمرکز بر خدمت به مشاغل در بخش صنعتی ساخته‌شده‌است. این ممکن است شامل شرکتهای مهندسی ، تولیدکنندگان ، کارخانه ها ، شرکتهای مبتنی بر فناوری پیشرفته و غیره باشد. با ثبت نام در دوره عکاسی پویااندیش با تمامی این نکات آشنا‌شده و تبدیل به یک عکاس حرفه‌ای خواهید‌شد.

آموزش حرفه ای عکاسی

عکاسی تبلیغاتی و صنعتی

در دنیای تجارت امروز عکاسی یک میلیون کلمه ارزش دارد. از وب سایت ها گرفته تا بروشورها و تبلیغات تلویزیونی، برای انتقال پیام یک تجارت به تصاویر با کیفیت بالا متکی هستند. عکاسی صنعتی، یک زمینه تخصصی از عکاسی است که امکان برقراری ارتباط با مشاغل و سایر مشاغل را برای نمایش فرآیند، ماشین آلات و تکنیک های صنعتی خود برای مشاغل فراهم می کند.
عکس ها نه تنها باید با رنگ های برجسته رخشان باشند بلکه باید در کمتر از یک ثانیه مفهوم عکس را به طور موثر بیان کنند. به همین دلیل است که این نوع عکس ها به یک عکاس ماهر و با سالها تجربه عکاسی از ماشین آلات صنعتی، مکانها و فرایندهای تولید نیاز دارند.

آموزشگاه آنلاین عکاسی
آموزش حرفه ای عکاسی و فیلمبرداری

اهمیت یک عکاس صنعتی

یک متخصص قادر خواهد بود عکس هایی حرفه ای تهیه کند و هر آنچه را که می خواهید از هر زاویه به نمایش بگذارد و  در نهایت هیچ سوالی در ذهن شخصی که به عکس نگاه می کند باقی نماند. او باید به جزئیات توجه داشته باشد و بتواند از محصولات روزمره / عادی در مخاطب علاقه ایجاد کند.
این بدان معناست که عکسها باید بیشتر شبیه یک قطعه هنری باشند تا فقط تصاویر تخصصی. به عنوان مثال یک متخصص از نوار روند تولید محصول، به گونه ای عکس می گیرد که با برجسته سازی مناطق خاص و محو کردن زمینه، باعث ایجاد علاقه می شود.
این تصاویر وقتی بر روی مطالب تبلیغاتی تجاری مانند بروشور یا پاورپوینت ارائه می شود ، روند  کار را بیان می کند. اگر دوست دارید عکاسی را بصورت حرفه ای و اصولی یاد بگیرید اما زمان آزاد لازم برای شرکت در دوره های حضوری را ندارید، می توانید در دوره های آنلاین عکاسی پویا اندیش شرکت کنید.

عکاس صنعتی

تقویت تصویر آنلاین شما

جدا از پوسترها و بروشورهای فیزیکی ، تصاویر مناسب حرفه ای مخاطب شما را به صورت آنلاین افزایش می دهند. وب سایتی که عکس های درجه یک از هر فرآیند صنعتی را که در آن شرکت دارد نمایش می دهد ، باعث ایجاد اعتبار و علاقه در ذهن بیننده می شود. این امر به نوبه خود به کسب و کار کمک می کند تا بتواند امتیاز کسب کند، محصول را بفروشد یا بتواند چهره خود را به عنوان یک تجارت آنلاین بهبود بخشد.
عکاسی از ماشین آلات و فرایندها برای هر رسانه یعنی اینترنت و چاپ کمی متفاوت است. این کار به رویکردی کمی متفاوت نیاز دارد اما یک متخصص با سالها تجربه می داند که برای اطمینان از اینکه تصاویر دقیقاً آنچه را که تجارت برای گرفتن نتیجه مطلوب نیاز دارد، برقرار کند، باید از کدام روش استفاده کند.
به همین دلیل است که برای صاحبان مشاغل مهم است که عکاسانی را که دارای تجربه و نمونه کارهای متنوعی هستند استخدام کنند. با داشتن رزومه قوی از موسسه پویا اندیش به حرفه عکاسی صنعتی وارد شوید.

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

تجهیزات عکاسی صنعتی

برای عکاسی صنعتی، انبوهی از تجهیزات وجود دارد که می توان آنها را در کیف خود قرار جای داد. عکاس می تواند همه آنها را حمل کند. ترفند حرفه ای بودن در اینجا این است که کمترین میزان ممکن را استفاده کند.
اماکن صنعتی اغلب تاریک هستند و به سرعت شاتر پایین و سه پایه نیاز دارند. بنابراین فقط بهترین تلاش خود را انجام دهید. وسایل ضروری را بسته بندی کنید و دوربین دوم را در خانه بگذارید. در اینجا لیستی از تجهیزات آورده شده است که توصیه می کنم به همراه داشته باشید.

اصول عکاسی صنعتی

تجهیزات مورد نیاز

  • یک دوربین؛
  • یک کارت CF با ظرفیت زیاد ؛
  • باتری دوربین اضافی یا گرفتن باتری ؛
  • لنز بزرگنمایی  و زوم را برای رسیدن به مناطق غیر قابل دسترس توصیه می کنیم
  • مجموعه ای از لوله های فرمت برای فرصت های عکاسی ماکرو ؛
  • یک فلاش روی دوربین ؛
  • سه پایه
تجهیزات عکاسی صنعتی

دقت به نورها در این سبک از عکاسی

برای برجسته کردن احساسات بر روی یک رنگ تمرکز کنید. رنگ سناریوها را زنده می کند. حتی در اعماق یک سایت صنعتی تاریک ، چشم های ما طوری برنامه ریزی شده اند که به سمت مناطق رنگی جلب شوند. گنجاندن رنگ در عکاسی صنعتی یکی از روش های موثر برای ایجاد تصویر پویاتر است.
انسان ها ذاتاً رنگ را با احساسات خاص مرتبط می کنند. رنگ های مختلف می توانند فضای خاصی را به یک عکس صنعتی نیز اضافه کنند. به جرقه‌های زرد یک آسیاب ، قرمز از فولاد ذوب شده ، رنگ آبی نور روز که می خزند فکر کنید. می توان از رنگ برای تقویت داستان در پشت هر تصویر جداگانه استفاده کرد.

عکاسی صنعتی چیست؟

استخدام یک عکاس صنعتی

عکاسی صنعتی کار جدی است و بنابراین نباید انجام کار را به عهده یک آماتور بگذارید و انتظار نتایج عالی را داشته باشید. همیشه به نمونه کارهای یک عکاس نگاه کنید تا مطمئن شوید که او در گذشته عکسهای خوبی گرفته‌است. در حالت ایده آل، او باید نمونه کارهای متنوعی داشته باشد که به این معنی باشد که او می تواند هم برای وب سایت شما و هم برای کمپین چاپ عکس بگیرد.
با تکنیک هایی که در دوره فتوشاپ در عکاسی یاد می گیرید، می توانید براحتی ادیت های لازم روی عکس های خود را انجام دهید. کیفیت دوره آنلاین فتوشاپ در عکاسی پویااندیش کم از دوره حضوری نداشته و نه تنها می توانید مهارت و دانش خود را افزایش دهید بلکه در وقت و زمان نیز صرفه جویی خواهید کرد.

آموزش عکاسی صنعتی

نتیجه

عکاسی صنعتی یک روش عالی برای ایجاد یک کار جذاب است. خواه مستند ساختن شبکه هایی از ماشین آلات ، عکس گرفتن‌پرتره از کارگران سخت در کار یا ثبت جزئیات منظره صنعتی. یک عکاس صنعتی باید ادیت نور و رنگ را به خوبی بلد باشد و با نرم افزارهای فتوشاپ و لایت روم آشنا باشد.
اگر در کار کردن با نرم افزار حرفه ای نیستید کلاس های نرم افزار پویا اندیش به شما امکان یادگیری عکاسی و نرم افزار های مرتبط با آن را میدهد. با ما در عکاسی صنعتی حرفه ای شوید.

پایان بخش :

عکاسی صنعتی و تجهیزات مورد نیاز برای آن

سوالات متداول

عکاس صنعتی چه کاری انجام می دهد؟

یک عکاس صنعتی بیش از هر چیزی روی مشاغل مختلف متمرکز می شود و سعی می کند با تصاویری که ثبت می کند، مفهوم و ماهیت یک کسب و کار را معرفی کند. از این رو عکاسان صنعتی ممکن است با کسب و کارهای مختلفی در حوزه های مختلف صنعتی همکاری داشته باشند تا بتواند پیام آن کسب و کار را از طرق مختلف و به واسطه عکس هایی که می گیرد به دیگران منتقل کند.

چرا عکاسی صنعتی اهمیت زیادی دارد؟

عکاسی صنعتی می تواند یک راه بسیار آسان برای تبادل اطلاعات و همکاری بین کسب و کارهای مختلف و صنایع متفاوت باشد. از طریق این عکس ها صاحبان کسب و کارهای مختلف به راحتی می توانند بخشی از فرایند های کاری خود را به سایرین معرفی کنند.

یک عکس صنعتی چه شاخصه هایی باید داشته باشد؟

یک عکس صنعتی بیش از هر چیزی باید بتواند به خوبی یک کسب و کار و فرایند آن را در کمترین زمان ممکن معرفی کند. یک بیننده نباید برای دریافت پیام یک عکس صنعتی مدت زمان زیادی را صرف کند و باید در یک نگاه تمام آن چیزی که باید انتقال یابد. رعایت رنگ ها و نور در عکاسی صنعتی و برجسته سازی تمامی ویژگی های کلیدی یک کسب و کار از مهم ترین شاخصه های عکاسی صنعتی است.

5/5 - (29 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.