پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

نقش لوستر در طراحی داخلی

لوستر در سبک های طراحی داخلی بی نظیر

فهرست عناوین

لوسترچیست؟

لوستر با عنوان ” یک منبع تولید نور شاخه شاخه سقفی با دو و یا چند بازو” شناخته می شود. در دوران قرون وسطی، این لوستر ها از تیرهای چوبی و به شکل صلیب ساخته می شدند و بالای آنها فلزی برای قرار دادن شمع تعبیه می شد. در آن زمان با استفاده از طناب و زنجیر آن ها را بالا می بردند و به عنوان یک منبع تولید نور بسیار مفید واقع می شد.

طراحی لوستر

هنگامیکه پای سنگ ها و کریستال ها به میان آمد، طراحی لوسترها ظریف تر و جذاب تر شد و در کاخ ها، عمارت های سلطنتی و خانه ثرتمندان خودنمایی کرد. امروزه، از لوستر ها بیشتر به منظور تزئین خانه استفاده می کنند و این لوستر ها ظاهر زیبا تر و لوکس تری به خانه ها می دهد. با وجود آن، لوستر ها می توانند فضای شگفت انگیزی را تقربا به هر خانه ای اضافه کنند. بدون آنکه لوسترها فضای زیادی را اشغال کنند، می توانند به عنوان مرکز اصلی دکوراسیون خانه در نظر گرفته شوند. لوستر ها عالی هستند، چرا که به عنوان بخشی از خانه این حس را به شما القا می کنند که در فضای مجللی زندگی می کنید.

لوستر سبک های طراحی داخلی

آنها لوازم شگفت انگیز، بی نظیر و با شکوهی هستند؛ هیچ کدام از لوازم منزل به اندازه لوسترها نمی تواند همه توجه ها را به سمت خودش جلب کند. هنگام خرید لوستر، اندازه افقی و عمودی آن بسیار مهم است و باید به دقت آن را در نظر بگیرید. وسایلی که بیش از اندازه بزرگ باشند فضا را به شدت تحت تاثیر خود قرار می دهند، با وجود آن اگر بیش از اندازه نیز کوچک باشد ممکن است اصلا به چشم نیاید، یا اصلا مورد توجه قرار نگیرد و خارج از فضا به نظر برسد.

اندازه لوستر

طراحی و اندازه لوستر به ارتفاعی که آن را از آن می آویزید نیز بستگی دارد. لوستری که با مهارت و به زیبایی ساخته شده است و فضای زیادی را اشغال می کند، باید دو و یا چند اینچ از ارتفاع استانداردش بالاتر آویزان شود. پیش از آنکه آن را آویزان کنید، امتحانش کنید تا مطمئن شوید لوستر شما به درستی کار می کند. در اینجا چند قانون کلی برای انتخاب لوستر با ابعاد مناسب آمده است: یک راه مناسب برای یافتن سایز مناسب لوستر جمع کردن ابعاد اتاق با هم است. به عنوان مثال اگر اتاق شما 12 در 17 فوت است، 12 را با 17 جمع کرده، حاصل برابر با عدد 29 است. بنابراین سایز مناسب برای قطر لوستر 29 است تا این لوستر اندازه اش متناسب با فضا باشد. طول لوستری که از سقف آویزان می شود به ارتفاع اتاق بستگی دارد. انتهای هر آنچه که از سقف آویزان می شود نباید کمتر از 7 فوت با زمین فاصله داشته باشد. اگر اتاق شما پنجره دارد، لوستر را به گونه ای آویزان کنید که از بیرون قابل مشاهده باشد. از آنجا که لوستر در اتاق مرکز توجه است، انتخاب یک لوستر خوب و مناسب می تواند بر زیبایی دکوراسیون داخلی شما بی افزاید. اتصالات نوری خیره کننده می تواند یکی از بهترین شیوه های نور پردازی باشد. ترکیبی از کریستال ها و شمع ها می تواند جادو کند و حس نوستالژی را در مورد لوسترها زنده کند. لوازم شیشه ای و کریستال ها بسیار محبوب هستند و حس عاشقانه ای از ثروت را در ما به وجود می آورند.

لوستر سبک های طراحی داخلی

لوستر ها از چی ساخته میشوند؟

همچنین لوستر‌ها می توانند از فلزات مختلفی مانند برنج، آهن، نقره و فولاد نیز ساخته شوند. لوسترهای فرفورژه ای که از آهن ساخته شده اند جلوه بی نظیری دارند. لوسترهایی که از مهره، سنگ و یا صدف ساخته شده اند، دیگر فانتزی محسوب نمی شوند، با وجود آن ظاهری متفاوت تر با لبه های بیشتری را ایجاد می کند. لوسترهای آنتلر که از شاخ گوزن شمالی و یا آهوی ساخته شده اند، حس بودن در یک فضای روستایی را برای ما ایجاد می کنند و برای تفرجگاه های روستایی مناسبند. برای اتاق هایی با سبک سنتی، وسیله ای با تزئینات بیشتر و طراحی های پیچیده تر مناسب است، با وجود آن از طرف دیگر یک لوستر ساده متناسب با سبک مدرن است که کمتر تزئین شده است. یک اتاق رسمی و با شکوه با یک لوستر، زیبا و شیک بی نظیر به نطر می رسد. فضایی که دارای مبلمان قدیمی است باید مزین به لوسترهایی باشد که روی آن کار بیشتری شده و آویزهای بسیاری دارد. یک روش مناسب دیگر برای انتخاب مواد، شروع با رنگ و یا عنصری است که با طرح دکوراسیون اتاق متناسب باشد. شما می خواهید لوستر شما و رنگش تکمیل کننده سایر اجزای اتاقتان باشد. یک برنز براق، سیاه، نقره ای و حتی طلایی می توانند یک رنگ خنثی به حساب آید و برای اکثر طراحی های دکوراسیون داخلی مناسب است. اگر دکوراسیون داخلی شما تم گرم، غنی و چوبی دارد و در آن از المان هایی از زمین استفاده شده است؛ یک لوستر طلایی و یا برنزی می تواند بهترین انتخاب باشد. اگر خانه تم سرد مانند آبی و یا سفید داشته باشد، سبک دکوراسیونش مدرن با مبلمان مشکی باشد، لوازم نقره ای و مشکی می تواند مکمل بسیار خوبی برایش باشد. لوسترها لامپ های متعددی دارند و نور زیادی را از خود متساعد می کنند.

میزان روشنایی لوستر

میزان روشنایی که شما برای فضای خود نیاز دارید از طریق این فرمول محاسبه می شود.طول*عرض*1.5= وات. به عنوان مثال برای اتاقی با ابعاد 12 در 15 فوت، شما به لامپ هایی نیاز دارید که در مجموع 270 وات نور تولید کند. یک لوستر با 6 لامپ 40 وات نور کافی را برای شما ایجاد می کند، به ویژه اگر در کنار لامپ ها و دیگر لوازم تولید کننده نور به کار رود. قانون کلی تری نیز برای تامین نور با لامپ های 100 تا 400 وات وجود دارد. از آنجا که اخیرا لوسترها به جای آنکه بیشتر به عنوان منبع تامین نور به حساب آید، به عنوان یک وسیله تزئینی در نظر گرفته می شود، قرار دادن آن در قسمت های تاریک تر گزینه خوبی به نظر می رسد. محیط های تاریک تر به شما این امکان را می دهد که سطح نور مورد نظر را خودتان تنظیم کنید و از آن طریق حالت روحی خود را بهبود بخشید.

لوستر سبک های طراحی داخلی

بهترین مکان برای لوستر

یکی از رایج ترین قسمت ها برای قرار دادن آن اتاق نهار خوری است. لوستر باید به اندازه کافی پایین باشد تا میز غذا خوری را کاملا روشن کند، با وجود آن نباید آنقدر پایین باشد که سایه افراد روی میز بیفتد و در رسیدن نور به شما اختلال ایجاد کند. به اندازه لوستر دقت کنید و مراقب باشید آنقدر پایین نباشد که در برای افراد هنگام تردد مزاحمت ایجاد کند. یک لوستر شیک و زیبا در راهرو ورودی می تواند به افراد تازه وارد هنگام ورود خوشامد بگوید و آن ها را جذب فضا کند. در نظر داشته باشید که این لوستر باید بتواند نور کافی برای استقبال از میهمانان را به وجود آورد و هنگام عبور و مرور نیز در آنها حس امنیت به وجود آورد. هنگام قرار دادن لوستر در این مکان مطمئن شوید که 7 فوت با کف زمین فاصله داشته باشد. برای راهرو های دوطبقه ای که به بیرون پنجره دارند، لوستر را جایی بگذارید که از بیرون قابل دید باشد.

لوستر سبک های طراحی داخلی

اگر راهرو شما به شدت بزرگ است، می توانید چیزهای دیگری نیز به دیوار بیاویزید. فقط مراقب باشید 5 فوت از زمین و 6 تا 8 فوت از یکدیگر فاصله داشته باشند. یک لوستر که از سقف روی پله ها آویزان شده است می تواند یک نقطه تمرکز عالی باشد. معمولا از پله ها هنگام دکوراسیون منزل غافل می شویم، بنابراین با اضافه کردن یک لوستر به فضای پله ها آن را به مابقی فضاهای خانه تان پیوند زنید. آشپزخانه یک مکان منحصر به فرد و زیبا است که می توانید برایش لوسترهای زیبایی در نظر بگیرید. بسیاری از افراد لوستر های آشپزخانه را با لوسترهای اتاق غذاخوری ست می کنند تا حس یکپارچکی را به خانه ببخشند. اگر می خواهید لوستر را در اتاق هایی با دیوارهای کوتاه و سقف پایین (مانند برخی از اتاق خواب ها) آویزان کنید، دقت کنید که نوع کوچکرتری را انتخاب کنید. طی سال های گذشته مینی لوسترها به خاطر توانایی شان در تطابق با محیط های کوچک بدون آنکه از زیبایی و یا کیفیتشان کم شود به شدت مورد توجه قرار گرفته اند. در طول سال ها، لوستر ها شکل با شکوه و شگفت انگیزی از نور را ارئه می کند و به فضا زیبایی و شکوه می بخشد و شما نمی توانید منابع دیگر تولید نور را با آن ها مقایسه کنید. در واقع در نظر داشته باشید که لوستر در عین حال که به فضا روشنی می بخشد، می تواند به عنوان یک وسیله تزئینی به خانه شما زیبایی بخشد.

جهت ثبت نام و اطلاع از شرایط

چگونه لوستر ها فضای مجللی در خانه ایجاد می کنند؟

بدون آنکه لوسترها فضای زیادی را اشغال کنند، می توانند به عنوان مرکز اصلی دکوراسیون خانه در نظر گرفته شوند. لوستر ها عالی هستند، چرا که به عنوان بخشی از خانه این حس را به شما القا می کنند که در فضای مجللی زندگی می کنید.

هنگام خرید لوستر به چه مواردی باید توجه نماییم؟

هنگام خرید لوستر، اندازه افقی و عمودی آن بسیار مهم است و باید به دقت آن را در نظر بگیرید اگر بیش از اندازه نیز کوچک باشد ممکن است اصلا به چشم نیاید.

آیا شما آموزش طراحی نما با نرم افزار یا طراحی داخلی را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم. برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

طول لوستر به چه چیزی بستگی دارد؟

طول لوستری که از سقف آویزان می شود به ارتفاع اتاق بستگی دارد. انتهای هر آنچه که از سقف آویزان می شود نباید کمتر از 7 فوت با زمین فاصله داشته باشد.

ترکیب کریستال و‌سمع چه تاثیری در فضا ایجاد می کند؟

ترکیبی از کریستال ها و شمع ها می تواند جادو کند و حس نوستالژی را در مورد لوسترها زنده کند. لوازم شیشه ای و کریستال ها بسیار محبوب هستند و حس عاشقانه ای از ثروت را در ما به وجود می آورند.

لوستر ها میتوانند از‌جه جیز هایی ساخته شوند؟

همچنین لوستر ها می توانند از فلزات مختلفی مانند برنج، آهن، نقره و فولاد نیز ساخته شوند. لوسترهای فرفورژه ای که از آهن ساخته شده اند جلوه بی نظیری دارند.

قرار دادن لوستر در اتاق نهارخوری باید چگونه باشد؟

یکی از رایج ترین قسمت ها برای قرار دادن لوستر اتاق نهار خوری است. لوستر باید به اندازه کافی پایین باشد تا میز غذا خوری را کاملا روشن کند، با وجود آن نباید آنقدر پایین باشد که سایه افراد روی میز بیفتد و در رسیدن نور به شما اختلال ایجاد کند.

انواع لوستر چیست؟

وقتی در مورد انواع لوستر اطلاعاتی داشته باشید، انتخاب درست برای شما آسان تر خواهد بود.
    1. لوستر کریستالی
   2. لوسترهای مدرن
   3. لوسترهای معاصر
    4. لوستر طبل
    5. مینی لوستر
    6. لوسترهای اسپوتنیک
    7. لوسترهای آبشاری
    8. لوسترهای هیبریدی
 

آیا لوسترها از مد افتاده اند؟

لوسترها هرگز از مد نمی افتند زیرا تقریباً در هر اتاقی زیبا به نظر می رسند. به طور سنتی، یک لوستر در سالن یا اتاق غذاخوری شما نصب می شود. از طرف دیگر، لوستر را می توان در اتاق های کوچک مانند اتاق خواب یا حتی حمام نصب کرد.

ازلوستربرای طراحی کدام بخش خانه استفاده می شود ؟

لوسترها معمولا نقطه کانونی هر فضایی هستند. در حالی که به طور معمول برای تزئین اتاق نشیمن استفاده می شود، لوسترها می توانند برای تزئین سایر قسمت های خانه شما نیز استفاده شوند. آنها پتانسیل کمک به ایجاد روحیه و ارتقاء موفقیت آمیز فضای داخلی یک اتاق را دارند.

لوسترهای مدرن چیست؟

لوسترهای مدرن طراحی مدرن تری دارند که از LED استفاده می کند و عناصر طرح های کلاسیک و معاصر را ترکیب می کند. برخی نیز مجهز به منشورهای کریستالی انکساری یا آینه های کوچک هستند.

5/5 - (27 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.