پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

عکاسی از ماه

چگونه می توان از ماه عکاسی کرد؟ + 21 ایده برای عکاسی از ماه

فهرست عناوین

ه نظر شما بهترین تکنیک برای عکاسی از ماه چیست؟ برای مدتها یادگیری نحوه عکاسی از ماه یکی از بزرگترین لذتهای سفر یک عکاس در یادگیری بوده است.

برای قرن ها ماه مردم را مجذوب خود کرده است، ماه درخشان ترین جسم در آسمان شب است، این موضوع چیزی است که عکاسان از هر سطح می توانند از آن عکس بگیرند، اما انجام آن نیاز به برنامه ریزی و آماده سازی دارد.

در این مقاله از بخش آموزش عکاسی حرفه ای پویا اندیش می خواهیم به بررسی نحوه عکس گرفتن از ماه با گوشی یا دوربین عکاسی بپردازیم.

عکس ماه در آسمان

نحوه‌ی عکاسی از ماه

اگر قبلاً سعی کرده اید از ماه عکس بگیرید و شاهد تصویر کوچکی بودید یا به نظر یک لکه سفید در آسمان بود، خیلی ناامید نشوید!

هر عکاس برای اولین بار در هنگام عکاسی از ماه مجبور است مشکلات مشابهی را پشت سر بگذارد. این موضوع زیر شاخه عکاسی نجومی بوده، می تواند بسیار چالش برانگیز و ناامیدکننده باشد.

عکاسی از ماه یک تجربه شگفت انگیز است، مخصوصاً اگر مایلید کمی آزمایش کرده و خود را به چالش بکشید.

می توانید تکنیک های مفید مختلفی را در این راه بیاموزید – کاهش لرزش دوربین در شرایط کم نور، تنظیم دستی دوربین و استفاده از فتوشاپ می تواند نتایج خوبی داشته باشد. با ثبت نام در دوره عکاسی پویااندیش با تمامی این نکات آشنا شده و تبدیل به یک عکاس حرفه ای خواهید شد.

گربه در ماه

با چه تجهیزاتی می توان از ماه عکس گرفت؟

قطعا برای عکاسی از آسمان و داشتن تصویر زیبایی از ماه، تجهیزات و وسایلی مورد نیاز است. در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

عکاسی از طبیعت

استفاده از سه پایه برای ماه گرافی

یک پایه‌ی امن و ثابت هنگام عکاسی از ماه برای دوربین شما لازم است. این وسیله برای جلوگیری از لرزش دوربین ضروری است.

اگرچه ممکن است با دست گرفتن دوربین خود کنار بیایید، اما بدون تردید بهترین نتیجه شما زمانی حاصل می شود که دوربین روی سه پایه ثابت باشد.

لنز مناسب برای عکاسی ماه

برای کمک به پر کردن قاب و درست نشان دادن ماه، هرچه لنز بزرگنمایی شما بزرگ تر باشد، بهتر است. لزوماً به سریعترین لنز احتیاج ندارید، زیرا روی سه پایه قرار دارد. اما بهتر است از لنز 200 میلی متر یا بیشتر استفاده کنید.

اگر لنز آنقدر طولانی ندارید، ممکن است بخواهید از لنزهای کوتاه تر استفاده کنید اما عکسی با ترکیب عناصر پیش زمینه در عکس داشته باشید.

لنز مناسب برای عکاسی ماه

کابل شاتر

اگر از فاصله عکاسی می کنید کابل برای مدل دوربین شما گزینه ای مناسب است. این وسیله خیلی لازم نیست، اما داشتن آن خوب است و به شما کمک می کند تا از لرزش دوربین جلوگیری کنید.

این وسیله زمانی که قصد عکاسی از ماه با موبایل را دارید بسیار پرکاربرد خواهد بود اما اگر آن را ندارید می توانید تقلب کنید و از عملکرد تایمر خودکار در دوربین استفاده کنید. اگر دوست دارید عکاسی را بصورت حرفه ای و اصولی یاد بگیرید اما زمان آزاد لازم برای شرکت در دوره های حضوری را ندارید، می توانید در دوره های آنلاین عکاسی پویا اندیش شرکت کنید.

عکاسی از ماه در شب

دوربین مناسب برای عکاسی از ماه

در حالی که تقریباً با هر دوربینی می توان از ماه عکاسی کرد ، عکاسان به ندرت عکس هایی با کیفیت بالا از ماه تولید می کنند. زیرا به دلیل کوچک بودن سنسور و بیش از حد گرم شدن آن در هنگام نوردهی طولانی تر و منجر به نویز دیجیتال می شود.

در اینجا یک دوربین DSLR ترجیح داده می شود که روی آن یک لنز بلند قرار دارد. دوربین های بدون آینه نیز مناسب هستند. دوربین با سنسورهای کوچکتر کار را سخت می کند.

آموزش عکاسی از ماه و تنظیمات دوربین

از عملکرد پیش فرض یا خودکار دوربین استفاده نکنید. زیرا این تنظیمات قادر به اندازه گیری فوکوس صحیح ماه نیست، بنابراین در حالت ایده آل، باید عکاسی را در حالت دستی کامل انجام دهید.

حداقل حالت این است که اولویت دیافراگم را انتخاب کنید. همچنین موقعیت جغرافیایی و مکان فعلی ماه در تنظیمات شما تأثیر خواهد داشت و باید تنظیمات را برای فصل سال و وضوح آسمان تنظیم کنید.

لنز مناسب برای عکاسی ماه

ایزو برای عکاسی از ماه

دوربین های دیجیتال باید روی 100 یا پایین تنظیم شوند، عکاسان آنالوگ باید از فیلم 100 ISO یا کمتر استفاده کنند تا نویز و دانه تصویر از بین برود.

عکاسی از طبیعت

دیافراگم مناسب برای عکاسی از ماه

از آنجا که دنبال عکس های واضح و تمیز هستید، بسته به لنز، عکسبرداری f / 11 تا f / 16 بهترین دیافراگم برای شروع خواهد بود.

در مورد لنز خود تحقیق کنید تا واضح ترین دیافراگم را پیدا کنید.

تنظیمات دوربین برای عکاسی از ماه

سرعت شاتر مناسب برای عکاسی از ماه

متغیرهای شاتر زیاد هستند و شامل مواردی هستند که قبلاً ذکر شد، مانند موقعیت ماه، موقعیت جغرافیایی و عکس مورد نظر، اما در یک شب صاف حدود 60/1 تا 125/1 گزینه ی مناسبی محسوب می شود.

سرعت شاتر برای عکاسی از ماه

آموزش حرفه ای عکاسی و فیلمبرداری

عکاسی ماه و انتخاب مکان مناسب

مکانی که برای عکاسی انتخاب می کنید مهم است. انتخاب نقطه برای عکاسی از ماه یکی از مهمترین عوامل دستیابی به عکس با کیفیت است. در حالت ایده آل، اگر می خواهید خود ماه را به نمایش بگذارید، از هر گونه نور محیط دیگر، از جمله چراغ های خیابان و ترافیک استفاده نکنید.

گاهی  مجبور خواهید شد برای ساعت ها در جاده ای دور افتاده یا در پارک بزرگی شروع به عکاسی کنید.

مکان مناسب برای عکس گرفتن از ماه

ترکیب بندی و نکات فنی

ترکیب بندی در هنگام عکاسی از ماه در شب به همان اندازه مهم است که برای هر نوع عکس دیگری مهم است. برای مبتدیان ترکیب بندی و نحوه ترکیب ماه و پیش زمینه منظره کمی چالش برانگیز است. دانستن اینکه چگونه می توان از ماه با پیش زمینه عکس گرفت نیاز به تمرین و ممارست دارد.

به خاطر داشته باشید که یک تصویر جذاب و واضح از یک ماه بسیار عالی است، تسلط بر نمای نزدیک از ماه بسیار مهم است، اما باید سعی کنید با قرار دادن ماه در ترکیب چالش انگیزتر، خلاقیت به خرج دهید. عکس های شما لازم نیست خسته کننده و قابل پیش بینی باشند!

به عنوان مثال، می توانید ماه را پشت درختان و ساختمان ها کادربندی کنید، یا آن را از سطح دریاچه یا دریا منعکس کنید! قرار دادن اشیا دیگر در پیش زمینه و ماه ترکیب شگفت انگیزی ایجاد می کند. اگر بتوانید ماه را به عنوان یک عنصر واحد در نظر بگیرید که باید همراه با سایر عناصر ترکیبی ترکیب شود، واقعاً مفید خواهد بود.

چگونه ار ماه عکس بگیریم

چگونه ماه را با پیش زمینه ترکیب کنیم؟

وقتی از ماه با پیش زمینه عکس می گیرید، احتمالاً متوجه خواهید شد که در آخر ماه به صورت یک لکه کاملا سفید و بدون جزئیات در خواهد آمد.
در معرض قرار گرفتن پیش زمینه و ماه در یک عکس بسیار دشوار است. به همین دلیل، بیشتر عکس های ماه با پیش زمینه که می بینید در واقع تصاویر ترکیبی هستند. در اینجا یک آموزش مفید، در مورد ایجاد ترکیب بندی های ماه بیان میشود. بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  • ایزو 100
  • f / 11 تا f / 16
  • قرار گرفتن در معرض براکت +2 و -2

در نهایت می توانید این ترکیب را در فتوشاپ ایجاد کنید.

ترکیب ماه با پیش زمینه عکس

ادیت عکس های ماه

پردازش عکس های شما کاملاً ساده است با این حال، عکس های ماه نیز تصاویر سیاه و سفید خیره کننده ای ایجاد می کنند. بنابراین در نظر بگیرید که می خواهید نتیجه چگونه به نظر برسد – در لایت روم بازی کنید و ببینید چه چیزی بهتر به نظر می رسد – رنگی یا سیاه و سفید؟

اگر عناصر پیش زمینه را در تصویر ماه خود قرار داده اید، احتمالاً عکس های خود را در معرض براکت قرار داده اید و بنابراین در فتوشاپ باید عکس را ویرایش کنید.

اطمینان حاصل کنید که عکس خام گرفته و دمای رنگ را در لایت روم به درستی تنظیم کرده اید. درجه حرارت رنگی که برای عکاسی از ماه استفاده می شود بسیار مشکل است و تا زمانی که درست نباشد، کمی زمان می برد. با شرکت در دوره های نرم افزار پویا اندیش عکس های خود را به بهترین شکل ویرایش کنید. با تکنیک هایی که در دوره فتوشاپ در عکاسی یاد می گیرید، می توانید براحتی ادیت های لازم روی عکس های خود را انجام دهید. کیفیت دوره آنلاین فتوشاپ در عکاسی پویااندیش کم از دوره حضوری نداشته و نه تنها می توانید مهارت و دانش خود را افزایش دهید بلکه در وقت و زمان نیز صرفه جویی خواهید کرد.

ادیت عکس های ماه

سخن پایانی

اکنون وقت آن رسیده که عکاسی از ماه را امتحان کنید. امیدواریم این مقاله از  دوره آموزش عکاسی پویا اندیش راهنمای مناسبی برای عکاسی از ماه باشد. آزمون و خطا کنید و از عکاسی نترسید. نتایج خود را با ما در میان بگذارید.

نور ماه در دریا

سوالات متداول

برای عکاسی از ماه به چه تجهیزاتی نیاز دارم؟

قطعا مهم ترین چیزی که برای عکس گرفتن از ماه به آن نیاز است، یک دوربین عکاسی حرفه ای با لنز مناسب است. لنز در گرفتن تصویر ماه اهمیت زیادی دارد. یک سه پایه امن و مناسب و کابل شاتر نیز از دیگر تجهیزاتی است که برای عکاسی از ماه به نیاز دارید.

بهترین لنز برای عکاسی از ماه چیست؟

لنز 8-6.7 بهترین انتخاب برای عکاسی از ماه است زیرا دیافراگم سریعی دارد. بنابراین می توانید در شرایط کم نور و حتی در شب اگر سوژه شما خیلی از دوربین شما دور نیست، عکس های عالی بگیرید. فاصله کانونی 600 میلی متری آن برای ثبت تصاویر دقیق از سوژه های دور مانند ستارگان یا سحابی ها عالی است.

بهترین سرعت شاتر برای عکاسی از ماه چیست؟

برای عکاسی از ماه استفاده از نورسنجی نقطه ای بهترین گزینه است و همچنین به شما کمک می کند تا نوردهی مناسبی را برای ماه داشته باشید، که روشن ترین بخش تصویر شما خواهد بود. از سرعت شاتر حداقل 1/15 ثانیه یا بیشتر استفاده کنید، زیرا ماه در واقع بسیار سریع در آسمان حرکت می کند. سرعت شاتر بیشتر برای جلوگیری از تار شدن تصاویر ناشی از لرزش دوربین نیاز است.

بهترین دوربین عکاسی برای عکس گرفتن از ماه کدام است؟

دوربین حرفه ای DSLR با یک لنز بلند و دوربین های بدون آینه می توانند گزینه مناسبی برای عکاسی از ماه باشند. لنز مناسب برای عکاسی از ماه نیز یک لنز تله فوتوی قوی است.

هنرجویان عکاسی پویا اندیش

5/5 - (29 امتیاز)

مطالعه بیشتر

آنچه که باید در مورد عکاسی از اجسام بی جان بیاموزید + فیلم
معرفی عکاسان خیابانی معروف دنیا + عکس
نکاتی برای عکاسی تجاری
عکاسی اچ دی آر و شیوه های آن
222 ایده عکاسی از کودکان ؛ چگونه از کودکان عکسبرداری کنید
ترفندهایی برای آغاز عکاسی خیابانی + فیلم
راهنمای کامل استفاده از الگو در عکاسی
معرفی عکاسان جنگ در تاریخ عکاسی
7 نکته ای که درباره ی عکاسی از طبیعت بی جان باید بدانید + فیلم
55 ایده عکاسی بارداری؛ چه نکاتی را در عکاسی از زنان باردار باید رعایت کرد
آشنایی با انواع ژانر های عکاسی + عکس
راهنمای عکاسی پنینگ (Panning Photography)
عکاسی صنعتی چیست ؟ + تصویر
نحوۀ استفاده از رنگ های مکمل در عکاسی
14 ایده ژست عکس با گل
راهنمای خرید دوربین DSLR
تاریخچه عکاسی در ایران + فیلم
نکات مهم و کاربردی برای گرفتن یک عکس حرفه ای و با کیفیت
سه نکته مهم برای جلوگیری از انعکاس نور عینک در عکس
فتومونتاژ چیست و چگونه یک اثر فتومونتاژ خلق کنیم؟
دستکاری عکس یا منیپولیشن + راهنمایی کامل
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.