نحوه ی ساخت قلموی سه بعدی هندسی فوتوشاپ با Cinema 4D
در فتوشاپ و دیگر نرم افزارهای گرافیکی هزاران نوع قلمو وجود دارد که با توجه به کاربرد و موضوع کاری شما قابل استفاده می باشد.
ولی گاهی اوقات نیاز است قلمو جدیدی را داشته باشین که در سنما فوردی امکان ساخت این نوع براش ها وجود دارد، در این بخش از تصویرگران پویااندیش با ما همراه باشید تا بتوانید آموزش قلموی سه بعدی را داشته باشین .
۱. نحوه ی ساخت اجزای هندسی قلموی سه بعدی
این آموزش را مرحله به مرحله برای ساخت سریع و آسان اشکال انتزاعی و استفاده از آن به عنوان قلموی فوتوشاپ دنبال کنید.
مرحله ی اول: نرم افزار Cinema 4D را باز کنید. در منوی بالا بر روی دکمه ی آبی Add Cube Object کلیک کرده و نگه دارید. سپس بر روی گزینه ی Plantonic کلیک کنید.
مرحله ی دوم :
گزینه ی Plantonic به وجود آمده است. به زبانه ی Object رفته و Segments را به 3 تغییر دهید.
سپس کلیدهای N و B را بفشارید تا polygon ها را مشاهده کنید.
مرحله ی سوم:
در منوی بالا، بر روی دکمه ی Bend کلیک کرده و نگه دارید. سپس بر روی ابزار Displacer کلیک کنید.
مرحله ی چهارم :
حالا بر روی Displacer کلیک کرده و بکشید تا در زیر Platonic قرار گیرد.
مرحله ی پنجم :
Displacer را انتخاب نموده و به زبانه ی Shading بروید و پارامترهای مختلف را تنظیم کنید. سپس گزینه های Shader/Noise را انتخاب کنید.
مرحله ی ششم:
حال Noise ایجاد شده است. بر روی تصویر کوچک Noise کلیک کنید.
مرحله ی هفتم:
به قسمت Shader Properties رفته و گزینه های Noise/Nutous را انتخاب کنید. پس از آن بر روی آیکون فلش کلیک کرده و به زبانه های دیگر برگردید.
مرحله ی هشتم:
به زبانه ی Object رفته و درجه ی Strength را به 170% افزایش دهید و بعد درجه ی Height را بر روی 40 cm تنظیم کنید. همچنین می توانید تنظیمات را تغییر دهید تا به شکل دلخواه برسید.
مرحله ی نهم :
دو نقطه ی خاکستری را در نزدیکی Platonic بیابید. سپس بر روی هر یک از این نقاط دابل کلیک کنید. حال نقاط قرمز رنگ هستند.
۲. نحوه ی ساخت دایره های هم نوع
مرحله ی اول
برای ساخت دایره به منوی بالا برگردید. بر روی دکمه ی آبی Add Cube Objectکلیک کرده و نگه دارید. سپس بر روی گزینه ی Sphere کلیک کرده و آن را انتخاب کنید.
مرحله ی دوم
حالا دایره ایجاد شده است. به زبانه ی Object بروید و میزان Radius را به 1 cm کاهش دهید. همچنین Segments را بر روی 18 تنظیم کنید.
مرحله ی سوم
به منوی اصلی رفته و گزینه های MoGraph/Cloner را انتخاب کنید.
مرحله ی چهارم
بر روی Sphere کلیک کرده و آن را به زیر Cloner.1 بکشید.
مرحله ی پنجم
گزینه ی Cloner.1 را انتخاب کرده و اصلاح کنید. به زبانه ی Object رفته و بر روی گزینه های Mode/Object کلیک کنید.
مرحله ی ششم
حالا دوباره ابزار Cloner.1 را انتخاب کنید. بر روی Platonic کلیک کرده و نگه دارید و آن را به Object Form بکشید.
۳. نحوه ی ساخت خطوط همسان
مرحله ی اول
به منوی بالا بازگردید. بر روی گزینه ی Add Cube Object کلیک کرده و نگه دارید. پس از آن بر روی گزینه ی Cylinder کلیک کنید.
مرحله ی دوم
حال گزینه ی Cylinder به وجود آمده است. به زبانه ی Tab بروید و مقدار Radius را به ۰.۱ سانتی متر تغییر دهید.
مرحله ی سوم
از منوی اصلی گزینه های MoGraph/Cloner را انتخاب نمایید.
مرحله ی چهارم
حال بر روی Cylinder کلیک کرده و به زیر Cloner1 بکشید.
مرحله ی پنجم
حال گزینه ی Cloner1 را انتخاب نموده و اصلاح کنید. به زبانه ی Object رفته و گزینه های Mode/Object را انتخاب نمایید.
مرحله ی ششم
حال دوباره ابزار Cloner1 را انتخاب نمایید. گزینه ی Platonic را با قسمت Object Form بکشید.
مرحله ی هفتم
در قسمت پایین تر ویزگی های گزینه ی Distribution را مشاهده می کنید. سپس گزینه های Distibution/Edge را انتخاب نمایید.
مرحله ی هشتم
حال به قسمت Scale on Edge رفته و بر روی Check Box کلیک کنید. پس از آن، درجه ی Edge Scale را تا ۱۰۰٪ بالا ببرید و خطوط را به وسیله ی دایره به یکدیگر متصل سازید.
۴. نحوه ی طراحی و ذخیره ی اشکال هندسی قلموی سه بعدی
مرحله ی 1
در منوی بالا بر روی آیکون Edit Render Settings کلیک کنید.
مرحله ی 2
گزینه ی Output را برای تنظیم Image Resolution شکل هندسی انتخاب کنید. سپس درجات Width و Height را بر روی 2500 pixels قرار دهید.
مرحله ی 3
گزینه ی Save را انتخاب کرده و به Alpha Channel بروید. سپس بر روی Check Box کلیک کنید تا شکل شفاف شود.
مرحله ی 4
دوباره به منوی بالا رفته و بر روی آیکون Render to Picture Viewer کلیک کنید.
مرحله ی 5
Geometric Confusion Shape طراحی شده است. تنها یک ثانیه طول می کشد. حال به منو رفته و گزینه های File/Save as را انتخاب نمایید. پس از آن گزینه های Format/PNG را انتخاب کنید.
نتیجه را با کلیک بر روی دکمه ی OK ذخیره کنید.
۵. نحوه ی تبدیل نتیجه به قلموی فتوشاپ
مرحله ی اول
نرم افزار فوتوشاپ را باز کنید. به منوی اصلی بروید و گزینه های File/Open را انتخاب کنید.
PNG File را در فوتوشاپ بارگذاری کنید.
مرحله ی دوم
باید رنگ شکل را از سفید به مشکی تغییر دهید. سپس بر روی Layer کلیک راست کرده و گزینه ی Blending Options را انتخاب نمایید.
مرحله ی سوم
حال گزینه ی Color Overlay را انتخاب کرده و بر روی Thumbnail of Color کلیک کنید.
مرحله ی چهارم
با افزودن کد #000000 در شکل، رنگ ان را به مشکی تغییر دهید.
مرحله ی پنجم
به منوی اصلی رفته و گزینه های Image/Trim را انتخاب کنید. سپس بر روی دکمه ی OK کلیک کنید و شکل را ببرید.
مرحله ی ششم
حال شکل بریده شده است. دوباره به منوی اصلی بروید و گزینه های Edit/Define Brush Preset را انتخاب کنید.
مرحله ی هفتم
نام قلمو را وارد کنید.
مرحله ی هشتم :
در منوی سمت چپ، گزینه ی Brush Tool را انتخاب کنید. سپس بر روی document کلیک راست کرده و گزینه ی Geometric Confusion Brush را انتخاب کنید.
با استفاده از این روش، می توانید اشکال انتزاعی مختلفی در Cinema 4D ساخته و به راحتی آنها را به قلموهای فوتوشاپ تبدیل نمایید.