پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

ماتریکس گلد

نرم افزار ماتریکس چیست ؟

فهرست عناوین

نرم افزار ماتریکس

نرم افزار خاص و کاربردی ماتریکس Matrix تازه‌ترین و در عین حال پر‌قدرت‌ترین نرم افزار CAD برای رشته‌طراحی‌ طلا، زیورآلات و جواهر‌ است. که در دنیای به سرعت رو به پیشرفت فناوری دیجیتال است. بنابراین تصویرگران پویااندیش در ادامه بخش آشنایی با نرم افزارهای طراحی طلا و جواهرات به معرفی ویژگی‌های، خاص، جذاب و همچنین منحصر به فرد ماتریکس که سبب شده‌است.
تا یکی از بهترین و پر متقاضی ترین نرم افزار های طراحی طلا و جواهر در سراسر جهان  باشد، می پردازد. با تصویرگران پویااندیش همراه باشید تا دنیای اعجاب انگیز ماتریکس گلد را به چشم ببینید.

نرم افزار ماتریکس گلد

آشنایی با نرم افزار ماتریکس گلد (Matrix Gold) :

شرکت GemVision، تولید کننده خانواده نرم افزار های ماتریکس ، پس از نسخه نهم از نرم افزار ماتریکس (Matrix 9)، را به بازار عرضه کرده است که بعنوان دهمین نسخه از نرم افزار جذاب ماتریکس شناخته می شود.
Matrix که به جرات می‌توان گفت، قدرتمندترین نرم افزار CAD تا به امروز است، درحقیقت یکی از پلاگینهای نرم افزار Rhinoceros است که ویژگیهای طراحی جواهرات را بخوبی ارائه داده و روی انجین قدرتمند نرم افزار راینو نصب می‌شود.

بیشتر بخوانید: نرم افزار راینو (Rhino) چیست؟

کار با نرم افزار ماتریکس گلد

نرم افزار ماتریکس در طراحی جواهر

ویژگیهای برتر  نرم افزار ماتریکس و Rhino Gold را با رابط کاربری ساده و کاربر پسند CounterSketch ترکیب نموده و با این فرایند کار طراح را بکلی ساده‌تر ساخته است و در نتیجه بهره وری بیشتر ، تعامل آسانتر و قوی تر با مشتری را امکانپذیر می‌سازد.
ماتریکس با مجموعه‌ای دقیق از ابزارها، قدرت بیشتری به طراح می بخشد و سبب سرعت بخشیدن به روند کار طراحی می‌گردد.
درواقع نرم افزار ماتریکس ، بهترین و قدرتمندترین نرم افزار طراحی طلا و جواهر بوده و بسیار بسیار مورد علاقه هنرمندان، طراحان و صنعتگران فعال این حوزه است. فضای کاری نرم افزار ماتریکس گلد زیبا ، کاربر دوست (user friendly) و روان بوده، نسبت به نرم افزار راینو گلد و آرتکم طرفداران بسیار بیشتری را به خود اختصاص داده است.

دانلود نرم افزار ماتریکس گلد

ویژگی های جدید نرم افزار ماتریکس

از ویژگی های جدید و متمایز نرم افزار ماتریکس Matrix می توان به داشتن حافظه ی پارامتریک  اشاره داشت. که به کارشناس و طراح جواهرات این اجازه و دسترسی را می دهد تا قادر باشد که بعد از اتمام کار، در صورت احساس نیاز به اعمال تغییرات روی مدل کارشده. به راحتی تغییرات مد نظر خود را اعمال نماید.
در نرم افزار جدید ماتریکس همچنین این امکان در نظر گرفته‌شده‌است. همچنین دسترسی آن نیز وجود دارد که از دستورات داینامیک برای کاهش زمان طراحی استفاده کرد. در حقیقت و در گام اول، تفاوت بارز نرم افزار ماتریکس با نرم افزار های ماتریکس 8 و 9 در این است. که ماتریکس گلد دینامیک تر است. و به نوعی فرایند طراحی را ساده تر و در عین حال بسیار حرفه ای تر کرده است.

در جدول زیر می‌توانید برخی از ویژگی های نرم افزار ماتریکس را در یک نگاه ببینید:

PROFILE EDITORJALI
RENDER STUDIOParametric history
SIGNET RINGDynamic Transform Tools
PAVE AND GEM ON SURFACEDesign content manager
نرم افزار ماتریکس گلد

ویژگی “PROFILE EDITOR”- تصحیح پروفایل در نرم افزار ماتریکس گلد

ویژگی “profile editor” جدید در نرم افزار ماتریکس گلد ، امکان کنترل کامل بر پروفایل ها را برای ما فراهم می‌کند. به کمک این ویژگی خاص شما می‌توانید با ساخت یک پروفایل جدید و با ویرایش یکی از پروفایل های موجود ، سبک خاص خود را ساخته و آن را برای استفاده‌ها و پروژه های بعدی ذخیره سازی کنید.
این قابلیت برجسته، امکان سفارشی سازی – مونوپل محصولات را فراهم میکند و فرصتی عالی برای فروش به شما هدیه می‌دهد.

کار با نرم افزار ماتریکس گلد

دسته بندی و مرتب سازی فایل های طراحی های انجامشده

در نرم افزار ماتریکس امکان دسته بندی و مرتب سازی و سورت کردن فایل های طراحی های انجام شده‌وجود‌دارد. با استفاده از این امکان ماتریکس گلد، طراح می تواند به راحتی فرایند دسته بندی فایل های طراحی را بر اساس مشتری انجام دهد. و یا یک طرح و استایل خاص و بارز را در مدل های مختلف به کار برد.
در نسخه ی تازه ماتریکس چندین مدل و روش برای ذخیره سازی یک فایل طراحی وجود دارد. تا حجم فایل ها را تا حد زیادی کاهش دهد.

نرم افزار ماتریکس گلد

قابلیت “RENDER STUDIO” در ماتریکس

رندرینگ که از مبانی اصلی این دسته از نرم افزار ها است، در نرم افزار ماتریکس با Cycles/چرخه ها انجام می شود. که این ویژگی خاص به طراح این امکان و دسترسی را می دهد تا به راحتی و با کیفیتی مثال زدنی رندری نزدیک به واقعیت در دسترس خود داشته باشد.
نرم افزار ماتریکس دارای یک استودیو رندر داخلی خاص برای ایجاد تصاویر و فیلمهایی با کیفیت و رزولوشن بسیار بالا است. این تصاویر با وضوح و شفافیت بالا ، بسیار واقعی و چشم نواز هستند و برای تحت تاثیر قراردادن مشتریان بخوبی ایفای نقش میکنند.

نرم افزار ماتریکس گلد

قابلیت “SIGNET RING”

ویژگی جدید “Signet Ring builder” در Matrix ، ویژه ساخت انگشترهای خاتم دار است ، که خود قابلیتی است بینظیر که به طرز بسیار قابل توجهی باعث صرفه جویی در وقت و افزایش سرعت در روند ساخت جواهرات می‌شود.
در این ویژگی از یک دستور داینامیک استفاده می‌شود. این دستور، دارای یک تاریخچه پارامتریک داخلی است که به طراح و همچنین جواهرساز این اجازه را می‌دهد تا در هر مرحله‌ای از کار ، بدون از دست دادن زمان ، پروفایلها را ویرایش کرده و یا سایز حلقه انگشتری را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: آموزش و راهنمای کامل نرم افزار ماتریکس گلد

ویژگی های منحصر بفرد ماتریکس گلد

“PAVE AND GEM ON SURFACE” در Matrix

نرم افزار ماتریکس به کمک ویژگی های Pave and Gems on Surface ابزار دقیقی برای قراردادن انواع سنگ روی سطح جواهر ارائه داده است.
Pave و Gems on Surface وقتی با هم استفاده شوند، آزادی عمل کامل و منحصربفردی را برای طرحبندی سنگهای قیمتی و کمیاب برای طراح و جواهرساز به ارمغان می آورد.

نرم افزار ماتریکس گلد

قابلیت بهبود یافته “RING RESIZER” در نرم افزار Matrix

Ring Resizer ویژگی مورد علاقه کاربران نرم افزار ماتریکس بود، که اکنون در Matrix ارتقاء یافته است. برای استفاده از این ویژگی منحصر بفرد، کافی است طرح خود را به ابزار Ring Resizer اضافه نموده، اندازه‌های مورد نیاز و مد نظر خود را انتخاب و روی دکمه تغییر اندازه حلقه کلیک نمایید.
Matrix Gold در عرض چند ثانیه و بدون به خطر انداختن طرحبندی اصلی سنگهای قیمتی ، تغییرات درخواستی شما را با دقتی مثال زدنی روی طرح شما اعمال می‌سازد.

کاربرد نرم افزار ماتریکس گلد

قابلیت “JALI” در نرم افزار ماتریکس گلد

اگر در طراحی و ساخت جواهرات ، دنبال ایجاد طرحهای بزرگ هستید اما می‌خواهید در وزن فلز مصرفی صرفه جویی کنید ، قابلیت ” Jali “راه حل شما است.
همچنین در نرم افزار ماتریکس به کمک ابزار Jali، می‌تواند تزییناتی شگفت انگیز با جزییاتی زیبا ، چشم نواز و جذاب بر روی سطوح مختلف ایجاد نماید.

ویژگی های نرم افزار ماتریکس گلد

ویژگیهای خاص و تازه اضافه شده در نرم‌افزار ماتریکس :

در ادامه برخی از ویژگی هایی که تازه به نرم افزار ماتریکس اضافه شده‌اند را باهم بررسی می‌کنیم:

Parametric history سابقه پارامتریک در MatrixGold

یکی از ویژگی‌های خاص ، بارز و تازه ای که در نرم افزار ماتریکس دیده‌می‌شود، سابقه پارامتریک‌است.
زمانی که شما یکی از دستورات داینامیک را تکمیل می نمایید، تمامی دستورات داینامیک دیگری که پیشتر استفاده نموده اید. نیز هم زمان به دستور اجرا شده‌اخیر عکس العمل و واکنش نشان می‌دهند. بنابراین تمام تغییراتی را که توسط طراح اعمال شده‌است را به خوبی و با ریتمی یکنواخت و موزون بازتاب نموده. و طرح را اصطلاحا یکپارچه و هارمونیک نگاه می دارند.
حافظه یا سابقه پارامتریک در حقیقت و در نوع خود یک ویژگی برجسته انقلابی است. که به راحتی هرچه تمام تر می تواند جای نرم افزارهای طراحی سه بعدی دیگری که این ویژگی خاص را ندارند بگیرد. و بازار آنها را از آن خود نماید. به عنوان مثال اگر نیاز باشد که سایز انگشتر مد نظر تان را یک یا دو سایز بزرگ تر کنید. می توانید این کار را در کم ترین زمان ممکن و با کم ترین تلاش مورد نیاز صورت دهید.

نرم افزار ماتریکس گلد

Dynamic Transform Tools – ابزار های انتقال داینامیک در نرم افزار Matrix

دو عدد از دستوراتی که زمان انجام کار حساس طراحی را به شدت و بصورت چشمگیری کاهش می دهد ، دستوراتی هستند که به یاری آن ها می توان از یک شی مد نظر ، یک کپی بهینه تهیه کرد و در آن symmetry  طراحی را حفظ نمود. درست همانند دستورات Mirror  و Polar Array .
دستور Mirror اشیا را روی صفحه ی C-Plane درست مثل یک آینه شفاف و بی زنگار بازتاب میدهد. همچنین  دستور Polar Array  تعداد مشخصی از شی سوژه را در محوری خاص و مشخص تکرار می¬نماید. با پارامتریک ساختن‌این دو ابزار زمانی که طراح ممکن‌است برای خلق اشیا والد یا به زبان اصلی برنامه (parent) و فرزند (child)، محصول ، ممکن است صرف نماید را به طرز محسوسی کاهش می‌دهند.
با تصویرگران پویا اندیش به روز ترین و مدرن ترین نرم افزار های طراحی طلا ، زیورآلات و جواهرات را بخوبی و با کیفیت روز دنیا بیاموزید. تصویرگران پویا اندیش حامی هنر ، هنرمند و هنرجوی ایرانی.

نرم افزار ماتریکس گلد

Design content manager – مدیریت محتوای طراحی در Matrix

نرم‌افزار ماتریکس به طراحان حاذق و حرفه ای و حتی به طراحان تازه کار و هنرجویان  این اجازه را می دهد که  استایل های خاصی را که خلق کرده اند را به آسانی دسته بندی نمایند تا برای طرح سازی مدل هایی که در آینده می خواهند به آنها بپردازند، بتوانند به خوبی آن ها را مورد استفاده قرار دهند. برای دسته‌بندی طرح‌ها، بخشی خاص و ویژه مدیریت محتوی درون نرم افزار طراحی شده‌است که شامل موارد ذیل می‌باشد:

نرم افزار ماتریکس گلد

Libraries, Collections, Style Sheets, and Job bagsکتابخانه، مجموعه ها، ورقه های حالت و کیف کار

با این موارد به راحتی می توان بخش های مورد علاقه را bookmark نمود و آن ها را به هر بخشی که از طرح هایتان می خواهید اضافه نمایید و از ابزارهای حافظه ی پارامتریک بهره برداری کنید. مانند mirror, orient to gem و دیگر دستور های حاضر.
Style Sheets – برگه‌های حالت ، به شما این اجازه را می‌دهند تا به راحتی دستورات داینامیک مد نظر خود را ذخیره ساخته‌و بعد‌ها به راحتی آن‌ها را به کار برید.
مشخصات سخت افزاری مورد نیاز برای اجرا و کار کردن با نرم افزار ماتریکس :
تصویرگران پویااندیش در ادامه این بخش جذاب لیستی از حداقل مشخصات فنی مورد نیاز برای نصب نرم افزار ماتریکس گلد را برای شما هنرجویان و مخاطبین محترم فراهم‌آورده.

آموزش نرم افزار ماتریکس گلد

نوع سیستم کامپیوتر:

لپ تاپ و یا کامپیوتر شخصی – PC ، همراه با کیبورد و موس حرفه ای
نکته: به هیچ عنوان استفاده از تبلت هایی همانند Microsoft Surface  به شما توصیه نمی شود. زیرا در اجرای نرم افزار قطعا به مشکل بر خواهید خورد.
نکته: علیرغم اینکه تبلت ها به علت این امر که به راحتی قابل حمل هستند بسیار محبوب شده اند ، حقیقتا عملکرد سخت افزاری که برای استفاده از نرم افزار ماتریکس مورد نیاز است را به هیچ وجه ندارند. ممکن است بتوانید نرم افزار را روی آن نصب نموده و اجرا کنید اما عملکرد ماتریکس در آن بسیار بسیار محدود و کند خواهد بود.
علاوه بر این مطلب باید در نظر داشت تا با توجه به حساسیت طراحی طلا و جواهرات، نرم افزار ماتریکس گلد برای صفحات لمسی طراحی نشده است و باید از موس و کیبورد برای کار با آن استفاده کرد.

نصب نرم افزار ماتریکس گلد

پردازنده –  Processor
Recommended: Intel I7 Quad Core, 2GHz (7th Generation) Or Higher
پیشنهاد: اینتل آی 7 کواد کور ، 2 گیگا هرتز – نسل هفتم یا بالاتر
Minimum: Intel i5 Quad Core, 2GHz (7th Generation) or Higher
کمینه: اینتل آی5 کواد کور ، 2 گیگا هرتز – نسل 7 یا بالا تر
Ram:
Recommended:12Gb – 16Gb or More
رم: 12 تا 16 گیگا بایت و یا بیشتر
Minimum: 8 Gb
حداقل: 8 گیگا بایت
کارت گرافیک – Graphics Card
Recommended: NVIDIA GeForce 1000 Series (GTX 1060, 1070, 1080) یا بالاتر
حداقل: Minimum: NVIDIA GeForce 800 Series (GTX 850, 950, 1050)
سیستم عامل – Operating System
Recommended: (64-Bit) Windows 10 Professional
Minimum: (64-bit) Windows 10
Hard Drive:
Recommended: 512Gb SSD with 1Tb HDD
Minimum: 512Gb free main hard drive space
Display:
Recommended: 1920×1080 Pixels or Higher
Minimum: 1920×1080 Pixels
Anti-Virus:
Microsoft Defender (Comes with Windows 10)

کار با نرم افزار ماتریکس گلد

بررسی بخش های مختلف نرم افزار ماتریکس

از ویژگی های خاص و جدید نرم افزار ماتریکس که زمان کار طراحی را به طرز اعجاب آوری کاهش می دهد می توان به ابزارهایی که برای تغییر سایز، یا امکان خلق مدل های توری که امروزه در طراحی جواهرات بسیار باب شده و بازار خاص خود را دارند اشاره نمود و به کمک آن ها می توان وزن یک مدل را نیز کاهش داد.

یادگیری نرم افزار ماتریکس گلد

 TRANSFORM TOOLS – ابزار های تبدیل

به کمک ابزار های تغییر شکل / تبدیل همانند Bend, twist, taper, و  duplicate میتوان هر بخشی از مدل را که می خواهیم و مد نظر داریم به سادگی تغییر شکل داده، و به نتایج خارق العاده ای برسیم و همچنان از ویژگی های ماتریکس گلد داشتن یک تاریخچه/ هیستوری  منظم است.
ترکیب دستورات تغییر فرم با حافظه ی پارامتریک به طراح طلا و جواهرات این امکان را می دهد که تا سرحد امکان در فرایند حساس طراحی بتواند انعطاف داشته باشد.

بیشتر بخوانید: نصب نرم ­افزار راینو

آموزش رایگان نرم افزار ماتریکس گلد

Save/ ذخیره سازی:

چهار روش ارائه شده توسط نرم افزار ماتریکس گلد برای ذخیره ی یک فایل به شرح ذیل است.

  • save as
  • save
  • save small
  • save as small

دستور Save  به کاربر این امکان را می دهد تا فایل خود را به شکل معمولی در فولدری که پیش تر انتخاب کرده است ذخیره سازد. دستور Save small  به کاربر این اجازه می دهد تا اشیا را ذخیره کند اما حافظه پارامتریک را تغییر نمی دهد. دستور Save as به کاربر این  اجازه را می دهد تا فایل خود را در یک پوشه جدید ذخیره نماید و یا نام فایل را تغییر دهد.
دستور Save as small یک دستور ترکیبی است از المان های save as و save small که به کاربر این اجازه را می دهد تا فایل خود را در هر کجا که می خواهد ذخیره سازد و تنها geometry history  را برای کاربر ذخیره می کند اما باید در نظر داشت که این دستور ، همان گونه که از نامش پیداست parametric history / سابقه پارامتریک را برای کاربر ذخیره نمی کند.

دوره آموزشی نرم افزار ماتریکس گلد

رندرینگ در نرم افزار ماتریکس گلد – موتور رندر (Cycles)- چرخه ها

Cycles موتور رندر تولید مبتنی بر اشعه ردیاب Blender’s است. ردیابی یک مسیر یک طرفه با نمونه برداری از اهمیت چندگانه و ویژه ای برخور دار است.
رندر پردازنده چند هسته ای با شتاب SIMD
ارائه پردازنده گرافیکی با NVidia CUDA و AMD OpenCL

پکیج آموزشی نرم افزار ماتریکس گلد
پشتیبانی از چند پردازنده گرافیکی

ویژگی خاص داشتن رندر واحد و یکپارچه برای CPU و GPUCycle  موتور رندر بلندر است که بر اساس ray-trace عمل مینماید.
داشتن ویژگی  Unidirectional path tracing
رندرینگ Multi-core CPU با SIMD acceleration
رندرینگ GPU با NVidia CUDA & AMD OpenCL
ساپورت Multi-GPU
رندرینگ یکپارچه kernel با CPU and GPU

نرم افزار ماتریکس گلد

Ribbon Bar – نوار ابزار ریبون

نزدیک منو اصلی می توانید Ribbon Bar –  نوار ابزار ریبون را ببینید ، که تمامی دستوراتی را که برای طراحی مدل به آن نیاز دارید را به زیبایی و دسترسی کاربر دوستانه در خود جای داده است. دستورات به گروه های مختلف طبقه بندی شده اند که در آن ها نوع اشیایی که خلق می کنند بخوبی تفکیک شده است.
برخی دستورات یک علامت مثلثی کوچک در کنار خود به همراه خواهند داشت که گوشه سمت راست آیکن جای گرفته است و نشان دهنده ی حالت های مختلف دستور هستند  که می تواند برای دسترسی سریع تر به یک دستور به شما کمک شایان توجهی کنند در حقیقت به جای این که برای تغییر دستور از نوار ابزار استفاده کنید میتوانید با ریبون بار به کار خود بپردازید که این امر سبب افزایش تمرکز و ذخیره سازی زمان می شود.

نرم افزار ماتریکس گلد
نوار جست و جو

در قسمت بالا سمت راست “نوار جست و جو” قرار دارد که با اشاره به نام دستور ، به دنبال هر دستوری در نرم افزار می گردد. برای جست و جو به دنبال هر دستوری ، کلمات کلیدی اش را تایپ کنید  مثلا ” trim”  و “boolean” با این عمل دستوراتی که به جست و جوی شما مرتبط باشند ظاهر خواهند شد.
اگر می خواهید بدانید هر دستور چه کاری می کند و چه کارایی دارد روی آیکن “help” کلیک کنید و بعد کلیک چپ کنید تا یک صفحه وب باز شود تا ببینید که دستور مد نظر شما دقیقا چه کاری می کند.
در نظر داشته باشید که می توانید به راحتی فیلتر دلخواه خود را تعبیه کنید تا فقط به دستورات داینامیک دسترسی داشته باشید، این کار را با کلیک چپ روی نشان صاعقه شکل آبی رنگ انجام بدهید تا تنها دستورات داینامیک برای شما فعال شوند.

نرم افزار ماتریکس گلد

Viewports در نرم افزار ماتریکس گلد :

در مرکز محیط کاربری نرم افزار نما ها قرار دارند که هر کدام از آن ها برای نگاه کردن به مدلی که روی آن به کار می پردازید، مورد استفاده قرار می گیرد. مرکز ثقل ، نقطه ی 0 است از این جا ما می توانیم هر شکلی را که می خواهیم و در نظر داریم به سادگی هرچه تمام تر رسم نماییم. نمایه های (بالا، روبه رو، راست)  به شما نمای تخت یا مسطح را می دهند که در آن ها دو محور در پایین سمت چپ قرار دارد. نمای پرسپکتیو به شما این اجازه را می دهد که از هر سه نما به شکل خود نظاره کنید و تمامی جهات را تحت کنترل داشته باشید.
هرکدام از این خطوط C-plane تشکیل یک مربع بخصوص را می دهد که هر مربع بیانگر یک میلیمتر است.

نرم افزار ماتریکس گلد

توضیحات بیشتر Viewports

نگه داشتن کلیک راست موس به کاربر این اجازه را می دهد که با یک جهت خاص در نما های تخت حرکت نماید. ( راست، بالا، رو به رو). انجام این کار در نمای پرسپکتیونمای شما را می چرخاند.
برای این که نمای خود را در جهت مورد نظر حرکت دهید Shift و کلیک راست را فشار دهید و موس خود را حرکت دهید و اطراف مدل خود به دلخواه حرکت کنید. می توانید با کمک scroll / اسکرول موس به نزدیکی مدل خود زوم کنید یا از مدل خود دور شوید و فاصله بگیرید.

نرم افزار ماتریکس گلد

عمل کرد های پروژه – project

project  به شما کمک می کند مرتب بمانید و بر خط حرکت کنید، در واقع پروجکت به شما این اجازه را می دهد. که یک job bag / کیف کار مخصوص به خود درست کنید و تمامی پروژه هایتان را در آن ذخیره سازی کنید.

نرم افزار ماتریکس گلد

job bag

یک job bag به شما این اجازه را می دهد که فقط چیزهایی را که انتخاب کرده اید ذخیره کنید. همچنین آن را درون هر پروژه ای که می خواهی ، قرار دهید.
این امر یکی از ویژگی ها و مشخصات دینامیک تر بودن ماتریکس گلد نسبت به دیگر نرم افزار ها است.
یک ذخیره سازی کامل، تمامی بخش های پروژه را ذخیره می کند. و با باز کردن آن پروژه قبلی تان که روی آن کار می کردید، پاک می شود.
کلیک چپ روی روی فولدر سمت راست تب ” مدیریت محتوا”را باز می کند. و شما می توانید تمامی تغییراتی را که می خواهید روی یک job bag / کیف کار ، با ذخیره کامل اعمال کنید. در بخش مدیریت محتوا می توانید هر تغییری که خواستید روی پروژه ای که در حال حاضر روی آن کار می کنید نیز اعمال نمایید.

نرم افزار ماتریکس گلد

کالکشن ها در ماتریکس گلد

در بخش بالای مدیریت محتوا پروژه هایتان و همچنین مجموعه ها – کالکشن ها وجود دارند.
همچنین شما در کالکشن ها میتوانید یک لیست کامل از مدل هایتان داشته باشید. در بخش کالکشن می توانید پروژه های جدیدتان را  ذخیره سازی کنید مانند یک امضا یا اجزایی را که خود خلق کرده اید.
شما سمت چپ نیز یک لیست از پروژه هایی وجود دارد که که توسط کاربر خلق شده است . اگر بخواهید یک پروژه جدید ایجاد کنید می توانید نسبت به آن اقدام کنید.
می توانید پروژه هایتان را بر اساس تاریخ یا بر اساس حروف الفبا دسته بندی/ سورت کنید.

نرم افزار ماتریکس گلد

Customized quick commands – دستورات سریع شخصی سازی شده

این تب به شما ابزاری را که اخیرا  از آن ها برای مدل سازی استفاده کرده اید را نشان می دهد. این منومی تواند با drag کردن آیکن ها اختصاصی شود و یک پنجره ی quick command را در دسترس کاربران قرار دهد.

نرم افزار ماتریکس گلد

Bottom UI در نرم افزار ماتریکس

در این بخش می توانید تنظیمات مربوط به grid snaps را ببینید. همچنین snap ortho را می توانید از این بخش خاموش و روشن کنید. Snap مربوط به:

  • end
  • point
  • mid
  • cen
  • prep
  • tan
  • quad
  • knot
  • vertex

 را نیز می توانید در این بخش به راحتی هر چه تمام تر پیدا کنید.
امکان خاموش و روشن کردن Gumball نیز در این قسمت نیز برای کاربران فراهم شده است.

نرم افزار ماتریکس گلد

کشیدن و فشار دادن /Pull push:

حکاکی روی سطح طلا به کمک planer curves و دستور pull push صورت مپذیرد. با استفاده از این دستور می توانید از یک منحنی تخت برای خلق یک برجستگی و یا فرورفتگی خاص روی یک سطح ساده استفاده کنید.

نرم افزار ماتریکس گلد

Raster to vector تبدیل تصاویر به منحنی

این دستور از یک تصویر برای خلق منحنی های دلخواه استفاده می کند.

نرم افزار ماتریکس گلد

Rope خلق یک طناب با پروفایلی مشخص

این دستور یک طناب در هم پیچیده با یک پروفایل خلق می کند.

Shear دستوری برای مورب کردن اشیا

این دستور این امکان را به کاربران می دهد تا یک متن extrude داده شده را (از قالب خارج شده)روی یک منحنی قرار دهد.

نرم افزار ماتریکس گلد

Text on curve : امکان خلق یک متن روی منحنی در ماتریکس

این دستور این امکان را به کاربران می دهد تا یک متن extrude داده شده را روی یک منحنی قرار دهد.

نرم افزار ماتریکس گلد

 دوره های آموزشی ماتریکس

تصویرگران پویا اندیش به عنوان یکی از برترین برگزار کنندگان دوره های آموزشی نرم افزار های طراحی طلا و جواهرات در کشور عزیزمان ایران دارای مجوز برگزاری دوره های آموزشی تخصصی ماتریکس می باشد. و ذکر این نکته حائز اهمیت است که مدارک پایان دوره تصویرگران پویا اندیش معتبر و با ارزش ترجمه است.
تا از این راه هنرجویان عزیز تصویرگران پویا اندیش بتوانند. علاوه بر کسب تخصص در صنعت طراحی طلا و جواهر از مدارک موزشی خود استفاده بهینه و بر مبنای نیاز خود داشته باشند.

چرا به آموزش نرم افزار ماتریکس نیاز داریم؟

نرم افزار ماتریکس گلد دنیایی از کارایی ها و قابلیت ها را ارائه می دهد که در صورت آشنایی با آنها می توان به حرفه ای ترین شکل ممکن جواهراتی زیبا را طراحی و مدل سازی کرد. اما این ابزارها و قابلیت ها تنوع بسیار زیادی دارند و از همه مهم تر آشنایی با تمام آنها و نحوه استفاده از آنها کار آسانی نیست.
برای این که بتوان از تمام این قابلیت ها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد، باید با شرکت در دوره های آموزش کار با نرم افزار ماتریکس با نحوه استفاده از این برنامه برای کار طراحی جواهرات به صورت دقیق و کامل آشنا شد.

نرم افزار ماتریکس گلد

آموزش نرم‌ افزار ماتریکس

آموختن چگونگی کار اصولی و حرفه ای با نرم افزار ماتریکس به طرز شگفت انگیز و معجزه آسایی نتیجه کار طراح طلا و جواهر را بهبود می بخشد. همچنین سرعت کار طراحی را کاملا رویایی بالا می برد.
در دوره های آموزش طراحی طلا و جواهرات با نرم افزار ماتریکس گلد علاوه بر آموزش طراحی و مدل سازی با این نرم افزار، آشنایی با فضای نرم افزار، کار با دستورات داینامیک را نیز یاد می گیرد. همچنین روش ذخیره فایل‌ها در این نرم‌افزار خاص و خواستنی بخوبی به شما آموزش داده‌خواهد‌شد. دوره های آموزش طراحی با نرم افزار ماتریکس به هنر جویان گرامی دوره کمک می کند. تا یک رندر Photo realistic / عکس پویای واقعی، از  مدل طراحی‌شده خود را برای ارائه به مشتریان خود در دسترس داشته‌باشند.

اگر دوست دارید با آموزش حرفه ای ماتریکس وارد بازار کار شوبد روی لینک زیر کایک کنید:

نرم افزار ماتریکس گلد

با تصویرگران پویا اندیش هنر طراحی طلا و جواهرات را بصورت علمی و حرفه ای بیاموزید.

پایان بخش :

آشنایی با نرم افزار ماتریکس

سوالات متداول

نرم افزار ماتریکس چیست؟

نرم افزار ماتریکس گلد یک نرم افزار گرافیکی طراحی CAD است که از آن در صنعت جواهر سازی برای طراحی انواع طلا و جواهر و زیورآلات مختلف استفاده می شود. این نرم افزار مزیت ها و قابلیت هایی دارد که می توان با استفاده از آنها در سریع ترین زمان ممکن، زیباترین و با کیفیت ترین جواهرات و زیورآلات را طراحی کرد.

کدام ویژگی ها در نرم افزار ماتریکس آن را به گزینه ای عالی برای طراحی جواهرات تبدیل می کند؟

این نرم افزار بهترین ابزارهایی که برای طراحی جواهرات به آن نیاز است را ارائه می دهد. بهره مندی نرم افزار از یک حافظه پارامتریک، اعمال تغییرات مختلف در طرح های ترسیم شده در برنامه را بسیار راحت تر می کند. این برنامه دارای مشخصاتی است که مدت زمان طراحی را بسیار کاهش داده و سرعت کار طراحان را افزایش می دهد. امکان دسته بندی فایل ها به صورت منظم، رندرینگ با کیفیت و واقع گرایانه، دسترسی به ابزارهای انتقال داینامیک و مدیریت محتواهای طراحی شده با بهترین کیفیت و دقت از مهم ترین ویژگی هایی است که کار با این نرم افزار را برجسته می کند.

5/5 - (28 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.