پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

آثار نقاشان بزرگ جهان را بشناسیم

آثار نقاشان بزرگ جهان را بشناسیم

فهرست عناوین

همین الان ببین : آثار نقاشان بزرگ جهان را بشناسیم

نقاشی یکی از محبوب ترین شاخه های هنر است. نقاشی بیان عقاید و عواطف با ایجاد کیفیت های زیبایی شناختی خاص به زبان بصری دو بعدی است. آشنایی با آثار نقاشان بزرگ جهان به شما کمک مبکند با داستان های آن ها آشنا شوید. عناصری که در این زبان وجود دارد شامل اشکال، خطوط، رنگ ها، تن های مختلف و بافت های متنوع می شود. این عناصر به روش های مختلفی برای ایجاد حس حجم، فضا، حرکت و نور روی یک سطح صاف استفاده می شوند.
هنر نقاشی سال هاست که در بین جوامع مختلف رواج دارد. خصوصا دربارهای سلطنتی از این هنر به صورت گسترده ای استفاده می کردند. نقاشان بزرگ جهان در دوره های مختلف جایگاه بسیار بالایی داشتند. این نقاشان خصوصا در بین درباریان ارزش بسیار زیادی داشتند که امروزه آثار آن ها به معروف ترین نقاشی های جهان تبدیل شده است.

هنر نقاشی

اگر نگاهی به دوره های تاریخی مختلف بیاندازیم در هر دوره یک نقاش بسیار بزرگ و برجسته وجود داشته که آثار او از سایرین متمایز بوده است. این نقاشان با سبکی به خصوص شناخته می شوند و در اکثر مواقع آنها را نقطه شروع یک سبک خاص در هنر نقاشی نیز می شناسند. اکثر این آثار امروزه با قیمت های بالایی ارزش گذاری می شوند و در موزه های بزرگ جهان از آنها نگهداری می شود.
در این مقاله از سایت پویا اندیش می خواهیم برخی از برجسته ترین و زیباترین آثار نقاشان بزرگ جهان را معرفی کنیم و با سبک و ایده های پنهان شده پشت این نقاشی ها آشنا شویم. با یک جست و جوی ساده می توان طیف گسترده ای از این آثار را مشاهده کرد.

چرا باید با برجسته ترین آثار نقاشان بزرگ جهان آشنا شویم؟

هر کسی در هر زمینه و حرفه ای که فعالیت دارد باید حتما با بزرگان آن عرصه آشنا باشد. شناخت بزرگ ترین نقاشان جهان و آثار برجسته آنها نیز برای هر هنرمند و نقاشی یک ضرورت است، چرا که با آشنا شدن با بزرگان هنر سبک های مختلف نقاشی می تواند از آنها به عنوان الگو در مسیر حرفه ای خود استفاده کند. اگر کسی به دنبال پیشرفت و موفقیت در زمینه نقاشی باشد و بخواهد به یک نقاش معروف در عصر خود تبدیل شود، قطعا یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهد مرور آثار نقاشان بزرگ جهان و آشنایی با سبک و دانش آنهاست.

نقاشی های سگ های پوکرباز اثر کولیج

یکی از محبوب ترین و برجسته ترین آثار نقاشان بزرگ جهان ، سری نقاشی های سگ های پوکرباز اثر کاسیوس مارسلوس کولیج است که در سال 1894 توسط این هنرمند آمریکایی نقاشی شده است.

نقاشی های سگ های پوکرباز اثر کولیج یکی از ثار نقاشان بزرگ جهان
سگ های پوکرباز اثر کاسیوس مارسلوس کولیج

این اثر هنری برجسته در تمام منافذ فرهنگ عامه نفوذ کرده است. در این اثر سگ ها در حال بازی پوکر هستند. در این نقاشی سرگرمی بسیار زیادی در تصویر نشان داده می شود. این نقاشی کمی چاشنی طنز دارد، چرا که نقاش از سگ ها برای نشان دادن مردانی در حال پوکر بازی کردن استفاده می کند. نویسنده این سگ ها را در حال انجام کارهای انسانی نشان می دهد و از این تصویر برای جلب توجه بیننده استفاده می کند.

تابلوی مونالیزا ، اثر لئوناردو داوینچی یکی از آثار نقاشان بزرگ جهان

یکی دیگر از مشهورترین آثار نقاشان بزرگ جهان ، تابلوی مونالیزاست که توسط لئوناردو داوینچی در سال های 1503 تا 1517 به تصویر کشیده است.

تابلوی مونالیزا ، اثر لئوناردو داوینچی
تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی

لئوناردو داوینچی یک نقاش ایتالیایی بسیار مشهور است که در عرصه های هنری مختلفی از جمله مجسمه سازی، معماری و موسیقی نیز فعالیت داشته است. این پرتره از زمان به تصویر کشیده شدن دو سوال بزرگ را به وجود آورده است، یک این که این تصویر کیست و دوم این که چرا سوژه این تصویر در حال لبخند زدن است؟ برای این دو سوال در طول دهه های مختلف تئوری های بسیار متعددی ارائه شده است. یکی از این تئوری ها مونالیزا را به عنوان مادر لئوناردو معرفی می کند و در برخی نظریه های دیگر این تصویر مربوط به همسر فلورنتین است. این تابلوی بسیار مشهور در دنیا در حال حاضر در موزه لوور نگهداری می شود.

نقاشی دختری با گوشواره مروارید اثر یوهانس ورمیر یکی دیگر از معروف ترین نقاشی های جهان

یکی دیگر از آثار بسیار برجسته در بین آثار نقاشان بزرگ جهان، نقاشی دختری با گوشواره های مرواریدی اثر یوهانس ورمیر است که در سال 1665 به تصویر کشیده شده است.

نقاشی دختری با گوشواره مروارید اثر یوهانس ورمیر
دختری با گوشواره های مرواریدی اثر یوهانس ورمیر

میزان واقعی بودن و تمیز بودن این نقاشی به حدی زیاد است که برخی معتقدند گویی ورمیر از ابزارهای عکاسی برای ترسیم این تصویر استفاده کرده است. نظریات مختلفی در خصوص این که این تصویر متعلق به چه کسی است وجود دارد که بیشتر بر این باورند که دختر نقاشی شده در این تابلو خدمتکار ورمیر است. نگاه دختر نقاشی شده در تصویر به نحوی است که یک ارتباط صمیمانه را در طول قرن ها به وجود آورده است.

پرتره مادام رکامیه اثر ژاک لویی داوید

نمونه اثر برجسته بعدی در بین آثار نقاشان بزرگ جهان ، پرتره مادام رکامیه است که در سال 1800 توسط یک نقاش برجسته فرانسوی به نام ژاک لویی داوید به تصویر کشیده شد.

پرتره مادام رکامیه اثر ژاک لویی داوید یکی از ثار نقاشان بزرگ جهان
پرتره مادام رکامیه اثر ژاک لویی داوید

این نقاش برجسته پیشرو در سبک نوکلاسیسیسم با رنگ روغن روی کرباس این تصویر را نقاشی کرده است. مادام رکامیه یکی از زنان مشهور در دوران انقلاب فرانسه بوده است که چهره زیبایی که داشت او را به سوژه بسیار نابی برای نقاشی تبدیل کرده بود. علاوه بر این فعالیت های این زن در آن دوره به عنوان الگویی برجسته برای زنان بود و به همین جهت نیز تابلوی نقاشی مادام رکامیه جزو آثار بسیار مشهور آن دوره محسوب می شود. این نقاشی بسیار زیبا در حال حاضر در موزه لوور پاریس نگهداری می شود.

تابلوی شب پر ستاره اثر وینسنت ونگوگ یکی از معروف ترین نقاشی های جهان

وینسنت ونگوگ یکی از نقاشان بسیار مشهور و برجسته در دنیاست که نقاشی های او اکثرا جزو برجسته ترین آثار نقاشان بزرگ جهان است. یکی از این آثار، نقاشی تابلوی شب پر ستاره است که در سال 1889 توسط این نقاش بزرگ در بیمارستان روانی به تصویر کشیده شد.

تابلوی شب پر ستاره اثر وینسنت ونگوگ
تابلوی شب پر ستاره اثر وینسنت ونگوگ

در این تابلو آسمان شب با گوی ها و علائمی که با قلم مو به تصویر کشیده شده است، زنده می شود. این اثر یکی از محبوب ترین و مشهورترین آثار هنری به تصویر کشیده شده از آسمان است. میزان زیبایی این شاهکار هنری آنقدر زیاد است که بیننده را به دنیایی دیگر می برد، گویی که در حال قدم زدن و غرق شدن در یک آسمان پر از ستاره هستند. انرژی دریافتی از این تابلوی بسیار جذاب آنقدر بالاست که آن را به عنوان یکی از پر بیننده ترین آثار نقاشی دنیای هنر معرفی می کند.

از آثار نقاشان بزرگ جهان: تابلوی بازار برده ها اثر سالوادور دالی

در بین آثار نقاشان بزرگ جهان ، می توان به نقاشی تابلوی بازار برده ها اثر سالوادور دالی نیز پرداخت. این تابلو با عنوان بازار برده ها با نیم تنه ناپدید شده ولتر شناخته می شود که جزو معروف ترین آثار به تصویر کشیده شده توسط این نقاش است که در سال 1940 به تصویر کشیده شده است.

تابلوی بازار برده ها اثر سالوادور دالی
تابلوی بازار برده ها اثر سالوادور دالی

این تابلو با رنگ روغن و روی بوم کشیده شده است. در این نقاشی از تکنیک خطای دید استفاده شده و در آن تصویر زنی پشت به مخاطب را می بینیم که در حال تکیه زدن به یک میز با رومیزی قرمز گویی در حال خیره شدن به نیم تنه ولتر در اواسط نقاشی است. این در حالی است که تصویری از ولتر در این نقاشی تنها با تصویر دو فرد با کلاه های سیاه و یقه های سفید از طریق تکنیک خطای دید ایجاد شده است.

تابلوی شام آخر اثر لئوناردو داوینچی یکی دیگر از آثار نقاشان بزرگ جهان

این هنرمند (دانستنی های بیشتر راجغ به لئوناردو داوینچی در مقاله 10 نقاش بزرگ جهان ) برجسته تنها هنرمندی است که نام او دو بار در لیست معرفی آثار نقاشان بزرگ جهان دیده می شود. تابلوی شام آخر یکی دیگر از آثار بسیار برجسته این هنرمند است که در دنیا شهرت بسیار زیادی دارد. این تابلو در دورانی نقاشی شده است که هنوز تصاویر مذهبی موضوع هنری غالب بود.

تابلوی شام آخر اثر لئوناردو داوینچی یکی از معروف ترین نقاشی های جهان
شام آخر اثر لئوناردو داوینچی

در این نقاشی یک صحنه تاریخی به تصویر کشیده شده است. موضوع این نقاشی تصویر شام آخر عیسی مسیح است که قبل از به صلیب کشیده شدن در حال صرف شام با حواریون است. داوینچی برای به تصویر کشیدن این تابلو از رنگ و روغن استفاده کرد. در حال حاضر از این تابلو دو کپی اصلی وجود دارد که توسط دستیارهای داوینچی ترسیم شده است.

نقاشی پسر انسان اثر رنه مارگریت

اثر بعدی در لیست آثار نقاشان بزرگ جهان مربوط به یک نقاش سبک سورئالیسم بلژیکی به نام رنه مارگریت است که در سال 1964، سه سال قبل از مرگ این نقاش به تصویر کشیده شده است. این نقاشی به عنوان برجسته ترین و منحصر به فردترین اثر ثبت شده توسط این نقاش در نظر گرفته می شود و داستان آن مربوط به درخواست های متعددی است که از این نقاش برای ترسیم یک نقاشی خودنگاره شده است.

نقاشی پسر انسان اثر رنه مارگریت
نقاشی پسر انسان اثر رنه مارگریت

نقاشی دسیسه اثر جیمز انسور یکی از آثار نقاشان بزرگ جهان

یکی دیگر از نقاشی های لیست آثار نقاشان بزرگ جهان، نقاشی دسیسه است که توسط یک نقاش برجسته سبک اکسپرسیونیسم به نام جیمز انسور به تصویر کشیده شده است.
در این تصویر چهره افراد با نقاب هایی پوشانده شده است. استفاده از این نقاب ها برای اغراق کردن در بروز احساسات افراد به تصویر کشیده شده در تصویر است و نقاش برای ترسیم این قاب از یک داستان واقعی الهام گرفته است.

نقاشی دسیسه اثر جیمز انسور
دسیسه اثر جیمز انسور

موضوع این نقاشی برگرفته از اتفاقات رخ داده در زندگی خانوادگی انسور بعد از ازدواج خواهرش با یک دلال چینی است، چرا که داستان های بسیار زیادی حول و حوش این اتفاق رخ داده بود. در این تابلو تصویر زنی را در میان نقاشی می بینیم که توسط یک مرد احاطه شده است. حال در اطراف این دو کاراکتر سایر شخصیت ها قرار گرفته اند که هر یک با احساسی به خصوص، واکنشی نسبت به این ازدواج دارند.

تابلوی بریدن سر جان تعمیدگر

این نقاشی با محوریت داستانی است، یکی از آثار برجسته نقاش معروف کارواجو است که در اوایل قرن هفدهم به تصویر کشیده شده است. این نقاشی قطعا به دلیل زیبایی و ظرافتی که دارد جزو بهترین آثار نقاشان بزرگ جهان است.

نقاشی بریدن سر جان تعمیدگر آثار ب کارواجو
نقاشی بریدن سر جان تعمیدگر

تابلوی طلوع آفتاب

این نقاشی اثر نقاش مشهور فرانسوی کلود مونه یکی دیگر از نمونه کارهای لیست آثار نقاشان بزرگ جهان است. این شاهکار هنری بسیار زیبا در سال های 1872 تا 1873 به تصویر کشیده شده است. می توان این نقاشی را نقطه شروع سبک امپرسیونیسم در نقاشی در نظر گرفت.

نقاشی طلوع آفتاب اثر کلود مونه از ثار نقاشان بزرگ جهان
نقاشی طلوع آفتاب

نقاشی مادر ویسلر اثر جیمز مک نیل ویسلر

یکی دیگر از آثار نقاشان بزرگ جهان متعلق به یک نقاش برجسته آمریکایی به نام جیمز مک نیل ویسلر است که در آن نقاش تصویری خاکستری و مشکی را از مادر خود به تصویر کشیده است.

مادر ویسلر اثر جیمز مک نیل ویسلر

این نقاشی در سال 1871 توسط این نقاش مشهور آمریکایی خلق شده و در آن از تکنیک رنگ و روغن روی بوم استفاده شده است. ویسلر شخصا قاب دور این تابلو را نیز طراحی کرده و می توان آن را به عنوان یکی از مشهورترین آثار هنری آن دوره در نظر گرفت. در حال حاضر این تابلوی نقاشی گران بها در موزه اورسی فرانسه نگهداری می شود.

تابلوی گشت شبانه اثر رامبراند از آثار نقاشان بزرگ جهان

این تابلو در بین برترین آثار نقاشان بزرگ جهان با عنوان تابلوی نگهبان شب نیز شناخته می شود. این نقاشی اثر به جا مانده از نقاش برجسته هلندی با نام رامبراند است که در سال 1642 به تصویر کشیده شده است.

گشت شبانه اثر رامبراند
گشت شبانه اثر رامبراند

نقاش در ترسیم این تابلو از یک الکل تیره منحصر به فرد استفاده کرده است که همین موجب شده تا این تابلو از دور مانند صحنه ای از شب دیده شود. این اثر را می توان به عنوان مشهورترین نقاشی این هنرمند در نظر گرفت که در آن هنرمند تصویری از افراد به همراه کاپیتان شان را در حال خروج از شهر ترسیم کرده است. این نقاشی در حال حاضر در موزه ملی آمستردام در هلند نگهداری می شود.

نقاشی تراس کافه در شب

گزینه بعدی در لیست برترین آثار نقاشان بزرگ جهان ، نقاشی تراس کافه در شب اثر نقاش مشهور هلندی، ونگوگ است که در سال 1888 توسط او به تصویر کشیده شده است. این نقاشی یکی دیگر از آثار این هنرمند است که با مضمون آسمان شب به تصویر کشیده شده است.

نقاشی تراس کافه در شب
تراس کافه در شب

این نقاشی در شب مکانی را به تصویر می کشد که بیشترین تاثیر را روی ونگوگ برای خلق آثار متعدد داشته است و این هنرمند در این دوره آثار برجسته متعددی را خلق کرد. نقاشی تراس کافه ای در شب در حال حاضر در موزه کرولر مولر در هلند نگهداری می شود.

نقاشی برج بابل اثر پیتر بروگل

در بین آثار نقاشان بزرگ جهان نقاشی برج بابل اثر برجسته دیگری است که می توان معرفی کرد. این اثر از نقاشی های برجسته دوران رنسانس است.

نقاشی برج بابل اثر پیتر بروگل
برج بابل اثر پیتر بروگل

جالب است که این برج در آن زمان وجود نداشته و قرن ها قبل از این که پیتر آن را نقاشی کند تخریب شده بود. با این حال این نقاش برجسته با قدرت تخیل خود این تصویر را از برج بابل خلق کرده است. پیتر بروگل این نقاشی را در سال 1593 به تصویر کشید.

از آثار نقاشان بزرگ جهان: تابلوی نقاشی گرنیکا اثر پابلو پیکاسو

پابلو پیکاسو را همه می شناسند و قطعا باید یکی از مثال های لیست آثار نقاشان بزرگ جهان را به این نقاش بزرگ اختصاص داد. این نقاش اسپانیایی در سال 1937 یکی از مشهورترین نقاشی های خود یعنی تابلوی گرنیکا را ترسیم کرد.

تابلوی نقاشی گرنیکا اثر پابلو پیکاسو یکی از معروف ترین آثار نقاشان معروف
نقاشی گرنیکا اثر پابلو پیکاسو

پیکاسو در خلق این اثر از منظره بمباران دهکده گرنیکا در اسپانیا توسط آلمان های نازی الهام گرفته بود. در این اثر می توان حس خشونت و هرج و مرج را به خوبی درک کرد. علاوه بر این در این اثر نقاش سعی کرده تصویری از رنج مردم در آن دوره را نیز نمایش دهد. پیکاسو در این نقاشی از یک تم سیاه و سفید استفاده کرده و این تابلو را به بهترین اثر ضد جنگ در دنیا تبدیل کرده است. با این حال این تابلو بعدها به عنوان نماد صلح معرفی شد. در حال حاضر تابلوی نقاشی گرنیکای پیکاسو در موزه ملی مرکز هنر رینا سوفیا در مادرید اسپانیا نگهداری می شود.

تابلوی سه نوازنده اثر پابلو پیکاسو

یکی دیگر از آثار مشهور و بسیار متمایز پابلو پیکاسو در بین آثار نقاشان بزرگ جهان، تابلوی نقاشی سه نوازنده است. این نقاشی رنگ روغنی را پیکاسو در سال 1921 میلادی به تصویر کشیده است.

تابلو سه نوازنده اثر پابلو پیکاسو  در موزه هنر مدرن
سه نوازنده اثر پابلو پیکاسو در موزه هنر مدرن

دو اثر توسط پیکاسو نقاشی شده که هر دوی آنها بسیار شبیه هم اند و به آنها سه نوازنده گفته می شود. بر اساس داده های موجود هدف خلق این آثار ادای احترام به دو دوست نزدیک بوده است. این دو تابلو با عنوان سه نوازنده یکی در نیویورک و دیگری نیز در موزه هنر فیلادلفیا نگهداری می شود. اگر علاقه دارید بیشتر راجع به پیکاسو بدانید مقاله 10 نقاش بزرگ جهان را از دست ندهید.

تابلوی سه نوازنده اثر پابلو پیکاسو  در موزه هنر فیلادلفیا
سه نوازنده اثر پابلو پیکاسو در موزه هنر فیلادلفیا

نقاشی رقص در مولن دلا گالت اثر رنوآر

یکی دیگر از نقاشی های برجسته در بین آثار نقاشان بزرگ جهان، نقاشی رقص در مولن دلا گالت اثر نقاش فرانسوی رنوآر است. او این نقاشی را در سال 1876 به تصویر کشیده است.

رقص در مولن دلا گالت اثر رنوآر
رقص در مولن دلا گالت اثر رنوآر

این تابلو مجموعه ای از افراد را نشان می دهد که به نظر می رسد همگی دوستان خود رنوآر هستند. این نقاشی در سبک امپرسیونیست به تصویر کشیده شده است. در این اثر می توان به ترکیب متفاوت و بسیار جذاب رنگ ها و سبک نورپردازی اشاره کرد. این اثر بسیار زیبا و منحصر به فرد در حال حاضر در موزه اورسای در پاریس نگهداری می شود.

تابلوی The Birth of Venus اثر سندرو بوتیچلی

نقاشی بعدی لیست برترین آثار نقاشان بزرگ جهان ، اثری است از سندرو بوتیچلی که در سال های 1484 تا 1486 به تصویر کشیده شده است. این نقاشی اولین اثر برهنه و غیر مذهبی در دوران باستان است که در آن تصویری از یک الهه عشق نمایش داده شده است. این الهه ونوس که جزو اساطیر یونانی است در این نقاشی در حال بیرون آمدن از دریا و پا گذاشتن به ساحل است.

نقاشی سرگردان بر فراز دریای مه

قطعا یکی از نقاشی هایی که در لیست آثار نقاشان بزرگ جهان به بررسی آن می پردازیم، نقاشی سرگردان بر فراز دریای مه اثر کاسپار داوید فردریش است که در سال 1818 به تصویر کشیده شده است.

نقاشی سرگردان بر فراز دریای مه اثر کاسپار داوید فردریش

این اثر بسیار زیبا و جذاب را می توان به عنوان یکی از برجسته ترین و زیباترین نقاشی های تاریخ هنر در نظر گرفت. این تابلوی نقاشی زیبا به سبک رمانتیسیسم به تصویر کشیده شده و آن را به عنوان یکی از برجسته ترین نقاشی های این سبک می شناسند.

نقاشی ناپلئون در حال عبور از آلپ از معروف ترین نقاشی های جهان

ژاک لویی داوید به عنوان یکی از برجسته ترین نقاشان فرانسوی این اثر را در سال اول قرن نوزدهم به تصویر کشیده است و بدون شک مشخصات و ویژگی هایی که دارد آن را به عنوان یکی از برجسته ترین آثار نقاشان بزرگ جهان معرفی می کند.

نقاشی ناپلئون در حال عبور از آلپ
ناپلئون در حال عبور از آلپ

این اثر در زمانی خلق شد که تنها 11 سال از انقلاب فرانسه گذشته بود. در این دوره ناپلئون به شدت در حال قدرت گرفتن بود. از این اثر معروف قرن نوزدهم در حال حاضر پنج نسخه کاملا مشابه وجود دارد که تنها در برخی جزئیات با هم تفاوت هایی دارند. در نسخه اصلی از این نقاشی ناپلئون یک ردای نارنجی رنگ به تن دارد و روی یک اسب سفید رنگ سوار است.

تابلوی نقاشی نیلوفرهای آبی اثر کلود مونه یکی از آثار نقاشان بزرگ جهان

در بین آثار نقاشان بزرگ جهان قطعا سری نقاشی های نیلوفرهای آبی اثر کلود مونه جایگاه ویژه ای دارد.

تابلوی نقاشی نیلوفرهای آبی اثر کلود مونه از آثار نقاشان بزرگ جهان
نقاشی نیلوفرهای آبی اثر کلود مونه

این سری نقاشی ها شامل 250 اثر می شود که روی هم رفته در نیمه دوم زندگی این هنرمند به تصویر کشیده شده اند. منبع الهام بخش این نقاشی ها یک برکه در باغ خانه این هنرمند بود که در یک روستا قرار داشت. این نقاشی ها همگی به خوبی روی سبک کار ویژه این نقاش برجسته تمرکز دارند. در این نقاشی ها مونه به زبانی ساده آسمان آبی و انعکاس آن در برکه آب را بیان کرده است.

تابلوی نقاشی آفرینش آدم اثر میکل آنژ

میکل آنژ یکی دیگر از نقاشان برجسته دنیاست که آثار منحصر به فردی در لیست کارهای او وجود دارد. یکی از نقاشی های میکل آنژ که قطعا باید در لیست بهترین آثار نقاشان بزرگ جهان جای داشته باشد، نقاشی تابلوی آفرینش است که به عنوان یکی از برجسته ترین های تاریخ هنر در نظر گرفته می شود. این نقاشی در سال 1512 توسط میکل آنژ ترسیم شد و همیشه آن را به عنوان یک اثر هنری برجسته در نظر گرفته اند. نقاش در این تصویر خدا را نقاشی کرده و در آن یک مرد با ریش های سفید نماد خداست که در حال دمیدن روح به آدم است. در نتیجه نقاش سعی کرده بیانی واضح از آفرینش انسان را در نقاشی خود به تصویر بکشد.

نقاشی مدرسه آتن اثر رافائل

رافائل یکی از نقاشان برجسته دوره رنسانس است که می توان در بین آثار متعدد و بسیار زیبایی که دارد، تابلوی نقاشی مدرسه آتن را به عنوان یکی از برترین آثار نقاشان بزرگ جهان معرفی کرد.

نقاشی مدرسه آتن اثر رافائل
مدرسه آتن اثر رافائل

نقاش در این تابلوی هنری جمعی از فلاسفه برجسته یونانی را به تصویر کشیده است. در این نقاشی به زیباترین و هنرمندانه ترین شکل ممکن نقاش تصاویری از افلاطون، ارسطو، فیثاغورس و آناکسیماندروس را به تصویر کشیده است. این قاب بسیار زیبا هنوز هم در جهان به عنوان یکی از جذاب ترین نقاشی های ترسیم شده تا کنون در نظر گرفته می شود. در حال حاضر این اثر برجسته هنری در واتیکان نگه داری می شود.

نقاشی دو فریدا اثر فریدا کالو یکی از آثار نقاشان بزرگ جهان

فریدا کالو نقاش برجسته مکزیکی خالق اثر بعدی لیست برترین آثار نقاشان بزرگ جهان است. این نقاشی را می توان به عنوان مرموزترین اثر فریدا کالوست و می توان آن را به عنوان برجسته ترین اثر این نقاش در نظر گرفت.

از آثار نقاشان بزرگ جهان میتوان به دو فریدا اثر فریدا کالو اشاره کرد.
دو فریدا اثر فریدا کالو

جاذبه این نقاشی سبک ترکیب بندی متفاوت آن است. در این تصویر دو زن با دو تم لباس متفاوت که یکی بومی مکزیکی و دومی اروپایی است دیده می شود. این زن در واقع پرتره ای از خود نقاش است که در دو حالت مختلف به تصویر کشیده شده است. چیزی که در بیشتر نقاشی های این هنرمند به چشم می خورد و اکثر کارهای او تصویری از خودش است. شاخصه های مختلفی که در این اثر دیده می شود، از جمله فضای دلگیر و تیره پشت سر دو زن و ابرهای سیاه موجود در تصویر را می توان نماد تضادهای درونی خود نقاش در نظر گرفت. در واقع پیام این نقاشی تفاوت در دو دنیای متفاوت گذشته و حال است. اگر دوست دارید بیشتر با زندگی این نقاش آشنا شوید مقاله 10 نقاش بزرگ جهان را مطالعه کنید.

تابلوی نقاشی آرلونفینی

آرلونفینی تاجر معروفی در دوره های بسیار دور است. در این اثر هنری بسیار مشهور و قدیمی که به نوعی می توان آن را به عنوان قدیمی ترین آثار نقاشان بزرگ جهان در نظر گرفت، نقاش مشهور آن دوره یان ون آیک در سال 1434 از این تاجر و همسرش یک پرتره بسیار زیبا کشید. تصویری که از همسر آرلونفینی ترسیم شده است به نحوی است که گویا او باردار است. البته برخی از نظریات نیز مبنی بر این است که این سبک لباس پوشیدن او متناسب با آن دوره به این شکل بوده و او باردار نیست. به هر حال به دلیل دقت، ظرافت و زیبایی که در این تابلو وجود دارد و رنگ بندی های زیبای آن، این نقاشی بسیار قدیمی را به عنوان یکی از برجسته ترین و مشهورترین آثار در تاریخ در نظر می گیرند.

تابلوی ندیمه ها اثر ولاسکز

ولاسکز یک نقاش شناخته شده اسپانیایی در قرن هفدهم است که آثار بسیار متعددی دارد. یکی از مشهورترین نقاشی های این هنرمند در تاریخ، تابلوی ندیمه ها یا لاس منیناس است که آن را به عنوان یکی از با ارزش ترین تابلوهای نقاشی اسپانیا می شناسند.

تابلوی ندیمه ها اثر ولاسکز یکی از آثار نقاشان بزرگ جهان
ندیمه ها اثر ولاسکز

این نقاشی برجسته در حال حاضر در موزه دل پرادو نگهداری می شود. نظریات در خصوص واقعی بودن یا نبودن تصاویری که در این تابلو به تصویر کشیده شده است بسیار زیاد است.
این تابلو تصویری است از کاخ سلطنتی مادرید که در آن یک اتاق بزرگ و کم نور با چهره زنان درباری که در حال گفت و گو با هم هستند به تصویر کشیده شده است. شخصیت برجسته در این نقاشی چهره شاهزاده مارگریت ترزای کوچک است که توسط ندیمه هایش احاطه شده است.

یکی از آثار نقاشان بزرگ جهان: تابلوی نقاشی اتاق خواب آرل اثر ونگوگ

این نقاشی یکی دیگر از آثار ونگوگ است که در لیست آثار نقاشان بزرگ جهان قرار می گیرد.

تابلوی نقاشی اتاق خواب آرل اثر ونگوگ از آثار نقاشان بزرگ جهان
اتاق خواب آرل اثر ونگوگ

از این تابلوی نقاشی بسیار زیبا نیز سه نسخه وجود دارد که همگی تصویری از اتاق خواب خود ونگوگ هستند. تفاوتی که در این سه نسخه وجود دارد ترکیب متفاوت رنگی مورد استفاده در این آثار است. ونگوگ اولین تابلو را در سال 1888 و آخری را در سال 1889 نقاشی کرد.

تابلوی نقاشی موج عظیم کاناگاوا اثر نقاش ژاپنی

آخرین کاری که می خواهیم در لیست آثار نقاشان بزرگ جهان به بررسی و معرفی آن بپردازیم، نقاشی موج عظیم کاناگاوا اثر یک هنرمند ژاپنی به نام کاتسوشیکا هوکوسائی است.

تابلوی نقاشی موج عظیم کاناگاوا اثر نقاش ژاپنی از ر
نقاشی موج عظیم کاناگاوا اثر نقاش ژاپنی

این نقاش برجسته ژاپنی آثار مشهور و زیبای بسیار زیادی دارد که می توان تابلوی موج عظیم کاناگاوا را به عنوان مشهورترین اثر این نقاش معرفی کرد. این اثر را مشابه و نزدیک به تابلوی شب پر ستاره ونگوگ در نظر می گیرند و اعتقاد بر این است که ارتباط ویژه ای بین این دو اثر وجود دارد.

خلاصه

در این مقاله از سایت پویا اندیش لیستی از بهترین و برجسته ترین آثار نقاشان بزرگ جهان را بررسی کردیم. البته لیستی که در این جا مورد بررسی قرار گرفت تنها تعداد محدودی از نقاشی های زیبای تاریخ هنر معرفی شد و تعداد نقاشی های زیبا و مشهور دنیا بسیار بیشتر است. با این حال به عنوان یک نقاش یا علاقه مند به حرفه نقاشی می توان با الهام گرفتن از این آثار و سبک هنری موجود در آن، مسیر حرفه ای خودتان را بیابید و دنبال کنید.

سوالات متداول

بهترین نقاش جهان کیست؟

لئوناردو داوینچی، احتمالا به عنوان مهم ترین و مشهورترین هنرمند تمام دوران شناخته می شود. او نابغه پشت شاهکار نقاشی نمادین مونالیزا است.

معروف ترین آثار نقاشی دنیا کدامند؟

   مونالیزا
   شام آخر
    شب پرستاره
    جیغ
   گرنیکا
    بوسه
    دختری با گوشواره مروارید
    تولد زهره

چه کسی بهترین نقاشی جهان را کشیده است؟

 مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی (1503-1505) احتمالاً مشهورترین تابلوی نقاشی جهان است.

کدام کشور بهترین نقاشان را دارد؟

یکی از مشهورترین نقاشان جهان اهل هلند است. رامبراند، هنرمندی به نام، یک نقاش چیره دست در عصر طلایی هلند و دوره باروک به شمار میرود.

5/5 - (27 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.