پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

پوینتیلیسم در فتوشاپ

تکنیک نقاشی پوینتیلیسم در فتوشاپ

فهرست عناوین

یکی از تکنیک های جذاب نقاشی، نقاشی به روش پوینتیلیسم است که به آن سبک هنر نقطه چینی هم گفته می شود. این سبک نقاشی همان طور که از نام آن هم می توان متوجه شد، نقاش از ترسیم یک سری نقطه و ترکیب این نقاط با هم تصویر مد نظر خود را برای بیننده به معرض نمایش می گذارد. این تکنیک نقاشی را به صورت معمولا با دست انجام می دهند. یک تکنیک پر طرفدار است که زیبایی زیادی دارد. اما می توان همین تکنیک نقاشی نقطه چینی را در برنامه فتوشاپ هم اجرا کرد. با تبدیل یک تصویر به نقطه چین های رنگی در نرم افزار فتوشاپ می توان تصاویری زیبا را ایجاد کرد.

نقاشی پوینتیلیسم

نقاشی پوینتیلیسم

نقاشی پوینتیلیسم در فتوشاپ

همانطور که می دانید در حال حاضر نرم افزار فتوشاپ یکی از اصلی ترین گزینه ها برای نقاشی دیجیتال و ادیت عکس است.امکان ادیت خفن عکس با فتوشاپ به کاربران این اجازه را می دهد تا عکسهایی بی نظیر و بسیار زیبا را خلق کنند. حال یکی از موارد استفاده از دوره آموزش فتوشاپ استفاده از آن برای پیاده کردن تکنیک نقاشی پوینتیلیسم است.

فیلتر Piontilliza 

برای این منظور در فتوشاپ از فیلتر جذاب Piontilliza استفاده می شود. با کمک این فیلتر مدرن و هوشمند و استفاده از حالت ترکیب لایه ها می توان تصاویر واقع گرایانه ای به سبک نقاشی پوینتیلیسم را ایجاد کرد. برای دستیابی به چنین اثری باید با استفاده از دوره فتوشاپ، نحوه اجرای این تکنیک در این برنامه را یاد گرفت.

نقاشی پوینتیلیسم

در ادامه این آموزش می خواهیم ببینیم چطور می توان با استفاده از فتوشاپ تصاویر مختلف را به راحتی به یک اثر هنری پوینتیلیست تبدیل کرد. در ابتدا شاید بهتر باشد کمی بیشتر با این تکنیک نقاشی و هنری که در قلب این نوع آثار وجود دارد آشنا شویم.

نقاشی پوینتیلیسم

آشنایی با هنر پوینتیلیسم

این تکنیک نقاشی یک هنر جذاب است که برای اولین بار در سال 1886 توسط هنرمند و نقاشی به نام ژرژ سئورات خلق و معرفی شد. در واقع می توان او را اولین ابداع کننده تکنیک نقاشی نقطه چینی در نظر گرفت. اما این تکنیک دقیقا به چه صورت است؟

نقطه های رنگی

در تکنیک نقاشی پوینتیلیسم نقاش به جای ریختن رنگها و ترکیب شان روی پالت و کشیدن و استفاده از آنها با استفاده از قلم موهای سنتی روی بوم نقاشی از روش دیگری استفاده می کند. این روش نقاشی از نقطه های رنگی تشکیل شده است.

نقاشی پوینتیلیسم

نقاشی پوینتیلیسم

روش نقاشی به سبک نقطه چینی

به مراتب روش نقاشی به سبک نقطه چینی وقت گیرتر و پرزحمت تر است. در این روش با استفاده از یکسری نقاط تک رنگ، تصویر نهایی خلق می شود. رنگها و فاصله این نقاط رنگی در تکنیک نقاشی پوینتیلیسم با روشهایی دقیق و به صورت خاص انتخاب شده و مرتب می شوند. این حالت موجب می شود زمانی که بیننده در حال نگاه کردن از راه دور به یک تصویر است که با تکنیک نقاشی پوینتیلیسم ترسیم شده، چشمهایش فریب خورده و تصویری وسیع با یک طیف گسترده از رنگ ها را ببیند. در واقع این نقاط رنگی در چشم بیننده با هم ترکیب می شود تا یک تصویر کامل و یکپارچه دیده شود.

تکنیک نقاشی نقطه چینی

در این تکنیک از همان رنگ روغن استفاده می شود. با این تفاوت که رنگها به جای پخش شدن با قلم موهای سنتی، به صورت یکسری نقطه های کوچک روی بوم قرار می گیرند. در نتیجه رنگها بدون اینکه از قبل با هم ترکیب شوند به صورت خالص باقی می مانند و سپس به کمک ترکیب نوری، تصویری منحصر به فرد خلق خواهد شد.

Pointillism

Pointillism

ایده نقاشی پوینتیلیسم شبیه عکسهای دیجیتالی است!

شاید برای بسیار تکنیک نقاشی نقطه چینی بسیار آشنا باشد. اگر این ایده برای شما آشنا به نظر می رسد ممکن است به این دلیل باشد که عکسهای دیجیتالی تقریبا به همین سبک گرفته می شوند و به همین شیوه عمل می کنند. زمانی که به یک عکس دیجیتالی از نزدیک نگاه می کنید این تصویری چیزی جز یکسری ردیف ها و ستون هایی از پیکسل های جداگانه نیست. هر یک از این پیکسل های جداگانه روی یک رنگ تنظیم شده است. در مقابل زمانی که از فاصله ای دورتر به عکسها نگاه کنید، تصویر متفاوتی دیده می شود. این تصاویر از دور یک تصویر یکدست و به هم پیوسته است و بیننده یک عکس رنگی کامل را می بیند.

استفاده از تکنیک نقاشی پوینتیلیسم در چاپ

چاپگرها نیز برای پرینت عکسها از تکنیک مشابهی با تکنیک نقاشی پوینتیلیسم استفاده می کنند. آنها در زمان چاپ نقاط کوچکی از رنگهای فیروزه ای، سرخابی، زرد و سیاه را روی کاغذ قرار می دهند تا با در کنار هم قرار گرفتن تمام این نقاط رنگی، یک چاپ کامل رنگی با تمامی جزئیات دیده شوند.

Pointillism

Pointillism

ایده نقاشی پوینتیلیسم با فتوشاپ سریعتر و راحتتر است

در حالت کلی برای کشیدن یک نقاشی به سبک نقطه چینی نیاز به مهارت بالایی است. علاوه بر این این سبک نقاشی معمولا بسیار زمانبر تر بوده و به تلاش و مهارتی باورنکردنی نیاز دارد. اما با استفاده از دوره آموزش فتوشاپ می توان از این برنامه برای بهبود روند کار کمک گرفت.

نقاشی دیجیتال با فتوشاپ

آموزش نقاشی دیجیتال با فتوشاپ یکی از محبوبترین تکنیکهایی است که کاربران از آن برای خلق آثار هنری زیبا و جذاب خود استفاده می کنند. ساخت و ایجاد یک اثر هنری با تکنیک نقاشی پوینتیلیسم با استفاده از فتوشاپ بسیار سریعتر و آسانتر است.

Pointillism

Pointillism

استفاده از فیلتر pointillize برای خلق پوینتیلیست

در این جا برای خلق یک اثر پوینتیلیست به تنها چیزی که نیاز است یک فیلتر هوشمند pointillize و دیگر فیلتر های هوشمند به همراه حالت ترکیب لایه است. تنها ترفند حرفه ای مورد نیاز در این زمینه این است که بدانیم کدام نقطه برای تصویر مورد نظر ما عملکرد بهتری خواهد داشت. در کلاس فتوشاپ و آموزش های ارائه شده به راحتی می فهمیم که چطور باید این نقاط را انتخاب کرد و چگونه به راحتی می توان تکنیک نقطه گرایی را در ادیت عکس با فتوشاپ ویرایش کرد تا در نهایت به بهترین نتایج و آثار هنری دست پیدا کرد.

مراحل ایجاد یک نقاشی پوینتیلیسم در فتوشاپ

در مرحله اول برای دسترسی به فیلترهای مورد نیاز جهت خلق تصویر نقطه چینی در فتوشاپ، استفاده از نسخه های CC و به روز شده نرم افزار فتوشاپ است. در قدم بعدی باید نام لایه پس زمینه را تغییر دهید. با دوبار کلیک کردن روی تصویر لایه ای پس زمینه در پنل لایه ها می توان نام آن را تغییر داد. نام این لایه را به photo تغییر دهید و دکمه اوکی را بزنید.

نقاشی با نقطه گذاری ساده

نقاشی با نقطه گذاری ساده

مرحله 2 –  ایجاد یک نقاشی پوینتیلیسم

در مرحله بعدی باید این لایه ایجاد شده را به یک آبجکت اسمارت تغییر دهید. برای اینکه بتوان تکنیک نقاشی پوینتیلیسم را اجرا کرد و فایل آن بدون خراب شدن و قابل ویرایش باقی بماند، باید از فیلترهای هوشمند فتوشاپ استفاده کرد.در نتیجه برای اینکه بتوان به این فیلترهای هوشمند دسترسی پیدا کرد، باید ابتدا این لایه عکس را به یک آبجکت هوشمند تغییر داد.

مرحله 3 –  ایجاد یک نقاشی پوینتیلیسم

در ادامه باید رنگهای پس زمینه و پیش زمینه را تغییر داد. در ادامه باید برای اجرای تکنیک نقاشی پوینتیلیسم در فتوشاپ از فیلترهای Pointillize استفاده کرد. با این فیلتر عکسها و تصاویر به یکسری نقطه و رنگ تبدیل می شوند.

نقاشی با نقطه گذاری ساده

نقاشی با نقطه گذاری ساده

مرحله 4 –  ایجاد یک نقاشی پوینتیلیسم

برای پر کردن فضای خالی بین این نقطه ها، فیلتر Pointillize از همان رنگ پس زمینه استفاده می کند. در نتیجه باید قبل از اعمال کردن این فیلتر مطمئن شوید که رنگ پس زمینه حتما مطابق آن چیزی باشد که در نظر دارید. از منوی فیلتر برنامه فتوشاپ می توان فیلتر Pointllize را انتخاب کرد.

مرحله 5 –  ایجاد یک نقاشی پوینتیلیسم

در پایین کار این فیلتر می توان با استفاده از گزینه Cell size اندازه نقاط رنگی را انتخاب و کنترل کرد. شاید بتوان گفت حساسترین و مهمترین بخش استفاده از فتوشاپ برای اجرای تکنیک نقاشی پوینتیلیسم همین بخش است، یعنی تعیین اینکه اندازه این نقاط رنگی چه میزان و چه اندازه ای باشد. این اندازه ها کاملا به موضوع و سوژه نقاشی مورد نظر بستگی دارد. با زدن دکمه ok، افکت اولیه برای ترسیم نقاشی نقطه چینی در فتوشاپ تکمیل می شود.

نقاشی با نقطه گذاری ساده

نقاشی با نقطه گذاری ساده

استفاده از گزینه های ادیت عکس با فتوشاپ در مراحل بعدی

تا اینجای کار تصویر اولیه ایده نقاشی پوینتیلیسم در فتوشاپ اجرا شده است. در مراحل بعدی گزینه های ویرایش عکس با فتوشاپ می تواند تصویر را جذابتر و واقعیتر کند. برای مثال گزینه بزرگنمایی برنامه می تواند کمک کند تا الگوهای نقاط رنگی عکس را بهتر و دقیقتر دید. همچنین میتوان با تغییر حالت ترکیب فیلتر، تصویر را تیره تر کرد. اینکار کمک می کند تا بخشها و نقاط سفید بین نقطه ها پنهان شود. با تغییر دادن حالت فیلتر از نرمال به حالت Darken این نقاط سفید محو خواهد شد. با اینکار تنها نقاط رنگی در تصویر باقی می مانند.

مرحله 6 –  ایجاد یک نقاشی پوینتیلیسم

کار دیگری که می توان برای ادیت تصویر مورد نظر انجام داد، تغییر دادن رنگهای پس زمینه و پیش زمینه تصویر است. اینکار به ایجاد نقاط رنگی بیشتر کمک می کند. در قدم اول رنگ پس زمینه از سفید به سیاه تغییر می کند. اینکار به افزایش کیفیت نقاط رنگی ایجاد شده کمک می کند.

نقاشی با نقطه های رنگی

نقاشی با نقطه های رنگی

حالتهای مختلف Cell size را امتحان کنید

تا اینجا شما یک تکنیک نقاشی پوینتیلیسم با فتوشاپ را دنبال کرده اید. اما شاید این اندازه نقاط رنگی انتخاب شده مناسب تصویر شما نباشند. در نتیجه می توان از طریق منوی بالای فیلترها، از طریق همان فیلتر Pointillize و گزینه cell size اندازه های کوچکتر یا بزرگتری را انتخاب کرد.

برای مثال با انتخاب نقاط رنگی با سایز و اندازه ای کوچکتر می توان نقاط رنگی بیشتری را در تصویر ایجاد کرد و فضاها و فاصله های خالی بین این نقاط را بیشتر پوشش داد. اینکار را می توان با اندازه ها و سایز های مختلف امتحان کرد تا به بهترین تصویر دست یافت.

نقاشی با نقطه های رنگی

نقاشی با نقطه های رنگی

استفاده از حالت Blend Mode

برای اجرای هر چه بهتر تکنیک نقاشی پوینتیلیسم در فتوشاپ باید نقاط رنگی ایجاد شده در تصویر یکدست تر و یکپارچه تر باشند. برای پنهان کردن نواحی سیاهی که بین نقطه های رنگی وجود دارد، می توان روی گزینه Blending Mode کلیک کرد.

مرحله دوم

در این بخش باید حالت را از نرمال به حالت Lighten تغییر داد. با اینکار اثر هنری به سبک نقطه چینی ترسیم شده دو برابر نسبت به حالت قبلی رنگیتر می شود. اما کار ما در اینجا به پایان نمی رسد. در ادامه باید رنگ پس زمینه را به میزان 50 درصد خاکستری تغییر داد.

نقاشی با نقطه های رنگی

نقاشی با نقطه های رنگی

مرحله سوم

با کلیک کردن روی گزینه Swatch color Background از نوار ابزار برنامه فتوشاپ، لیست انتخاب رنگهای پس زمینه باز می شود. با تغییر میزان روشنایی پس زمینه روی 50 درصد، می توان رنگ پس زمینه را روی حالت 50 درصد خاکستری قرار داد.

مرحله چهارم

مرحله بعدی باید برای افزایش نقاط رنگی باز هم فیلتر Pointllize را باز کرد و از بین گزینه ها مجدد روی cell size رفت. اینبار اندازه نقاط رنگی را باز هم نسبت به دفعه قبلی کوچکتر انتخاب کنید. با اینکار باز هم نقاط رنگی تصویر افزایش می یابد. اینکار را می توان یکی از ترفندهای مهم در اجرای تکنیک نقاشی پوینتیلیسم در فتوشاپ در نظر گرفت.

پوینتیلیسم در فتوشاپ

پوینتیلیسم در فتوشاپ

استفاده از حالت Overlay برای افزایش کنتراست تصویر

این گزینه در فتوشاپ می تواند به ایجاد نقاط رنگی بیشتر کمک کند. حال میتوان با استفاده از این بخش رنگ خاکستری فضاهای بین نقاط را هم پنهان کرد. برای این منظور کافی است در منوی فیلتر pointillize حالت ترکیبی را به حالت overlay یا همپوشانی تغییر دهید.

نتیجه کار

با این سه فیلتر اعمال شده pointillize تصویر کاملا با نقاط رنگی پر می شود. علاوه بر این با استفاده از فیلتر overlay، کنتراست و اشباع رنگها در تصویر مورد نظر نیز بسیار قوی تر خواهد بود. تمام این فیلترها می توانند بر جذابیت و زیبایی تصویر ایجاد شده با تکنیک پوینتیلیسم در فتوشاپ بیفزایند.

پوینتیلیسم در فتوشاپ

پوینتیلیسم در فتوشاپ

مرحله دوم

البته اگر نیاز به کنترل و تنظیم این میزان از روشنایی و کنتراست باشد، می توان با استفاده از منوی Shadow / Highlight آن را تنظیم کرد. برای این منظور مسیر زیر را در برنامه فتوشاپ دنبال کنید:

Image> Adjustments> Shadows> Highlights

مرحله سوم

سپس در گوشه پایین و سمت چپ کادر گزینه Show More Option را انتخاب کرده و در آنجا گزینه های مورد نظر را تغییر دهید. برای مثال می توان Amount را روی 15 درصد تنظیم کرد. علاوه بر این Tone را نیز روی 50 درصد گذاشت و Radius را تا میزان 100 پیکسل افزایش داد. این کنترلها در کیفیت و جذابیت تصویر ایجاد شده با تکنیک پوینتیلیسم با فتوشاپ تاثیر زیادی خواهند داشت.

پوینتیلیسم در فتوشاپ

پوینتیلیسم در فتوشاپ

ویرایش عکس با فتوشاپ برای بهبود کیفیت اثر پوینتیلیسم

در پایان ترسیم و اجرای تکنیک نقاشی پوینتیلیسم در فتوشاپ ممکن است از نتیجه نهایی رضایت کافی نداشته باشید. برای مثال ممکن است این نقاط رنگی بیش از حد بزرگ یا کوچک باشند. برای این منظور می توان تصاویر را ویرایش کرد. گزینه cell size می تواند یکی از گزینه های ادیت عکس با فتوشاپ باشد.

نقاط رنگی کوچک و بزرگ

از دیگر گزینه های ویرایشی موجود در برنامه نیز می توان برای ادیت خفن عکس با فتوشاپ کمک گرفت. نقاط رنگی کوچکتر می توانند جزئیات ظریفتری را نشان دهند و جلوه کلی تصویر را تمیزتر کنند. از طرفی نیز نقاط رنگی بزرگتر می توانند جلوه مبالغه آمیزتری در تصویر ایجاد کنند. باید دید در اثر پوینتیلیسم مورد نظر به چه جلوه ای نیاز است.

پوینتیلیسم در فتوشاپ

پوینتیلیسم در فتوشاپ

ابزارهای رنگ و روغن در برنامه فتوشاپ

همانطور که دیدید به راحتی می توان با استفاده از فیلترهای هوشمند برنامه و لایه ها و حالتهای ترکیبی مختلف، تکنیک نقاشی پوینتیلیسم را در فتوشاپ اجرا کرد و یک عکس را به یک نقاشی زیبا تبدیل کرد. برای جذابتر شدن و واقعی تر شدن تصویر میتوان از ابزارهای رنگ و روغن در برنامه فتوشاپ استفاده کرد.

با دوره آموزش فتوشاپ یا حتی فتوشاپ آنلاین می توان از تکنیکهای مختلف برای تکنیک نقاشی پوینتیلیسم استفاده کرد. برای مثال در آموزش نقاشی دیجیتال با فتوشاپ می توان نحوه استفاده از فیلتر آبرنگ یا رنگ و روغن در فتوشاپ را هم یاد گرفت. به این ترتیب جلوه های زیباتری در نقاشی به سبک نقطه چینی در فتوشاپ ایجاد کرد.

سوالات متداول تکنیک نقاشی پوینتیلیسم در فتوشاپ

نقاشی پوینتیلیسم چیست؟

نقاشی پوینتیلیسم در واقع سبک نقاشی نقطه چین است که در آن با ترسیم یک سری نقاط روی صفحه و اتصال شان به هم، یک تصویر نهایی شکل می گیرد.

از چه ابزارهایی می توان برای نقاشی پوینتیلیسم استفاده کرد؟

در کل سبک نقاشی پوینتیلیسم یک روش بسیار زمان بر برای نقاشی است، اما نتایج بسیار شگفت انگیز است. در این سبک می توان از هر ابزار و رسانه ای برای نقاشی استفاده کرد و سوژه ها را با رنگ هایی درخشان و خالص ثبت کرد. استفاده از رنگ روغن، رنگ اکریلیک، آبرنگ و گواش برای این سبک از نقاشی امکان پذیر است.

آیا تنها می توان نقاشی پوینتیلیسم را به صورت دستی انجام داد؟

خیر، با وجودی که اصل و اساس سبک نقاشی پوینتیلیسم به صورت دستی است و از متریال ها و ابزارهای دستی برای ترسیم آن استفاده می شود، اما این امکان وجود دارد تا این سبک نقاشی را به صورت دیجیتالی نیز انجام داد. نرم افزار فتوشاپ یکی از ابزارهای کامپیوتری دیجیتالی است که در آن امکان ترسیم نقاشی به سبک پوینتیلیسم وجود دارد. در این نرم افزار از فیلتر Piontilliza برای نقاشی به سبک نقطه چینی استفاده می شود.

5/5 - (27 امتیاز)

مطالعه بیشتر

وبینار چیست ؟
10 نکته مفید درباره Dreamweaver
نحوه حذف پس زمینه تصویر در فتوشاپ + آموزش تصویری
نحوه سفید کردن دندان با نرم افزار فتوشاپ + آموزش تصویری برای مبتدیان
تفاوت ایندیزاین و ایلاستریتور در چیست؟
نصب نرم ­افزار راینو گلد
چگونه محدودیت بازگشت به عقب در فتوشاپ را بیشتر کنیم؟
بهترین پلاگین های اسکچاپ کدامند؟
نصب و راه اندازی نرم افزار ماتریکس + آموزش تصویری و فیلم
فتوشاپ و ایلوستریتور چگونه در کنار هم قدرتمند می شوند ؟ فیلم آموزشی
کاربردهای Project Manager در Premiere Pro
راینو گلد | Rhinogold
پاشیده شدن قطرات با realflow
نکاتی برای طراحان وب در آماده سازی فایل چاپی در ایندیزاین
آموزش ساخت کهکشان در فتوشاپ
نرم افزار تری دی مکس در تبلیغات
بررسی اجمالی پنل نوار ابزار فتوشاپ و ابزارهای آن
تفاوت بین تصاویر پیکسلی و وکتوری چیست؟
آموزش گام به گام ساخت کتاب کودکان با ایندیزاین
آموزش ساخت کاراکتر جنگجو در فتوشاپ و چگونگی تنظیم صحنه برای آن
آموزش و راهنمای کامل نرم افزار ماتریکس گلد
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.