پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

استایل اسمارت کژوال زنانه

آشنایی با استایل اسمارت کژوال زنانه

فهرست عناوین

سبک ‌های لباس پوشیدن بسیار متنوع هستند و انتخاب لباس‌ های متناسب با هر استایل، به آگاهی و هوشمندی بالایی نیاز دارد. همۀ ما پیش‌ تر در مورد استایل اسمارت کژوال زنانه شنیده‌ ایم؛ عبارتی که هنوز حسِ سردرگمی را در برخی اشخاص ایجاد می ‌کند؛ اما نگران نباشید، ما اینجاییم تا هر گونه ابهام پیرامون این سبک از لباس پوشیدن را از بین ببریم!
بنابراین، اگر نمی ‌دانستید اسمارت کژوال چیست یا به دنبال ایده‌ هایی در مورد این استایل بودید، در این مقاله، تصویرگران پویااندیش به همۀ سوال های شما پاسخ خواهد داد. با ما همراه باشید!

استایل اسمارت کژوال زنانه

بیشتر بخوانیدآشنایی با سبک و استایل مینیمال در طراحی لباس و قوانین مهم این استایل

تفاوت استایل اسمارت کژوال با استایل بیزینس کژوال

معمولاً استایل شیک و سادۀ اسمارت کژوال را با استایل بیزینس کژوال اشتباه می ‌گیرند.
استایل اسمارت کژوال، در واقع  نمونۀ پیشرفتۀ استایل بیزنس کژوال است. گرچه بسیاری از لباس ‌های این دو استایل مشترک هستند؛ اما تفاوت ‌هایی هم میان آن‌ ها وجود دارد.


در سبک بیزینس کژوال، باید لباس هایتان را با دقت و احتیاط بیشتری انتخاب کنید؛ اما سبک اسمارت کژوال، منعطف‌ تر است؛ طبق مُد روز پیش می ‌رود و در نتیجه، دستتان برای انتخاب لباس بازتر است؛ به عنوان مثال، کت‌ های بلیزر، هم برای استایل بیزینس کژوال مناسب هستند، هم برای استایل اسمارت کژوال؛ با این تفاوت که اگر می ‌خواهید طبق سبک بیزینس کژوال لباس بپوشید، باید کت بلیزر سورمه ‌‌ای یا مشکی انتخاب کنید؛ اما اگر می ‌خواهید به سبکِ اسمارت کژوال لباس بپوشید، می ‌توانید از میان رنگ‌ های بیشتری انتخاب کنید و دستتان در انتخاب بازتر است.

رنگ‌ های قهوه‌ ای پر رنگ، سبز پر رنگ و آبی سیر، گزینه‌ های بسیار مناسبی برای استایل اسمارت کژوال هستند.

استایل اسمارت کژوال زنانه

استایل اسمارت کژوال زنانه چیست؟

اسمارت کژوال یکی از سبک‌ های مختلف لباس پوشیدن است و همان طور که گفتیم، همچنان برای بسیاری از طرفداران مُد، مبهم مانده است. سبک اسمارت کژوال، راحت و تا حدی رسمی است؛ بنابراین، خوش تیپ بودن و داشتنِ ظاهری جذاب، مستلزمِ برقراری تعادل میان این دو است.
اگر می ‌خواهید با این سبک از لباس پوشیدن به مراسم خاصی بروید، باید لباس‌ هایی را انتخاب کنید که شیک، و در عین حال، راحت باشند.

استایل اسمارت کژوال زنانه مناسب چه مکانی است

استایل کژوال زنانه مناسب چه مکان‌ هایی است؟

اسمارت کژوال، یکی از سبک‌ های استاندارد لباس پوشیدن است و برای انواع مراسم، مانند ضیافت شام، جشن عروسی، جلسه های کاری و غیره، مناسب است.
نوعِ مناسبت، می‌ تواند شما را در انتخابِ لباسِ مناسب راهنمایی کند؛ بنابراین وقتی برای استایل اسمارت کژوال برنامه ‌ریزی می‌کنید، باید نوع و مناسبت میهمانی، زمان و مکان برگزاری آن و مهمانان حاضر در مهمانی را در نظر داشته باشید.
در ادامه، انواع مراسم و مناسبت ‌ها و لباس ‌های مناسب برای هر کدام را خواهیم گفت.

استایل اسمارت کژوال زنانه برای ضیافت شام

استایل اسمارت کژوال برای ضیافت شام

آیا تاکنون برای رفتن به یک ضیافت شام، به سبک اسمارت کژوال لباس پوشیده ‌اید؟ اصلاً نگران نباشید! برای اینکه در این استایل، خوش تیپ و شیک به نظر برسید، مدل‌ های متنوعی پیش رویتان قرار دارد.
اگر می‌ خواهید تیپ شما خیلی ایده ‌آل باشد، لباس‌ های کلاسیک، مانند شلوار مشکی را به همراه لباس‌ های پر زرق و برق و جذاب، مانند تاپ یقه قایقی، بپوشید.

لباس مجلسی استایل اسمارت کژوال زنانه

لباس مجلسی مناسب برای استایل اسمارت کژوال

اگر به جشن عروسی دعوت هستید و می ‌خواهید لباس مجلسی‌ تان، نه زیادی ساده باشد و نه زیادی پر زرق و برق، حتماً استایل اسمارت کژوال را انتخاب کنید. سعی کنید لباس ‌های شیک و ساده را برگزینید و با آن‌ ها کفش پاشنه کوتاه بپوشید؛ در ضمن، باید زیورآلات ‌‌تان هم به سبک کژوال باشد؛ یعنی ساده و شیک.
لباس سرهمی مجلسی و شلوار زنانه‌ شیک مجلسی ، به همراه یک تاپ مجلسی شیک هم گزینه‌ های بسیار مناسبی برای شرکت در مراسم عروسی هستند.

فرم اداری استایل اسمارت کژوال زنانه

لباس فرم اداری مناسب استایل اسمارت کژوال

در دنیای مدرن، بیشتر اداره‌ ها ترجیح می ‌دهند کارکنان ‌شان به سبکِ اداری اسمارت کژوال لباس بپوشند. لباس‌ های مناسب برای سبک اسمارت کژوال، برخلاف لباس ‌های بیزینس کژوال، بسیار متنوع ‌تر و جذاب ‌تر هستند.
با پیروی از اصول اسمارت کژوال، استایل اداری تان بسیار شیک و جذاب خواهد بود. برای اینکه استایل اداری ‌تان همواره شیک و جذاب باشد، باید تنوع به خرج دهید:
گاهی شلوار بپوشید و گاهی دامن یا اینکه کت و دامن یا کت و شلوار زنانه مد روز بپوشید. همیشه لباس‌ های ساده بپوشید و همراه آن، زیورآلات شیک و ساعت ساده استفاده کنید.
فراموش نکنید که اگر قصد دارید به سبک اسمارت کژوال لباس بپوشید، باید ساعت ‌های مچی ساده و بی ‌زرق و برق را انتخاب کنید.

استایل اسمارت کژوال زنانه برای مهمانی های کوچک

استایل اسمارت کژوال برای مهمانی‌ های کوچک و دورهمی‌ های خودمانی

چه به دورهمی دوستانه‌ ای برای صرف چای دعوت شده باشید، چه به یک جلسۀ غیر رسمی، لباس پوشیدن به سبک اسمارت کژوال، اصلا کار دشواری نیست.
در دورهمی ‌های ساده و جلسه های غیر رسمی، برخلاف بیشتر مراسم‌ های رسمی، مانند جشن عروسی یا ضیافت شام، گزینه‌ های بیشتری را پیش رو دارید و می ‌توانید در انتخاب لباس انعطاف بیشتری داشته باشید؛ از این رو، هر چیزی می‌ توانید بپوشید، از بلوز و شلوار گرفته تا دامن کوتاه و پولیور و ژاکت!

پیراهن در استایل اسمارت کژوال زنانه

ویژگی ‌های پیراهن مناسب برای استایل اسمارت کژوال

انتخاب پیراهنی متناسب با سبک اسمارت کژوال، اصلاً کار سختی نیست، فقط باید چند قانون ساده را رعایت کنید؛ برای مثال اگر می‌ خواهید پیراهن شیکی مانند پیراهن ماکسی زنانه بپوشید، بهتر است رنگ‌ های خنثی، مانند  سفید و مشکی  را انتخاب کنید؛ همچنین، پیراهنتان نه خیلی کوتاه و نه یقۀ آن خیلی باز باشد، چرا که پاها و قفسه سینه ‌تان نباید خیلی پیدا باشند. لباس ماکسی باید بسیار شیک و آراسته باشد.

بلوز در استایل اسمارت کژوال زنانه

بلوزهای مناسب برای استایل اسمارت کژوال

بلوزهای شیک اسمارت کژوال، خیلی گران و محدود نیستند؛ بلکه بسیار متنوع هستند، معمولاً قیمت ‌های مناسبی دارند و انتخاب از میان آن‌ ها کمی دشوار است. در فصل تابستان، شومیز سفید، بهترین انتخاب است و در حال حاضر، مدل‌ های مختلف شومیز زنانه در بازار موجود است.
در فصل زمستان، یک ژاکت یقه اسکی زنانه شیک یا یک بلوز آستین بلند زیبا به همراه دامن یا شلوار پارچه‌ ای، می‌ تواند ظاهری بسیار شیک و زیبا به شما ببخشد.

استایل اسمارت کژوال زنانه

لباس ‌های کوتاه مناسب برای استایل اسمارت کژوال

اگر می ‌خواهید بر اساس استایل اسمارت کژوال لباس بپوشید، مجبور نیستید همیشه شلوار و دامن بلند را انتخاب کنید، بلکه دامن کوتاه و شلوارک نیز برای این استایل بسیار مناسب هستند.
البته منظور ما از شلوارِ کوتاه، مسلماً شلوارک و شورتک جین نیست، بلکه دامن کوتاه و شلوارک پارچه ‌ای، برازندۀ استایل کژوال زنانه هستند.

کت در استایل اسمارت کژوال زنانه

کت‌ های زنانه مناسب برای استایل اسمارت کژوال

پوشیدنِ یک کت شیک و آراسته باعث می‌ شود که بسیار شیک و منحصر به‌ فرد به نظر برسید. کت بلیزر استاندارد می ‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ ها باشد؛ اما این تنها گزینۀ شما نیست.
کت ‌های بلیزر بلند و کت‌ های بلیزر بدون آستین هم گزینه‌ های بسیار مناسبی هستند. برای کسانی که به دنبال تیپ و پوششی کاملاً متفاوت هستند، کاپشن کوتاه زنانه می تواند انتخابی مناسب و مقبول باشد، البته کاپشنی کاملاً ساده!

استایل اسمارت کژوال زنانه چیست

کیف مناسب برای استایل اسمارت کژوال

در انتخاب کیف، خیلی دقت کنید؛ چرا که تاثیر زیادی بر ظاهر شما دارد. کیفی را انتخاب کنید که مناسب لباس ‌های شیک شما باشد.
کیف کلاچ زنانه، کیف خمره ‌ای یا کیف دستی معمولی، می ‌توانند گزینۀ بسیار مناسبی برای استایل اسمارت کژوال باشند.
این نکته را به یاد داشته باشید که اگر کیف یا کفشتان با قطعه ‌ای طلایی یا نقره‌ ای رنگ تزیین شده باشد، باید ساعت‌ مچی ‌تان کاملاً ساده و عاری از هر گونه فلز نقره ‌ای یا طلایی رنگ باشد.

کفش در استایل اسمارت کژوال زنانه

کفش مناسب برای استایل اسمارت کژوال

وقتی قصد دارید به سبک خاصی لباس بپوشید، باید در انتخاب کفش خیلی دقت کنید. اگر به تیپ اسمارت کژوال علاقه دارید، نباید کفشتان زیادی رسمی باشد، بلکه باید شیک و راحت باشد.
کفش پاشنه بلاک، کفش پاشنه پنجه گربه ‌ای و کفش Mules ، گزینه‌ های بسیار مناسبی برای این استایل هستند.
البته کفش تخت زنانه‌ هم برازندۀ استایل کژوال هست. به یاد داشته باشید که صندل، جایی در استایل اسمارت کژوال ندارد!

استایل اسمارت کژوال زنانه

کمربند مناسب برای استایل اسمارت کژوال

کمربند می‌ تواند استایل اسمارت کژوال را بسیار جذاب‌ تر کند. اگر پیراهن کوتاه یا دامن کوتاه می‌ پوشید، کمربند باریک زنانه انتخاب کنید و اگر پیراهن و دامن بلند می‌ پوشید، کمربند پهن زنانه را انتخاب کنید.

استایل اسمارت کژوال زنانه اداری

سخن آخر

طرز لباس پوشیدن در مکان و زمان مناسب، تاثیر انکارناپذیری بر شخصیت فرد دارد و به نوعی نشان دهندۀ شخصیت و ذهنیت او است؛ از این رو،  انتخاب صحیح می تواند برازندگی شما را نمایان سازد.
هرچند شما می توانید هرگونه که راحت تر هستید لباس بپوشید ؛ اما هماهنگ پوشیدن، شان شما را عیان تر می سازد!

بیشتر بخوانید: استایل کژوال مردانه

سوالات متداول

استایل اسمارت کژوال با استایل بیزینس کژوال چه تفاوتی دارند؟

استایل اسمارت کژوال، در واقع نمونۀ پیشرفتۀ استایل بیزنس کژوال است. گرچه بسیاری از لباس ‌های این دو استایل مشترک هستند.

تفاوت بیزینس کژوال و امارت کژوال در چیست؟

در سبک بیزینس کژوال، باید لباس هایتان را با دقت و احتیاط بیشتری انتخاب کنید؛ اما سبک اسمارت کژوال، منعطف‌ تر است؛ طبق مُد روز پیش می ‌رود.

آیا شما آموزش دوره های طراحی لباس و دوره های خیاطی را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیمبرای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

چه رنگ هایی مناسب برای استایل اسمارت کژوال هستند؟

رنگ‌ های قهوه‌ ای پر رنگ، سبز پر رنگ و آبی سیر، گزینه‌ های بسیار مناسبی برای استایل اسمارت کژوال هستند

استایل کژوال زنانه مناسب چه مکان‌ هایی است؟

اسمارت کژوال، یکی از سبک‌ های استاندارد لباس پوشیدن است و برای انواع مراسم، مانند ضیافت شام، جشن عروسی، جلسه های کاری و غیره، مناسب است.

آیا این استایل مناسب برای لباس فرم‌ می باشد؟

با پیروی از اصول اسمارت کژوال، استایل اداری تان بسیار شیک و جذاب خواهد بود. برای اینکه استایل اداری ‌تان همواره شیک و جذاب باشد، باید تنوع به خرج دهید.

پیراهن مناسب برای استایل اسمارت کژوال چه ویژگی هایی دارد؟

اگر می‌ خواهید پیراهن شیکی مانند پیراهن ماکسی زنانه بپوشید، بهتر است رنگ‌ های خنثی، مانند سفید و مشکی را انتخاب کنید؛ همچنین، پیراهنتان نه خیلی کوتاه و نه یقۀ آن خیلی باز باشد، چرا که پاها و قفسه سینه ‌تان نباید خیلی پیدا باشند.

5/5 - (28 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.