پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

طراحی کیف

طراحی کیف چیست ؟

فهرست عناوین

همین الان ببین : فیلم طراحی کیف چیست ؟

کیف، یکی از اقلام بسیار کاربردی و مورد استفاده در سراسر جهان است که در طرح ها و رنگ های متفاوتی تولید می شود و با جنس های بسیار متنوعی در بازار قرار می گیرد. طراحی کیف، مهم ترین قسمت برای تولید یک کیف است. طراحی کیف، یکی از رشته هایی است که به طراحی انواع مدل ها با سبک ها و رنگ های متفاوت می پردازد و بسیار گسترده است.طراحی کیف بر اساس نوع کاربری اش برای مشتری صورت می گیرد و انوع متفاوتش می تواند تمام سلیقه ها را راضی کند. اگر میخواهید بدانید طراحی کیف چیست ، با تصویرگران پویااندیش همراه باشید.

می‌دانید طراحی کیف چیست ؟

آموزش طراحی کیف

کیف ها جزو اکسسوری های ضروری هر استایلی هستند و وجود آنها برای جذاب تر کردن و شیک تر کردن یک استایل بسیار مهم است.
طراحی کیف در واقع شامل مجموعه ای از فرایندهاست که نتیجه نهایی آن تولید یک کیف جذاب است.
از:

  • انتخاب ایده گرفته تا ترسیم طرح
  • مدل سازی آن
  • انتخاب رنگ و متریال مناسب برای تولید کیف
  • توجه به جزئیات
  • اجرای طرح و دوخت کیف
    همگی جزو وظایف طراحی کیف می شوند.

در طراحی کیف تمامی جزئیات یک کیف درست مانند محصول واقعی ترسیم می شود. طراحی کیف را هم می توان به صورت دستی روی کاغذ انجام داد و هم با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته طراحی، با استفاده از کامپیوتر مدل های سه بعدی را طراحی کرد.

تاریخچه طراحی کیف

تاریخچه طراحی کیف

تاریخچه طراحی کیف بسیار قدیمی است و هیچ کس نمی داند که دقیقا چه کسی برای اولین بار ایده طراحی یک کیسه به عنوان کیف برای نگهداری اشیا را مطرح کرده است.
با این حال کیف ها از همان ابتدا مانند کیف های مد روز مورد استفاده کنونی نبودند. در واقع هدف اصلی تولید اولین کیف، دسترسی به کیسه هایی بود که بتوان از آن برای نگهداری اشیا، وسایل یا حتی پول استفاده کرد.
در نتیجه شاید تاریخچه طراحی این کیسه ها به سال های بسیار دوری، حتی قبل تر از تاریخ ثبت شده برای آنها بازگردد. به نوعی مفهوم کیف هزاران سال است که وجود داشته و آنها در طول زمان در ارتباط با مد و نیاز به حمل وسایل شخصی بیشتر تکامل یافته اند.
اولین کیف ها در واقع کیسه های پلاستیکی یا کاغذی بودند که از آنها برای حمل، نگهداری و جا به جایی اشیا استفاده می شد.

اولین کیف باستانی

کیف های قدیمی
کیف های قدیمی

اولین کیف باستانی یافت شده در کنار قدیمی ترین مومیایی در اروپا در سال 1991 یافت شد. این مومیایی متعلق به مردی به نام مرد یخی بود که با یک کیف دستی در کنارش یافت شده بود.

این کیف از چرم ساخته شده بود و یک بند هم به آن متصل بود. نکته جالب در خصوص کیف های آن دوره این بود که برعکس این که اکنون کیف ها را به عنوان اکسسوری اصلی زنان می شناسیم، در آن دوره ها کیف ها عموما تنها توسط مردان استفاده می شد.
این مفهوم تا مدت ها ادامه داشت تا این که کیف ها جزیی از استایل افراد شدند و خصوصا خانم ها از کیف ها برای تکمیل استایل خود استفاده کردند.
در قرون وسطی کیف هایی مخصوص زنان و مردان طراحی شدند که ساختاری چرمی داشتند و از یک بند کشی برای نگهداری آنها استفاده می شد.
به تدریج در دوره رنسانس و در انقلاب صنعتی به تدریج که صنعت مد پیشرفت های زیادی کرد و توجه به مد و پوشاک بیشتر شد، کیف ها نیز ساختارهای متفاوت تری پیدا کردند و ایده های متنوعی برای طراحی کیف ارائه شد. کیف ها دائما ساختارهای متفاوتی یافتند و از انواع کوچک به مدل های بزرگتر، فرم کیسه ای و حتی مدل های چمدانی تغییر یافتند.

تغییر در طراحی کیف ها از چه زمانی شروع شد؟

تغییر در طراحی کیف ها
تغییر در طراحی کیف ها

تا قبل از انقلاب صنعتی و دوره اروپای مدرن، کیف ها غالبا یک کیف بسیار کوچک و ظریف برای نگهداری پول و سکه بود. اما در این دوره یک اتفاق کاملا تصادفی منجر به تولید کیف هایی بسیار بزرگتر و انواع فرم چمدانی آنها برای زنان شد.
در این دوره یک تاجر و کارآفرین بزرگ اروپایی به نام ساموئل پارکینسون که در حال سفارش کیف های برای مسافرت کردن همسر خود بود متوجه آن شد که این کیف ها برای سفر چندان گزینه مناسبی نیستند. در نتیجه این تاجر بزرگ با همکاری کردن با H.J. Cave، کیف های دستی بزرگتری را برای همسر خود طراحی و تولید کرد.
با وجودی که در ابتدا انتقادهای زیادی به این کیف های دستی بزرگ مورد استفاده برای خانم ها می شد، اما به تدریج این کیف ها به عنوان اکسسوری های مدرن در جامعه پذیرفته شدند.
همین روند تغییر و تحول در طراحی کیف ادامه داشت تا در قرن بیستم فرم های مدرن تری از انواع کیف دستی طراحی شد که در آنها از متریال با کیفیت تر و با دوام تر استفاده شد و همچنین افراد می توانستند با وجود قفل و بست های روی کیف از اشیای خود بیشتر محافظت کند.
ترکیب فلز و چرم اصلی ترین متریال های مورد استفاده برای طراحی و تولید این کیف بود.

طراح کیف چه کسی است ؟

طراح کیف حرفه ای
طراح کیف حرفه ای

طراحی کیف یک متخصص در زمینه مد و فشن است و دیدگاه خوبی نسبت به دنیای پوشاک دارد. طراح کیف کسی است که با توجه به ترندهای روز، استایل مورد پسند جامعه و متریال هایی که در دسترس است یک کیف را طراحی می کند.
طراح کیف با اصول طراحی دستی آشناست و می تواند به خوبی ایده ذهنی خود را به یک طرح قابل اجرا درآورد تا محصول نهایی بر اساس آن تولید شود.
طراحان کیف، مواد رنگ ها و پارچه های خود را انتخاب کرده و سپس بر تولید آثار خود نظارت می کنند. آنها ممکن است در نمایشگاه های تجاری یا نمایش های مد مختلف شرکت کنند تا آثار خود را به نمایش گذاشته و آن را به مصرف کنندگان یا خرده فروشان بفروشند.

مهارت های لازم برای طراحی کیف چیست ؟

طراحی کیف زیبا
مهارت ها برای طراحی کیف

برای تبدیل شدن به یک طراح کیف درست مانند طراحی سایر اکسسوری ها و پوشاک به داشتن یک سری مهارت های ضروری نیاز است. بدون داشتن این مهارت ها قطعا یک طراح نمی تواند کیف هایی جذاب و مورد پسند مشتری را تهیه کند.

پیشروی با مد روز

طراحی کیف های ترند
طراحی کیف های ترند

طراحان کیف از توانایی های خلاقانه خود برای ساختن کیف های دستی و کیف های کوچک و بزرگ استفاده می کنند و توجه ویژه ای به اکسسوری ها و اهمیت آنها در استایل دارند. مهمتر این که آنها اغلب با آخرین روندهای مد پیش می روند و در هنگام انتخاب مواد و الگوهای مورد استفاده در مدل های خود، مد روز را در نظر می گیرند و در کارهای خود آن را می گنجانند.

داشتن ذوق هنری برای طراحی کیف های زیبا

طراحی کیف های زیبا
طراحی کیف های زیبا

داشتن ذوق هنری بالا در طراحی کیف مهارت مهم دیگری است که یک طراح باید داشته باشد. طراحان کیف ممکن است یک خط تولید اختصاصی یا یک مجموعه کامل را داشته باشند.
گاهی نیز تنها روی یک موضوع خاص تمرکز کرده یا کیف های خود را برای یک فصل خاص طراحی می کنند. همه این ها بسته به میزان ذوق هنری و خلاقیت و ابتکاری که طراحان به خرج می دهند متفاوت است.

داشتن تحصیلات مرتبط مورد نیاز

به عنوان یک طراح مد در هر زمینه ای که فعالیت داشته باشید مهم است که حتما دانش اولیه آن را به دست آورید. معمولا طراحان کیف تحصیلات آکادمیک مرتبط دارند یا این که مهارت های کلیدی مورد نیاز مانند درک درست از:

یادگیری طراحی کیف

یادگیری اصول طراحی کیف
تکتیک های طراحی کیف

یادگیری اصول و تکنیک های اصلی طراحی کیف مهارت کلیدی مورد نیاز برای طراح کیف شدن است. این مهارت ها و تکنیک ها شامل مهارت:

  • ایده پردازی
  • ترسیم الگوها
  • انتخاب رنگ ها
  • ترکیب رنگ ها
  • انتخاب پارچه مناسب
  • توجه به دوام پارچه ها برای مدل کیف های طراحی شده
  • انتخاب بهترین متریال ها
    و … می شود. دوره های آموزشی متعدد طراحی کیف و اکسسوری های مرتبط می تواند هنرجویان علاقه مند را به یک طراح کیف بسیار حرفه ای تبدیل کند.

توانایی کار با نرم افزارهای کامپیوتری

درست مانند تمامی شاخه های مرتبط با طراحی و مد و فشن، در صنعت طراحی کیف هم کامپیوترها و نرم افزارهای CAD نقش بسیار پررنگی دارند.
یک طراح کیف حرفه ای اگر بخواهد در این صنعت رشد کند و با کسب و کارها و برندهای معروف تولید کیف همکاری داشته باشد باید نحوه کار با نرم افزارهای طراحی را یاد بگیرد و بتواند با استفاده از آنها ایده های خود را به یک مدل سه بعدی قابل لمس تبدیل کند.

توسعه مهارت های مرتبط با طراحی کیف (دوخت و دوز و…)

دوخت و دوز کیف
دوخت و دوز کیف

در نهایت یک طراح کیف باید بتواند ایده های ترسیم شده خود را به یک مدل نهایی تبدیل کند. برای این منظور باید مهارت های مرتبط با طراحی کیف مانند :

  • دوخت و دوز پارچه ها
  • برش و الگوکشی روی چرم
  • دوخت چرم
    و … را یاد بگیرد تا بتواند یک نمونه اولیه را ایجاد کند.

تهیه یک نمونه اولیه

همانطور که در بالا هم به آن اشاره شد، یک طراح کیف باید بتواند حداقل یک نمونه اولیه از طرح خود را برای نمایش دادن ایجاد کند. حتی اگر الزاما خط تولید کیف ها را به عهده نداشته باشد، یک طراح کیف باید بتواند از ایده و نمونه طرح خود یک مدل اولیه را ایجاد کرده تا به مشتری یا کارفرمایی که قرار است با او همکاری کند نشان دهد.

اصول طراحی کیف

کلاس طراحی کیف

هنرجویان در پایان دوره بر تمام مباحث و تکنیک های انتخاب طرح آشنا می شوند و بر آن تسلط می یابند. نوع طراحی و چارچوب استاندارد برای ساخت کیف، بسیار مهم است که در پایان این دوره ها، هنرجو بر تمام آن ها تسلط خواهد یافت؛ برای مثال، یکی از مهم ترین نکاتی که در طراحی کیف کمتر مورد توجه قرار می گیرد، رعایت اصول ارگونومی است. در این دوره ، این قاعده به صورت کاملا اصولی به هنرجویان آموزش داده می شود تا کیفی که طراحی می کنند به بدن و ستوان فقرات هیچ آسیبی وارد نیاورد و مطابق میل و سلامت مصرف کننده  باشد؛ همچنین هنرجویان در این دوره نکاتی برای حفظ خلاقیت در طراحی را نیز می آموزند.

به عنوان یک طراح کیف باید با عناصر و اصول کلیدی طراحی کیف آشنا باشید. در فرایند طراحی کیف چهار عنصر کلیدی وجود دارد که باید حتما آنها را در زمان طراحی مدل های مختلف مد نظر قرار داد.

سبک و زیبایی شناسی

زیبایی شناسی در طراحی کیف
زیبایی شناسی در طراحی کیف

بیایید با اصول اولیه طراحی کیف شروع کنیم. می خواهید کیف تمام شده شما چه شکلی باشد؟ ظاهر یا احساس کلی که می خواهید به آن برسید چیست؟
آیا این یک کیف پول کوچک است یا قرار است یک کیف دستی بزرگ برای پیاده روی را طراحی کنید؟ کیف مورد نظر گرد است یا زاویه ای؟ مردانه است یا زنانه؟ یک طرح ساده و معمولی دارد یا یک کیف براق است؟
هنگامی که ظاهری را که می خواهید تعریف کردید، به این فکر کنید که چگونه می توان از عناصری مانند:

  • رنگ
  • انتخاب پارچه
  • چاپ
  • بافت
  • مواد
    برای کمک به دستیابی به چشم انداز خود استفاده کرد.

آیا از مواد طبیعی یا مصنوعی استفاده می کنید؟ تاثیرات فرهنگی و هنری شما چیست؟ چگونه استایل شخصی شما به طراحی شما کمک می کند و آن را منحصر به فرد می کند؟ تمام این ها در نهایت سبک و استایل شما را مشخص کرده و زیبایی را نمایان می کند.

عملکرد

کیف های عجیب و غریب
کیف های عجیب و غریب

بعد از اینکه زیبایی بصری کیف خود را مشخص کردید، نحوه عملکرد کیف تمام شده را در نظر بگیرید. نحوه عملکرد کیف شما به اندازه ظاهر آن مهم است. هیچ چیز ناامید کننده تر از کیفی نیست که بد کار کند یا استفاده از آن سخت باشد.
از خود بپرسید که چگونه از این کیف در جهان استفاده می شود. آیا باید در برابر باران و برف مقاومت کند؟ نیاز به جای لپ تاپ دارد؟
به حلقه کلید یا یک جیب تلفن نیاز دارد؟ چگونه باز و بسته می شود؟ آیا بند ها تنظیم می شوند؟ آیا می توان آن را به چند روش پوشید؟
تمام این موارد مشخص می کند که یک کیف باید با چه هدفی طراحی و تولید شود و آیا می تواند هدف مورد نظر را دنبال کند یا خیر؟

منابع

قبل از شروع هر کاری، باید مطمئن شوید که به تمام منابعی که برای تبدیل ایده خود به واقعیت نیاز دارید دسترسی دارید. به عنوان سازنده، منابع شما شامل ابزار، تجهیزات، مواد، پول، زمان، فضای استودیو و نیروی کار تولید است.
آیا به چرخ خیاطی صنعتی نیاز دارید یا می توانید با چرخ خیاطی خانگی کار کنید؟ پارچه، سگک، گیره، زیپ و غیره خود را از کجا تهیه می کنید؟ آیا جایی برای کار دارید؟ اگر قصد دارید کسانی را استخدام کنید؟ آیا توانایی پرداخت به آنها را دارید؟ تمام این موارد را باید قبل از شروع طراحی کیف در نظر گرفت تا نتیجه نهایی کار همان چیزی باشد که توقع آن می رود.

سطح مهارت

پیشرفت در طراحی کیف
پیشرفت در طراحی کیف

در نهایت، نگاهی صادقانه به مجموعه مهارت های خود بیندازید. آیا مهارت های لازم برای ایجاد یک محصول نهایی یا نمونه آماده تولید (بسته به اهداف نهایی شما) را دارید؟
آیا از ابتدا تا انتها از ایجاد کیف خود اطمینان دارید یا دانش و مهارت کافی برای تولید محصولی که ایده آن در ذهن تان است را ندارید و به آموزش های بیشتری نیاز است؟
اگر چنین است، آیا می توانید منابع آموزشی را به صورت آنلاین یا به صورت حضوری دنبال کنید؟ در نهایت برای این که بتوانید از طراحی کیف نتیجه دلخواه را به دست آورید و درآمد خوبی به دست آورید باید مهارت های خود را ارتقا دهید.

نکات مهم در طراحی کیف

علاوه بر اصول مهم طراحی کیف یک سری نکات هم وجود دارد که باید در زمان طراحی به آنها توجه کرد. این موارد شامل نکات زیر است:

فضای داخلی کیف باید به رنگ روشن باشد

رنگ فضای داخلی کیف
رنگ فضای داخلی کیف

کیف ها برای حمل وسایل هستند. اکثر چیزها نه سفید رنگ هستند و نه خود روشن می شوند. فضای داخلی تیره، دیدن اشیا را سخت ‌تر می‌ کند.
در نتیجه بهتر است حتما فضای داخلی کیف ها را روشن تر طراحی کنید تا استفاده از آن راحت تر شود.

کیف نباید به کالا یا لباس صاحبش آسیب برساند

کیفی که طراحی می کنید و یراق آلات و جزئیاتی که برای آن استفاده می کنید نباید به شکلی باشد که به لباس یا خود کسی که از آن استفاده می کند آسیب برساند یا خراشی را به آنها وارد کند. در نتیجه مطمئن شوید که زیپ ها و یراق آلات به لباس کسی که از آن استفاده می کند گیر نمی کند.

کیفیت کیف باید بالا باشد

تولید کیف با کیفیت بالا
تولید کیف با کیفیت بالا

استفاده از متریال خوب همیشه یک اصل است. اگر می خواهید در طراحی کیف نام درخشانی داشته باشید مطمئن شوید که از بهترین و با کیفیت ترین متریال ها برای طراحی و تولید کیف استفاده می کنید.
خصوصا در انتخاب یراق آلات دقت زیادی به خرج دهید، چرا که بخش مهمی از زیبایی یک کیف به همین سگک ها، زیپ ها و یراق آلات بستگی دارد.

رشته طراحی کیف چیست ؟

رشته طراحی کیف
رشته طراحی کیف

شاید به صورت آکادمیک یک رشته مجزا برای رشته طراحی کیف وجود نداشته باشد، اما برای این که به یک طراح کیف حرفه ای و موفق تبدیل شوید باید در این زمینه دانش و تخصص کافی در عرصه مد را به دست آورید.
معمولا اکثر طراحان کیف به صورت اصلی در رشته مد و پوشاک تحصیل کرده اند و سپس با شرکت در دوره ها و آموزش های اختصاصی به یک طراح کیف تبدیل شده اند. با شرکت در برنامه های طراحی مد مختلف و یادگیری اصول اولیه می توان در رشته طراحی مد موفق شد.

طراح کیف چه کسی است ؟

طراح کیف حرفه ای
طراح کیف حرفه ای

طراحی کیف یک متخصص در زمینه مد و فشن است و دیدگاه خوبی نسبت به دنیای پوشاک دارد. طراح کیف کسی است که با توجه به ترندهای روز، استایل مورد پسند جامعه و متریال هایی که در دسترس است یک کیف را طراحی می کند.
طراح کیف با اصول طراحی دستی آشناست و می تواند به خوبی ایده ذهنی خود را به یک طرح قابل اجرا درآورد تا محصول نهایی بر اساس آن تولید شود. طراحان کیف مواد، رنگ ها و پارچه های خود را انتخاب کرده و سپس بر تولید آثار خود نظارت می کنند.
آنها ممکن است در نمایشگاه های تجاری یا نمایش های مد مختلف شرکت کنند تا آثار خود را به نمایش گذاشته و آن را به مصرف کنندگان یا خرده فروشان بفروشند.

چگونه یک طراح کیف خوب باشیم ؟

طراح کیف شدن
طراح کیف شدن

با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی و پیشرفت و تکامل صنعت مد به شکلی برق آسا، شناخت متقاضی و آشنایی با تمایل او برای انتخاب و خرید، می تواند قدم بسیار مثبتی برای طراح و تبدیل شدن او به هنرمندی متفاوت باشد.
یک طراح خوب باید با حفظ اصول طراحی، هم قدم با زمان پیش برود و هر روز، خود را با سلیقۀ مخاطب همسو سازد و حتی آن قدر خلاق باشد که مخاطب را با خلق آثار خود همراه کند ؛ به عبارتی، سلیقه اش را بر جامعۀ هدف غالب سازد .

یادگیری طراحی کیف برای چه افرادی مناسب است؟

کلاس های آموزشی طراحی کیف

این دوره برای هر فردی که به این هنر علاقمند است مناسب است؛ به خصوص برای افرادی که طراحی لباس را گذرانده اند یا با هنر طراحی و نقاشی آشنا هستند.
به طور تخصصی، این دوره برای افرادی که در صنعت طراحی و  تولید کیف مشغول به فعالیت هستند، بسیار کاربردی و موثر است؛ همچنین برای افرادی که به ساخت کیف هایی برای خود مایل هستند نیز کاربرد  دارد.

درآمدزایی و کسب و کار رشته طراحی کیف

درآمد طراح کیف
درآمد طراح کیف

طراحان کیف دستی یا طراحان لوازم جانبی برای ایده ‌پردازی و تولید لوازم جانبی برای صنعت مد تلاش می‌ کنند. اگر تصمیم بگیرید که بر روی طراحی کیف دستی تمرکز کنید، بسته به محل کار و سطح تجربه خود، سطوح مختلفی از مشارکت در طراحی و تولید کیف دستی خواهید داشت.
هنگامی که در صنعت شروع به کار می‌ کنید، به ‌ویژه برای یک شرکت طراحی بزرگ‌ تر کار می‌ کنید، ممکن است شروع به ساختن الگوها یا طراحی رندر برای طراحان با تجربه ‌تر کنید. با به دست آوردن تجربه، می توانید تا سطح مدیر یا طراح ارشد پیش بروید و تأثیر بسیار بیشتری بر تصور و طراحی محصولات شرکت خود خواهید داشت.
بسیاری از طراحان کیف به جای کار در یک شرکت طراحی، کسب و کارهای کوچکی را خارج از خانه راه اندازی می کنند یا به عنوان طراح کیف دستی آزاد کار می کنند.
این گزینه ها تضمین می کند که کنترل بیشتری بر فرآیند طراحی خواهید داشت و به شما فرصت ایجاد و بازاریابی محصولات خود را می دهد.

برای طراح کیف شدن به چه مواردی نیاز دارید ؟

طراح کیف شدن
طراح کیف شدن

برای هر نوع حرفه ای در طراحی کیف دستی، به:

  • توانایی خلاقانه
  • حس خوب سبک
  • دانش گسترده
    از روند مد نیاز دارید.

برای بازاریابی محصول خود از خانه یا محل کار خود به عنوان یک طراح آزاد، ممکن است بخواهید مهارت های خود در تجارت و بازاریابی را تقویت کنید. در نتیجه اگر مسیر را به درستی طی کنید، حرفه طراحی کیف می تواند یک شغل درآمدزا و بسیار جذاب باشد.
میزان درآمدی که می توانید به عنوان یک طراح کیف به دست آورید بسته به:

  • میزان تجربه ای که در این زمینه دارید
  • سابقه کاری تان
  • موقعیت مکانی
  • موفقیت طرح های تان
    می تواند بسیار متفاوت باشد.

هر چقدر طرح های شما خاص تر و منحصر به فردتر باشد، قطعا درآمدی که از این حرفه به دست می آورید هم متفاوت خواهد بود.

بازار کار طراحی کیف

طراحی کیف دستی

کیف، یکی از وسایل مصرفی است که در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و در طرح و برندهای متفاوتی به بازار عرضه می شود ؛ به عبارتی، جزء اقلامی است که هیچ گاه بازارش از رونق نمی افتد و همیشه بر ای طراحان داغ است.
اگر طراح کیف بتواند در این رشته کسب مهارت  کند و در آن متخصص و نوآور باشد، می تواند بازار منحصری را از آن خود سازد و به درآمد بسیار چشمگیری دست یابد؛ حتی می تواند به برندی منحصر مبدل شود؛ در نهایت اینکه، این بازار می تواند برای فرد خلاق و علاقمند، منبع درآمد بسیار بالایی باشد. برخی دیگر از منابع درآمد این رشته عبارت اند از :

طراحی کیف

برخی دیگر از منابع درآمد این رشته عبارت اند از :

  • طراحی منحصر برای برندی ویژه
  • طراحی برای تولیدکننده های کیف
  • طراحی برای کارخانه هایی که در امر طراحی و تولید کیف اشتغال دارند
  • طراحی برای مزون دارها و تولیدی های لباس مجلسی
  • طراحی برای تولیدکننده های کفش

برندهای معروف در زمینه طراحی کیف

کیف های برند
کیف های برند

برندهای بسیار معروفی در زمینه طراحی کیف فعالیت دارند. اکثر آنها سال هاست که در این زمینه فعالیت می کنند و بهترین و خاص ترین کیف ها را تولید می کنند.
استفاده از:

  • بهترین و با کیفیت ترین متریال ها
  • استفاده از با کیفیت ترین یراق آلات برای کیف ها
  • دوخت ها و برش های بسیار تمیز و ظریف
  • طرح های جدید و متفاوت
    از مشخصاتی است که برندهای معروف تولید کیف را متفاوت کرده است.

از طرفی رنگ بندی های منحصر به فرد، استفاده از ترکیب بندی های جذاب و بهترین طرح ها از دیگر مشخصات کیف های این برندهای معروف است.
یکی از معروف ترین برندهای تولید کننده کیف های مشهور جهان، برند شناخته شده گوچی است. در این برند کیف های منحصر به فرد زیادی وجود دارد که یکی از معروف ترین های آن کیف بامبو برند گوچی است. برند هرمس یکی دیگر از برندهای معروف تولید کیف در جهان است. کیف های برند چنل، دیور، ونتا، لویی ویتون و پرادا هم از دیگر برندهای شناخته شده تولید کیف در جهان اند که محصولات آنها جزو لاکچری ترین کیف های بازار است.
این کمپانی ها از بزرگترین و کاربلدترین طراحان کیف دنیا برای طراحی کیف های خود استفاده می کنند و هر یک سبک مخصوص به خود را در طراحی کیف دارند.

پایان بخش : طراحی کیف چیست ؟

سوالات متداول

یک طراح کیف چه می کند؟

یک طراح کیف با استفاده از نیاز مشتریان، بافت ها و متریال در دسترس و سایر جزئیات کیف هایی را در اندازه های مختلف مدل سازی و ترسیم می کند تا بر اساس ایده مورد نظر، کیف ها دوخته و آماده شوند.

آیا می توان با طراحی کیف درآمد کسب کرد؟

کیف ها جزو اکسسوری های بسیار ضروری و پر طرفدار هستند و شرکت ها و برندهای مختلفی در این زمینه فعالیت دارند. در صورت داشتن مهارت و تجربه بالا در زمینه طراحی کیف های زیبا و کاربردی می توان از این رشته درآمد خوبی به دست آورد.

چه کسانی می توانند طراح کیف شوند؟

تمام کسانی که به هنر و رشته طراحی علاقه دارند، کسانی که در رشته مد و فشن فعالیت داشته یا تحصیل کرده اند و کسانی که در زمینه طراحی لباس تجربه کاری دارند می توانند با شرکت در دوره های آموزش طراحی کیف، به یک طراح کیف حرفه ای تبدیل شوند.

5/5 - (27 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

13 پاسخ

  1. سلام من تو مشهد زندگی میکنم و نمیتونم به کلاس طراحی بیام ولی دوره چرم دوزی را گذراندم میخواستم بدونم چطوری میتونم از مطالب کلاس شما استفاده کنم

    1. دوست عزیز سلام ،
      امیدوارم خوب باشید .
      ما دوره های آموزش از راه دور طراحی کیف را هم داریم .
      برای شما آرزوی موفقیت را داریم .

    2. سلام و خدا قوت.من شغلم تولیدی کیف هست ۲۴ سالمه و مدرکشو هم گرفتم ولی دوست دارم طراحی رو هم یاد بگیرم از مبتدی…ادرستون کجاست و کلاستون چند جلسه ای و چقدر شهریه باید پرداخت کرد؟؟

  2. سلام مایلم در دوره طراحی کیف شرکت کنم، دوره از چه زمانی شروع میشود و هزینه آن چقدر است؟

    1. سلام دوست عزیز.
      امیدوارم شاد و سلامت باشید.
      کلاس های طراحی کیف ۱۵ جلسه ۲ ساعته می باشد. در هفته یک جلسه کلاس تشکیل می شود.
      درهرماه استارت کلاس جدید خواهد خورد.
      موفق و موید باشید.

    1. دوست عزیز سلام .
      این دوره ، دوره طراحی کیف هست .
      برای شما آرزوی موفقیت را داریم .

    1. سلام دوست عزیز
      امیدوارم شاد و سلامت باشید.
      کلاسهای طراحی کیف ۱۵ جلسه ۳ ساعته که در هفته یک جلسه تشکیل می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر لطفا با آموزشکاه تماس بگیرید ۰۲۱۲۲۵۸۰۵۰۵
      موفقیت شما را آرزومندیم.

  3. من خودم شخصا رشته تحصیلیم طراحی و سراجی کیف و کفش بود اوایل اصلا دوست نداشتم اما الان انقدر که راضی‌هستم ازاین رشته پر در امد و وقتی هنرهای خودمو میبینم انگیزم بیشتر میشه پیشنهاد میکنم که خیلی خوبه کلا چرم دوزی طراحی دنیایی داره

    1. سلام میتونم بپرسم بازرا کارش چگونه است؟ باید تجربه ی زیادی داشت؟ بازرا کار در ایران خوب هست؟

      1. دوست عزیز سلام
        امیدواریم شاد و تندرست باشید.
        هدف دوره های طراحی کیف بازار کار می باشد ، یعنی دوره برای بازار کار تدوین شده است و نحوه جذب شدن به بازار کار نیز داخل دوره تدریس خواهد شد .
        هر جا سوالی داشتید خوشحال می شویم با ما تماس بگیرید تا راهنمایی کنیم .
        02122580505- 02128111110
        برای شما آرزوی موفقیت را داریم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.