پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

طراحی پارچه های جین تصویر شاخص

جنسیت سازی جین در طراحی لباس + فیلم

فهرست عناوین

همین الان ببین : فیلم آموزش جنسیت سازی جین 👇🏻

در هنر خیاطی اگر بخواهیم به صورت حرفه ای کار کنیم باید بتوانیم از تکنیکها و مهارت های به روز این هنر به درستی استفاده کنیم تا به عنوان یک خیاط حرفه ای و خلاق شناخته شویم. یکی از مهارت های مهم و کاربردی در طراحی لباس جنسیت سازی است.
جنسیت سازی در طراحی لباس به معنای معرفی جنس و بافت پارچه استفاده شده برای دوخت یک لباس است. با این کار طراح لباس می تواند درک درستی از طرحی که برای دوخت یک لباس ارائه شده است داشته باشد.
دلیل استفاده از تکنیک جنسیتسازی در طراحی لباس این است که پارچه ها تنوع بالایی دارند و با بافت و جنسهای مختلفی در دسترس اند. در نتیجه با این همه تنوع شناخت دقیق این پارچه ها برای استفاده از آنها در دوخت یک لباس ضروری است. جنسیت سازی جین در طراحی لباس را بررسی میکنیم در این بخش از تصویرگران پویااندیش.

جنسیت سازی جین

طراح لباس و جنسیت سازي پارچه

با استفاده از جنسیت سازی طراح میتواند از نتیجه نهایی کار،قبل از شروع آگاهی پیدا کند و با توجه به طرح و مدلی که در نظر دارد،پارچه ای مناسب را انتخاب کند.
در نتیجه مدل نهایی دقیقا همان چیزی خواهد بود که انتظار می رود. در تصویرگران پویا اندیش می توان به صورت کامل با مفهوم تصویرسازی و کاربرد آن در طراحی لباس آشنا شد.
جنسیت سازی را می توان برای پارچه های مختلفی انجام داد. یکی از این موارد جنسیتسازی جین در طراحی لباس است. در جنسیتسازی با پارچه جین طراح بر اساس طرح و رنگی که پارچه های جین دارد، طراحی لباس خصوصا طراحی شلوار جین را انجام می دهد.
در این بخش از پویااندیش با ما همراه باشید تا بصورت کامل با انواع جنسیتسازی شلوار جین و ابزاری که میتوان از آن دراین زمینه استفاده کرد آشنا شویم.

طراجی لباس و جنسیت های پارچه های جین


آموزش جنسیت‌سازي پارچه جین

آموزش جنسیتسازی یکی از جذاب ترین مفاهیم در طراحی لباس است، چرا که می توان از آن در طراحی و مدل سازی انواع شلوار جین و لباس هایی که با پارچه جین دوخته می شود استفاده کرد. پارچه های جین یک بافت مورب دارند و به دلیل ضخامت و جنس شان، در دسته پارچه های نسبتا گرم و سنگین دسته بندی می شوند. در نتیجه در جنسیت سازی جین در طراحی لباس باید طراح بتواند به خوبی این ضخامت و بافت مورب را نشان دهد.
نکته دیگر جنس پنبه ای این نوع پارچه است.
پارچه های جین رنگ بندی متفاوتی نیز دارند و این طیف رنگی را می توان از رنگ های آبی بسیار روشن تا رنگ های بسیار تیره آبی مد نظر قرار داد. البته رنگ های سیاه و سفید نیز می توانند برای برخی از پارچه های جین مد نظر قرار بگیرند. تمام این جزئیات را باید در جنسیت سازی و ترسیم طرح مورد نظر مد نظر قرار داد. تکنیک های به خصوصی در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد. از همه مهم تر رنگ های ویژه ای است که در جنسیت سازی پارچه جین باید مورد استفاده قرار بگیرد.
در آموزش جنسیتسازی جین نحوه سایه زنی، نحوه زاویه نور، طیف رنگی مورد استفاده در ترسیم یک پارچه جین، آموزش دوخت انواع لباسها با پارچه جین، آشنایی با بافتهای مختلف پارچه های جین از کاغذی گرفته تا بافت های سنگین تر و … آموزش داده می شود. علاوه بر این باید بدانیم که از کدام پارچه جین و با چه رنگی می توان برای دوخت کدام لباس ها استفاده کرد.

نکات طراحی لباسجین


نکات جنسیت سازی جین در طراحی لباس

در آموزش جنسیت سازی جین باید به خوبی با مهارت های سایه زنی آشنا باشید، چرا که در طراحی و رنگ آمیزی این نوع پارچه سایه زنی و ایجاد نقاط تاریک و روشن قسمت مهمی از کار را تشکیل می دهد. پارچه های جین بافت مات تری دارند و به هیچ عنوان نباید طرح آنها را به صورت براق رنگ آمیزی کرد. توانایی و مهارت داشتن در ایجاد نقاط روشن تر یا تاریک تر از نکات مهم جنسیت سازی جین است.
نور نکته مهم دیگری است که در جنسیتسازی پارچه جین، خصوصا جنسیت سازی شلوار جین باید به آن دقت کرد. ترسیم درست زاویه نور و توانایی نمایش نقاط روشن تر و تاریک تر بر اساس زاویه تابش نور مهارت بسیار زیادی می خواهد و جزو بخش اصلی و تاثیرگذار جنسیت سازی پارچه های جین محسوب می شود.

چین و چروک ها

نکته مهم بعدی توانایی در ایجاد قسمت های چین و چروک دار در پارچه های جین است. البته که قطعا در این نوع پارچه ها چین و چروک بسیار کمتری خواهیم داشت. در جنسیتسازی جین در طراحی لباس مهارت کافی برای ایجاد نورخوردگی ها و نقاط تیره رنگ بسیار مهم است. خصوصا این که در بخش های پرس فلزی شلوارهای جین استفاده از رنگ های تیره بسیار ضروری است.
در جنسیت سازی پارچه های جین باید به دقت به بافت ها و خطوط پارچه مورد نظر توجه داشت. علاوه بر این به محل قرارگیری جیبها، دکمه ها، زیپ یا حتی کمربند دقت زیادی کرد تا بتوان به خوبی درزها و برجستگی های لباس را نمایان کرد.
نکته مهم بعدی درطراحی لباس با پارچه جین،آشنایی با تکنیکهای مختلف رنگ آمیزی و آشنایی با چرخه رنگی مناسب برای استفاده در جنسیتسازی جین است.
ترکیبهای رنگی بخصوصی برای رنگ آمیزی پارچه های جین مورداستفاده قرار بگیردکه این رنگها و ترکیب آنها به تکنیک و ابزار مورد استفاده متفاوت است. برای مثال جنسیت سازی جین با آبرنگ با مداد رنگی یا مارکر متفاوت است.

طراجی لباس و جنسیت های پارچه های جین


جنسیت‌سازی جین با چه وسایلی قابل انجام است؟

تکنیک ها و وسایلی که می توان از آن برای جنسیت سازی پارچه جین استفاده کرد شامل جنسیت سازی جین با آبرنگ ، جنسیتسازی پارچه جین با مداد رنگی و آموزش جنسیت سازی جین با مارکر می شود.
از هر کدام از این وسایل رنگ آمیزی می توان برای جنسیت سازی پارچه جین در طراحی لباس بهره برد که قطعا هر کدام تکنیک ها و نکات مربوط به خود را دارند.
در تصویرگران پویااندیش دوره های حرفه ای و آموزش های کامل جنسیتسازی در طراحی لباس ارائه میشود که می توان در آنها به خوبی با تمامی تکنیکهای جنسیت سازی جین آشنا شد.
برای آشنایی بیشتر از طراحی پارچه حتما بخش مورد نظر آن را مطالعه نمایید.

وسایل مورد نیاز طراحی لباس


جنسیت سازی جین با مداد رنگی

یکی از رایج ترین وسایل مورد استفاده در جنسیت سازی جین ، مداد رنگی است. مدادهای با کیفیت با یک چرخه رنگی به خصوص در طراحی لباس هایی با پارچه جین مورد استفاده قرار می گیرند. نکته مهم در جنسیتسازی جین با مداد رنگی توانایی استفاده از مدادهای رنگ تیره جهت سایه زنی و ایجاد نقاط تیره تر به منظور برجسته تر کردن بخشی از قسمت های لباس مانند درزها یا پرس فلزی شلوار است.
برای مثال اگر بخواهیم نشان دهیم که بخشی از شلوار روشنتر است و قسمت های بالای زانو کمی برجستگی دارند و تیره ترند، باید از مداد ذغالی استفاده کنیم.

جین با مداد رنگی
✅ با بهترین اساتید✅ با مدرک معتبر
✅ یادگیری با تضمین✅ ویژه بازار کار

روی لینک زیر کلیک کن


جنسیت سازي جین با آبرنگ

آبرنگ ابزار دیگری است که می توان از آن برای جنسیتسازی جین استفاده کرد. در رنگ آمیزی طرح ترسیمی با آبرنگ نیز باید اصول سایه زنی، زاویه نور و ترسیم بافت ها، جنس پارچه با استفاده از آبرنگ را مد نظر قرار داد.
استفاده از رنگ های تیره تر برای برجستگی ها و درزها و رنگ های روشن برای سایه زنی و … از جمله مواردی است که در آموزش جنسیت سازی جین با آبرنگ مورد بررسی قرار می گیرد. باید تمامی جزئیات در طرح نمایش دیده، تا نتیجه نهایی کاملا طبیعی و نزدیک به واقعیت دیده شود.

جنسیتسازي جین با آبرنگ


جنسیت سازی جین با مارکر

وسیله بعدی در آموزش جنسیت سازي جین، مارکر است. با استفاده از ماژیک نیز می توان فرایند جنسیتسازی جین را انجام داد و در این زمینه نیز به طیف رنگی کاملی نیاز است. برای مثال برای رنگ آمیزی و ترسیم دکمه های فلزی،زیپ یا سایر بخشها می توان از مارکرهای نارنجی یا رنگ های تیره تر استفاده کرد.
ماژیک آبی روشن برای رنگ آمیزی پایه اصلی کار مورد استفاده قرار میگیرد و از ماژیکهای آبی تیره تر نیز برای ترسیم سایه ها،بخشهای تیره تر،برجستگی ها و درزها استفاده میشود. مارکرهای تیره تر خصوصا برای سایه زنی جین و ترسیم درزها و خطوط برجسته کار مورد استفاده قرار می گیرند. منظور از نقاط برجسته بخش های دور ران، باسن و … است تا به خوبی بتوان فرم اصلی و نهایی لباس در بدن را به نمایش گذاشت.

جنسیتسازی با مارکر

سوالات متداول

جنسیت سازی پارچه چیست؟

جنسیت سازی در اصل به تکنیک هایی گفته می شود که با کمک رنگ، نور و سایه ها، جنس و بافت پارچه مدنظرتان را به تصویر می کشد.
 

روش های جنسیت سازی پارچه چیست؟

انواع اصلی تکنیک های جنسیت سازی پارچه عبارتند از:  ضربدری، خط خطی و استیپلینگ. از جمله اصولی که در هنگام جنسیت سازی باید در نظر گرفته شود، می توان به محل منبع نور، هایلایت ها، سایه های اصلی، زاپ ها و سایه ها اشاره کرد.

جنسیت سازی با مداد رنگی راحت تر است یا مارکر؟

نمیتوان گفت جنسیت سازی جین با مارکر سخت است یا آسان تر؛ در واقع هر طراح لباسی سعی میکند از ترکیب این ابزارها برای جنسیت سازی جین استفاده کند.

5/5 - (26 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.