پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

عکاسی در باران

نکات، ترفندها و ایده های عکاسی در باران

فهرست عناوین


بهترین ایده های عکاسی در باران

برای همه روزهای بارانی معنا و مفهوم خاص خود را دارد. از حس تازگی، طراوت و شادابی گرفته تا حس عشق و دوست داشتن و حتی حس تنهایی و روز هایی دلگیر، همگی می توانند در یک روز بارانی احساس شوند. از این رو روز های بارانی، روز هایی با تنوع بی نظیری از احساسات و مود های مختلف است. ولی کم تر کسی وجود دارد که عاشق این روز های زیبا و عکاسی در باران نباشد.

منظره های بارانی می توانند بهترین موقعیت برای ثبت عکس های منحصر به فرد نیز باشند. این فرصتی عالی برای نمایش خلاقیت یک عکاس است تا با گرفتن تصاویری بی نظیر، هنر عکاسی خود را با ایده های عکاسی در باران به نمایش بگذارد. با این حال عکاسی در باران بسیار سخت است و بسیاری از عکاسان ترجیح می دهند منتظر هوای آفتابی باشند.

گرفتن عکس از باران و سوژه های خیس، عکاسان را به چالش می کشد تا از تجهیزات و تنظیمات خاصی استفاده کنند تا بتوانند از این منظره بی نظیر عکس بگیرند و پیامی شاعرانه را منتقل کنند.

تجهیزات مناسب برای عکاسی باران


ایده های عکاسی در باران چطور کار می کند؟

بر خلاف عکاسی غروب خورشید و منظره های آفتابی و تابستانی، ایده های عکاسی در باران معمولا با نور بسیار کم تر، آسمان خاکستری ابری و رنگ های غیر اشباع و آب زیاد کار می کند. در نتیجه عملکرد عکاسی در روز آفتابی با عکاسی در هوای ابری تفاوت بسیار زیادی دارد.

به همین دلیل تنظیمات دوربین در هوای بارانی با تنظیمات آن در روز های عادی تفاوت بسیار زیادی دارد و باید از تنظیمات مخصوص این روز ها برای عکاسی استفاده کرد. سوژه های ژست عکاسی در باران نیز با ژست های معمول دیگر عکس ها متفاوت است.

با وجود تمام این ویژگی ها، ایده های عکاسی در باران و تصاویر روز های بارانی بخشی از نمونه کار های عکاسان بزرگ است. صرف نظر از این که سبک آن ها چیست و از چه اصول آموزش عکاسی حرفه ای پیروی می کنند، همیشه ردپای ژست عکاسی در روز های بارانی در آثار آن ها دیده می شود.

ژست عکاسی در باران

چرا ایده های عکاسی در باران محبوبیت زیادی دارد؟

در کل ایده های عکاسی در هوای ابری همیشه محبوبیت زیادی دارد. دلایل بسیار زیادی نیز برای این امر وجود دارد. فیلمبرداری از باران و گرفتن تصاویر منحصر به فرد و زیبا از این مناظر همیشه به خوبی کار می کند. باران مرموز، گاهی گرفته، گاهی عاشقانه و گاهی نیز پر از هیجان و انرژی است.

این روز های بارانی حال و هوای افراد و مناظر را تغییر می دهد. تصاویر بارانی همیشه متفاوت است و برای رویکرد های هنری مختلف عالی است. ژست عکاسی در باران و مناظر بارانی می تواند به راحتی یک موضوع کسل کننده را به چیزی شگفت انگیز تبدیل کند.

سوژه های عکاسی در روز در صورت بارش باران تنوع بیشتری دارد. در حرفه ای ترین تصاویر و آثار عکاسی هنرمندان هم می توان زیباترین مناظر بارانی را دید. یکی از این تصاویر، عکس الیوت ارویت است که با نام ” پرش در یک روز بارانی ” به مناسبت صدمین سالگرد برج ایفل گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: ایده های عکاسی در برف

ایده عکس بارانی

نکات و ترفند های مهم ژست عکاسی در باران

عکاسی در روز بارانی در واقع یک هنر است. برای گرفتن ژست عکاسی در روز و هوای بارانی، به جذاب ترین ایده های عکاسی در باران، دانش کامل در زمینه آموزش عکاسی دیجیتال و آموزش عکاسی حرفه ای، یک دوربین حرفه ای مناسب با عملکرد بالا در شرایط نور کم و صبر و حوصله زیاد نیاز است. به همین دلیل در ادامه به بررسی یک سری نکات و ترفند های حرفه ای برای عکاسی در هوای ابری می پردازیم تا با کمک گرفتن از آن ها، عکس هایی بسیار زیباتر داشته باشید.


تجهیزات مناسب برای عکاسی باران را انتخاب کنید

داشتن تجهیزات مناسب حیاتی ترین جنبه عکاسی در باران است. شما می خواهید از بدنه دوربین، لنزها و خودتان محافظت کنید. برای بدنه دوربین خود به یک قاب دوربین ضد آب یا یک پوشش بارانی نیاز دارید. همچنین ممکن است به یک لنز ضد آب نیاز داشته باشید. هنگامی که با باران عکس می گیرید، یک کیف دوربین و درپوش لنز مقاوم در برابر آب نیز ضروری است.

هنگامی که در یک روز بارانی عکاسی می کنید، سه پایه نیز می تواند مفید باشد. برخی از صحنه ها با نوردهی طولانی بهتر به نظر می رسند و باید دوربین خود را ثابت نگه دارید. علاوه بر این، صحنه های بارانی در شب حتی زمانی که همه نورها بازتاب ایجاد می کنند بهتر به نظر می رسند. اگر از فلاش یا نور اکسترنال استفاده نمی کنید، سه پایه یکی از موارد ضروری برای ایده های عکاسی در باران است.

بیشتر بخوانید: 144 ایده عکاسی بدون چهره

نحوه عکاسی در باران

تضاد ها را در کنار هم قرار دهید

ترکیب بندی های منحصر به فرد و قرار دادن سوژه های مختلف و متضاد در کنار هم می تواند زیبایی عکس های بارانی را دو چندان کند. در اجرای ژست عکاسی در روز بارانی، باید به دنبال یک طراحی خاص بود. در طراحی یک روز بارانی می توان از سوژه های مختلفی استفاده کرد.

یکی از راه‌ های نمایش عکاسی عالی در منظره بارانی، قرار دادن سوژه‌ای است که معمولاً به صورت نرمال جایی در این صحنه ندارد. برای مثال، ترکیب باران و آتش، یک شات قدرتمند و نمادین را ایجاد می کند و یکی از ترند ترین ایده های عکاسی در باران است. در تصویر زیر عکس بسکتبالیستی را می بینید که در زیر قطرات باران و نور چراغ، در حال بازی کردن است.

ایده جذاب عکاسی در باران

نمایش منظره شهری با تمرکز بر قطرات باران

لزومی ندارد که مناظر شهری بی نقص باشند. می توان از همان نمای معمولی شهری با ساختمان های کوتاه و بلندی که دارد و با کمک گرفتن از یک نوردهی عالی، یک عکس بارانی زیبا انداخت. در این مثال، شهر در پس زمینه و خارج از تمرکز قرار دارد.

پشت بام ها و ساختمان ها تیز نیستند. در عوض، تمرکز بر روی قطرات آب است. به دلیل این نمای نزدیک بر قطرات باران، شهر در پس زمینه عکس به یک اثر هنری تبدیل شده است. این یک راه عالی برای نشان دادن مکان از طریق شکل، رنگ و بافت است. بنابراین یکی از ایده های عکاسی در باران، نمایش منظره ای شهری است که از پنجره بارانی دیده می شود.

ترفند عکاسی در باران

ایجاد پرتره با چتر

چترها شکل، فرم، رنگ، بافت و اندازه را به عکس اضافه می کنند. علاوه بر این، آن ها ایده متا فیزیکی محافظت را اضافه می کنند. چترها همچنین ابزار هایی عالی برای افزودن روایت به عکاسی بارانی شما هستند. زن و شوهری که از خود در برابر باران و دنیای بیرون محافظت می کنند، می توانند حال و هوای رمانتیک را منتقل کنند.

آن ها همچنین می توانند به یک قاب طبیعی برای سوژه شما تبدیل شوند. به عنوان مثال، می توانید یک چتر داشته باشید که مناطق غیر جذاب در صحنه رو به روی دوربین را می پوشاند. آن ها همچنین می توانند به عنوان عناصر بسیار انتزاعی در عکس شما کار کنند. ژست عکاسی با چتر در روز بارانی، تنوع بسیار زیادی دارد. بهترین ایده های عکاسی در باران، مربوط به پرتره شخصی زیر چتر بارانی است.

اضافه کردن بافت به عکس های ماکرو با باران

عکاسی ماکرو در حال حاضر شگفت انگیز است و باران داستان را جالب تر می کند. صحنه را تنظیم می‌کند و بافتی را به پس‌زمینه ‌ای بی‌نقص اضافه خواهد کرد. در ژست عکاسی در روز بارانی برای گرفتن عکس های ماکرو با باران به تنظیمات دوربین در هوای بارانی نیاز است.

عکاسی ماکرو شامل دیافراگم های باز است. این بدان معنی است که پس زمینه کاملاً از فوکوس خارج خواهد شد. ممکن است رنگ ‌ها را نشان دهد، اما باران بافت های مورد نیاز را در این تصاویر می‌افزاید.

با تنظیمات دوربین در هوای بارانی باید لنز ماکرو خود را بگیرید و آن را امتحان کنید. حتی ممکن است متوجه شوید که برخی از سوژه های صحنه شما نسبت به آب و هوای بد واکنش متفاوتی نشان می دهند. مثال چنین ایده ای عکس ماکرو باران از سنجاقک روی شاخه است.

تنظیمات غیرعادی برای عکاسی غافلگیر کننده از محصول ایجاد کنید

این مورد خصوصا برای عکاسی از محصولات و عکاسی تبلیغاتی اهمیت دارد. در آموزش عکاسی تبلیغاتی می آموزید که عکاسی از یک محصول بیشتر مبتنی بر عکاسی از موقعیت های واقعی است تا عکاسی در شرایطی که بیش از حد همه چیز تنظیم شده باشد.

استفاده از باران ایده ها و مفاهیم قدرتمندی را برای محصولات شما به ارمغان می آورد و می توان از ایده های عکاسی در باران برای عکاسی تبلیغاتی و عکاسی از محصول نیز استفاده کرد. برای گرفتن چنین ژست عکاسی اما باید تنظیمات دوربین را آماده کرد و از سرعت شاتر بالای دوربین برای گرفتن عکس ها استفاده کرد.

نکته این تکنیک، شکار لحظه های منحصر به فرد است. با سرعت شاتر بالا می توان حرکت قطرات آب را ثبت کرد و به صورت ثابت شده آن ها را در تصویر نمایش داد.

گرفتن بازتاب

بارندگی که در پیاده روها، خیابان ها و جاده ها جمع می شود، بازتاب های زیبایی ایجاد می کند که می توان از آن برای اجرای جذاب ترین ایده های عکاسی در باران استفاده کرد. نکته جالب در مورد انعکاس ها این است که می توانید دو طرف متفاوت از یک منطقه را نشان دهید. ساختمان ها، اشکال و فرم ها در پس زمینه آویزان هستند.

تغییر زاویه دید شما تاثیر بسزایی در عکاسی شما خواهد داشت و فیلمبرداری از باران را متفاوت خواهد کرد. سعی کنید از انعکاس ها از یک چشم انداز وارونه عکاسی کنید تا ژست عکاسی بارانی منحصر به فرد تر و هنرمندانه تری را ارائه دهید. باران بهترین حالت برای یک عکس از بالا به پایین است. انعکاس در گودال ها باعث می شود که جهان وارونه به نظر برسد. به این ترتیب آب به عنوان یک آینه عمل می کند و جلوه ای کلاژ مانند ایجاد می کند. شما دو عکس را در یک عکس دریافت می کنید که زیبایی آن غیر قابل توصیف است.

منجمد کردن قطرات باران

باران آن قدر سریع حرکت می کند که اغلب به صورت تاری های جزئی در عکس به نظر می رسد. این خطوط نور و بافت به عنوان سوژه های فرعی در ژست عکاسی در هوای بارانی عمل می کنند. اما اگر سرعت شاتر خود را تغییر دهید، می توانید آنها را مهم تر کرده و به عنوان نقاط کانونی تصویر تان از آن ها استفاده کنید. ایده های عکاسی در باران بسیار زیادی از این ترفند الهام می گیرند.

سرعت شاتر طولانی به شما این امکان را می دهد تا تاری حرکت ایجاد کنید. با استفاده از سرعت شاتر سریع، می توانید هر حرکتی را ثابت کنید و از آن در عکس های خود بهره ببرید. به خاطر داشته باشید که عکاسی در هوای ابری و بارانی باعث شرایط نوری کمتری می شود. فراموش نکنید که ISO  را بالا ببرید یا دیافراگم بازتر را برای نوردهی صحیح و دراماتیک تر تنظیم کنید.

چند ایده جذاب عکاسی در باران

در کنار این ترفند های عکاسی در هوای ابری و روز های بارانی، در ادامه چند ایده الهام بخش را برای شما بررسی خواهیم کرد.

ایده عکاسی از مناظر بارانی

یک راه آسان برای ایجاد تصاویر هیجان انگیز در روز های بارانی، عکاسی از صحنه های دراماتیک از طریق قطرات روی شیشه پنجره است. هرچه قطرات بیش تر باشد، تصاویر شما دراماتیک تر می شود و کنتراست بیش تری خواهد داشت. ایده های عکاسی در باران را می توان به سادگی در خانه نیز اجرا کرد.

سعی کنید فاصله کانونی لنز دوربین خود را تغییر دهید تا مناظر باران را از دور یا از نمای نزدیک قطرات آب نشان دهید. به این ترتیب می توان عکس هایی هنری نیز گرفت. با تنظیم دوربین در هوای بارانی و استفاده از اصول آموزش عکاسی دیجیتال یا آموزش عکاسی با موبایل در خانه، می توان چنین عکس های زیبایی را خلق کرد. سعی کنید از گیاهان در باغ خود عکاسی کنید یا از قطرات باران روی شیشه پنجره خود عکس بگیرید.

عکاسی از رعد و برق را امتحان کنید

اگر هنگام طوفان عصر در خانه گیر کرده اید، باز هم می توانید ایده های عکاسی در باران را دنبال کنید. از رعد و برق به عنوان سوژه عکاسی در روز بارانی استفاده کنید. حتی برای فیلمبرداری از باران در خانه نیز، سوژه رعد و برق گزینه جالبی خواهد بود.

دوربین خود را بردارید و آن را روی یک سطح محکم یا سه پایه قرار دهید. لنز خود را در جهت رعد و برق بگیرید. دوربین خود را روی حالت اولویت شاتر قرار دهید و نوردهی حدود 30 ثانیه را انتخاب کنید. در شب، بهتر است ISO  را روی کم ترین میزان ممکن تنظیم کنید.

قبل از فشار دادن دکمه شاتر منتظر رعد و برق نباشید، هرگز به موقع آن را نخواهید گرفت! در عوض، شاتر را فشار دهید و منتظر بمانید تا 30 ثانیه تمام شود. با کمی شانس، در حالی که شاتر باز است، یک صحنه رعد و برق زیبا را خواهید گرفت.

ایده عکاسی از جشن عروسی در باران

همه عروسی ها می توانند تا حدودی شبیه به هم به نظر برسند. اما ایده های عکاسی در باران می تواند به شما این امکان را بدهد که یک زوج خوشبخت را در ایده ای متفاوت به تصویر بکشید. با ترکیب باران و عکس های عروس و داماد، می توانید چیزی منحصر به فرد بسازید.

از طبیعت رمانتیک باران برای لحظاتی شیرین استفاده کنید که مشتریان شما به این زودی آن را فراموش نخواهند کرد. فراموش نکنید که تجهیزات مناسب روز های بارانی را به همراه داشته باشید. در این تصویر نمونه ای از ژست عکاسی در روز بارانی را می بینید که در این عکس عروسی رویایی زن و شوهری زیر چتر همدیگر را در آغوش گرفته اند.

عکاسی در روز ابری با روشن کردن فلش

فلاش وسیله ای مفید برای داشتن ایده های جذاب عکاسی است. ممکن است به نور اضافی با وجود این همه ابر و چتر در همه جا نیاز داشته باشید. فلاش ها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا حرکت را منجمد کنید. بدون فلاش، بارش باران به سختی در عکس ها قابل توجه است. با تابش نور فلش در عکس ها، شکل و فرم قطرات باران به جای محو شدن در ابهام، آشکار و برجسته می شود. مثال این ایده، ژست عکاسی پرتره سیاه و سفید زنی است که چتر در دست دارد و زیر باران ایستاده است.

کمک گرفتن از اصول آموزش عکاسی

دفعه بعد که باران آمد، در خانه نمانید و با دوربین خود زیر باران بروید و از عکاسی در هوای ابری و فیلمبرداری از باران لذت ببرید. اگر برای گرفتن عکس های خود به دنبال ایده های جذاب تری هستید، حتما از دوره های آموزش عکاسی دیجیتال کمک بگیرید. حتی در شروع مسیر هم آموزش عکاسی مبتدی می تواند به شما کمک زیادی کند.

در اصول آموزش عکاسی می توانید یاد بگیرید چطور تنظیمات دوربین در هوای بارانی را انجام دهید، چطور از سوژه های مختلف برای ایده گرفتن استفاده کنید، نحوه طراحی یک روز بارانی را یاد می گیرید و در نهایت می آموزید که چطور رنگ ها، نور ها، زاویه ها، بافت ها و نکات آموزش عکاسی حرفه ای را در تصاویری که می گیرید، رعایت کنید.

سوالات متداول بهترین ایده های عکاسی در باران

چرا ایده های عکاسی در باران جذابیت زیادی دارد؟

دلیل آن روشن است، چرا که اکثر افراد به روزهای بارانی علاقه زیادی دارند و این روزها می توانند بهترین ایده ها و کادرها را برای گرفتن عکس هایی زیبا و هیجان انگیز ارائه دهد. معمولا در ایده های عکاسی در باران زیبایی، طراوت، عشق و هیجان بیشتری نمایان می شود.

آیا عکاسی در باران آسان است؟

شاید برای هر عکاسی یکی از چالش برانگیزترین ایده ها برای عکاسی، عکس گرفتن در روزهای بارانی باشد. در این شرایط به دلیل شرایط آب و هوایی ویژه و دشوار بودن اجرای هر ایده ای، قطعا عکاس با چالش های زیادی مواجه می شود و یکی از مهم ترین آنها نیز انتخاب نوع ابزارها و تجهیزاتی است که برای اجرای ایده های عکاسی در باران به آنها نیاز دارد.

چطور می توان ایده های عکاسی در باران را برجسته تر کرد؟

برای برجسته تر کردن ایده های عکاسی در باران باید به دنبال یک سری نکات و ترفندهای اختصاصی بود. علاوه بر این باید از تنظیمات به خصوصی برای عکاسی در این روزها کمک گرفت. استفاده از نمادها و شاخصه هایی که روزهای بارانی را تداعی می کنند، مانند استفاده از چتر در عکس ها نیز می تواند به برجسته تر کردن ایده های عکاسی در باران کمک زیادی کند.

هنرجویان عکاسی پویا اندیش

5/5 - (30 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.