پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

عکس شب کریسمس

ایده های عکاسی برای کریسمس

فهرست عناوین

کدام ژست بهترین ایده عکاسی برای کریسمس است؟ تعطیلات هیجان انگیز کریسمس نزدیک است و بعد از دو سال، تعطیلات سال نوی امسال رنگ و بوی دیگری دارد. هیجان روز هایی سرد و شاد، غذا های رنگارنگ، فستیوال های خیابانی هیجان انگیز و نورانی، هدایا و کارت های تبریک کریسمس و دور همی های دوستانه و خانوادگی همگی زیباترین لحظات را خواهند ساخت. اگر فرصت کافی برای آموزش عکاسی حرفه ای ندارید، ما در این جا می خواهیم به شما چند نکته و ایده جذاب برای عکاسی با پس زمینه کریسمس را آموزش دهیم. با ثبت نام در دوره عکاسی پویااندیش با تمامی تکنیک های لازم آشنا شده و تبدیل به یک عکاس حرفه ای خواهید شد.

عکس انداختن در کریسمس

ایده های عکاسی کریسمس خانه و فضای بیرون

این ایده های عکاسی برای کریسمس هم برای عکس هایی در خانه و هم در فضای بیرونی کاربرد دارند. به نظر می رسد عکاسی و کریسمس دو جز جدا نشدنی هستند و برای این لحظه های بسیار شاد، داشتن چند عکس زیبا بهترین چیز است. به همین دلیل می خواهیم نکات مهم آموزش عکاسی دیجیتال و عکاسی حرفه ای را در ادامه با هم بررسی کنیم تا عکس هایی بسیار ماندگار و زیبا از کریسمس خود داشته باید.

نکات مهم عکاسی برای کریسمس

برای این که ایده های عکاسی برای کریسمس همان چیزی شوند که انتظارش را دارید، پیش از هر چیزی لازم است برخی نکات را در گرفتن عکس های کریسمسی خود دنبال کنید. در این جا به چند نکته مهم برای اجرای ایده های عکاسی برای کریسمس می پردازیم. اگر دوست دارید عکاسی را بصورت حرفه ای و اصولی یاد بگیرید اما زمان آزاد لازم برای شرکت در دوره های حضوری را ندارید، می توانید در دوره های آنلاین عکاسی پویا اندیش شرکت کنید.

1. تعادل بین محیط و فلش دوربین را بیابید

در اولین نکته برای این که عکس های کریسمسی زیباتر دیده شوند، باید تعادل مناسب بین محیط و فلاش دوربین را پیدا کنید.
خصوصا در ارتباط با ایده های عکاسی برای کریسمس که نور ها و رنگ ها در آن حرف اول را می زنند، داشتن یک تعادل مناسب اهمیت زیادی دارد. در نتیجه تا جایی که لازم است ISO دوربین را افزایش دهید. اگر از دوربین های عکاسی حرفه ای استفاده می کنید و اصول آموزش عکاسی حرفه ای را در عکس های کریسمسی خود دنبال می کنید، مانند دوربین های حرفه ای فول فریم، می توان تا 6400 نیز رفت. این تعادل بین محیط و فلش روی زیبایی و کیفیت نهایی تصویر های کریسمسی تاثیر زیادی خواهد داشت.

عکس انداختن در کریسمس

2. از دیافراگم های پایین تر استفاده کنید

با استفاده از دیافراگم های پایین تر می توان چراغ های کریسمسی را در ایده های عکاسی برای کریسمس به شکل زیباتری در پس زمینه عکس ها نشان داد.
البته در صورت استفاده از عمق کم میدانی، باید تمرکز روی سوژه ها را افزایش داد.
اما در صورتی که بتوان سوژه ها را شفاف تر کرد دیافراگم پایین تر می تواند تصاویر کریسمسی را بسیار برجسته تر کند و چراغ های زیبای کریسمسی را در پس زمینه بیش تر نمایان خواهد کرد.

3. از نور طبیعی استفاده کنید

اگر به دنبال ایجاد تصویری طبیعی، گرم و پر انرژی هستید، چیزی که واقعا برای ایده های عکاسی برای کریسمس اهمیت دارد، بهتر است برای بسیاری از عکس ها فلش دوربین را خاموش کرد و از نور های طبیعی در این عکس ها استفاده کرد.
به این ترتیب نور طبیعی چراغ های کریسمسی و نور شومینه در این تصاویر نمایان خواهد شد و سایه های زیبایی نیز در عکس ها پدیدار می شود.

4. استفاده از لوازم و اکسسوری های کریسمسی

بهترین چیزی که در خصوص ایده های عکاسی برای کریسمس وجود دارد، طیف وسیع اکسسوری ها و جزئیاتی است که در عکس های کریسمسی می توان از آن ها استفاده کرد.
خصوصا برای پرتره های کریسمس، وسایل سرگرم کننده کریسمس مانند کلاه بابانوئل و لباس های زیبای جشن می توانند بهترین گزینه باشند.
استفاده از این جزئیات برای عکس ها و تصاویر کریسمسی بهترین ایده برای عکس هایی با این مضمون است.

عکس انداختن در کریسمس

5. از ژست های سرگرم کننده و احمقانه استفاده کنید

فصل تعطیلات زمان سرگرمی و شادی است. مطمئن شوید که از آن ژست های کلاسیک لبخندی که همیشه و در حالت های مختلف جلوی دوربین می گیرید فاصله گرفته و از ژست های شاد، خلاقانه و احمقانه استفاده کنید. ایده های عکاسی برای کریسمس نیز باید همین قدر شاد و پر هیجان باشند.
به عنوان یک عکاس، چه به صورت حرفه ای برای عکاسی از یک رویداد تعطیلات استخدام شده باشید یا صرفاً از خانواده خود عکاسی کنید، وظیفه شما این است که عکس العمل ها، لبخندها و ژست های فوق العاده ای از سوژه های خود دریافت کنید.

6. به سوژه ها نزدیک شوید

برای گرفتن عکس های کریسمسی خود، خصوصا برای گرفتن عکس هایی از جزئیات و اکسسوری های زیبای کریسمس بهتر است به سوژه های خود نزدیک شده و از نزدیک عکس بگیرید.این حالت از عکس ها می تواند تصاویری با حس و حال طبیعی و شاد را خلق کند.

7.ایجاد یک GIF را در نظر بگیرید

گیف ها برای نمایش یک سری رویدادها در یک توالی عالی هستند. ترکیب تصاویر از این لحظات می تواند منجر به گیف های خنده دار شود که خانواده شما آن را دوست خواهند داشت.
از اصول آموزش عکاسی دیجیتال می توان از برای ایجاد این تصاویر و گیف ها استفاده کرد. اگر از موبایل برای گرفتن عکس های کریسمسی استفاده می کنید نیز می توان از ایده ها و اصول آموزش عکاسی با موبایل در خانه کمک گرفت.

تزئین درخت کریسمس

8. از تکنیک های پیشرفته مانند نوردهی طولانی و کامپوزیت استفاده کنید

برای ایجاد جلوه های ستاره ای زیبا در چراغ های کریسمس و جذاب تر کردن ایده های عکاسی برای کریسمس، استفاده از دیافراگم های کوچک و نوردهی طولانی را در نظر بگیرید. این با اولین نکته ما در پایین تر گرفتن دیافراگم در تضاد است.
اما این نکته برای ایجاد ظاهری کاملاً متفاوت استفاده می‌شود. اگر افراد یا سایر سوژه های متحرک را در عکس خود قرار می دهید، ادغام چندین تصویر را در یک ترکیب در نظر بگیرید. این آموزش کامپوزیت کریسمس را می توان در اصول آموزش عکاسی دنبال کرد.

9. تعادل نور سفید را برای نور های گرم تر تنظیم کنید

برای این که ایده های عکاسی برای کریسمس گرما و انرژی بیش تری داشته باشند، بهتر است به دنبال تنظیم تعادل رنگ سفید برای نور های گرم تر بود.
با این تنظیمات نور های زمینه گرم تر و نارنجی دیده خواهند شد. چراغ های پس زمینه کریسمسی بهترین گزینه برای داشتن عکس هایی گرم و پر انرژی خواهد بود.

تنوع بالای ایده ای عکاسی برای کریسمس

خوبی عکس های کریسمسی این است که این عکس ها تنوع بسیار بی نظیری دارند.
از عکاسی در طبیعت و منظره گرفته تا عکاسی در خانه، عکاسی در شهر، عکاسی در رستوران ها و کافه ها و عکاسی در قلب یک فستیوال رنگی همگی می توانند الهام بخش گرفتن عکس های کریسمسی باشند. عکس های کریسمس را می توان هم در روز و در نور های طبیعی گرفت و هم در شب و در تلالو چراغ های زیبا و درخشان درختان کریسمس و نورپردازی های شهری، زیباترین عکس ها را گرفت.

تزئین درخت کریسمس

ایده عکاسی در اتاق تاریک

یکی از ایده های عکاسی برای کریسمس در خانه، گرفتن عکس هایی در اتاق تاریک و با چراغ های خاموش است. ریسه های نور و چراغ های حبابی شکل کریسمسی به تنهایی می توانند زیباترین جلوه های کریسمسی را نمایان کنند.
این ایده عکاسی کریسمسی خصوصا برای عکاسی در خانه ایده آل ترین است. در یک فضای تاریک، نور های زیبای درخت کریسمس و شعله های گرم شومینه به بهترین شکل خودنمایی می کنند و عکس شما گرم و پر حرارت خواهد شد.

از لباس ها و ترکیب های هماهنگ در عکس ها استفاده کنید

ست های کریسمسی بهترین ایده خصوصا برای عکس هایی است که در خانه گرفته می شوند. پوشیدن لباس هایی رنگی اما با تم مشابه و یکدست برای گرفتن عکس های خانوادگی عالی عمل می کند.
در اصول آموزش عکاسی برای عکس هایی کریسمسی توصیه می شود در زمان انتخاب لباس ها طوری عمل کنید که گویا در حال تزئین اتاق هستید. از انتخاب تم های ساده و رسمی بپرهیزید. ابتدا یک طرح رنگی را انتخاب کنید و سپس سایه ها، بافت ها و الگو های مختلف را اضافه کنید.

انتخاب رنگ های کریسمسی و دوری از لوگوهای بزرگ

بهترین کاری که می توانید برای ایده های عکاسی برای کریسمس انجام دهید استفاده از رنگ های مخصوص جشن سال نو است.
رنگ های سفید، قرمز، سبز، طلایی و … از رنگ های اصلی کریسمس هستند. در نتیجه به دنبال استفاده از جزئیاتی با این رنگ ها در عکس های خود باشید.
اما در کنار استفاده از این رنگ و پوشیدن لباس های کریسمسی، در نکات آموزش عکاسی حرفه ای تاکید می شود که از استفاده کردن از الگو ها و لوگو های بزرگ و برجسته در عکس های کریسمسی خودداری کنید. با تکنیک هایی که در دوره فتوشاپ در عکاسی یاد می گیرید، می توانید براحتی ادیت های لازم روی عکس های خود را انجام دهید. کیفیت دوره آنلاین فتوشاپ در عکاسی پویااندیش کم از دوره حضوری نداشته و نه تنها می توانید مهارت و دانش خود را افزایش دهید بلکه در وقت و زمان نیز صرفه جویی خواهید کرد.

ایده عکاسی کریسمس

ایده عکاسی کودک در کریسمس

بهترین سوژه های عکاسی برای عکس های کریسمسی کودکان هستند. آن ها ایده های عکاسی برای کریسمس را زیباتر و جذاب تر خواهند کرد.
گرفتن عکس از کودکی که در حال وصل کردن عروسک کوچک خود به درخت کریسمس است، عکس از کودکی که لباس بابانوئلی خود را پوشیده و در کنار کادوهای کریسمسی نشسته است، گرفتن چهره بسته کودکان در کنار درخت کریسمس و هزاران ایده جذاب دیگر، همگی می توانند برای عکاسی کودک در کریسمس مورد استفاده قرار بگیرند.

عکاسی پرتره در حباب های شیشه ای کریسمسی

اگر کمی به دنبال آموزش عکاسی پرتره باشید، در این جا سوژه ها و ایده های متنوعی برای پرتره های کریسمسی وجود دارد.
یکی از این ایده ها، گرفتن یک حباب شیشه ای درخت کریسمسی رو به روی خودتان است. سپس از عکاس خود بخواهید از انعکاس پرتره شما در این گوی جادویی و زیبا عکس بگیرد.

ایده های عکاسی عاشقانه در کریسمس

عشق و دوست داشتن بخش بسیار مهمی از کریسمس است. بنابراین گرفتن ژست عکس عاشقانه در کریسمس قطعا بهترین قاب ها را به جای خواهد گذاشت.
عکس دو نفره در کنار درخت کریسمس، عکس دو نفره در خیابان های نورانی با تزئینات کریسمسی و انواع ژست عکاسی پرتره دو نفره، عکس های بدون چهره، عکس های دو نفره سیاه و سفید و …
همگی از بهترین ایده های عکاسی کریسمس خواهند بود. آموزش عکاسی دیجیتال یا آموزش عکاسی با موبایل هم می تواند برای گرفتن این عکس ها به شما کمک کند.

عکس شب کریسمس

به دنبال گرفتن عکس هایی زیبا باشید

مهم ترین قانون برای گرفتن عکس های کریسمس لذت بردن است. اجرای ایده های عکاسی برای کریسمس زمان فوق العاده ای برای بازی با حباب های چراغ های کریسمسی و استفاده از ست های پیچیده و رنگ های شاد فستیوال هاست.
همچنین کریسمس زمان خوبی برای گرفتن بهترین عکس های خانوادگی مفهوم دار است، زیرا در این دوره یافتن زمانی که تمام عزیزان مان دور ما جمع باشند، بسیار سخت است.

ژست عکاسی کریسمس

سوالات متداول

چطور برای عکاسی در کریسمس آماده شویم؟

در ابتدا باید برای این مناسب لباس مناسب پوشید؛ لباسی که به خوبی با تم و ماهیت این شب تناسب داشته باشد. سپس باید تجهیزات عکاسی مورد نیاز نظیر سه پایه عکاسی و لنزهای مناسب را آماده کرد. در گرفتن این عکس ها نیازی به فلش دوربین ندارید و بهتر است از آن استفاده نکنید. عکس های پرتره را فراموش نکنید و سعی کنید در گرفتن عکس های سلفی و ویدئوهای کوتاه از لحظه های مهم شب کریسمس خلاقیت به خرج دهید.

چطور از نورها و حباب ها و چراغ های درخشان شب کریسمس عکس بگیریم؟

برای گرفتن عکس های زیبا در شب کریسمس، خصوصا از حباب ها و نورهای درخشانی که در این شب در شهر و خانه ها می درخشد باید از از تنظیمات تنگستن استفاده کنید یا با فرمت RAW عکس بگیرید و بعداً در مراحل پس از تولید عکس ‌های خود را تنظیم کنید. زمانی که در سیستم منو هستید تایمر دوربین خود را روشن کنید تا قبل از گرفتن عکس، چند ثانیه زمان باقی بماند تا لرزش عکس ها متوقف شود. دیافراگم دوربین را پایین بیاورید تا میزان نوری که وارد عکس ها می شود را تا حد امکان کم کنید.

از چه سوژه هایی در عکاسی برای کریسمس استفاده کنیم؟

بهترین سوژه ها آنهایی هستند که به خوبی این شب و این جشن را معرفی می کنند و به نوعی نماد کریسمس هستند. چراغ های کریسمس، درخت کریسمس، نورپردازی های رنگارنگ شهر، بابانوئل، کادوهای کریسمس، خوراکی های مخصوص شب کریسمس و … همگی می توانند بهترین سوژه برای عکاسی کریسمس باشند.

چگونه می توان با آیفون در مقابل درخت کریسمس عکس های خوبی گرفت؟

تا جای ممکن از درخت کریسمس فاصله بگیرید و دور از آن بایستید. دست خود را به اندازه ای جلوی دوربین بگیرید که دوربین بتواند فوکوس کند. صفحه را لمس کنید تا زمانی که فوکوس روی دست شما قفل شود. حال عکس خود را بگیرید.

هنرجویان عکاسی پویا اندیش

5/5 - (28 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.