پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

انواع ژست بدون چهره

144 ایده عکاسی بدون چهره

فهرست عناوین

مروزه عکاسی بدون چهره یکی از ترندهای عکاسی محسوب می شود. یکی از محبوب ترین ایده ها و سوژه های عکاسی، سبک عکاسی پرتره است. این مقوله بسیار محبوب در دنیای تصویر سازی می تواند بیش ترین و بهترین سوژه های عکاسی را برای افراد ارائه دهد.
این تصاویر با تعریف شخصیت سوژه مورد نظر گرفته می شوند و اگر به درستی با عناصر دقیق عکاسی ترکیب شوند، می توانند یک راه عالی برای نشان دادن و ثبت شخصیت یک فرد باشند.

عکاسی بدون چهره

عکاسی بدون چهره

عکاسی پرتره در روش سنتی خود چهره ها را به تصویر می کشد. اما در یک چالش جذاب تر، ما عکاسی بدون چهره را داریم که به مراتب می تواند بیش تر مهارت و هنر عکاس را به تصویر بکشد.
چرا که بسیاری به این فکر می کنند که آیا در ایده عکاسی های بدون چهره باز هم می توان شخصیت آن سوژه را بدون دیده شدن چهره به تصویر کشید و آن را به بیننده منتقل کرد؟ اگر دوست دارید عکاسی را بصورت حرفه ای و اصولی یاد بگیرید اما زمان آزاد لازم برای شرکت در دوره های حضوری را ندارید، می توانید در دوره های آنلاین عکاسی پویا اندیش شرکت کنید.

ژست عکاسی بدون چهره در خانه

ویژگی های عکاسی پرتره بدون چهره

در مبهم کردن مشخصات یک چهره و به تصویر نکشیدن جزئیات آن چه اتفاقی می افتد؟ در این مسیر عکاس باید از روش های خلاقانه دیگری برای معرفی سوژه خود و بیان داستانی که پشت این تصویر است استفاده کند.
از آن جایی که ببینندگان این تصاویر بدون چهره را به شکل دیگری تفسیر می کنند، بدیهی است که باید درام و جذابیت بیش تری به این عکس ها اضافه شود تا این پرتره های بدون چهره هم بتوانند آن علاقه، هیجان و احساسات را در بیننده برانگیزند.
در ادامه بیش تر با نکات و ایده های عکاسی بدون چهره آشنا می شویم.

عکاسی بدون چهره

عکاسی بدون چهره به ایده های خلاقانه ای نیاز دارد

همان طور که گفته شد سبک تصویر برداری بدون نمایش چهره بسیار سخت تر و مهم تر از روش های سنتی عکس برداری پرتره است و به ایده ها و هنرنمایی های بیش تری نیاز دارد تا بتواند به خوبی نظر بیننده را به خود جلب کند.
از این رو برای این منظور نیاز است عکاس از ایده های خلاقانه تری استفاده کند، به برخی نکات اختصاصی توجه بیش تری داشته باشد و از همه مهم تر با توجه به سوژه تصویر، ایده ها را متناسب با آن ها انتخاب کند.
برای مثال اگر عکس مورد نظر روایتی عاشقانه را دنبال می کند، باید این ایده ها و سوژه ها از ایده های عکس دو نفره بدون چهره یا تصویر برداری و ژست عکاسی عاشقانه بدون چهره الهام بگیرد.

ژست عکاسی دونفره دخترانه در خانه

ایده های عکاسی بدون چهره و ارتباط با مخاطب 

عکاسان حرفه ای نیاز دارند برای ثبت عکس های بدون چهره خود از ایده های عکاسی بدون چهره و نکاتی کمک بگیرند تا از این طریق این عکس ها را برای تفسیر و درک باز تر کنند.
به این ترتیب از این طریق به بیننده ها این امکان را می دهند تا خود را در آن تصویر و در آن داستان قرار دهند تا علاوه بر مجذوب شدن به آن عکس، ارتباطی عاطفی نیز با آن تصویر برقرار کنند.

عکاسی بدون چهره

خلاقیت حرف اول را می زند

در این خصوص خلاقیت عکاس در ارائه ایده های عکاسی بدون چهره حرف اول را می زند. عکاس تصاویر و عکس های بدون چهره باید از بدن سوژه و جزئیات و محیط اطراف به گونه ای استفاده کند تا جذابیت بیش تری را برای بیننده ایجاد کنند، درک تصویر را برای آن ها راحت تر کنند و از همه مهم این تصاویر باعث شوند بیننده کمی بیش تر به عکس هایی که جزئیاتی از چهره را نشان نمی دهند، خیره شوند.

ژست عکاسی دونفره دخترانه در خانه

نکات مهم برای دستیابی به بهترین ایده های عکاسی بدون چهره

برای رسیدن به ایده های عکس بدون چهره ای که به همان اندازه جذاب و موفق باشند، باید برخی نکات را رعایت کرد. مهم ترین این موارد شامل گزینه های زیر می شود:

عکاسی بدون چهره

• در سوژه عکس خود به دنبال یک داستان باشید
• سرنخ های مهم را به زمینه تصویر خود بیافزایید
• تصویر خود را خلق کنید
• از بزرگ نمایی در اجرای ایده های عکاسی بدون چهره خودداری کنید
• در ارائه ژست بدون چهره از جزئیات کمک بگیرید و روی آن ها تمرکز کنید
• داستان خود را دنبال کنید

ژست عکاسی دخترانه در خانه

به دنبال داستان عکس خود باشید

در اولین نکته برای رسیدن به ایده های عکاسی بدون چهره بهتر است تصویر مورد نظر یک داستان را دنبال کند. در واقع این عکس باید روایت کننده یک داستان جذاب باشد و ایده ها نیز متناسب با این داستان انتخاب شوند.
برای مثال اگر تصویر انتخابی، ژست عکاسی دونفره بدون چهره است باید این تصویر داستانی را پشت خود قرار داده باشد.
برای مثال تصویری بدون چهره از زوجی که در حالی که دست های هم را گرفته اند، رو به روی هم ایستاده اند و به هم خیره شده اند. اما هیچ جزئیاتی از چهره آن ها نشان داده نمی شود. با ثبت نام در دوره عکاسی پویا اندیش با تمامی تکنیک های لازم آشنا شده و تبدیل به یک عکاس حرفه ای خواهید شد.

عکاسی بدون چهره

عکاسی بدون برنامه ریزی و ناگهانی

علاوه بر این در نظر داشته باشید که همیشه ایده های عکس بدون چهره برنامه ریزی شده و دقیق نیستند. گاهی اوقات تصاویر بدون هیچ ایده اولیه ای گرفته می شوند. برای مثال ژست بدون چهره دخترانه ای که در آن یک کودک صورت خود را با یک اسباب بازی یا عروسک پوشانده است.
در تمام این موارد چه تصویر برداری برنامه ریزی شده باشد و چه ایده های عکاسی بدون چهره کاملا ناگهانی و بدون برنامه ریزی باشد، باید داستان خوبی پشت آن ها قرار بگیرد.

این مورد مهم باعث می شود حتی در مواردی که بیننده هیچ جزئیاتی از تصویر را نمی بیند، هیچ لبخندی از سوژه عکاسی بدون چهره دیده نمی شود یا این که در کل هیچ حالتی در چهره سوژه عکس مشاهده نمی کند؛ روی سوژه انسانی شما متمرکز شود و تمام احساسات آن را درک کند.

عکس بدون چهره

سرنخ های مهم را به زمینه تصویر خود بیافزایید

این مرحله مهمی در ایده های عکاسی بدون چهره است که شما مشخص می کنید در تصویر مورد نظر تان چه مواردی را نشان دهید. مثال این نکته، تصویر عروس به همراه ساقدوش هایی است که اطراف آن ایستاده اند، اما هیچ تصویری از چهره آن ها نمایش داده نمی شود.
در این جا شما می توانید تصمیم بگیرید تا چه میزانی از تصویر را بپوشانید. برای مثال سر شانه ها را هم حذف کنید یا نه؟
نیمی از بدن را به نمایش بگذارید یا این که به صورت کامل بدن را در عکس به تصویر بکشید؟ آیا می توانید از سرنخ ها و شاخصه های دیگری استفاده کنید که جزئیات بیش تری از داستان شما را روایت کنند یا نه؟

عکاسی بدون چهره

نکات مهم عکاسی بدون چهره

همان طور که معمولا عکس هایی با ژست بدون چهره تفسیر بازی دارند، عکاس ها هم مختارند که سرنخ ها و شاخصه هایی که به پس زمینه تصویر خود اضافه می کنند را واضح یا مبهم نشان دهند. به این ترتیب آن ها می توانند پیام های دلخواه خود را به مخاطبان برسانند.

در این خصوص باید به نحوه قرار گرفتن سر و بقیه بدن به دقت توجه کنید. همچنین محل قرار گیری سوژه نیز در ایده های عکاسی بدون چهره از اهمیت بالایی برخوردار است. در این خصوص باید از وسایلی استفاده کرد که به خوبی روایت کننده داستان شما باشند.

در این موارد مانند ایده عکس دونفره بدون چهره، نورپردازی هم می تواند به ایجاد روح و انرژی در تصویر و تکمیل ایده پشت عکس مورد نظر کمک زیادی کند. بهتر است سرنخ های زمینه ای را قوی و در حد کم نگه داشت تا موجب سردرگمی و گیج شدن بیننده نشوند.

عکس بدون چهره

به ترکیب و تصویر خود توجه کنید

صرف نظر از نوع سبک عکاسی که قصد امتحان کردن آن را دارید، در ایده های عکاسی بدون چهره باید تصاویر را به درستی ایجاد کرد.
یک عکس با ژست بدون چهره باید یک ترکیب مناسب داشته باشد و کلید دستیابی به این ترکیب به عنوان یک تصویر کامل این است که عکس هم از نظر بصری جذاب باشد و هم تمام اصول حرفه ای را در بر بگیرد.

برای این منظور باید در کنار فکر کردن به این که موضوعات و عناصر را چطور در کنار هم قرار دهید و در چه مکانی قرار بگیرند، تکنیک های مهم و اساسی عکاسی مانند ترکیب بندی، قانون یک سوم و تعادل را هم دنبال کنید.

ممکن است سفارشی سازی کامل یک عکس هنگام عکاسی در مکان های عمومی یا خارج از خانه دشوار باشد. اما در کنار ژست عکاسی بدون چهره در خانه، در بیرون از خانه و مکان های عمومی هم می توانید با دنبال کردن یک سری اصول اولیه تعادل در ایده های عکاسی بدون چهره خود، یک قاب زیبا را ارائه دهید.

عکاسی بدون چهره

از بزرگ نمایی های اضافی خودداری کنید

مثالی که در این جا می خواهیم روی آن تمرکز کنیم، ایده عکس دونفره بدون چهره زوجی است که در کنار هم، در ساحل نشسته اند.
معمولا در بیش تر عکس ها بزرگ نمایی در تصاویر به وضوح دیده می شود. بهتر است در ایده های عکاسی بدون چهره خود از این مورد تا جای ممکن خودداری کنید.

به جای بزرگ نمایی اگر فاصله کانونی مناسب خود را حفظ کنید به نتایج زیباتر و جالب تری دست پیدا می کنید.
به جای این کار از فضای اضافی موجود در قاب تصویر تان برای نشان دادن عناصر دیگری که می توانند سوژه عکس شما را از دیگران متمایز کند و کنجکاوی بینندگان شما را برانگیزند، استفاده کنید.
به هر حال اساس پرتره های بدون چهره درباره بیان داستان با استفاده از هر چیزی است که به نحوی صورت و سر سوژه شما را احاطه کرده باشد.

عکس بدون چهره

روی جزئیات جالب تمرکز کنید

در حالت عادی جزئیات و حالات مختلف چهره بدون هیچ زحمتی می توانند یک عکس را جالب تر و زیبا تر کنند. اما از آن جایی که در ایده های عکاسی بدون چهره نمی توانید به این جزئیات چهره تکیه کنید، باید با برجسته کردن جزئیات دیگر بداهه پردازی کنید.
در این جا یکی از فوت و فن هایی که عکاسان حرفه ای در ارائه ژست بدون چهره می توانند از آن کمک بگیرند، تکیه کردن به زبان بدن است.
زبان بدن سوژه عکاسی به تنهایی و بدون نشان دادن هیچ حالتی از چهره سوژه، می تواند عکس را جالب تر و جذاب تر کند.

در کنار این مورد، سایر جزئیات جالب توجه و منحصر به فرد مانند مو، لباس، عناصر چشم نوازی که در محیط اطراف دیده می شود و افزودن برخی لوازم جانبی جالب توجه می تواند هر عکس بدون چهره ای را جذاب تر نشان دهد.
خصوصا در ایده های عکس بدون چهره برای پروفایل، جزئیات می توانند تاثیر زیادی روی جذاب تر دیده شدن آن عکس داشته باشند.

ژست عکاسی بدون چهره در خانه

بهترین ایده های عکاسی بدون چهره

بعد از اشاره به برخی نکات مهم در ژست عکس بدون چهره، بد نیست برخی از بهترین ایده های عکاسی بدون چهره را هم بررسی کنیم.
می توانید از هر یک از این گزینه ها برای گرفتن ایده عکس دو نفره بدون چهره یا ژست بدون چهره دخترانه و مواردی مشابه استفاده کنید.
با الهام گرفتن از این ایده ها شگفت زده خواهید شد که تا چه اندازه ایجاد پرتره های بدون چهره عالی و بی نقص می تواند آسان و جذاب باشد و چقدر جالب است که سعی کنید داستانی را بدون نشان دادن چهره سوژه های خود بیان کنید.

عکس بدون چهره اینستا

چند ایده عکاسی بدون چهره

گزینه های زیر برای گرفتن ایده های عکاسی بدون چهره می توانند به شما کمک کنند:
• بازی با آینه ها
• ایجاد سایه های خلاقانه
• برخی از قسمت های صورت را با جزئیاتی جذاب بپوشانید
• ایده نگاه از دور را در نظر بگیرید
• از اشیا و جزئیاتی قابل توجه و متناسب با سوژه استفاده کنید

ژست عکاسی بدون چهره در خانه

بازی با آینه

در این ایده عکس بدون چهره که جذاب ترین تصاویر را نیز خلق کرده است، از آینه برای پوشاندن صورت استفاده می شود.
بازی با آینه در ایده های عکاسی بدون چهره علاوه بر جذب مخاطبان می تواند آن ها را با سوالات بی نظیر بدون پاسخی رها سازد.

انواع ژست بدون چهره

استفاده از سایه های خلاقانه

این مورد یکی از بهترین گزینه ها در بین ایده های عکاسی بدون چهره است که می توان از آن برای نمایش جزئیات انسانی یک سوژه، آن هم بدون نمایش مستقیم آن ها استفاده کرد.
معمولا در این ایده ها، نور ها تمام تصویر را در بر نمی گیرند.

ژست عکاسی بدون چهره در خانه

پوشاندن صورت با بخشی از بدن

این مورد یکی از ساده ترین و در دسترس ترین ایده های عکاسی بدون چهره را ارائه می دهد. در این جا با دست، مو ها، بازو یا بخش دیگری از بدن، جزئیات اصلی چهره پوشانده می شود.

انواع ژست بدون چهره

نگاه از راه دور

این مورد هم یکی از راحت ترین گزینه ها برای ثبت عکس بدون چهره است. در این جا بدون پوشاندن صورت، سوژه در فاصله ای دور از فریم قرار می گیرد و با نگاه کردن به سمتی دیگر، یک تصویر با ژست بدون چهره ثبت می شود.

بیشتر بخوانید: ایده عکاسی نوزاد

ژست عکاسی بدون چهره در خانه

پوشاندن صورت با جزئیات جذاب

در این مورد از ایده های عکاسی بدون چهره توصیه می شود صورت با یک شی جالب توجه و متناسب با داستان تصویر پوشانده شود. استفاده از دوربین، گل و برگ درختان، توپ، یک فنجان قهوه، کتاب و هر چیز دیگری می تواند در این ایده مورد استفاده قرار بگیرد.
خصوصا برای ثبت عکس بدون چهره برای پروفایل، این ایده می تواند جالب باشد. با تکنیک هایی که در دوره فتوشاپ در عکاسی یاد می گیرید، می توانید براحتی ادیت های لازم روی عکس های خود را انجام دهید. کیفیت دوره آنلاین فتوشاپ در عکاسی پویااندیش کم از دوره حضوری نداشته و نه تنها می توانید مهارت و دانش خود را افزایش دهید بلکه در وقت و زمان نیز صرفه جویی خواهید کرد.

ژست عکاسی بدون چهره در خانه

سوالات متداول عکاسی بدون چهره

مهم ترین اصول عکاسی بدون چهره چیست؟

استفاده از خلاقیت و به کار بردن سایر سوژه ها برای ترکیبی بهتر و جذاب تر، از اصول مهم عکاسی بدون چهره است. جزئیات در عکاسی بدون چهره اهمیت زیادی دارند و باید به آنها توجه زیادی کرد.

عکاسی بدون چهره چطور گرفته می شود؟

 در پرتره ‌های بدون چهره، بینندگان مجبور می ‌شوند عناصر دیگر، به ‌ویژه بقیه بدن را به تصویر بکشند. استفاده از دست ‌ها، بازوها، پاها یا حتی موهای سوژه برای پوشاندن صورت یا به کار بردن ژست‌ های منحصر به فرد که توجه معمول را از چهره به خود جلب می‌ کند، همگی به ایجاد پرتره ‌های بدون چهره جذاب کمک می‌ کنند.

چرا مردم پرتره های بدون چهره را دوست دارند؟

زیرا در عکس های بدون چهره فقدان ویژگی ها بر ظاهر و فرم کلی فیگور تأکید می کند و به طور بالقوه فضایی را برای بینندگان ایجاد می کند تا خود را قوی تر ببینند. در برخی موارد، این روند همچنین به عنوان راهی برای تجلیل از افراد مشهور نمادینی که به راحتی بدون ویژگی های صورتشان قابل شناسایی هستند، استفاده می شود.

هنرجویان عکاسی پویا اندیش

5/5 - (28 امتیاز)

مطالعه بیشتر

نکات، ترفندها و ایده های عکاسی در باران
عکاسی صنعتی چیست ؟ + تصویر
استاد دکتر مهدی نوری مقدم و آموزش های هنر عکاسی
ایده های عکاسی در برف
نکات و ایده های عکاسی برای شب یلدا
نگاهی به هنر عکاسی در دوره قاجار + عکس
راهنمای عکاسی پنینگ (Panning Photography)
آموزش عکاسی به کودکان
تاریخچه عکاسی در ایران + فیلم
آنچه که باید در مورد عکاسی از اجسام بی جان بیاموزید + فیلم
راهنمای مبتدیان برای استفاده نور طبیعی در عکاسی منظره
اهمیت عکس پس‌زمینه در عکاسی + تصاویر
فتومونتاژ چیست و چگونه یک اثر فتومونتاژ خلق کنیم؟
7 نکته ای که درباره ی عکاسی از طبیعت بی جان باید بدانید + فیلم
8 نکته کلیدی که فرد مبتدی در رشته عکاسی پرتره باید بداند
فوتوژورنالیسم
معرفی عکاسان خیابانی معروف دنیا + عکس
12 ژست عکاسی دخترانه جذاب که باید آن ها را بشناسید!
5 اشتباه در عکاسی از دریا که باید از آن جلوگیری کنید + فیلم
عکاسی از سر و شانه ( عکاسی هدشات ) + فیلم
آنتی الیاسینگ چیست؟ (مثال ها و نحوه ی تنظیم آن)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

3 پاسخ

    1. از شما بی نهایت متشکریم و برای شما آرزوی بهترین ها را داریم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.