پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

تری دی مکس در فیلمسازی

نرم افزار تری دی مکس در سینما و فیلم سازی

فهرست عناوین

با کاربردهای نرم افزار تری دی مکس در سینما آشنایی دارید؟ به جرات می توان گفت که صنعت سینما و فیلم سازی از بهترین ها و پر طرفدار ترین های حال حاضر است. هر روزه با ظهور کاراکتر های جدید، ژانر های هیجان انگیز، داستان های متفاوت و گسترش خلاقیت ها و ایده پردازی ها، این حوزه پیشرفت های زیادی نیز دارد.

اما این تنها افراد و خلاقیت آن ها نیست که دنیای سینما و فیلم سازی را به سمت و سویی جذاب تر و مدرن تر سوق می دهد.

نرم افزار های گرافیکی با قابلیت مدل سازی های سه بعدی و پیشرفت های حاصل شده در عصر فناوری نیز در این حرکت رو به جلو بی تاثیر نیست و به نوعی حتی بسیار چشم گیر هم هست.

آموزش تری دی مکس امروزه یکی از نیازهای اصلی هنرجویان شده است. در این مقاله از سری اموزش های تری دی مکس پویا اندیش به بررسی تری دی مکس در فیلم سازی و سینما می پردازیم.

نرم افزار تری دی مکس در سینما و فیلم سازی

نرم افزار های مدل سازی سه بعدی مورد استفاده در حوزه سینما و فیلم سازی تنوع بالایی دارند. برای مثال نرم افزار مایا و Cinema 4D از جمله کاربردی ترین ها محسوب می شوند. با این حال برای دهه های متمادی است که یک نرم افزار به صورت متمرکز کارایی بالایی در صنعت سینما و فیلم سازی دارد.

کلاس تری دی مکس

کاربرد نرم افزار تری دی مکس در سینما و فیلم سازی غیر قابل انکار است. این نرم افزار برای مدت ها به عنوان یکی از اصلی ترین و بهترین گزینه های موجود در اختیار فیلم سازان در نظر گرفته می شده و هنوز هم نقش تری دی مکس در سینما و فیلم سازی بسیار برجسته و محسوس است.

اهمیت نرم افزار تری دی مکس در فیلم سازی

این نرم افزار قابلیت هایی دارد که موجب شده به صورت همه جانبه برای این صنعت مناسب شود. چه افراد مبتدی و تازه وارد به صنعت فیلم سازی و چه افراد کهنه کار و با سابقه این بخش به صورت کارامدی می توانند از تری دی مکس در حوزه سینما و فیلم سازی بهره ببرند.

در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی کامل تری از این نرم افزار در صنعت سینما دست پیدا کنیم.

آموزش تری دی مکس

تری دی مکس در سینما

کلاس تری دی مکس

نرم افزار تری دی مکس چیست؟

نرم افزار تری دی مکس که با نام تری استودیو مکس هم شناخته می شود، یکی از ابزار های قدرت مند کامپیوتری است که از آن در زمینه های مختلف طراحی و مدل سازی استفاده می شود.

این نرم افزار گرافیکی می تواند با کیفیت ترین مدل ها را به صورت سه بعدی و کاملا مبتنی بر واقعیت ترسیم کرده و بسازد. این نرم افزار یکی از برنامه های کامپیوتری شرکت توسعه نرم افزاری اتودسک است.

کاربرد های نرم افزار تری دی مکس

نرم افزار تری دی مکس در زمینه های مختلفی کاربرد دارد. در حوزه معماری و طراحی داخلی، طراحی های گرافیکی، انیمیشن سازی، توسعه بازی های ویدئویی، رشته های طراحی صنعتی، رشته های مهندسی، طراحی لباس و طراحی جواهرات و سینما و فیلم سازی از تری دی مکس استفاده می شود.

یکی از برجسته ترین بخش های کارایی این برنامه، استفاده از تری دی مکس در سینما و فیلم سازی است.

آموزش تری دی مکس

کلاس آموزش تری دی مکس

کارایی نرم افزار تری دی مکس در سینما و ساخت فیلم

نرم افزار تری دی مکس مجموعه کاملی از ویژگی های قدرت مند دوربین های سه بعدی را در اختیار فیلم سازان قرار می دهد تا از آن برای تجسم طراحی، متحرک سازی صحنه و جزئیات آن و از همه مهم تر افزودن جلوه های بصری ویژه استفاده کنند.

ابزار های مهمی در نرم افزار تری دی مکس وجود دارد که می تواند به خلق جذاب ترین و منحصر به فرد ترین صحنه ها در فیلم و تصویر کمک کند.

از بخش اول کار که شامل طراحی و ترسیم مدل ها، طراحی صحنه ها و کاراکتر ها می شود تا مدل سازی سه بعدی، متحرک کردن جزئیات، ارائه تصویر واقع گرایانه و در نهایت رندرگیری متناسب با مدل زنده، تماما با استفاده از تری دی مکس انجام می شود.

تری دی مکس در سینما

3DMAX و ابزار انیمیشن سازی

در نرم افزار تری دی مکس می توان زمینه دوربین ها را تنظیم کرد، انیمیشن های جذاب را خلق کرد، جلوه های ویژه که شامل تاری حرکت و عمق تصویر است را ایجاد کرد و در نتیجه هیجان انگیز ترین افکت ها را به وجود آورد.

در واقع می توان با استفاده از ابزار انیمیشن سه بعدی کامپیوتری نرم افزار تری دی مکس در سینما و فیلم سازی، اصول فیلم برداری زنده را به کار گرفت.

آموزش نرم افزار تری دی مکس

کلاس آموزش تری دی مکس

مهم ترین کارایی نرم افزار تری دی مکس در سینما و فیلم سازی

اما مهم ترین کارایی نرم افزار تری دی مکس در سینما و فیلم سازی مربوط به ابزار های افکت گذاری ویژه نرم افزار یا مشخصه VFX تری دی مکس می شود.

در واقع ابزار های و قابلیت های افکت گذاری برای خلق جلوه های بصری مهم ترین ویژگی تری دی مکس است که برای تولید فیلم و برنامه های تلویزیونی کاربرد دارد.

چه محصولاتی در سینما و تلویزیون با تری دی مکس ساخته می شوند؟

قابلیت های مختلف تری دی مکس در سینما تنها به ساخت فیلم های سینمایی محدود نمی شود. انواع فیلم های سینمایی بلند و کوتاه با ژانر های مختلف هیجانی و تریلر، ترسناک، اکشن، علمی و تخیلی و … در صنعت سینما با استفاده از تری دی مکس ساخته می شوند.

علاوه بر این برای خلق جلوه های ویژه بصری در انواع فیلم ها و سریال های تلویزیونی و برنامه هایی که در پلتفرم های آنلاین مانند نت فیلیکس منتشر می شوند هم از تری دی مکس و قابلیت های آن استفاده می شود.

ساخت انواع برنامه های تبلیغاتی، تیزرهای تبلیغاتی، انیمیشن کودکان و … هم با کمک تری دی استودیو مکس ساخته می شوند. کمپانی های بسیار بزرگی در دنیای فیلم و تصویر از این نرم افزار استفاده می کنند.

کلاس تری دی مکس

کلاس آموزش تری دی مکس

جایگاه و اهمیت نرم افزار تری دی مکس در سینما و فیلم سازی

زمانی که بحث خلق افکت های بصری و جلوه های ویژه در فیلم مطرح می شود، نرم افزار تری دی مکس یکی از اصلی ترین ها و کاربردی ترین برنامه هایی است که در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرد.

همان طور که پیش از این هم گفته شد، برجسته ترین و منحصر به فرد ترین فیلم های دنیا که توسط کمپانی های مشهور سینمایی و فیلم سازی ساخته شده اند، به کمک این نرم افزار ساخته شده اند.

تری دی مکس در سینما

ابزار های مختلف نرم افزار تری دی مکس

این نرم افزار یکی از اصلی ترین و مهم ترین نرم افزار ها در صنعت سینما و فیلم سازی است. تولید کنندگان فیلم و تصویر می توانند با استفاده از ابزار های مختلف نرم افزار تری دی مکس مراحل مختلف فیلم را کنترل کنند و از آن برای ایجاد دید بصری پیش تولید، ایجاد لایه های مختلف فیلم، مدل سازی، افزودن بافت، نور پردازی صحنه و متحرک سازی و رندرینگ استفاده کنند.

به دلیل قابلیت های گسترش این نرم افزار، استفاده از آن در مراحل پیش تولید فیلم تا مراحل تولید و انتشار برای فیلم سازان اهمیت زیادی دارد. تری دی مکس در سینما و فیلم سازی می تواند به خلق میلیون ها صحنه پیچیده و خارق العاده کمک کند.

کلاس تری دی مکس

تری دی مکس در سینما

استفاده از نرم افزار تری دی مکس در کنار سایر نرم افزار ها و پلاگین ها

نرم افزار تری دی مکس در سینما و فیلم سازی به تنهایی می تواند تمام نیاز های کاربران را برآورده کند. با این حال این نرم افزار به دلیل تعامل و سازگاری بالایی که با سایر برنامه ها و پلاگین ها دارد می تواند با سایر نرم افزار ها و پلاگین های کاربردی نیز به کار گرفته شود.

ابزار هایی که در سایر پلاگین های شخص ثالث و نرم افزار های دیگر وجود دارد، می تواند به خلق جلوه های ویژه منحصر به فرد تر و افکت های بیش تر کمک کند.

افکت های صوتی و تصویری جذاب تر را می توان در تعامل نرم افزار تری دی مکس یا سایر برنامه ها مانند مایا و افتر افکت خلق کرد. این نرم افزار ها می توانند به خلق صحنه های داینامیک هیجان انگیز تر کمک کند.

رندرینگ واقع گرایانه برنامه

برخی از فیلم سازان و کمپانی های بزرگ و کوچک فیلم سازی به تنهایی از تری دی مکس در سینما و فیلم سازی استفاده می کنند.

با این حال برخی نیز در کنار نرم افزار های اختصاصی شان، از برخی قابلیت های تری دی مکس مانند رندرینگ واقع گرایانه برنامه، برای بهبود کیفیت فیلم های خود استفاده می کنند.

اموزش تری دی مکس

تری دی مکس در سینما

چه فیلم هایی با استفاده از نرم افزار تری دی مکس ساخته شده اند؟

اگر بخواهیم لیست کاملی از فیلم های ساخته شده با استفاده از نرم افزار تری دی مکس را در دنیای فیلم و سینما نام ببریم، باید نام های بسیار زیادی را در این جا ذکر کنیم.

اما برای درک بهتر کارایی تری دی مکس در سینما و فیلم سازی، بهتر است برخی از برجسته ترین و جذاب ترین آن ها را نام ببریم.

کلاس آموزش تری دی مکس

Johnny Mnemonic

شروع ساخت فیلم و خلق جلوه های ویژه با نرم افزار تری دی مکس با فیلم Johnny Mnemonic شروع شد.

اموزش تری دی مکس

تری دی مکس در سینما

آواتار و 2012

در ادامه نیز موفقیت های بیش تر نرم افزار با تولید فیلم هایی همچون آواتار و 2012 بیش تر نمایان شد. نرم افزار تری دی مکس دائما در حال به روز رسانی بود و تولید کنندگان نرم افزار با اعمال فیلتر های بیش تر در برنامه آن را به گزینه بهتری برای فیلم سازی تبدیل کردند.

دیگر فیلم های ساخته شده با نرم افزار تری دی مکس

به همین ترتیب در ادامه راه فیلم های علمی و تخیلی مانند سری فیلم های هری پاتر، مرد عنکبوتی، مرد آهنی، آلیس در سرزمین عجایب، بن تن، جنگ ستارگان و … با این نرم افزار ساخته شدند.

از جمله فیلم های اکشن و تریلر ساخته شده با این نرم افزار هم مجموعه فیلم های ترانسفورمر، ماموریت غیر ممکن و … را می توان نام برد.

آموزش نرم افزار تری دی مکس

تری دی مکس در سینما

جلوه های ویژه در فیلم های ترسناک

جلوه های ویژه در فیلم های ترسناک زیادی هم با کمک نرم افزار تری دی مکس در سینما خلق شده است. از جمله مشهور ترین آن ها می توان به فیلم مقصد نهایی اشاره کرد. فیلم پر بیننده و محبوب مسیر سبز نیز یکی دیگر از مثال های فیلم تولید شده با تری دی مکس است.

تری دی مکس در فیلمسازی

مزیت یادگیری و آموزش کار با تری دی مکس در سینما و فیلم سازی

نرم افزار تری دی مکس در بخش های مختلفی کاربرد دارد که سینما و فیلم سازی تنها یکی از آن ها است. بنابراین به صورت کلی آموزش و یادگیری تری دی مکس می تواند برای هر موفقیتی یک شروع عالی محسوب شود.

در دنیای فیلم و سینما هم تری دی مکس حرف های زیادی برای گفتن دارد و مسیر استفاده از این نرم افزار در دوره های متمادی نه تنها کم رنگ تر نشده، بلکه دائما رو به پیشرفت هم هست.

آموزش نرم افزار تری دی مکس

تری دی مکس در سینما

کاربری آسان و یادگیری راحت

شاید در کنار تمام ویژگی ها و مزیت های استفاده از تری دی مکس در سینما، اصلی ترین مزیت آن کاربری آسان و یادگیری راحت تری دی مکس برای فیلم سازی باشد.

به همین دلیل به هر کسی که می خواهد به دنیای فیلم سازی وارد شود، گذراندن دوره های آموزشی کار با تری دی مکس در سینما و فیلم سازی توصیه می شود.

اگر به دنبال آموزش نرم افزار تری دی مکس حرفه ای هستید با کارشناسان پویا اندیش تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را به شما بدهند و بتوانید در کلاس آموزش تری دی مکس شرکت کرده و بهترین پروژه ها را با موفقیت انجام دهید.

سوالات متداول استفاده از نرم افزار تری دی مکس در سینما و فیلم سازی

چرا از نرم افزار تری دی مکس در سینما و فیلم سازی استفاده می کنیم؟

نرم افزار تری دی مکس به عنوان یک ابزار طراحی گرافیکی قدرت مند کامپیوتری می تواند برای مدل سازی های سه بعدی در کارهای سینمایی بهترین کارایی را داشته باشد. قدرت رندرینگ بالا، تنوع کاملی از ابزارهای طراحی گرافیکی و ویرایشی، امکان ایجاد صحنه های متحرک بسیار با کیفیت، افزودن جزئیات لازم از طریق نرم افزار، امکان افکت گذاری های بصری خلاقانه با تری دی مکس و انیمیشن سازی جذاب و رندرگیری واقع گرایانه مهم ترین دلایلی است که موجب شده از نرم افزار تری دی مکس در سینما و فیلم سازی استفاده کنیم.

چگونه می توان با تری دی مکس کارهای سینمایی و تلویزیونی را انجام داد؟

بخشی از کار شامل افکت گذاری و ویرایش محتواهای ویدئویی می شود. گاهی نیز با استفاده از مدل های سه بعدی کامپیوتری و استفاده از اصول فیلم برداری زنده در تری دی مکس، یک صحنه کاملا نزدیک با واقعیت اما کامپیوتری خلق می شود. بیشترین نوع استفاده از تری دی مکس در سینما و فیلم سازی، افکت گذاری و افزودن جلوه های بصری خلاقانه و مبتنی بر واقعیت است.

معمولا چه بخش هایی در سینما و تلویزیون از نرم افزار تری دی مکس بهره می برند؟

به نوعی می توان گفت تمامی ابعاد سینما و تلویزیون و صنعت فیلم سازی به نوعی به نرم افزار تری دی مکس مرتبط می شود و با آن گره می خورد، چرا که هنرمندان این عرصه می توانند برای کارهای مختلفی از تری دی مکس استفاده کنند. از ساخت فیلم های تلویزیونی کوتاه گرفته تا فیلم های سینمایی بلند، فیلم های تخیلی و با جلوه های ویژه، فیلم های سه بعدی، تیزرهای تبلیغات تلویزیونی و آنلاین، انیمیشن ها، کارتون های تلویزیونی و … همگی می توانند با تری دی مکس ساخته یا ویرایش شوند.

5/5 - (29 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.