پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

تصویرشاخص دوخت لباس بچه گانه

آموزش دوخت لباس بچه گانه و نکاتی که باید بدانید

فهرست عناوین

در سراسر دنیا امروزه به مد و لباس و نوع پوشش توجه بسیار بیش تری می شود. لباس های متنوع، تکنیک های دوخت مختلف و تنوع در پارچه ها و تقاضاهای بازار، موجب شده دوره های آموزشی خیاطی نیز بسیار در مرکز توجه قرار بگیرد.
دوختن لباس هیجان و لذت بسیار زیادی دارد. هنرجویان و خیاط ها در واقع خالق چیزی می شوند که کاملا اختصاصی آن ها است و نتیجه هنر، خلاقیت و مهارت یک خیاط است. حال در این میان برخی خیاط ها مبتدی و برخی هم به صورت حرفه ای و تخصصی کار می کنند.
دوره های خیاطی و آموزش دوخت لباس می تواند بهترین گزینه شروع این حرفه باشد. جالب تر این که این دوره های آموزش خیاطی تنوع بسیار بالایی نیز دارند. به همان نسبت که لباس ها تنوع بالایی دارند و زمینه کاربرد و استفاده از آن ها متفاوت است، دوره های آموزش خیاطی نیز بسیار متنوع اند.
از دوره های آموزش خیاطی لباس شب گرفته تا آموزش طراحی لباس، آموزش دوخت لباس پسرانه، آموزش دوخت لباس مردانه، آموزش دوخت لباس های راحتی و لباس خواب و آموزش دوخت لباس بچه گانه، همگی از شاخص ترین آموزش هایی است که هنرجویان در آن ها شرکت می کنند.

دوخت لباس بچه گانه


در میان تمام دوره ها و آموزش های موجود، دوره های آموزش دوخت لباس بچه گانه را می توان به عنوان یکی از شیرین ترین و دوست داشتنی ترین دوره ها در نظر گرفت. این دوره ها و آموزش ها طرفداران بسیار زیادی دارد و هنرجویان زیادی به سمت آن جذب می شوند. اما دلیل محبوبیت آموزش دوخت لباس بچه گانه چیست؟

چرا آموزش دوخت لباس بچه گانه محبوبیت زیادی دارد؟

این دوره ها و آموزش ها همیشه محبوب تر بوده اند. دلیل آن هم مشخص است. این لباس ها برای کودکان دوخته می شوند و دوخت آن ها به شدت لذت بخش است. برای لباس های بچه گانه می توان بدون هیچ محدودیتی از رنگی ترین و متنوع ترین پارچه ها استفاده کرد، مرز های خلاقیت بی انتهاست و می توان بدون هیچ محدودیتی لباس های بچه گانه متفاوتی را طراحی کرد و دوخت.
این بی مرز بودن در لباس بچه گانه می تواند به خلق منحصر به فرد ترین لباس ها منجر شود. در سطح حرفه ای و از نظر اقتصادی هم لباس های بچه گانه سودآوری بیش تری دارند. همیشه برای این لباس ها مشتری های زیادی وجود دارد. همیشه والدین برای خرید لباس های بچه گانه اشتیاق و تمایل زیادی دارند. در نهایت نیز از آن جایی که هدف دوخت این لباس ها بچه ها هستند، خیاط در تمام مدت طراحی و دوخت لباس بچه گانه لذت و هیجانی بی اندازه دارد.

 آموزش دوخت لباس بچه گانه

چه کسانی می توانند از دوره های آموزش خیاطی لباس بچه گانه استفاده کنند؟

حضور یافتن در دوره های آموزش دوخت لباس هیچ محدودیتی ندارد. در واقع تمام افراد علاقه مند و مشتاق می توانند در این دوره های آموزشی شرکت کنند و از مزیت های آن بهره ببرند. مادران هم می توانند با شرکت کردن در این دوره ها یاد بگیرند چطور لباس مورد نظر خود برای کودک دلبندشان را بدوزند.

نکات مهم آموزش دوخت لباس بچه گانه

درست است که در ابتدا گفتیم دوخت لباس بچه گانه شاید لذت بخش تر از تمام آموزش ها و دوره های دیگر خیاطی باشد، اما با این حال دوختن لباس برای بچه ها اصول و ظرافت های خاص خود را دارد. برای این که دوختن لباس بچه گانه بهترین نتیجه را داشته باشد، رعایت یکسری اصول و نکته اهمیت دارد.
این موارد در کنار آموزش دوخت لباس بچه گانه ضرورت می یابد. در نظر داشته باشید که دوختن لباس برای بچه ها به ظرافت و دقت بالایی نیاز دارد و از همه مهم تر دوخت این لباس ها به دلیل سایز و اندازه ای که دارند، به حساسیت بیش تری نیاز دارد. در ادامه برخی از مهم ترین نکات در این زمینه را بررسی می کنیم.

نکات مهم آموزش دوخت لباس بچه گانه

آموزش خیاطی لباس بچه گانه

اولین نکته مهم برای دوختن لباس های بچه گانه، شرکت در دوره های آموزش است. آموزش های تخصصی و حرفه ای می توانند شما را به یک خیاط حرفه ای لباس بچه گانه تبدیل کنند و موجب شوند وقت و هزینه های شما هدر نروند. بهترین کار برای هر تخصص و هنری این است که از همان ابتدا به صورت اصولی قدم به آن حیطه بگذارید.

خیاطی لباس بچه گانه به دقت و ظرافت نیاز دارد

به این نکته پیش از این هم اشاره کردیم. لباس های بچه گانه اصولا به دلیل این که در سایز و اندازه های کوچک تری دوخته می شوند، باید با نهایت دقت و ظرافت دوخت آن ها انجام شود. در واقع باید اندازه گیری ها، برش ها، دوخت و حتی مرحله پرو لباس را با حساسیت بسیار بالایی انجام داد.

خیاطی لباس بچه گانه

راحتی کودک را در نظر بگیرید

خیاط باید در درجه اول راحتی کودک در آن لباس را در نظر بگیرد. لباس بچه گانه نباید تحرک و راحتی بچه را محدود کند. در واقع باید نوع طراحی، اندازه ها، مدل لباس و دوخت ها به نحوی باشد که کودک در آن لباس احساس راحتی کامل داشته باشد.

ایده داشتن در دوخت لباس بچه گانه اهمیت زیادی دارد

در نظر داشته باشید آموزش دوخت لباس بچه گانه قطعا می تواند تمام نیاز های اولیه هنرجو را برطرف کند و اصول دقیق خیاطی لباس بچه گانه را آموزش دهد. اما برای ارائه نمونه کار هایی اختصاصی، قطعا به ایده داشتن، الهام گرفتن از مدل های روز و خلاقیت به خرج دادن نیاز است. می توان از نمونه کار های مختلفی که در اینترنت و دیگر پلتفرم ها در دسترس است برای الهام گرفتن استفاده کرد.

ایده در دوخت لباس بچه گانه

اهمیت انتخاب پارچه های مناسب برای دوخت لباس بچه گانه

مورد حائز اهمیت بعدی در دوختن لباس های بچه گانه، انتخاب کردن پارچه هایی مناسب برای لباس های بچه گانه است. به صورت کلی برای

تنوع بی نظیری در پارچه ها وجود دارد. به دنبال انتخاب پارچه هایی بسیار شاد، پر انرژی و رنگی باشید.
برای لباس های بچه گانه محدودیتی در رنگ و طرح پارچه وجود ندارد. اما باید به جنس پارچه ها اهمیت داد. پارچه های مورد استفاده برای دوختن لباس های بچه گانه ترجیحا باید نرم، خوش دوخت و راحت باشند. بهتر است از راهنما های تخصصی انتخاب پارچه مناسب کمک گرفت.
برای مثال بر اساس نوع استفاده از لباس، باید به میزان دوام و کیفیت پارچه توجه شود. اگر لباس بچه گانه قرار است ساعت ها و هر روز مورد استفاده قرار بگیرد، قطعا انتخاب یک جنس پارچه با دوام بالا ضرورت بسیار زیادی دارد. جنس پارچه های انتخابی به هیچ عنوان نباید برای بچه ها حساسیت زا باشند. بهتر است از خرید و انتخاب پارچه هایی با الیاف مصنوعی و درصد بالای پلاستیک و پلی استر خودداری کرد.

اهمیت انتخاب پارچه های مناسب

بهترین پارچه ها برای دوخت لباس بچه گانه

انتخاب پارچه مناسب اولین قدم و مهم ترین مرحله در آموزش دوخت لباس بچه گانه است. معیار های انتخاب پارچه شامل موارد زیر است:

  • نرمی، راحتی و امنیت پارچه
  • حساسیت زا و تحریک کننده نبودن پارچه
  • پارچه نباید ضخیم و چسبناک باشد
  • تهویه و رد و بدل هوای پارچه مناسب باشد
  • در برابر شست و شو دوام کافی داشته باشد

برای آموزش دوخت دامن فون با گشادی کم + الگو

بهترین پارچه ها برای دوخت لباس بچه گانه


از این رو بهترین پارچه هایی که برای دوخت لباس بچه گانه می توان پیشنهاد داد شامل انواع پارچه های پنبه ای، پارچه های ابریشمی، پارچه های نخی، کتانی، پارچه های ضد آب و بافتنی است. پارچه هایی با درصد نخ و پنبه بالا به دلیل متریال ارگانیک و لطیفی که دارد، بهترین گزینه برای دوخت لباس های بچه گانه است.

اصول و موارد مهم در آموزش دوخت لباس بچه گانه شامل چه مواردی می شود؟

به صورت کلی در دوره های آموزش دوخت همه چیز از ابتدا تا سطح بسیار پیشرفته آموزش داده می شود. نحوه طراحی لباس کودک، طراحی و الگوکشی یقه ها، آستین لباس، آستین های ساده و پف دار، جیب لباس کودکان و … از جمله این موارد است.
نحوه رسم الگو روی پارچه و در ادامه برش لباس کودک بخش مهم دیگر این آموزش ها را تشکیل می دهد. آموزش دوخت درز ها، زیپ ها، برش یقه، دامن و پیراهن دخترانه، آموزش دوخت لباس های پسرانه، آموزش طراحی، رسم الگو، برش و دوخت شلوار بچه گانه، آموزش دوخت سرهمی و هزاران آموزش کاربردی دیگر از جمله مواردی است که در این دوره های آموزش دوخت می توان از آن ها بهره برد.

دوخت لباس های خاص کودکان

اهمیت شرکت در دوره های آموزش دوخت لباس بچه گانه

شرکت در این دوره های آموزشی می تواند مزیت های بسیار زیادی داشته باشد. مهم ترین آن هم این که شروع خیاطی حرفه ای از این طریق می تواند تضمین کننده آینده شغلی و حرفه ای هر خیاطی باشد. خصوصا با توجه به رقابت بسیار زیادی که در این عرصه وجود دارد، شرکت در دوره های آموزش خیاطی و آموزش می تواند بهترین و هوشمندانه ترین گزینه باشد.
در این دوره ها صفر تا صد کار به خوبی و مرحله به مرحله آموزش داده خواهد شد. در نتیجه هنرجویان می توانند در پایان دوره آموزشی خود، هر لباس بچه گانه ای که می خواهند را بدون محدودیت بدوزند. البته قطعا این امر زمانی محقق خواهد شد که هنرجویان این رشته هنری، از دوره های آموزش دوخت لباس بچه گانه ای که در مراکز آموزشی معتبر برگزار می شود، استفاده کنند.

دوره های آموزش دوخت لباس بچه

سوالات متداول

آیا درست کردن لباس بچه گانه آسان است؟

لباس های بچه گانه سریع درست می شوند و از پارچه های زیادی استفاده نمی کنند. علاوه بر این، آنها بسیار بامزه هستند و می توانید به راحتی دل مشتریان کوچک جدید خود را به دست آورید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک الگو را بکشید، لباس انتخابی خود را برش بزنید و بدوزید، با استانداردهای حرفه ای تمام کنید و برخی از نکات شخصی را به آن اضافه کنید.

     دوخت لباس نوزاد سخت است؟

لباس های کودک برای مبتدیان خیاطی عالی هستند.
اکثر مدل های لباس نوزاد بسیار ساده هستند. علاوه بر این، هر اشتباهی که مرتکب می‌شوید می‌تواند به راحتی با یک قلاب، قلاب‌دوزی، گلدوزی یا سایر تزئینات زیبا پوشانده شود.

چه پارچه ای برای لباس نوزاد بهتر است؟

پنبه محبوب ترین انتخاب برای لباس و اکسسوری کودک است.زیرا نرم ، بادوام و بسیار جاذب است. این پارچه همچنین ملایم است که آن را برای افرادی که پوست حساسی دارند ایده آل می کند.

5/5 - (26 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

5 پاسخ

  1. سلام واقعا سایت خوبی دارین کلی مدل و ایده برا من که خیاطی می کنم ایجاد میکنه من مدل های مختلف لباس بچگانه رو میدوزم و تو مشهد به فروش میرسونم. ممنونم

    1. سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      ممنون از حسن سلیقه شما
      خوشحال میشیم جهت افزایش توانمندیهاتون در خدمت باشیم.
      شاد باشید

  2. سلام
    ممنون بابت محتوای خوبتون
    ببخشید توضیح میدین آموزش هاتون برای هنرآموز ها به چه صورته؟

  3. سلام
    ممنون بابت محتوای خوبتون
    من علاقه زیادی دارم به خیاطی
    ببخشید توضیح میدین آموزش هاتون برای هنرآموز ها به چه صورته؟

    1. سلام وقتتون بخیر دوست عزیز
      شما در دوره خیاطی طراحی الگو و دوخت نازک دوزی را از مبتدی تا پیشرفته آموزش میبینید.
      برای اطلاعات بیشتر خوشحال میشیم با شماره ۲۲۵۸۰۵۰۵ – ۲۸۱۱۱۱۱۰ با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.