پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

آموزش عکاسی به کودکان

آموزش عکاسی به کودکان

فهرست عناوین

آیا می خواهید با بهترین راهکارهای آموزش عکاسی به کودکان آشنا شوید؟ آیا می دانید چگونه میتوان استعداد عکاسی در کودکان را کشف کرد و ارتقا داد؟ آموزش عکاسی به کودکان موجب خلاقیت و رشد و نمو کودک میشود. کودک با بهتر دیدن از نظر خلاقیت ذهنی پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت.
اشتراک اشتیاق شما به عکاسی با فرزندانتان، رویایی است که برای بسیاری از والدین تحقق یافته‌است. شما نیز یکی از والدینی باشید که به کودک خود عکاسی یاد می دهد.
دادن‌وسایل مورد نیاز به بچه ها برای ارتقا مهارت‌های عکاسی علاقه مادام‌العمر به عکاسی سایر کارهای خلاقانه نیز کودک را پرورش‌می‌دهد. نکات زیر به شما کمک می کند تا با ترکیبی مناسب از ابزارهای مناسب، دروس فنی و گردش های تفریحی، علاقه آنها را ترغیب کنید. علاوه بر این موسسه های آموزشی نظیر آموزشگاه آنلاین عکاسی پویا اندیش با برگزاری کلاس های آموزش عکاسی به یادگیری عکاسی فرزندان شما کمک میکنند.

آموزش عکاسی به کودکان

هدف آموزش عکاسی به کودک

بیش از هر چیز دیگری، عکاسی با بچه ها باید سرگرم کننده باشد. شما به آنها مهارت عکاسی را نمی آموزید به دلیل اینکه بخواهید وارد یک مدرسه عالی عکاسی شوند یا عکاسان حرفه ای شوند.
شما برای تقویت خلاقیت و خوشحالی کودک خود به آن اموزش می دهید. اگر عکاسی لذت بخش نباشد، بچه ها به آن پایبند نخواهند شد.
آنها را تشویق‌کنید تا دوربین خود را برای گردشهای خانوادگی به همراه داشته‌باشند و در برنامه های تفریحی گاهی با هدف‌گرفتن عکس های بسیار جالب عکاسی کنند.
حتی هنگامی که به طور فعال مشغول آموزش هستید، با تمریناتی مانند ایجاد چهره های خنده دار برای عکسهای صریح یا شامل وسایل احمقانه مانند شکل لگو، روحیه ی شادی به آنها هدیه دهید. کودکان سرمایه های آینده هستند آنها را جدی بگیرید. با ثبت نام در دوره عکاسی پویااندیش با تمامی این نکات آشنا‌شده و تبدیل به یک عکاس حرفه‌ای خواهید‌شد.

هدف آموزش عکاسی به کودک
آموزش حرفه ای عکاسی و فیلمبرداری

دوربین های مخصوص بچه ها را در اختیارشان بگذارید

بچه ها به صورت ذاتی احساس نمی کند که واقعاً می تواند مهارت عکاسی خود را داشته باشند، مگر اینکه با دوربین شخصی خود عکاسی کند. یادگیری عکاسی هم مانند موسیقی که به کودکان بلز یاد می دهید بهتر است یک دوربین کودکانه شخصی برای انها آماده کنید.
دوربین مناسب، به سن و خلق و خوی کودک شما بستگی دارد. برای کودکان کوچک، یک دوربین دیجیتال پلاستیکی یک گزینه عالی است. Vtech چندین مدل خوب و ارزان قیمت را ارائه می دهد. کودکان بدون اینکه نگران خراب شدن یک دوربین باشند، می توانند عکس های واقعی و جذابی بگیرند.

آموزش عکاسی به کودک

دوربین مناسب کودکان و نوجوانان

برای بچه های سن دبستان ، این دوربین عکاسی ایده آل است. اگر یک دوربین قدیمی دارید، بگذارید آنها آن را امتحان کنند. برای بچه های دبیرستان، آنها را تشویق کنید تا جایی که ممکن است از دوربین گوشی های هوشمند خود استفاده کنند.
اگر آنها علاقه مند به کشف DSLR یا عکاسی حرفه ای تر دارند، یکی از مدل های قدیمی خود را به آنها قرض دهید. هیچ وقت جلوی علاقه ی آنها را نگیرید. با شرکت در آموزش عکاسی حرفه ای پویا اندیش به کودک و نوجوان خود عکاسی بیاموزید.

دوربین مناسب کودکان و نوجوانان

آموزش عکاسی به کودکان و کار با دوربین

یادگیری نحوه صحیح نگه داشتن دوربین در حین عکاس ، خطر افتادن آن را به حداقل می رساند و به شما در گرفتن عکس بهتر کمک می کند.
مطمئن شوید دوربینی که کودک شما از آن استفاده می کند مجهز به گردن یا بند مچ دست است. پوشیدن بند را هنگام عکاسی به آرامی اعمال کنید تا دوربین در امنیت باشد. هنگامی که کودک در حین استفاده از دوربین خود راحت است،  به او بیاموزید که چگونه دوربین را به صورت خود بیاورد و عکاسی کند.

بیشتر بدانید:

کار با دوربین در کودکان

آموزش تکنیک های عکاسی به کودکان

برای کودکان در سن دبستان و بزرگ تر ، یادگیری تکنیک های ترکیب بندی مناسب است و کمک زیادی به آنها می کند تا تصاویر قوی تری ایجاد کنند.
با آموزش قاعده یک سوم ، خطوط جلو ، پر کردن قاب و فضای منفی شروع کنید. اگر دوست دارید عکاسی را بصورت حرفه ای و اصولی یاد بگیرید اما زمان آزاد لازم برای شرکت در دوره های حضوری را ندارید، می توانید در دوره های آنلاین عکاسی پویا اندیش شرکت کنید.

آموزش تکنیک های عکاسی به کودکان

فعالیت های سرگرم کننده عکاسی ترتیب دهید

وقتی به صورت خانوادگی خارج از خانه هستید ، از فرزندان خود بخواهید دوربین های خود را به همراه داشته باشند. در بعضی مکان ها ایست کنید تا بتوانند بدون احساس عجله عکس بگیرند. عکاسی بهانه خوبی برای بازدید از مقاصد جدید و گشت و گذار در مناطق ناشناخته شهر است.
با هدف گرفتن عکس ، برنامه های گردشگری ترتیب دهید تا علاوه بر بالا بردن روحیه خانواده فعالیت های عکاسی هم در این برنامه ها گنجانده شود.

چگونه به کودکان یاد دهیم عکس بگیرند؟

آموزش عکاسی به کودکان و دادن انگیزه بیشتر به آنها

گاها، بچه ها از عکاسی خود دلسرد می شوند. آنها روز خوبی نخواهند داشت و ادعا می کنند که همه چیز در مورد عکاسی بسیار سخت است، یا حتی پس از یک روز سرگرم کننده از گشت و گذار عکاسی، از هیچ یک از عکس های خود راضی نیستند اگر آنها واقعاً ناامید شده اند، بیشتر اوقات بهتر است کمی از عکاسی به دور باشند و آنها را تشویق به دیدن عکس کنید.
از عکس های آنها تعریف کنید و به انها روحیه بدهید. به آنها یادآوری کنید که چقدر پیش رفته اند و به آنها بگویید که مشتاقانه منتظرید ببینید امسال چه عکس هایی میگیرند. عکاسی از نظر روانشناسی نوعی هنر درمانی محسوب می شود و به ذهن کودک کمک میکند تا فعال بماند.

چگونه کودکان می توانند عکس بگیرند؟

عکس های آنها را چاپ کرده و به دیوار آویزان کنید

یکی از عناصر رضایت بخش آفرینش هنر ،دیدن نمایش صحیح آن است. اگرچه تماشای عکس های دیجیتال روی تلفن یا صفحه رایانه خوب است، اما با دیدن نسخه های چاپی یکسان نیست.
یک نمایشگر عکس در اتاق نشینمن یا آشپزخانه یا اتاق خواب کودک خود ایجاد کنید که در آن بتوانید به صورت دوره ای عکس ها را تغییر دهید تا تازه و جالب باشد. اگر کودک شما عکسی را که واقعاً دوست دارد گرفت ، آن را در این عکس ها قرار دهید.

چگونه کودکان می توانند عکاسی کنند؟

با ایجاد هدایای عکس به آنها کمک کنید

چاپ عکس بچه ها و نمایش آنها در خانه یک شروع عالی برای ایجاد عزت نفس و کمک به آنها برای درک کامل توانایی های خود است. وقتی بچه ها اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنند و نمونه کارهای زیبایی از آنها می سازند ، به آنها کمک کنید تا برای موقعیت های خاص عکس هایی را برای هدیه انتخاب کنند.
مادر یا مادربزرگ مطمئناً عاشق یک عکس خانوادگی یا ترکیب زیبایی از یک مکان مورد علاقه هستند که بچه یا نوه خودشان گرفته‌اند. به آنها بیاموزید که چگونه از عکس ها برای هدیه‌دادن می‌توانند استفاده کنند.
در پایان شگفت‌زده خواهید‌شد که بچه های شما به سرعت مهارت های عکاسی خود را رشد می‌دهند. با تکنیک هایی که در دوره فتوشاپ در عکاسی یاد می گیرید، می توانید براحتی ادیت های لازم روی عکس های خود را انجام دهید. کیفیت دوره آنلاین فتوشاپ در عکاسی پویااندیش کم از دوره حضوری نداشته و نه تنها می توانید مهارت و دانش خود را افزایش دهید بلکه در وقت و زمان نیز صرفه جویی خواهید کرد.

نحوه برخورد با کودکان عکاس

سخن آخر

دوره آموزش عکاسی پویا اندیش به شما کمک می کند عکاسی را به صورت حرفه ای و سریع یاد بگیرید. در منزل خود به صورت آنلاین در کلاس ها شرکت کنید و مهارت لازم برای عکاسی را یاد بگیرید. کلاس های آنلاین را می توان انقلابی در آموزش سنتی دانست. این فرصت را از دست ندهید. آموزش عکاسی برای کودکان با پویا اندیش راحت و دلنشین میشه.

پایان بخش :

آموزش عکاسی به کودکان

سوالات متداول

چرا به کودکان عکاسی کردن را آموزش می دهیم؟

عکاسی کردن برای کودکان بیش از این که جنبه حرفه ای و آموزشی داشته باشد، بیشتر با هدف سرگرم کردن آنها انجام می شود. هدف اصلی در آموزش عکاسی به کودکان شکوفا کردن خلاقیت و استعدادهای نهفته در آنهاست. می توان با دوره های آموزش عکاسی کودکان آنها خوشحال تر کرد و به آنها یاد داد که چطور می توانند لحظه های شیرین در کنار خانواده بودن را ثبت کرد.

تاثیر عکاسی بر کودکان از نظر روانشناسی به چه صورت است؟

زمانی که شما به کودک خود نحوه کار با دوربین عکاسی و عکاسی کردن را آموزش می دهید، علاوه بر سرگرم کردن کودک به رشد فکری و روحی او نیز کمک کرده و موجب افزایش اعتماد به نفس کودک خود خواهید شد. از بعد روانشناسی آموزش عکاسی به کودکان می تواند به فعال تر شدن ذهن کودک و تقویت قدرت فکری و تمرکز آنها نیز کمک زیادی کند.

چطور می توان کودکان را برای عکاسی تشویق کرد؟

برای افزایش اشتیاق کودکان به آموزش عکاسی باید آنها را از راه های مختلف به این کار تشویق کرد. یکی از این راه ها ترتیب دادن برنامه های هیجان انگیز و سرگرم کننده ای است که طی آن کودک بتواند عکس های خود را بگیرد. تعریف دادن از عکس هایی که توسط آنها گرفته شده است یا حتی چاپ کردن عکس های کودکان می تواند موجب افزایش اشتیاق آنها به عکاسی شود.

آیا کودکان می توانند با هر دوربینی عکاسی کنند؟

خیر برای آموزش عکاسی به کودکان در درجه اول باید تجهیزات مناسب آنها را تهیه کرد و در اختیارشان قرار داد و یکی از اصلی ترین این گزینه ها، تهیه کردن دوربین عکاسی مخصوص بچه هاست. بهترین گزینه تهیه کردن یک دوربین عکاسی کودکانه برای آنهاست که تنها مخصوص خودشان است و می توانند به راحتی با آن کار کنند. برای مثال می توانید یک دوربین عکاسی ساده و قدیمی که به تنظیمات به خصوصی نیاز ندارد استفاده کرده و آن را در اختیار کودکان تان بگذارید.

5/5 - (28 امتیاز)

مطالعه بیشتر

کسب درآمد از عکاسی | چگونه با عکاسی درآمد کسب کنیم؟
عکاسی به سبک مراقبه ذن + عکس
21 نکته برای کمک به شما برای عکاسی پانوراما بهتر
راهنمای عکاسی پنینگ (Panning Photography)
چگونه می توان از ماه عکاسی کرد؟ + 21 ایده برای عکاسی از ماه
هر آنچه که باید در مورد آموزش نورپردازی عکس بدانید
انواع نورپردازی در عکاسی پرتره + فیلم
انواع ژست درست و غلط + راهنمایی کامل و آموزش با عکس
آشنایی با تکنیک پنینگ در عکاسی + فیلم
چگونه تعادل رنگ در عکاسی می تواند رنگ تان را از بین ببرد ؟ + فیلم
عکاسی پرتره چیست ؟ + فیلم
وسایل مورد نیاز برای آتلیه عکاسی
5 اشتباه در عکاسی از دریا که باید از آن جلوگیری کنید + فیلم
آنچه که باید در مورد عکاسی از اجسام بی جان بیاموزید + فیلم
عکاسی با فرمت مربعی + فیلم
12 ژست عکاسی دخترانه جذاب که باید آن ها را بشناسید!
عکاسی کرلیان چیست؟ + راهنمایی کامل
عکاسی با نوردهی طولانی چیست و چگونه می توان شروع کرد؟
نورپردازی در عکاسی
55 ایده عکاسی بارداری؛ چه نکاتی را در عکاسی از زنان باردار باید رعایت کرد
تاریخچه عکاسی در ایران + فیلم
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.