پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

استایل گوتیک مردانه

استایل گوتیک مردانه

فهرست عناوین

استایل گوتیک مردانه به انگلیسی ( Men’s gothic style ) ، از استایل‌ های ساختارشکن و مدرن است که در سراسر جهان، طرفداران زیادی دارد. فرقی نمی ‌کند زن باشید یا مرد، استایل گوتیک به شما اجازه می‌ دهد همۀ ایده ‌ها و طرح‌ های سنتی را در هم بشکنید و پوشش مختص به خودتان را طراحی کنید.
این یعنی شما می‌ توانید استایل دارک متناسب با شخصیت و سلیقۀ خودتان را داشته باشید؛ اما یک سری عناصر و دستورالعمل ‌های کلی هم وجود دارد که رعایت آن ‌ها باعث می ‌شود استایل‌تان کاملاً مطابق با اصول زیبایی شناختی گوتیک باشد.
در این بخش ، به شما می ‌گوییم که استایل گوتیک ( Gothic ) مردانه چیست ؟
استایل دارک مردانه چیست ؟ و چه اصولی دارد ؟ با تصویرگران پویااندیش همراه باشید.

استایل گوتیک مردانه

استایل گوتیک چیست ؟

استايل گوتیک بر فردگرایی تاکید دارد. طرفداران و طراحان استایل گوتیک از کلیشه‌ های رایجی که استایل گوتیک را به نمادهای خون آشام و جمجمه تقلیل می ‌دهند ، فراتر رفته ‌اند. دارک استایل برای طرفدارانش راهی برای بیان خود است. هر کدام از طرفداران این استایل ، چیزهای دست ‌ساز و سفارشی بسیاری در میان وسایل‌شان دارند.
لباس‌ های گوتیک ( Gothic ) ، نمادهای بصری هستند که مردم از طریق آن ‌ها، درون‌شان را به نمایش می ‌گذارند. این استایل خاص و عجیب، به طرفدارانش کمک می‌ کند که احساس غریبی‌ و تنهایی‌ شان را در این دنیای مدرن ، درمان کنند. جامعۀ طرفدار دارک استایل مدرن ، به موضوع مرگ می ‌پردازند و جنبه‌ های فلسفی و اجتماعی-فرهنگی این پدیده را بررسی می ‌کنند.

تاریخچه واژه گوتیک

والری استیل ، تاریخ نگار حوزۀ مُد، معتقد است که واژۀ گوتیک ( Gothic ) ، صفتی است که به ایماژهای مرگ، ویرانی و زوال دلالت دارد.
این واژه، ماهیتی منفی داشته و به تاریکی، توحش، افسردگی، تیرگی و وحشت اشاره دارد. چنین تفاسیرِ منفی، سبب شده است که این واژه، به نمادِ طغیان و شورش تبدیل شود؛ از این ‌رو، واژۀ گوتیک برای توصیفِ این خرده فرنگ بسیار مناسب است.

گوتیک یعنی چه ؟

ویژگی لباس های گوتیک

لباس ‌های گوتیک ، بسیار موقر و زیبا هستند. مد دارک ، هنرمندان و روشنفکران را به سوی خود جذب می ‌کند؛ در واقع، جامعۀ گوتیک را اشخاص خلاق، مانند :

  • هنرمندان
  • رقاصان
  • موسیقیدان ‌ها
  • طراحان
  • بازیگران تشکیل می ‌دهند.

چنین طرفدارانی سبب شکوه و زیبایی خاص استايل گوتيک شده ‌اند.
پوشاک گوتیک ، طراحی پیچیده ‌ای دارد و معمولاً با لوازم تزیینی آراسته می ‌شوند. مدل موی مناسب برای گوتیک استایل ، درست مثل یک اثر هنری است .

سبک های مختلف گوتیک

استایل گوتیک ، انواع مختلف دارد، از جمله :

  • گوتیک رنسانس
  • گوتیک ویکتوریایی
  • سایبر گوتیک
  • گوتیک خون آشامی
  • و…

بیشتر این سبک ها، عناصر اشرافی و هنر را در ذات خود دارند و حال و هوایی مغموم را منعکس می‌ کنند. برخی از این سبک ‌ها هم یک سری اصول گاتیک را زیر پا گذاشته ‌اند.
هر کدام از این سبک ‌هاي لباس گوتيک ، ویژگی‌ های مختص به خودشان را دارند؛
مثلاً استایل گوتیک سنتی شامل :

  • رنگ مشکی
  • شلوار مشکی چرم
  • کفش‌ های زمخت مشکی است.

ویژگی استایل های مختلف سبک های گوتیک

استایل سایبرگوتیک ، مستلزمِ پوشیدن جلیقه‌ های چرمی یا پارچه ‌ای است.
سبک گوتیک باستانی ، شبیه به استایل قرون هجدهم و نوزدهم است.
گوتیک وسترن ، سبک خاصی از استايل دارک است که هم برای زنان و هم برای مردان مناسب است.
کلاه لبه پهن، شلوار چرمی کابوی، کت و جلیقۀ چرمی، عناصر اصلی استایل گوتیک وسترن هستند.
در گوتیک استایل ، کمربند و کمرهای باریک لباسش را تحت تاثیر لباس ‌های قرون وسطی طراحی کرده است؛ اما دیگر ترندهای مُد آن زمان، تاثیر چندانی بر استايل گوتيک مدرن نداشته‌ اند.
طرفداران عجیب ‌و غریب گوتيک ( Gothic ) سعی دارند غم و رنجِ بی ‌پایان جهان را به ما نشان دهند؛ اما چه لباس ‌هایی برای لباس دارک مردانه مناسب هستند؟
در ادامه به شما خواهیم گفت.

بیشتر بخوانید: استایل پرپی مردانه

ویژگی لباس های گوتیک

اصول استایل گوتیک ( Gothic ) مردانه

همان طور که گفتیم، لباس گوتيک ، عجیب و غریب و شاختارشکن است. طرفداران سبک گوتیک ( Gothic ) ، لباس ‌های وینتیج یا لباس ‌های فرامدرن می‌ پوشند.
پیراهن تیره رنگ با حداقل تزیین، از ملزوماتِ استايل دارک مردانه است. اگر می ‌خواهید پیراهن دکمه ‌دار بپوشید، حتماً دکمه‌ های پیراهن‌تان را تا بالا ببندید.
بهتر است پیراهن ساده انتخاب کنید؛ اما اگر پیراهن طرح‌ دار دوست دارید، پیراهنی را برگزینید که تصاویر عجیب و غریب، مانند سر بز، جمجمه و صلیب، یا تصاویر گروه‌ های هوی متال روی آن ‌ها نقش بسته است.
اگر هم طرفدار تی‌شرت هستید، می‌ توانید استايل گوتيک کژوال را انتخاب کنید. از این طریق، می‌ توانید لباس‌ های ساده و راحت بپوشید.

اصول استایل گوتیک مردانه

استفاده از شلوار جین مشکی و شلوار چرم

شلوار جین مشکی و شلوار چرم ، بهترین گزینه ‌ها برای استایل گوتیک مردانه به شمار می آیند؛ فقط یادتان باشد که شلوارتان باید تنگ باشد.
اگر هم دوست دارید شلوارک بپوشید، مانعی بر سر راهتان نیست، فقط یادتان باشد که باید شلوارک ‌های جینی را انتخاب کنید که زانوی شما را بپوشانند. هرگز شلوارک ورزشی نپوشید، چراکه این شلوارک ‌ها با زیبایی ‌شناختی گوتیک در تضادند.

کت و شلوار های گوتیک

و اما کت و شلوار گوتيک ! استایل گوتیک مردانه و پسرانه ، کت و شلوار مختص به خودش را دارد.
برای دوختنِ کت و شلوارهای گوتیک ( Gothic ) ، از پارچه ‌های نفیس و گران قیمت، مانند ابریشم، مخمل و اطلس، استفاده می ‌شود.
کت و شلوارهای مناسب برای لباس گوتيک مدرن ، بسیار متنوع هستند و لزوما مجبور نیستید کت مشکی و کت چرم بپوشید.
کت‌ های سبک گوتیک در طرح و رنگ‌ های متنوع، طراحی و تولید می ‌شوند. برخی از آن ‌ها ساده هستند و برخی دیگر با نخ ‌های رنگارنگ گلدوزی می ‌شوند.

  • کت و شلوار آبی تیره
  • سرمه ای
  • خاکستری
  • مشکی
  • سفید

برای مد دارک مناسب هستند. برخی از کت ‌و شلوارهاي گوتيک هم با دکمه ‌ها و فلزات مختلف تزیین شده‌ اند.

کت و شلوار های گوتیک

لباس مجلسی به سبک گوتیک

اگر هم می ‌خواهید استایل مجلسی‌ تان شبیه به استايل گوتيک شود، می توانید به همراه کت و شلوار مشکی‌ تان، پیراهن، جلیقه، کراوات یا دستمال گردن بنفش تیره و براق بپوشید.
کت‌ های بلند در میان طرفداران لباس گوتیک مردانه بسیار پرطرفدار است. بسته به سلیقه ‌تان نیز می‌ توانید کت بلند ساده و غیر ساده را انتخاب کنید. کت‌ های بلند گوتیک نیز از پارچه ‌های نفیس دوخته شده‌ اند.

طرح های مختلف کت ها به سبک گوتیک

پارچۀ برخی از کت ‌ها ساده است و برخی دیگر، طرح ‌دار. برخی از کت‌ ها نیز با هنرهای دستی، چرم یا فلز تزیین می ‌شوند. کت ‌های دنباله دار سبک لباس دارک شما را بسیار جذاب می ‌سازند. جلیقه‌ های متناسب برای استایل گوتیک نیز بسیار متنوع هستند. طبق سلیقه ‌تان می‌ توانید جليقه گوتيک و پیراهن متناسب با آن را انتخاب کنید. پیراهن سفید، مشکی و قرمز برای مد گوتیک ( Gothic ) پسرانه مناسب هستند.
اگر دوست داشته باشید، می ‌توانید جلیقۀ طلایی یا زرشکی رنگ را به همراه پیراهن مشکی بپوشید.

بیشتر بخوانید: استایل رترو مردانه

لباس مجلسی به سبک گوتیک

لباس هایی به سبک گوتیک برای زمستان

در فصول سرد سال، مانند پاییز و زمستان، می‌ توانید پالتوهای بلند مناسب برای استایل گوتیک مردانه را بپوشید. در این فصول، کت چرمی می ‌تواند استایل شما را بسیار جذاب ‌تر کند.
فقط یادتان باشد که باید کت مشکی انتخاب کنید.
اگر هم دوست داشته باشید، می‌ توانید اورکت پشمی و کت بلیزر هم بپوشید.

به سبک گوستیک هودی بپوشید !

متناسب با لباس ‌های دیگرتان، می‌ توانید هودی مشکی هم انتخاب کنید.
بهتر است هودی ‌تان اورسایز باشد. اگر می ‌خواهید هودی‌ تان خیلی ساده هم نباشد، می ‌توانید هودی‌ گرافیکی انتخاب کنید.
البته یادتان باشد که نباید هر طرحی روی هودی‌ تان نقش بسته باشد؛ تصاویر عجیب و غریب و نام گروه‌ های موسیقی هوی متال گزینه ‌های مناسبی برای هودي گوتيک ( Gothic ) هستند. یادتان باشد که هودی هیچ جایی در سبک گوتیک رمانتيک ، سایبرگوتیک و خون ‌‌آشام ندارد؛ در ضمن، شال گردن ‌های اورسایز مشکی هم برای استایل دارک بسیار مناسب هستند.

لباس هایی به سبک گوتیک برای زمستان

میکاپ به سبک گوتیک

اگر استایل گوتیک مردانه را انتخاب کرده‌ اید، می‌ توانید آرايش گوتيک را هم امتحان کنید. طرفداران و طراحان استایل گوتیک مرزهای جنسیتی را در هم می ‌شکنند.
موی مشکی بهترین گزینه برای سبک گوتيک ( Gothic ) است. تضاد رنگ مشکی با صورت سفید و رنگ‌ پریده، دارک استایل را جذاب می ‌کند. این رنگ و مدل، هم برای زنان مناسب است و هم برای مردان.
برخی از طرفداران گوتیک مردانه و پسرانه هم رنگ قرمز یا خاکستری را برای موهای‌شان انتخاب می ‌کنند. طرفداران استايل سايبرگوتيک رنگ ‌های صورتی و سبز را برای موی‌شان انتخاب می ‌کنند.
طرفداران استایل دارک مردانه ( Gothic ) ، پوست صوررت‌شان را با لایه ‌ای از کرم پودر سفید می ‌پوشاندند. خط چشم و سایه مشکی و رژلب قرمز و سیاه، عناصر اصلي مد گوتیک هستند؛ در ضمن، اگر هم دوست داشته باشید، می‌ توانید ناخن هایتان را با لاک مشکی رنگ بیارایید.

میکاپ به سبک گوتیک

دیزاین مو به سبک گوتیک

موهای بلند، دارک استایل شما را جذاب ‌تر و خاص ‌تر می ‌کند. بهتر است موهایتان تا سر شانه‌ هایتان برسد. استايل گوتيکِ خون ‌آشام و رمانتیک ، مستلزمِ داشتنِ موهای بلند است.
اگر هم دوست داشته باشید، می ‌توانید با ژل مو و تافت موهایتان را به صورت آشفته بیارایید؛ در ضمن، می‌ توانید نگاهی هم به فیلم ادوارد دست قیچی داشته باشید و موهایتان را بر اساس آن بیارایید.

زیور آلات برای استایل گوتیک مردانه

زیورآلاتِ گوتیک ( Gothic ) ، سفیدرنگ و بزرگ هستند. فلزات زرد، هیچ جایی در استايل دارک ندارند. اژدها، جمجمه، رز، گربه سیاه، خفاش، اژدها و صلیب‌ های سلتی، از طرح ‌های محبوب جواهرات گوتیک هستند.
انگشترهای متنوع مد گوتیک پسرانه ، شما را به‌ مراتب جذاب ‌تر و خاص ‌تر خواهند کرد. از تاثیر شگرف گردنبندهای گوتیک بر استایل‌تان، غافل نشوید.
گردنبندهای گوتیک زمخت هستند و زنجیرهای ضخیمی دارند. اگر سبک لباس گوتیک پسرانه را انتخاب کرده‌ اید، نیازی نیست ساعت مچی بپوشید؛ اما اگر دوست داشته باشید، می‌ توانید ساعت ‌های مچی با طراحی ملهم از عناصر گوتیک را انتخاب کنید.
تاتو و پیرسینگ، عناصر رایج در خرده فرهنگ گوتیک هستند. اگر گردن و دست‌ هایتان را با تاتو بیارایید، استايل دارک ‌تان بسیار جذاب و خاص خواهد بود.

زیور آلات برای استایل گوتیک مردانه

رنگ مناسب برای استایل گوتیک مردانه

مشکی، رنگ غالب و محبوب ‌ترین رنگ در استايل گوتيک مردانه است. مشکی، نماد عزاداری برای زندگی سراسر درد و رنج است.
لباس مشکی با رنگ ‌هایی مانند قرمز و سفید ترکیب می ‌شود. رنگ‌ هایی مانند بنفش تیره، سبز تیره و آبی تیره هم برای استایل گوتیک پسرانه مناسب هستند؛ به عبارتی، رنگ های تیره، سنخیت بیشتری با این استایل دارند.
اگر به استایل دارک علاقه دارید، می‌توانید استایل گوتیک زنانه را هم ببینید.

رنگ مناسب برای استایل گوتیک مردانه

پایان بخش :

استایل گوتیک مردانه + تصاویر

سوالات متداول

اِستایل گوتیک چیست ؟

گوتیک از هیچ نظم و ترتیبی تبعیت نمی‌ کند. استایل گوتیک هم همین اصول را دارد و از زیبایی مخوفی برخوردار است.
این جنبش، همیشه پیچیدگی و پررمز و رازی خودش را حفظ کرد.
استایل گوتیک مختص به طبقۀ اشراف است.

این استایل چه کسانی را جذب می کند؟

استایل گوتیک ، هنرمندان و روشنفکران را به سوی خود جذب می ‌کند؛ در واقع، جامعۀ گوتیک را اشخاص خلاق، مانند هنرمندان، رقاصان، موسیقیدان ‌ها، طراحان و بازیگران تشکیل می ‌دهند.

آیا شما آموزش دوره های طراحی لباس و دوره های خیاطی را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم.برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

در این استایل پیراهن ها باید چه طرح هایی داشته باشند؟

پیراهنی را برگزینید که تصاویر عجیب و غریب، مانند سر بز، جمجمه و صلیب، یا تصاویر گروه‌ های هوی متال روی آن ‌ها نقش بسته است.

چه نوع شلوار هایی مناسب استایل گوتیک است؟

شلوار جین مشکی و شلوار چرم، بهترین گزینه ‌ها برای استایل گوتیک مردانه به شمار می آیند؛ فقط یادتان باشد که شلوارتان باید تنگ باشد. اگر هم دوست دارید شلوارک بپوشید.

آیا کت و شلوار در سبک گوتیک استفاده می شود؟

بله استایل گوتیک ، کت و شلوار مختص به خودش را دارد. برای دوختنِ کت و شلوارهای گوتیک، از پارچه ‌های نفیس و گران قیمت، مانند ابریشم، مخمل و اطلس، استفاده می ‌شود.

از چه رنگی بیشتر در استایل گوتیک مردانه استفاده می شود؟

مشکی، رنگ غالب و محبوب ‌ترین رنگ در گوتیک استایل است. مشکی، نماد عزاداری برای زندگی سراسر درد و رنج است. لباس مشکی با رنگ ‌هایی مانند قرمز و سفید ترکیب می ‌شود.

5/5 - (27 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.