پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

استایل پرپی مردانه

استایل پرپی مردانه + عکس

فهرست عناوین

تعریف استایل پرپی

استایل پرپی نوعی استایل کلاسیک و ساده است که پایه‌ گذار آن، دانشجویان آمریکایی بودند. بنابراین، اگر می‌ خواهید بر اساس استایل پرپی مردانه لباس بپوشید، باید با تیپ‌ های پریشان و شلخته خداحافظی کنید!
استایل پرپی بر مبنای استایل کلاسیک شکل گرفته است. اما این به معنای اطاعت بی چون و چرا از استایل کلاسیک نیست، بلکه می‌ توانید تحولاتی را نیز در آن ایجاد کنید. با طرح، رنگ و مدل ‌های دلخواهتان می‌ توانید استایل‌ پرپی ‌تان را جذاب ‌تر کنید.
در این بخش ، اصول استایل پرپی مردانه را خواهیم گفت و به شما کمک می ‌کنیم که استایل پرپی جذاب و شیکی را شکل دهید. با تصویرگران پویااندیش همراه باشید!

استایل پرپی مردانه
استایل پرپی مردانه

تاریخچه استایل پرپی

استایل پرپی یا استایل آیوی لیگ، ریشه در خرده فرهنگ دانشجویان کلاسیک آمریکایی دارد.
ابتدا دانشجویان دانشگاه ‌های شمال شرق آمریکا به این سبک لباس می‌ پوشیدند و  پس از آن ‌ها، دانشجویان طبقۀ اجتماعی متوسط و بالاتر نیز این استایل را انتخاب کردند و در نهایت، طرفداران بسیار زیادی هم خارج از محیط دانشگاه پیدا کرد.

مشخصات استایل پرپی

آن‌ ها کفش ‌ها و پیراهن‌ های راحت و شلوارهای غیر پیله‌ دار می ‌پوشند. در واقع، این دانشجویان خلاق، عناصر استایل اولد انگلند را با استایل نیو انگلند ترکیب کردند و استایل آیوی لیگ (پرپی) را آفریدند. به طور خلاصه می ‌توان گفت که استایل پرپی، ترکیبی از استایل اداری، استایل دانشگاهی، استایل کلاسیک و استایل مدرن است.
استایل پرپی، رنگ‌ ها، طرح ‌ها و مدل ‌های استایل کلاسیک را احیا کرده است. به عبارت دیگر، این استایل تاثیر گرفته از استایل دانشجویان آیوی لیگ است که بعدها، در قرن بیستم، کامل ‌تر شد.

عکس استایل پرپی مردانه

اصول استایل پرپی مردانه

اگر از برندهایی مانند رالف لارن، تامی هیلفیگر و لاکوست خرید کنید، استایل پرپی ‌تان بسیار جذاب خواهد بود. اما این بدان معنا نیست که حتماً باید لباس‌ های برند و گران بخرید، بلکه با انتخابِ لباس‌ های درست، می ‌توانید استایل پرپی جذابی را شکل دهید. اگر می ‌خواهید طبق اصول استایل پرپی مردانه لباس بپوشید، در قدم اول باید بدانید که قرار است استایل کلاسیک را به شکل مدرن و جوانانه در بیاورید.
سنت‌ گرایی رنگ‌ ها و الگوهای پرپی باید الهام‌ بخش شکل ‌دهی استایلی مدرن باشد. طرح‌ های چهارخانه، شطرنجی و کت بلیزر، جوانی و نشاط را در استایل پرپی ‌تان می ‌گنجاند. در ادامه، تک تک اجرای استایل پرپی مردانه را برخواهیم شمرد و بیشتر به جزئیات این استایل شیک و خلاقانه خواهیم پرداخت.

استایل پرپی مردانه

اکسسوری ‌های مناسب برای استایل پرپی مردانه

استایل پرپی شما باید روایتی در خود داشته باشد و برای این روایت ‌سازی باید خلاق باشید. به یاد داشته باشید که اکسسوری، شرح و تفصیلِ استایل پرپی شماست و از خلاقیت و دقت شما خبر می‌ دهد. اکسسوری ‌های وینتیج و کراوات راه‌ راه پرپی، استایلتان را بسیار متفاوت خواهد کرد و کمربندهای طرح‌ دار، ابعادِ تازه‌ ای را به استایل و لباس ‌های کژوال شما می ‌بخشد.
کمربندهای چرمی قهوه ‌ای رنگ با سگک برنجی نیز گزینۀ بسیار مناسبی برای استایل پرپی مردانه هستند.
چنین کمربندی برای شلوارهای کتان خاکی مناسب است. یادتان باشد که استفاده از کروات، راهی برای افزودن رنگ‌ های زیبا و جذاب به استایل پرپی ‌تان است.
کروات‌ تان باید متناسب با یقۀ پیراهنتان باشد. برای مثال، اگر یقۀ پیراهن‌ مردانه‌ تان کوچک و باریک است، باید کراوات باریک و ظریف انتخاب کنید. اما اگر یقۀ پیراهن‌ پهن باشد، باید کراوات بزرگ تری را در نظر بگیرید. در ضمن، بهتر است کراوات ‌های طرح‌ دار را برگزینید. حتی اگر تنها عنصر طرح ‌دار تیپ‌ شما همین کراوات باشد، خیلی بهتر است.

شال و مربع‌ های جیبی هم اکسسوری ‌هایی هستند که استایلتان را بسیار شیک خواهند کرد. این اکسسوری ‌ها نشان می‌ دهند که شما به تیپ خود اهمیت می ‌دهید و در مورد طراحی آن فکر کرده ‌اید. ساعت مچی را فراموش نکنید. ساعت‌ های مچی با دسته ‌های راه راه، استایل پرپی را بسیار جذاب خواهند کرد. البته اگر دوست داشته باشید، می ‌توانید ساعت دسته چرمی یا فلزی هم بپوشید، هیچ محدودیتی ندارید.
همان طور که در تصویر می ‌بینید، می ‌توانید به همراه ساعتتان، دستبندهای رنگی هم بپوشید. عینک آفتابی با قاب گرد، از عناصر استایل کلاسیک مردانه به شمار می ‌رود که برای استایل پرپی نیز مناسب است.

مدل استایل پرپی مردانه

استایل پرپی برای فصل های سرد سال

و اما می‌ رسیم به تیپ پرپی زمستانی! در فصل های سرد سال، پارچه ‌های کشمیر، کتان و پشمی را انتخاب کنید. یادتان باشد که ژاکت مردانۀ بافت پیچ، از ضروری ‌ترین عناصر استایل پرپی مردانه به شمار می ‌رود.
در روزهای سرد سال، این ژاکت، استایل پرپی شما را بسیار جذاب و شیک خواهد کرد. ژاکت‌ های یقه هفت و یقه شال هم برای استایل پرپی مردانه مناسب اند.
حتماً نگاهی به ژاکت سبز توبی مگوایر در فیلم گتسبی بزرگ بیندازید! ژاکت یقه اسکی هم استایل پرپی مردانه را جذاب خواهد کرد. یادتان باشد که ژاکت یقه هفت برای استایل رسمی پرپی هم مناسب است. هم ژاکت یقه هفت و هم ژاکت یقه اسکی را می ‌توانید به همراه پیراهن آکسفورد و کراوات بپوشید.

اصول استایل پرپی مردانه

پیراهن مناسب برای استایل پرپی مردانه

پیراهن ‌های کتان، زیبایی خاصی به استایل پرپی شما می‌ بخشند. اگر استایل کژوال را انتخاب کرده ‌اید، پیراهن‌ های لینن سبک را انتخاب کنید و اگر می‌ خواهید استایلتان رنگ‌ و بوی پرپی داشته باشد، پیراهن ‌های لینن با رنگ‌ های کلاسیک را انتخاب کنید. رنگ‌ های سفید، آبی، صورتی و لیمویی، گزینه ‌های بسیار خوبی برای استایل پرپی مردانه هستند. کراوات ابریشمی هم برای استایل پرپی مردانه مناسب است.

استفاده از پیراهن آکسفورد

پیراهن‌ های آکسفورد هم از شیک‌ ترین و جذاب ‌ترین گزینه‌ ها برای استایل پرپی مردانه به شمار می ‌رود. پیراهن آکسفورد هم مثل تیشرت پولو، از عناصر اصلی استایل پرپی مردانه محسوب می ‌شود. پیراهن آکسفورد راه راه، استایل پرپی ‌تان را بسیار جذاب خواهد کرد. اَگر دوست داشته باشید، می‌ توانید پیراهن آکسفورد صورتی رنگ را انتخاب کنید. و یا اگر می ‌خواهید استایل‌ پرپی ‌تان کمی رسمی باشد، می ‌توانید به همراه پیراهن آکسفوردتان، کراوات ببندید.
اگر پیراهن آکسفورد را با سوئیشرت بپوشید، استایلتان به استایل کژوال نزدیک خواهد شد. حتماً پیراهن مردانه سفید، زرد، صورتی و آبی داشته باشید. در فصل های سرد سال هم می ‌توانید پیراهن بپوشید. در این ایام، باید پیراهن‌ های پشمی با طرح و رنگ پرپی را انتخاب کنید.

اکسسوری استایل پرپی مردانه

شلوار مناسب برای استایل پرپی مردانه

مردانی که زیبایی شناسی استایل پرپی را درک کرده‌ اند، حتماً شلوار کتان انتخاب می ‌کنند. رنگ‌ های خاکی، شنی و سرمه ای، گزینه ‌های بسیار مناسبی برای شلوار کتان پرپی به شمار می آیند. به همراه این شلوارها، پیراهن‌ های رنگی و طرح‌ دار بپوشید.
اگر دوست داشته باشید، می ‌توانید پاچۀ شلوار کتان خود را تا کنید تا استایل شیک و جذابتان به تیپ جوانان نزدیک‌ تر باشد. البته اگر دوست داشته باشید، می ‌توانید شلوار جین هم بپوشید. فقط یادتان باشد که شلوار جین شما نباید خیلی تنگ باشد. به همراه شلوار جین، می‌ توانید تیشرت، پیراهن یا کت بپوشید و کراوات هم ببندید.

استایل پرپی مردانه برای فصل سرد

تیشرت مناسب برای استایل پرپی مردانه

تیشرت پولو از مهم‌ ترین عناصر استایل پرپی به شمار می ‌رود. حتماً چند تیشرت پولو به رنگ‌ های قرمز، سرمه ای، زرد و سفید داشته باشید. در ضمن، ترکیب رنگ‌ های قرمز و سرمه ای، سرمه ای و سفید و زرد و سفید، بسیار شیک و جذاب خواهد بود.
تیشرت سفید کلاسیک را می‌ توانید با کت بلیزر سرمه ای بپوشید. کت بلیزر سرمه ای برای قرارهای کاری و میهمانی‌ های خانوادگی و دوستانه هم مناسب هستند. در واقع، کت بلیزر سرمه ای از ضروری ‌ترین اجزای استایل پرپی مردانه به شمار می روند.

تیشرت استایل پرپی مردانه

کت بلیزر برای استایل پرپی مردانه

اگر می ‌خواهید استایل پرپی ‌تان شکل رسمی ‌تری به خود بگیرد، بهتر است رنگ سرمه ای سیر را برای کت بلیزر انتخاب کنید. یادتان باشد که کت بلیزرتان کاملاً متناسب با اندامتان باشد، نه تنگ‌ تر و نه گشادتر! دکمه ‌های طلایی رنگ، کت بلیزر سرمه ای تان را جذاب ‌تر خواهد کرد. فراموش نکنید که دکمۀ آخر کت شما باید همیشه باز باشد.

کت استایل پرپی مردانه

کفش مناسب برای استایل پرپی مردانه

استایل کژوال دانشگاهی با کتانی و صندل، تیپ شما را تکمیل می‌ کند. اگر می‌ خواهید استایل پرپی‌ تان رسمی باشد، کفش ‌های رترو بپوشید. طرح‌ های این کفش‌ ها ملهم از کفش‌ های وینتیج اند. کفش‌ های لوفر و آکسفورد هم گزینه‌ های بسیار مناسبی برای استایل پرپی هستند.
در گذشته، همۀ کفش ‌های لوفر، چرمی بودند. اما امروزه، از مواد دیگر هم برای تولید آن استفاده می‌ شود. اگر کفش و کمربندتان با یکدیگر سِت باشند، استایل پرپی ‌تان به مراتب جذاب ‌تر خواهد بود. اگر می‌ خواهید در مراسم رسمی شرکت کنید، بهتر است کفش و کمربندتان را سِت کنید.

کفش استایل پرپی مردانه

مدل مو مناسب برای استایل پرپی مردانه

مدل مو در هر استایلی اهمیت دارد. اگر استایل پرپی را انتخاب کرده‌ اید، بهتر است مدل مو کلاسیک را هم انتخاب کنید. موهای یک ‌طرفه برای استایل پرپی مناسب هستند. مدل موی پمپادور هم استایل پرپی شما را بسیار جذاب و شیک خواهد ساخت.
اگر دوست داشته باشید، می ‌توانید واکس مو یا کرم مو هم استفاده کنید. اگر دوست دارید استایل شما به استایل کلاسیک نزدیک ‌تر باشد، بهتر است ژل یا واکس ‌های براق را انتخاب کنید.

مدل موی استایل پرپی مردانه

رنگ مناسب برای استایل پرپی مردانه

اگر استایل پرپی مردانه را انتخاب کرده ‌اید، باید در انتخاب رنگ خیلی دقت کنید و اصلاً از پوشیدن رنگ ‌های شاد و روشن و براق هراسی نداشته باشید. در این استایل، ترکیب رنگ نیز بسیار اهمیت دارد. رنگ ‌های سرمه ای، سفید و قرمز، سه رنگ مهم استایل پرپی به شمار می‌ روند.
این سه رنگ برای استایل رسمی و کژوال هم مناسب هستند. رنگ ‌های شرابی، سبز و قهوه ‌ای نیز گزینه‌ های مناسبی هستند. در ترکیب این رنگ ‌ها خیلی حواستان را جمع کنید. در ضمن، رنگ ‌هایی را انتخاب کنید که به پوست ‌تان هم می‌ آیند. اگر دوست داشته باشید، می‌ توانید چند عنصر طلایی و نقره ‌ای را هم در تیپ خود بگنجانید تا استایل پرپی ‌تان جذاب ‌تر به نظر برسد .

پیراهن استایل پرپی مردانه

در آخر

در نظر داشته باشید، استایلی را که انتخاب می کنید، موازی با افکار، علاقه و درون شماست. پس لباس هایی را بر تن کنید که دوست دارید و در آن ها احساس راحتی می کنید، چراکه هیچ کس به اندازۀ شما و راحتی تان اهمیت ندارد. البته به خاطر داشته باشید که اصول را رعایت کنید و همگام با عرف و سنجیدگی قدم بردارید و تمایلات خود را نیز در نظر بگیرید!

استایل پرپی زنانه

استایل پرپی مردانه چیست

پایان بخش :

استایل پرپی مردانه + عکس

سوالات متداول

استایل پرپی چیست؟

استایل پرپی یا استایل آیوی لیگ، ریشه در خرده فرهنگ دانشجویان کلاسیک آمریکایی دارد ابتدا دانشجویان دانشگاه ‌های شمال شرق آمریکا به این سبک لباس می‌ پوشیدند

چگونه استایل پرپی پدید آمد؟

دانشجویان آمریکا ابتدا کفش ‌ها و پیراهن‌ های راحت و شلوارهای غیر پیله‌ دار می ‌پوشند؛ در واقع، این دانشجویان خلاق، عناصر استایل اولد انگلند را با استایل نیو انگلند ترکیب کردند و استایل آیوی لیگ (پرپی) را آفریدند.

آیا شما آموزش طراحی لباس طراحی الگو را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

استایل پرپی ترکیب چه نوع استایل هایی است؟

به طور خلاصه می ‌توان گفت که استایل پرپی، ترکیبی از استایل اداری، استایل دانشگاهی، استایل کلاسیک و استایل مدرن است. استایل پرپی، رنگ‌ ها، طرح ‌ها و مدل ‌های استایل کلاسیک را احیا کرده است.

این استایل تاثیر گرفته از چه کسانی می باشد؟

به عبارت دیگر، این استایل تاثیر گرفته از استایل دانشجویان آیوی لیگ است که بعدها، در قرن بیستم، کامل ‌تر شد.

چه نوع اکسسوری هایی مناسب برای استایل پرپی مردانه می باشد؟

اکسسوری ‌های وینتیج و کراوات راه‌ راه پرپی، استایلتان را بسیار متفاوت خواهد کرد و کمربندهای طرح‌ دار، ابعادِ تازه‌ ای را به استایل و لباس ‌های کژوال شما می ‌بخشد کمربندهای چرمی قهوه ‌ای رنگ با سگک برنجی نیز گزینۀ بسیار مناسبی برای استایل پرپی مردانه هستند.

چه لباس هایی در این استایل مناسب با فصل زمستان است؟

ژاکت مردانۀ بافت پیچ و ژاکت‌ های یقه هفت و یقه شال و ژاکت یقه اسکی برای استایل پرپی مردانه مناسب اند.

5/5 - (26 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.