پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

تفاوت پریمیر و افترافکت

تفاوت پریمیر و افترافکت چیست ؟

فهرست عناوین

تفاوت پریمیر و افتر افکت

اگر از علاقه مندان به کار ویرایش، ترکیب و تدوین در حوزه های فیلم، ویدیو و گرافیک هستید. حتما نام نرم افزار های افترافکت و پریمیر را شنیده‌اید. همانطور که می دانید از افترافکت به عنوان ابزاری ترکیبی برای جلوه های بصری و گرافیک پیشرفته کاربرد دارد. ادوبی پریمیر هم به عنوان یکی از ارکان اصلی در صنعت فیلم سازی به شمار می آید. حال این سوال بوجود می آید که آیا این دو آیا ارتباطی با هم دارند؟ اصلاً تفاوت پریمیر و افترافکت در چیست؟
از نظر ارتباط آن ها با هم باید گفت در راستای حفظ و ارتقای کیفیت فیلم، ویدئو به طور کلی در پریمیر پرو ویرایش می‌شود. سپس از طریق لینک پویا به افترافکت منتقل میشود و پس از بهبود گرافیک و تنظیم ابعاد بصری یا همان افکت‌گذاری به طور خودکار در جدول زمانی پریمیر شما قابل دسترسی خواهد بود.

آموزش رایگان افترافکت

کدامیک سهم بیشتری را از بازار کار دارند؟ افترافکت یا پریمیر؟

برای ورود به بازار کار هر کدام از این دو نرم افزار به نیاز های بخشی از کاربران پاسخ می دهند و یادگیری هر دوی آن ها خالی از لطف نخواهد بود . همچنین به شما در بدست آوردن موقعیت های شغلی بهتر کمک میکند ولی الزامی به یادگیری هر دوی این ها نیست.
ما ابتدا باید بدانیم کدامیک از نیاز های بازار کار  را می خواهیم برطرف کنیم؟ علاقه خودمان به کدام نرم افزار است؟ هر یک چه امکاناتی را در اختیار ما قرار می دهند؟ و صدها معیار دیگر که بتواند برای یک انتخاب درست به ما کمک کند. در ادامه با بررسی دقیق جنبه های مختلف دو نرم افزار ادوبی افترافکت و پریمیر به شرح آن ها می پردازیم.

قابلیت های پریمیر و افترافکت

بررسی معیار های اساسی، برای یک انتخاب مناسب

قبل از این که بخواهیم پارامتر های این دو نرم افزار و تفاوت پریمیر و افترافکت را مورد بحث قرار بدهیم خوب است بدانید، تفاوت ها صرفاً باعث برتری یک نرم افزار بر دیگری نمی شود چرا که قابلیت های هر کدام مختص کاربردی خاص است و بیان این موضوعات بیشتر برای جهت دهی و ایجاد بینش برای انتخاب یک مسیر مناسب بر طبق دلایل اصولی می باشد.

کار با پریمیر و افترافکت

 سهولت در عین حرفه ای بودن

سهولت در استفاده از یک نرم افزار علاقه مندان را به سمت و سوی خود می کشد. در این مورد به صراحت می توان گفت که نرم افزار پریمیر، با فراهم کردن ابزار های دسترسی سریع و آسان، کار کردن با آن را بسیار راحت کرده‌است . به این ترتیب از سوی دیگر ابزاری قدرتمند و حرفه ای به شمار آمده و پاسخ گوی نیاز بخش قابل توجهی از کاربران است.
اما در طرف مقابل نرم افزار افترافکت وجود دارد که زمان بیشتری را برای کار کردن با آن می طلبد و این شاید به دلیل ظرافت های موجود در آن است. این موارد می تواند از جلوه های بصری (افکت ها) و انیماتور های آن ناشی شود ولی اگر مبتدی هستید و می خواهید یکی از این دو را اول شروع کنید. پیشنهاد ما پریمیر پرو می باشد.

آموزش پریمیر و افترافکت

کاربر پسند بودن

همانطور که در پنل اصلی پریمیر مشاهده می شود: شما می توانید بخش های منبع (source)، برنامه (Program)، پروژه (Project)، جدول زمانی (Timeline) را از سمت چپ به پایین و راست مشاهده کنید. همچنین میتوانید کلیپ خود را به بخش منبع در بالا، سمت چپ ببرید. سپس فیلم را قبل از قرار‌دادن در پنل جدول زمانی، دستکاری و تنظیم کنید.
به علاوه هر وقت نشانگر موس در قسمت پایینی و راست بخش جدول زمانی که قرار داشته باشد، همزمان در قسمت بالایی و راست پنل برنامه (program) قابل حرکت و جا به جایی است. با وجود همه این ها ادوبی پریمیر ابزار های بیشتری برای دسترسی هر چه آسان تر، برایتان فراهم کرده است. و اما نرم افزار افترافکت دارای چهار بخش اصلی با اندکی تشابه به نرم افزار پریمیر دارد. این بار پنل بالای سمت چپ پروژه، پنل جدول زمانی در پایین، پنل ترکیب میانی (middle composition) بالا و پنل افکت‌ها را در سمت راست بالا قرار داده شده‌اند.
با کمی دقت در تفاوت پریمر و افترافکت ؛ می توان فهمید که پنل ترکیب میانی در افترافکت به چشم می خورد که در پریمیر وجود نداشت. و موجب می شود تا شما فیلم ها را در صفحه ترکیب کرده و همچنین در صفحه جدول زمانی تغییرات دلخواه خود را اعمال کنید. خوب است بدانید قسمت عمده تغییرات در نرم افزار ادوبی پریمیر در پنل برنامه (program) انجام می شود.

پریمیر چسیت

متن، ساده اما حیاتی

کار با متن در ادوبی افترافکت دلیل اصلی انتخاب این ابزار برای بسیاری از کاربران است. از آنجا که میتوانید از طریق لینک پویا (dynamic link) از پریمیر فیلم را به افترافکت منتقل‌کنید، قرار دادن متن روی کلیپ ها کیفیت کار را افزایش می‌دهد.
عامل برتری ادوبی افترافکت در ایجاد متن نوشتاری این است که مانند نرم افزار پریمیر به انیمیشن دو بعدی ختم نمی شود و می توانید علاوه بر انیمیشن متنی را به صورت دو بعدی، انیمیشن متنی سه بعدی نیز ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: پریمیر چیست؟

پریمیر و افترافکت

جلوه های بصری (افکت ها) پایه ای

افکت ها رنگ و لعاب کار ما هستند و بیشتر تغییر را ظاهری را مدیون از ابزار های قدرتمند هستیم. در این راستا، با توجه به ساختار یکپارچه پریمیر که یکی از ارکان توسعه نرم افزار در حوزه فناوری به شمار میرود، باید گفت: بر اساس همین اصل، افکت‌هایی مانند اثر تثبیت کنندگی و Lumetri Color که هر یک به ترتیب برای تثبیت بخش‌های خورده‌و تار فیلم و دیگری برای اصلاح رنگ ها در پریمیر بسیار اساسی و کاربردی هستند.
البته در نرم افزار افترافکت همان طور که از نامش پیداست، تمامی این افکت ها و حتی بیشتر از آن وجود دارند. اما برای دستیابی به آن ها در این نرم افزار، تنظیمات و مراحلی را باید طی کرد که روند دسترسی و انجام کار با افکت ها را کمی سخت تر می کند و دلیل این مسئله کاملاً معلوم است؛ زیرا انجام کار با پریمیر ساده تر است؛ اما گفتنی است که در مقایسه پریمیر و افترافکت، افترافکت در این مورد امکانات بهتر و پیشرفته تری را دارد و فقط باید در هنگام کار کردن با آن صبر و حوصله بیشتری داشت.

تفاوت پریمیر و افترافکت در چیست؟

تفاوت پریمیر و افترافکت در جریان و فرآیند کار با آن ها

جریان کار یک نرم افزار یعنی مسیر‌رسیدن از یک پروژه خام به یک خروجی مطلوب و از آنجا که تفاوت افترافکت و پریمیر در عملکردشان است، روند و فرآیند کاری متفاوتی نیز خواهند داشت. ساده بگویم در نرم افزار پریمیر صرفاً کار ویرایشی ولی در افترافکت ویرایش و ترکیب، فرآیند و خروجی دیگری را ایجاد می کند.

انیمیشن، قابلیت داغ این روزها

در حالی که امکان ایجاد انیمیشن در پریمیر پرو وجود دارد، اما کاربران زیادی از آن استفاده نمی کنند چون این نرم افزار بسیاری از قابلیت های پیشرفته را ندارد و بیشتر از انیمیشن های متنی دو بعدی و گرافیکی ساده پشتیبانی می کند.
ولی در افترافکت فضا برای قابلیت های سه بعدی و حتی ساخت کارتون های انیمیشنی فراهم است. همچنین خروجی های حرفه ای تری را می توان با این ابزار بدست آورد.

نرم افزار افترافکت

نتیجه بحث امروز درباره تفاوت پریمیر و افترافکت

امروز معیارهای اصلی دو محصول شرکت ادوبی یعنی پریمیر و افترافکت باهم مورد بررسی قرار دادیم. و فهمیدیم که علی‌رغم سادگی پریمیر، امکاناتی در نرم افزار افترافکت وجود دارد که آن را اندکی پیچیده‌تر می‌کند. توجه داشته باشید که این مطلب به معنی کاربردی‌تر بودن ادوبی افترافکت نبوده و هر یک برای رفع نیاز بخشی از کاربران توسعه‌داده شده‌اند .
با یادگیری هر کدام می توان وارد بازار کار شد ولی اگر در هر دو مهارت داشته باشید جایگاه شغلی و درآمد بیشتری را کسب خواهید کرد. آموزشگاه پویا اندیش با تکیه بر سابقه و اساتید ماهر خود آماده بستر سازی برای تربیت کردن افراد ماهر برای ورود به بازار کار است و در این مسیر شما را یاری خواهد کرد.

نرم افزار پریمیر

پایان بخش :

تفاوت پریمیر و افترافکت چیست ؟

سوالات متداول

نرم افزار پریمیر چیست و چه کاربردی دارد؟

نرم افزار پریمیر یکی از نرم افزارهای کامپیوتری پر کاربرد در زمینه ویرایش و ادیت محتواهای بصری و افزودن افکت های مختلف به این محتواهاست که از آن برای ویرایش ویدئوها، تولید ویدئوهایی با کیفیت پخش بسیار بالا، ویرایش صدا و گرافیک تصاویر و محتواهای ویدئویی، موشن گرافی، ویرایش VR، عنوان بندی ویدئوها، افزودن افکت های صوتی و تصویری به محتواهای فیلم و سینمایی و … استفاده کرد.

از افترافکت در چه زمینه هایی استفاده می شود؟

Adobe After Effects یک برنامه کامپیوتری برای ایجاد جلوه‌ های بصری دیجیتال، گرافیک متحرک و ترکیب بندی است که توسط Adobe Systems توسعه یافته و در فرآیند پس از تولید فیلم ‌سازی، تولید و توسعه بازی‌ های ویدیویی، انیمیشن سازی و تولید محتواهای تلویزیونی از آن استفاده می ‌شود. افتر افکت به دلیل ابزارهای گرافیکی متحرک خود که طراحان و انیماتورها از آن برای ایجاد انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی با وکتور و هنر شطرنجی استفاده می کنند، مشهور است.

نرم افزار پریمیر بهتر است یا افترافکت؟

انتخاب بین این دو نرم افزار و این که کدام گزینه ارزش بیشتری برای یادگیری دارد بیش از هر چیزی به کاری که می خواهید با این برنامه ها انجام دهید بستگی دارد. در خصوص انجام کارهای موشن گرافیک در بالاترین کیفیت و تولید ویدئوهای گویا و توضیحی، نرم افزار افترافکت گزینه بهتری است. اما در صورتی که هدف اصلی تنها ویرایش محتواهای ویدئویی باشد، نرم افزار پریمیر می تواند در این زمینه پاسخ گوی نیاز شما باشد. خصوصا این که کار با افترافکت به نسبت پریمیر بسیار سخت تر و پیچیده تر است و از این رو بسته به نیاز باید به دنبال یادگیری بهترین و مناسب ترین نرم افزار بود.

4.9/5 - (29 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

2 پاسخ

    1. سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      امیدوارم شاد و سلامت باشید
      ممنون از مشارکت در موضوع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.