پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

تنظیمات ایلاستریتور چیست؟

قابلیت های ایلاستریتور که با آن می توانید وارد بازار کار شوید

فهرست عناوین

قابلیت های ایلاستریتور

در دنیای امروز علاوه بر نوشته ها، تصاویر نیز حامل پیام های گوناگونی برای انتقال و جذب مخاطب هستند. از این رو می توان به کاربرد های آن ها مانند: اینفوگرافیک ها، لوگوها، پوستر ها، نمودار ها، تصاویر متحرک و … اشاره کرد. حتی در متون نوشتاری نیز طراحی انواع فونت ها می تواند، رنگ و روی تازه ای به کار ما ببخشد.
برای دست‌یافتن به موارد ذکر‌شده، شرکت ادوبی (Adobe) از چندین سال پیش نرم افزاری به نام ایلاستریتور را معرفی کرد . با استفاده از قابلیت های ایلاستریتور قادر خواهید بود به تمامی اهداف بالا به طریقی ماهرانه دست پیدا کنید. ادوبی ایلاستریتور همان عصای دستمان در حوزه تصویر است.

کاربرد ایلاستریتور

1- طراحی لوگو، گامی به سوی بازار کار

این کار به دو صورت طراحی لوگو متنی و غیر متنی تقسیم می شود. ما در لوگو نوشتاری که ابتدایی ترین نوع آن می باشد، با بکارگیری منوی تایپ به معنای نوع و ماهیت و زیر مجموعه های آن قادر خواهیم بود با بهره گیری از انواع فونت ها، سایه ها، افکت ها و رنگ ها لوگویی خاص و زیبا برای برند خود و دیگران به ارمغان بیاوریم.
افزون بر این قابلیت می توان با تکیه بر ابزار پَس فایندر اشکال مورد نظر خود را بدون محدودیت انتخاب و طراحی کنیم. فراموش نکنید هر چقدر هم که نرم افزار قدرت مندی داشته‌باشید برای طراحی انواع و اقسام تصاویر جذاب و با کیفیت به ویژه ساخت لوگو نیازمند آموزش و تمرین مستمر هستید. تا بتوانید خود را برای یک جایگاه شغلی مطلوب آماده‌کنید.

بیشتر بخوانید: ابزار های ایلوستریتور چه کاربرد هایی دارند؟

قابلیت های ایلاستریتور و کاربرد آن

2- در ایلاستریتور اندازه بی معناست

یکی از قابلیت های ایلاستریتور این است که از فرمت های مهمی همچون EPS، Ai، SVG و PDF به منظور ذخیره سازی فایل ها پشتیابی می کند. مقصود از بیان با این مسئله این بود که با توجه به فرمت های موجود به ویژه svg، امکانی برای هنرمند فراهم می شود. تا بوسیله آن بتواند با حجم بسیار کم، کیفیت بالا و تنها با یکبار خروجی‌گرفتن از پروژه، آن را در اندازه های مختلف استفاده کند.
این ویژگی در صنعت چاپ در اندازه های گوناگون و برای طراحان سایت نیز بسیار اهمیت دارد. کاربرد این مهم در هنگام چاپ قابل درک است اما در مورد سایت، بیشتر مربوط به قالب ها و صفحات سایت ها با موضوعات مختلف می شود.

ایلاستریتور چیست

3– تشابه عینی از نمایشگر تا روی کاغذ

CMYK یک مدل استاندارد رنگ برای چاپ است. که رنگ های زیر را در بر می‌گیرد: آبی فیروزه ای (C)، سرخابی (M)، زرد (Y) و تیره کدر (K) و برای ایجاد دامنه رنگی دینامیک (پویا) در انواع رسانه‌های چاپی به صورت در هم تنیده مورد استفاده‌قرار می‌گیرند. از آن طرف دیگر رنگ های RBG مدلی است که در آن رنگ های قرمز (R) ، سبز (G) و آبی (B) و ترکیبات مختلف آن با یکدیگر ترکیب شده‌اند تا مجموعه کاملی از آن ها را به ارمغان بیاورد.
این مدل رنگی برای مانیتور های دیجیتالی بوجود آمده‌است. شایان ذکر است که هنگام پرینت یک طرح، آنچه که در صفحه نمایش دیده می‌شود با آنچه در چاپ قابل رویت است از لحاظ رنگی با هم همخوانی ندارند و این معضل به همین دلایلی که بیان شد، بوجود می آید. نرم افزار ایلاستریتور با به صفر‌رساندن و البته با اعمال تنظیماتی، این مشکل را حل و فصل کرده‌است.

اموزش رایگان ایلاستریتور

4- کار با وکتور ها مزیت اصلی نرم افزار ایلاستریتور

به طور کلی دو نوع تصویر دیجیتال وجود دارد: پیکسلی و وکتوری. به عبارت دیگر وقتی که شما روی یک تصویر در صفحه لپ تاپ، کامپیوتر و یا موبایل خود زوم (بزرگ نمایی) می کنید، دو اتفاق رخ می دهد:
یا از کیفیت عکس کاسته‌میشود. به عبارت دیگر پیکسل های آن دچار شکست می شوند یا از سوی دیگر امکان دارد کیفیت عکس تغییر نکند در نتیجه به مورد اول پیکسلی و به دومی وکتور می گویند.
وکتور ها به سبب کیفیت بالایی که دارند برای تبلیغات و مصارف سازمان ها و بنگاه های کوچک و بزرگ اقتصادی کاربردی هستند. از این رو مهارت داشتن در زمینه‌ی ایلاستریتور یک امتیاز عالی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: تفاوت بین تصاویر پیکسلی و وکتوری چیست؟

کار با ایلاستریتور

5- پِن تول، قلمی جادویی و خاص

پن تول یا ابزار pen از منحصربفرد ترین قسمت های نرم افزار و قابلیت های ایلاستریتور بوده و دست طراح را برای ایجاد منحنی های حرفه ای باز می گذارد. Pen tool ابزاری توانمند بوده تا جایی که می تواند اغلب منحنی های موجود در دنیای واقعی را شبیه سازی کند.
دقت داشته باشید کارکرد این ابزار همانند paint brush یا pencil نیست و با کشیدن‌موس روی صفحه، خروجی مطلوبی را دریافت نخواهید کرد. برای کار با آن نقطه گذاری از شروط اولیه آن است.
سپس با تکنیک هایی که وجود دارد، می توانید به پروژه نهایی خود نزدیک تر شوید. گفتنی است که نقطه گذاری باعث می شود تا ایلاستریتور با بکارگیری الگوریتم های ریاضی دقیق بتواند به طرز شایسته تری پاسخ گوی نیاز هنرمندان باشد.

آموزش ایلاستریتور

اندر احوالات ادوبی ایلاستریتور

ایلاستریتور به عنوان یکی از محصولات پرکاربرد شرکت ادوبی که برای اولین بار در سال 1987 برای سیستم‌عامل مک شرکت اپل و پس ‌از آن در سال 1989 برای ویندوز روانه بازار شد.
سالانه ویژگی‌ها و امکانات جدیدی از قابلیت های ایلاستریتور در اختیار عموم قرار می گیرد. تا سال 2012 این محصول نیز مانند سایر محصولات این کمپانی با پیشوند CS منتشر می‌شد و پس ‌از آن تحت نام CC به فضای رایانش ابری مجهز شد البته در کشور عزیزمان به دلیل کرکی بودن نرم افزار ها این امکان در دسترس کاربران نیست ولی جای شکرش باقیست که خروجی نهایی هیچ فرقی با نسخه اورجینال آن ندارد.

نرم افزار ایلاستریتور

کدام مشخصات در ایلوستریتور آن را برای ورود به بازار کار ایده آل می کند؟

نرم افزار ایلوستریتور به عنوان یک نرم افزار حرفه ای که به شرکت ادوبی تعلق دارد دارای ویژگی ها و قابلیت های برجسته ای است که آن را به یکی از کاربردی ترین نرم افزارها در دنیای کسب و کار تبدیل کرده است.
قابلیت تولید تصاویر سه بعدی، مدل سازی، امکان طراحی لوگو و پوستر، تولید اینفوگرافیک های با کیفیت، امکان ایجاد تصاویر متحرک واقع گرایانه، طراحی فونت، طراحی پوستر، امکان چاپ محتواهای بسیار با کیفیت، بهره مندی از منوی رنگ پیشرفته و … از مهم ترین ویژگی هایی است که موجب شده نرم افزار ایلوستریتور در حوزه های حرفه ای متفاوتی مورد استفاده قرار بگیرد.

آموزش کامل ایلاستریتور

خلاصه مطالب و نتیجه گیری در مورد قابلیت های ایلاستریتور

به طور خلاصه قابلیت های ایلاستریتور عبارتند از:

  • قابلیت تغییر اندازه بدون کم شدن کیفیت
  • سازگاری با دیگر محصولات شرکت ادوبی بخصوص فتوشاپ
  • ساخت لوگو
  • امکان چاپ با وضوح بالا
  • تبدیل نوع تصاویر به وکتور
  • منوی رنگ پیشرفته
  • ایجاد تصاویر فِلت
  • پشتیبانی از تصاویر متحرک و ایجاد طرح های کارتونی

در همین راستا آموزشگاه پویا اندیش با بهره گیری از اساتید برتر خود و امکانات آموزشی مناسب، اقدام به برگزاری کلاس های حضوری و آنلاین کرده است. شما خوبان می توانید با شرکت در این کلاس ها یک گام جدی برای داشتن آینده شغلی مناسب تر بردارید.

پایان بخش :

قابلیت های ایلاستریتور که با آن می توانید وارد بازار کار شوید

سوالات متداول

مهم ترین مزیت نرم افزار ایلوستریتور در تولید تصاویر چیست؟

نرم افزار ایلوستریتور امکان تولید تصاویر مبتنی بر وکتور را دارد که همین ویژگی کار با آن را به مراتب برجسته تر می کند. دلیل آن هم این است که تصاویر وکتوری کیفیت بالایی دارند و بعد از چاپ کیفیت آنها تغییری نمی کند. تولید تصاویر مبتنی بر وکتور در صنعت چاپ و برای تولید محتواهای با کیفیت بازاریابی و تبلیغات اهمیت زیادی دارد.

منوی رنگی پیشرفته ایلوستریتور چه ویژگی دارد؟

در نرم افزار ایلوستریتور یک منوی رنگی بسیار پیشرفته وجود دارد که با استفاده از آن می توان رنگ هایی کاملا واقعی و دقیق را ایجاد کرد. این منوی رنگی این امکان را به وجود می آورد تا دقیقا همان رنگی که در کامپیوتر و در نمونه های آماده برای چاپ مشاهده می کنید را در زمان چاپ نیز مشاهده کنید. این مزیت مهمی در صنعت چاپ است چرا که اکثر نرم افزارها فاقد این ویژگی بوده و رنگ کارها در مانیتور با زمان چاپ مغایرت دارد. ارائه رنگ های دقیق و یکسان از مهم ترین قابلیت های ایلوستریتور در صنعت چاپ است.

ایلاستریتور یا فتوشاپ کدام بهتر است؟

Adobe Photoshop و Illustrator هر دو با تصاویر کار می کنند، اما آنها برنامه های بسیار متفاوتی هستند. تفاوت اصلی بین فتوشاپ و ایلاستریتور در نوع فایل هایی است که هر برنامه با آنها کار می کند و اینکه آیا در حال ویرایش گرافیک یا عکس هستید.

تفاوت بین Photoshop و Illustrator چیست؟

فتوشاپ بر اساس رستر است در حالی که ایلاستریتور با استفاده از وکتور کار می کند. فتوشاپ مبتنی بر شطرنجی است و از پیکسل ها برای ایجاد تصاویر استفاده می کند. فتوشاپ برای ویرایش و ایجاد عکس یا هنر مبتنی بر رستر طراحی شده است.

ایلوستریتور برای چه چیزی خوب نیست؟

از Illustrator نمی توان به راحتی برای اصلاح تصاویری که از قبل ایجاد شده اند استفاده کرد، زیرا فیلترها و ابزارهای ویرایش تصویر محدودی در دسترس هستند.

5/5 - (28 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.