پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

دکوراسیون اتاق اداری

دکوراسیون اتاق اداری + تصویر

فهرست عناوین

در مورد طراحی دکوراسیون اتاق اداری چقدر اطلاعات دارید؟ فرهنگِ کار، بسیار پیشرفت کرده است و سال ‌هاست که شاهدِ تاثیرِ زندگی اداری بر زندگی مردم هستیم. این موضوع باعث شد دکوراسیون اداری پدید آید. طراحان داخلی و طراحان مبلمان و لوازم اداری، خلاقیت‌ خود را اثبات کرده ‌اند. دکوراسیون مناسب، سبب بهبود خلق و خو و افزایش خلاقیت و بازدهی افراد می ‌شود.

طراحی داخلی اتاق های اداری

فرقی نمی‌ کند داخل خانه کار می ‌کنید یا بیرون از خانه، در هر صورت، اتاق کار شما باید به گونه ‌ای باشد که انرژی و خلاقیت‌ شما را افزایش دهد؛ در واقع، دکوراسیون اتاق اداری شما باید آن قدر دلنشین و زیبا باشد که دلتان بخواهد تمام روز در آن بنشینید و به کار بپردازید. در این بخش، ایده ‌هایی را جهت طراحی اتاق کاری شیک و زیبا، بیان خواهیم کرد. با تصویرگران پویااندیش همراه باشید.

نکته هایی درباره دکوراسیون اتاق اداری

دکوراسیون اتاق اداری بدون دیوار

اگر می‌ خواهید اداره را به سبکِ مدرن طراحی کنید، می ‌توانید دیوارها را از میان بردارید. از میان برداشتنِ دیوارها باعث می ‌شود کارکنان بیشتر با هم در ارتباط باشند، همچنین، در صورت لزوم، می ‌توانید تغییرات دلخواهتان را در دکوراسیون ایجاد کنید.
طراحی چنین فضایی، بسیار کم‌ هزینه است، چرا که نیازی به ساختنِ دیوار نیست؛ به طور کلی، چنین فضایی برای روحیۀ کارکنان بسیار مناسب است و به آن ‌ها اجازه می‌ دهد همواره با یکدیگر تعامل ، و بتوانند به راحتی تحرک داشته باشند.

دکوراسیون اتاق اداری بدون دیوار

دکوراسیون اتاق اداری شیک

فضای کار باید الهام‌ بخش، و دکوراسیون آن نیز باید بازتابِ شخصیت منحصربه‌ فرد شما باشد. اتاق کار نباید طوری باشد که هر لحظه به فکر خارج شدن از آن باشید. به ‌روز بودن و کاربردی بودن، از مشخصه‌ های اتاق اداری به شمار می آید. در اتاق‌ کارتان، کنسول داشته باشید، چرا که هم اتاق را شیک می‌ کند و هم جای مناسبی برای قرار دادن وسایل اضافه و خلوت کردنِ اتاق است.

دکوراسیون اتاق اداری شیک

نورپردازی اتاق اداری

نورپردازی اتاق اداری بسیار مهم است، چرا که برای کار کردن به نور کافی نیاز دارید. نور طبیعی باعث می ‌شود که اتاق بزرگ ‌تر به نظر برسد. اجازه دهید نور طبیعی به داخل اتاق بتابد. و اما نور مصنوعی! هر چقدر هم که آفتاب به داخل اتاق بتابد، لاجرم، به نور مصنوعی هم نیاز خواهید داشت، چرا که در روزهای ابری و شب ‌ها، دیگر خبری از نور آفتاب نیست. برای اتاق کارتان می ‌توانید وسایل روشنایی متناسب با دکوراسیون کلی اتاقتان انتخاب کنید.

نورپردازی دکوراسیون اتاق اداری

گل و گیاه برای دکوراسیون اتاق اداری

اگر نشاط و زندگی را وارد اتاق کارتان کنید، اصلاً دلتان نمی ‌خواهد از اتاق خارج شوید. گیاهان آپارتمانی را فراموش نکنید. این گیاهان، هم به اتاق شما زیبایی و آرامش می‌ بخشند و هم هوا را پاکیزه می ‌کنند. فراموش نکنید که گل و گیاه برای اتاق اداری، مانند روح در بدن است؛
در ضمن، گیاهان باعث کاهش استرس و افزایش تمرکز می‌ شوند. کاکتوس از مناسب‌ ترین گزینه‌ ها برای اتاق کار به شمار می‌ رود، چرا که نیاز چندانی به مراقبت و آبیاری ندارد. بونسای، بنفشه آفریقایی، بامبو و گیاهان هوایی نیز گزینه ‌های خوب و دلنشینی هستند.

گل و گیاه برای دکوراسیون اتاق اداری

استفاده از عناصر طبیعی در دکوراسیون اتاق اداری

علاوه بر گیاهان، عناصر طبیعی دیگر، مانند چوب، آب و سنگ نیز می‌ توانند این احساس آرامش و نشاط را ایجاد کنند؛ مثلاً می ‌توانید چشمه‌ ای مصنوعی تهیه کنید و در گوشۀ اتاق یا میز کارتان قرار دهید. این عنصر نیز آرامش را در اتاق برقرار می‌ کند، استرس را دور می ‌سازد و تمرکز را افزایش می‌ دهد. حتی اگر دوست داشته باشید، می‌ توانید آکواریومی زیبا در اتاق کارتان قرار دهید و از خاصیت  آرامش بخش آن بهره ‌مند شوید.

استفاده از عناصر طبیعی در دکوراسیون اتاق اداری

جایی برای لم دادن در دکوراسیون اتاق اداری

یادتان باشد که راحتی، نقش مهمی در افزایش خلاقیت دارد. حتماً در فضای اداری باید فضایی برای لم دادن و استراحت کردن وجود داشته باشد. کارکنان در این فضا نوشیدنی می ‌نوشند و استراحت می‌ کنند و با انرژی بیشتری  به کارشان باز می‌ گردند.

جایی برای لم دادن در دکوراسیون اتاق اداری

آثار هنری برای دکوراسیون اتاق اداری

هر اتاقی هیچ فرقی نمی‌ کند که اتاق خواب باشد یا اتاق کار، باید حداقل یک اثر هنری در خود داشته باشد. اتاق اداری را با تصاویر مورد علاقه ‌تان بیارایید. اگر تمام روز را با اعداد و ارقام سر و کار دارید، حضور یک اثر هنری زیبا در اتاق کارتان، می ‌تواند روحیه ‌تان را تلطیف و شاد کند.
در واقع فایدۀ آثار هنری برای اتاق کار،  انرژی بخشی آن است. اثر هنری را با توجه به سلیقۀ خودتان و دکوراسیون اتاقتان انتخاب کنید؛ برای مثال، اگر بیشتر رنگ‌ های به کار رفته در دکوراسیون اتاق، خنثی هستند، می‌ توانید تابلویی رنگارنگ، مانند آثار پیکاسو را انتخاب کنید.

آثار هنری در دکوراسیون اتاق اداری

فرش برای دکوراسیون اتاق اداری

فرش‌ رنگی، گزینۀ بسیاری مناسبی برای اتاق است و فضا را گرم و دلنشین می ‌سازد. ترکیبِ رنگ ‌های سبز و هلویی با رنگ ‌های خنثی، برای اتاق اداری مناسب است.

فرش برای دکوراسیون اتاق اداری

هوگِه برای دکوراسیون اتاق اداری

هوگه، کلمه ‌ای دانمارکی است و معانی آرامش و رضایت را در خود دارد. هوگه را وارد اتاق کارتان کنید. برای این کار، می‌ توانید برای دیوارها و کف خانه از رنگ ‌های خنثی استفاده کنید و در فضا، از چوب، گیاهان، فرش و بافت ‌های مختلف استفاده کنید؛ بدین ترتیب، اتاق کاری دنج و ساده ای خواهید داشت.

هوگه برای دکوراسیون اتاق اداری

ترکیب سنت و مدرنیته در اتاق اداری

یادتان باشد که ترکیب سنت و مدرنیته باعث می‌ شود که اتاق اداری بسیار دلنشین و شیک به نظر برسد؛ مثلاً می توانید برای اتاق اداری، فرش قدیمی و صندلی مدرن قرمز انتخاب کنید؛ و همراه با آن، تابلوهای سیاه و سفید را برگزینید تا اتاق، بیش از حد، رنگی و شلوغ نشود. کار کردن در چنین فضای دنجی، بسیار دلنشین خواهد بود.

ترکیب سنت و مدرنیته در دکوراسیون اتاق اداری

رنگ برای اتاق اداری

هنگام انتخاب رنگ برای اتاق اداری، به حرف دلتان گوش دهید و به دنبال مُد روز نباشید. به روانشناسی رنگ‌ ها توجه داشته باشید. روانشناسی رنگ‌ ها حقیقت دارد. ثابت شده است رنگ‌ ها بر روحیۀ انسان تاثیر می ‌گذارند و بسیاری از عکس ‌العمل‌ های عاطفی و حتی فیزیکی انسان را تعیین می‌ کنند.

رنگ دکوراسیون اتاق اداری

رنگ های گرم و سرد در دکوراسیون  اتاق اداری

مثلاً نارنجی، انرژی و نشاط بسیاری به شما می‌ بخشد؛ زیرا خورشیدِ تابستان و پرتقال‌ خوش رنگ را در ذهنتان تداعی می‌ کند. رنگ قرمز هم انرژی بخش است، اما یادتان باشد که در فضای اداری و اتاق کار، نباید بیش از حد از آن استفاده کنید. رنگ آبی، احساس آرامش را در انسان ایجاد می ‌کند و ممکن است باعث خواب آلودگی شود؛ از این رو، برای اتاق اداری چندان توصیه نمی ‌شود.

رنگ نارنجی در دکوراسیون اتاق اداری

تاثیر رنگ ها در دکوراسیون اتاق اداری

رنگ ‌های سبز و زرد، از پرکاربردترین رنگ‌ ها در دکوراسیون اداری مدرن به شمار می ‌روند. رنگ سبز، سبب افزایش تمرکز و انرژی می‌ شود و استرس را کاهش می ‌دهد. معمولاً در فضاهای اداری، رنگ سبز را با رنگ زرد ترکیب می‌ کنند. رنگ زرد، توجه‌ ها را به خود جلب می ‌کند. دلیل محبوبیت ماژیک‌ های هلایلایت زرد نیز همین امر است.
رنگ زرد، شادی و نشاط را به همراه دارد و  حس خوش ‌بینی و امید را در انسان بر می ‌انگیزد؛ اما یادتان باشد که زرد براق، حواس را پرت می‌ کند و حتی می تواند سبب ایجاد استرس و اضطراب شود؛ از این رو، برای فضای اداری مناسب نیست. در اینکه رنگ بنفش سبب تقویت خلاقیت می ‌شود، هیچ شکی وجود ندارد. اگر در کارتان به تمرکز و آرامش نیاز دارید، رنگ بنفش را از یاد نبرید.

رنگ سبز در دکوراسیون اتاق اداری

رایحه درمانی برای اتاق کار

جریان یافتن بوی خوش در فضا، تاثیرِ شگرفی بر خلق و خوی شما خواهد داشت. برای خوشبو کردن اتاق می‌ توانید از شمع‌ های عطری استفاده کنید. این شمع ‌ها علاوه بر خوشبو ساختنِ فضا، اتاقتان را نیز زیبا می ‌کنند. اگر هم دوست داشته باشید، می‌ توانید از انواع اسپری و دستگاه خوشبو کننده هوا استفاده کنید.

رایحه درمانی در دکوراسیون اتاق اداری

ارگونومی در اتاق اداری

محصولات ارگونومیک برای راحتی اشخاص طراحی شده‌ اند و به حفظ سلامت کارکنان کمک می ‌کنند. محصولات اداری ارگونومیک، شامل صفحه کلید، موس (موشواره)، میز ایستاده، صندلی و زیرپایی می ‌شود. برای اتاق‌ های اداری حتماً از این وسایل استفاده کنید تا بتوانید ساعت ‌ها بدون خستگی در آن کار کنید.

ارگونومی در دکوراسیون اتاق اداری

فنگ شویی برای دکوراسیون اتاق اداری

در طراحی دکوارسیون اتاق اداری، فنگشویی را فراموش نکنید. فنگ‌شویی، ریشه در سنتِ چین دارد و بر هارمونی و تعادل تاکید می‌ کند. بر اساس اصول فنگشویی، اگر انرژی مثبت در فضا جریان داشته باشد، روح و ذهن ما نیز بهبود می‌ یابد.
فنگشویی بر پنج عنصر اساسی تاکید دارد: زمین، آب، آتش، چوب و فلز. گنجاندن این عناصر در اتاق کار، سبب افزایش انرژی و نشاط شما می ‌شود.

فنگشویی در دکوراسیون اتاق اداری

نکته هایی در دکوراسیون اتاق اداری بر اساس فنگشویی

و اما چیدن وسایل اتاق کار بر اساس اصول فنگشویی:

  • میزتان را رو به‌ روی در ورودی قرار دهید. این کار باعث می ‌شود قدرت شما افزایش و آسیب‌ پذیری ‌تان کاهش یابد.
  • از رنگ ‌هایی که در زمین دیده می ‌شود، مانند سبز و زرد، استفاده کنید.
  • برای افزایش تمرکز، گل و گیاه در اتاق‌ کارتان قرار دهید.
  • رنگ قرمز سبب افزایش انرژی می ‌شود.
  • در اطراف ‌تان وسایلی قرار دهید که برایتان معنا و مفهومی دارند؛ مثلاً یادگاری از عزیزترین اشخاص زندگی‌ تان.
دکوراسیون اتاق اداری

سخن آخر درباره دکوراسیون اتاق اداری

اکنون آمادۀ طراحی دکوراسیون اتاق اداری هستید. از آنچه گفتیم الهام بگیرید و آن ‌ها را با خلاقیت خودتان درآمیزید و فضایی دلچسب و زیبا برای کار کردن طراحی کنید.

آموزش رایگان دکوراسیون اتاق اداری

پایان بخش :

دکوراسیون اتاق اداری + تصویر

سوالات متداول

چه ایده ی آسان و کم هزینه برای مدرن کردن دکوراسیون اتاق کار می باشد؟

اگر می‌ خواهید اداره را به سبکِ مدرن طراحی کنید، می ‌توانید دیوارها را از میان بردارید. از میان برداشتنِ دیوارها باعث می ‌شود کارکنان بیشتر با هم در ارتباط باشند، همچنین، در صورت لزوم، می ‌توانید تغییرات دلخواهتان را در دکوراسیون ایجاد کنید.

ویژگی های یک اتاق کار مناسب پیست؟

اتاق کار نباید طوری باشد که هر لحظه به فکر خارج شدن از آن باشید.و به ‌روز باشد در اتاق‌ کارتان، کنسول داشته باشید، چرا که هم اتاق را شیک می‌ کند و هم جای مناسبی برای قرار دادن وسایل اضافه و خلوت کردنِ اتاق است.

برای بزرگ به نظر رسیدن اتاق چه راه کاری را باید انتحان کرد؟

نورپردازی اتاق اداری بسیار مهم است، چرا که برای کار کردن به نور کافی نیاز دارید. نور طبیعی باعث می ‌شود که اتاق بزرگ ‌تر به نظر برسد. اجازه دهید نور طبیعی به داخل اتاق بتابد.

گیاهان چه تاثیری در دکوراسیون اتاق کار دارند؟

گیاهان، هم به اتاق شما زیبایی و آرامش می‌ بخشند و هم هوا را پاکیزه می ‌کنند فراموش نکنید که گل و گیاه برای اتاق اداری، مانند روح در بدن است؛ در ضمن، گیاهان باعث کاهش استرس و افزایش تمرکز می‌ شوند.

استفاده از چه عناصر طبیعی در دکوراسیون اتاق اداری جلوه زیبایی دارد؟

علاوه بر گیاهان، عناصر طبیعی دیگر، مانند چوب، آب و سنگ نیز می‌ توانند این احساس آرامش و نشاط را ایجاد کنند

چه نوع فرشی برای اتاق خواب مناسب است؟

فرش‌ رنگی، گزینۀ بسیاری مناسبی برای اتاق است و فضا را گرم و دلنشین می ‌سازد ترکیبِ رنگ ‌های سبز و هلویی با رنگ ‌های خنثی، برای اتاق اداری مناسب است.

آیا شما آموزش طراحی نما با نرم افزار یا طراحی داخلی را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم. برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

5/5 - (27 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.