پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

طراحی داخلی منزل با تری دی مکس

طراحی داخلی با نرم افزار تخصصی 3ds MAX

فهرست عناوین

تکنولوژی همیشه در راستای پیش‌برد حرفه‌های مختلف موجب‌شده. تا کار ها و فرایند های متنوع، تا جای ممکن راحت‌تر، سریع‌تر، کارامدتر و با نتایجی بهینه‌تر شوند. این تکنولوژی ها در قالب ابزار های سخت افزاری و برنامه های متنوع نرم افزاری موجب پیشرفت در زمینه های مختلف می شوند.
در بین رشته‌های متنوع، یکی از رشته‌های پر کاربردی. که متاثر از پیشرفت‌تکنولوژی، روندی رو به رشد داشته‌است، رشته‌ طراحی داخلی‌است. طراحی داخلی یکی از زمینه‌های مهمی‌است که به کمک ورود فناوری‌هایی از جمله برنامه ها و نرم افزار های بسیار کاربردی و جذاب، سمت و سویی جدید به خود گرفته‌است.

طراحی داخلی با نرم افزار تخصصی 3ds MAX

طراحی داخلی با نرم افزار تخصصی 3DS MAX

نرم افزار‌های بسیار تخصصی و جالب توجهی در زمینه تسهیل و بهینه سازی طراحی داخلی به کار گرفته‌می‌شود.
در بین این گزینه های متعددی که در دسترس طراحان قرار‌گرفته‌است. نرم افزار حرفه ای و تخصصی 3ds Max یکی از نرم افزار های بسیار کاربردی در این زمینه محسوب می شود.

طراحی داخلی با نرم افزار تخصصی 3ds MAX

طراحی داخلی با استفاده از 3ds MAX

استفاده از این نرم افزار، مزیت ها و کارایی‌های زیادی را در اختیار کاربران و طراحان قرار‌داده‌است. چه طراحان مبتدی و در ابتدای مسیر حرفه ای و چه طراحان حرفه ای و مجرب، با تکیه بر این نرم افزار می توانند طرح ها و ایده های خلاقانه خود را به صورت عملکردی تری در اختیار مشتریان قرار دهند.
در ادامه با بررسی بیش‌تر نوع کار با این نرم افزار، مزیت‌ها و مشخصات آن را بیش تر بررسی‌کرده. از نوع استفاده از نرم افزار 3ds Max در رشته طراحی داخلی بیش‌تر اطلاعات کسب می‌کنیم. این نرم افزار در کنار طیف گسترده ای از نرم افزار های حرفه ای دیگر، تحولی شگفت را در دنیای طراحی و معماری داخلی ایجاد کرده است.

طراحی داخلی با نرم افزار تخصصی 3ds MAX

نرم افزار 3ds Max چیست؟

این نرم افزار که با نام اتودسک تری دی مکس شناخته می شود. در گذشته با نام هایی از جمله 3ds Studio و 3ds studio Max نیز شناخته می شد.
این برنامه یا نرم افزار در واقع یک برنامه گرافیکی کامپیوتری بسیار حرفه ای و تخصصی است که از آن برای ترسیم الگو ها، مدل ها، انیمیشن ها، طرح ها، فیلم ها، عکس ها و حتی بازی های سه بعدی استفاده می شود.
بنابراین می توان گفت این نرم افزار در حوزه های بسیار متعددی مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی داخلی نیز یکی از این گزینه ها است. این نرم افزار حرفه ای پلاگین های بسیار متعددی دارد و قابلیت ها و امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد. از همه مهم تر این که نرم افزار 3ds Max در پلتفرم های ویندوز قابلیت اجرا دارد.

طراحی داخلی با نرم افزار تخصصی 3ds MAX

کاربرد وسیع 3ds MAX

به صورت گسترده می توان گفت که این نرم افزار حرفه ای توسط گیمر های حرفه ای، سازندگان برنامه ها و انیمیشن های تلویزیونی و از همه مهم تر توسط مهندسان، معماران و طراحان داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.
این نرم افزار را می توان به عنوان یک ابزار مدل سازی سه بعدی حرفه ای برای موارد متعدد مورد استفاده قرار داد.
در این نرم افزار می توان با حس و درک روشنی از کاری که انجام می دهید، به بهبود روند کار خود کمک کرده و به این ترتیب مسیری روشن را برای مشتریان خود ترسیم خواهید کرد. در ادامه بیش تر در خصوص مزیت های استفاده از نرم افزار 3ds Max در طراحی داخلی صحبت خواهیم کرد.

طراحی داخلی با نرم افزار تخصصی 3ds MAX

استفاده از نرم افزار 3ds Max در طراحی داخلی چه مزیت هایی دارد؟

همان طور که از نام این نرم افزار مشخص است، این برنامه یک برنامه سه بعدی است. بنابراین می توان از آن برای ارائه طرح ها و الگو های سه بعدی استفاده کرد. یک طرح سه بعدی، درک بسیار واضحی از ایده اصلی ارائه می دهد.
بنابراین، مشتریان به راحتی می توانند الگوی پیشنهادی را در قالب یک طرح سه بعدی و زنده ببینند و در خصوص اجرا یا عدم اجرای آن تصمیم گیری کنند.

بیشتر بخوانید: سبک آلمانی در طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی با نرم افزار تخصصی 3ds MAX

صرفه جویی در زمان

این امر تنها به نفع مشتریان نیست. خود طراحان یا معماران یک سازه، می توانند قبل از اجرای یک طرح، آن را به صورت سه بعدی ببینند . به این ترتیب به طرز کارامد تری به نقطه ضعف ها و نقص های کار خود پی ببرند. این امر به مراتب موجب صرفه جویی در وقت و هزینه های مرتبط با کار طراحی و اجرای پروژه خواهد شد.
نرم افزار هایی همچون 3ds Max به طراحان امکان اجرای سریع چندین طرح و ایده را در کم ترین زمان ممکن می دهد.
بنابراین طراح می تواند در کم ترین زمان ممکن چندین طرح پیشنهادی را برای اجرا در یک ساختمان آماده‌کرده و در اختیار مشتری قرار دهد.

طراحی داخلی با نرم افزار تخصصی 3ds MAX

صرفه جویی در هزینه

زمانی که مشتریان طرح ها و مدل های سه بعدی قابل لمس را می بینند. گویا به صورت مجازی در فضای طراحی شده خانه قرار می گیرند. با یک گشت و گذار مجازی در بخش های متفاوت خانه، می توانند نظرات و ایده های خود را با طراح در میان بگذارند. به این ترتیب به صورت قابل ملاحظه ای در هزینه های طراحی و اجرای پروژه صرفه جویی می شود.
دلیل آن هم واضح است. چرا که با بررسی زنده مدل پیش از اجرا، طراح و مشتری می توانند روی کلیه گزینه ها و الگو های پیشنهادی به توافق برسند و به این ترتیب در نهایت طرحی در فضا پیاده شود که مورد پسند طرفین باشد.

طراحی داخلی با نرم افزار تخصصی 3ds MAX

استفاده از نرم افزار 3ds Max در طراحی داخلی چه ویژگی هایی دارد؟

مدل پیاده شده در این نرم افزار تمامی جزئیات و ایده های پیاده شده در طراحی داخلی خانه را به دقت و کامل نشان می دهد. همه چیز، از رنگ و ترکیب رنگ های فضا گرفته، تا نحوه چیدمان وسایل، نوع روشنایی و نورپردازی، ساختار و الگوی دیوار ها و کف خانه، میزان عملکرد بخش های متفاوت و مواردی از این قبیل در این نرم افزار لحاظ می شود و قابل اجرا است.
به دلیل قدرت گرافیکی بالایی که این نرم افزار دارد، به نوعی می توان آن را به عنوان یکی از بهترین و کاربردی ترین نرم افزار های مورد استفاده در طراحی داخلی در نظر گرفت که امکان مدلسازی های کاملا حرفه ای و تخصصی را امکان پذیر می کند.

طراحی داخلی با نرم افزار تخصصی 3ds MAX

دیگر ویژگی های نرم افزار 3ds MAX

این نرم افزار با پلاگین های زیادی که دارد، به مراتب کارایی بیش تری در طراحی داخلی دارد. مهم تر از همه این که نرم افزار 3ds Max با دیگر نرم افزار های طراحی داخلی نیز سازگاری دارد و همین امر موجب افزایش بهره وری آن در پروژه های طراحی داخلی شده است.
در این نرم افزار، گزینه های متعددی برای رندرینگ وجود دارد که بر این اساس می توان ایده های بسیار زیادی را ارائه کرد و برای آن ها تفسیر مورد نیاز را نیز همراه کرد. با استفاده از نرم افزار 3ds Max در طراحی داخلی، می توان متریال و بافت های متفاوت را شکل و بویی زنده بخشید و جزئیات متعددی از جمله رنگ سقف، کف و دیوار های خانه، متریال مورد استفاده و بافت ها و جزئیات به کار رفته در طراحی را در قالبی مشهود و قابل درک نمایش داد.

طراحی داخلی با نرم افزار تخصصی 3ds MAX

نرم افزار 3ds Max چه قابلیت هایی را در اختیار کاربران قرار می دهد؟

همان‌طور که گفته‌شد، این نرم افزار قابلیت ها و پلاگین های زیادی دارد و از این رو استفاده از نرم افزار 3ds Max  در طراحی داخلی مزیت‌های زیادی را در اختیار طراح قرار می‌دهد. به صورت کلی یک طراح داخلی با کمک این نرم افزار می تواند گزینه های زیر را طراحی و مدل سازی کند:
می تواند دیوار ها، سقف و کف خانه و ساختار و بافت آن ها را در این برنامه مدل سازی کند. می تواند استفاده از اشکال را در این برنامه ترسیم کند. خطوط و منحنی های به کار رفته در ساختار طراحی خانه را در 3ds Max طراحی و ترسیم کند.

طراحی داخلی با نرم افزار تخصصی 3ds MAX

دیگر قابلیت های نرم افزار تری دی مکس

شلف ها، قفسه ها، کابینت ها، کمد و هر چیزی از این دست را مدل سازی و طراحی کند. رنگ های مورد استفاده در فضا و ترکیب و ادغام آن ها در بخش های متفاوت خانه را ترسیم کند. میزان هماهنگی و انسجام عناصر و جزئیات مختلف طراحی را به کمک این نرم افزار مدل سازی و بررسی کند. با استفاده از این نرم افزار می توان اشکال و عناصر مختلف را چرخاند و به صورت زاویه دار آن ها را نمایش داد.

طراحی داخلی با نرم افزار تخصصی 3ds MAX

کابرد های دیگر نرم افزار تری دی مکس در طراحی داخلی

استفاده از این برنامه برای مدل سازی و طرح های پیشنهادی استفاده از پرده، فرش، موکت، قالیچه و مواردی از این دست برای خانه
استفاده از این نرم افزار برای مدل سازی نوع کف پوش مورد استفاده در طراحی داخلی خانه، اعم از سنگ، سرامیک، کاشی و پارکت استفاده می‌شود.
همچنین نمایش نوع کارایی و عملکرد هر یک از آن ها متناسب با فضای کلی به منظور:

  • انتخاب بهترین و کارامد ترین گزینه برای کف.
  • مدل سازی مبلمان های خانه ( طرح، بافت، رنگ و شکل آن ها )، مدل سازی کوسن ها، اکسسوری های پیشنهادی، میز و صندلی ها و دکور های مورد استفاده در قسمت های مختلف خانه
  • افزودن جزئیات به طراحی انجام شده، از جمله نصب چراغ ها، لوستر ها، آباژور و مواردی از این قبیل
  • طراحی و مدل سازی اتاق خواب
  • مدل سازی و ترسیم پنجره ها
  • محل قرار گیری آشپزخانه و قرار دادن لوازم و جزئیات مورد نظر در این فضا
  • دیزاین و طراحی سقف، از جمله استفاده از کناف در سقف
  • افزودن جزئیات تزئیناتی متفاوت از جمله گل و گلدان ها، قاب عکس ها، تابلو ها، ساعت و ….

طراحی داخلی با نرم افزار تخصصی 3ds MAX
طراحی داخلی با نرم افزار تخصصی 3ds MAX
طراحی داخلی با نرم افزار تخصصی 3ds MAX
طراحی داخلی با نرم افزار تخصصی 3ds MAX

سازگاری نرم افزار 3d Max با دیگر نرم افزار ها

 مواردبالا و تمامی کار هایی که یک طراح در طول اجرای پروژه، از ابتدا تا انتها با آن ها مواجه می شود، از جمله کار هایی است که می توان با استفاده از نرم افزار 3ds Max در طراحی داخلی آن را انجام داد. از طرفی به دلیل سازگاری این نرم افزار به دیگر نرم افزار های طراحی داخلی، می توان از آن ها نیز برای تکمیل اجرای پروژه طراحی کمک گرفت.
برای نمونه می توان به نرم افزار V – Ray اشاره کرد. این نرم افزار در کنار نرم افزار 3ds Max، می تواند برای تنظیم و ترسیم روشنایی و نورپردازی متناسب و بهینه فضای مورد نظر به کار رود. به این ترتیب کارایی و بهره وری فرایند طراحی داخلی به کمک کامپیوتر افزایش خواهد یافت.

طراحی داخلی با نرم افزار تخصصی 3ds MAX
طراحی داخلی با نرم افزار تخصصی 3ds MAX
طراحی داخلی با نرم افزار تخصصی 3ds MAX
طراحی داخلی با نرم افزار تخصصی 3ds MAX

این نرم افزار نسخه ها و ورژن های متعددی دارد

درست مانند اکثر نرم افزار های گرافیکی و تخصصی، نرم افزار 3ds Max نیز دائما در طی سال های متمادی در حال به روز رسانی بوده است. همچنین ورژن های متعددی از آن در دسترس است. قطعا در ورژن‌های بالا تر سعی در رفع باگ‌های احتمالی این نرم افزار‌شده‌است. به صورت کلی ورژن های متعدد این نرم افزار از سال 2008 تا 2021 منتشر شده است.
همان‌طور که مشاهده می‌کنید، آخرین نسخه به روز شده‌این نرم‌افزار مربوط به سال 2021 است. این نسخه با سیستم های 10 و 8 نیز کار می کند. اما به صورت کلی هنوز هم نقطه ضعف این برنامه این است که تنها روی پلتفرم ویندوز قابل اجرا است.

طراحی داخلی با نرم افزار تخصصی 3ds MAX
طراحی داخلی با نرم افزار تخصصی 3ds MAX
طراحی داخلی با نرم افزار تخصصی 3ds MAX

چرا آموزش نرم افزار 3ds Max  به دیگر نرم افزار‌های سه بعدی مشابه ترجیح داده‌می شود؟

زمانی که بحث مدل سازی به کمک نرم افزار های حرفه ای به میان می آید. نرم افزار 3ds Max به دلیل طیف وسیعی از ابزار ها و قابلیت هایی که در اختیار کاربران قرار می دهد، یک گزینه عالی است.
از همه مهم تر این که هر فردی با کمی تمرین و گذراندن دوره های مربوط به طراحی داخلی با نرم افزار 3ds Max می تواند کار با این نرم افزار را بیاموزد.

طراحی داخلی با نرم افزار تخصصی 3ds MAX

یادگیری آسان نرم افزار 3ds Max

به صورت معمول، یادگیری و کار با این نرم افزار سه بعدی، نسبت به دیگر نرم افزار های مشابه آسان تر و راحت تر است و از طرفی نیز طیف وسیعی از کاربرد ها و قابلیت ها را در اختیار کاربران قرار می دهد. به همین دلیل نیز معمولا یادگیری و گذراندن‌دوره های تخصصی‌یادگیری کار با نرم افزار 3ds Max نسبت به دیگر برنامه ها و نرم افزار های سه بعدی مورد استفاده در طراحی داخلی ترجیح داده‌می‌شود. خصوصا این برنامه و یادگیری و استفاده از آن، برای افراد مبتدی یک گزینه عالی محسوب می شود.
بنابراین در صورتی که طراحان داخلی در ابتدای مسیر حرفه ای خود قرار دارند، یادگیری این نرم افزار و نوع استفاده از نرم افزار 3ds Max در طراحی داخلی، می تواند گزینه خوبی برای پیشرفت و موفقیت حرفه ای آن ها محسوب شود.

طراحی داخلی با نرم افزار تخصصی 3ds MAX

سخن آخر

این نرم افزار، دنیایی از هنر و مهارت را در اختیار کاربران قرار می دهد و کسانی که این نرم افزار را می آموزند و کار با آن را یاد می گیرند، فرصتی بی نظیر برای موفقیت و غوطه ور شدن در دنیایی از هنر و مهارت های کاربردی را به دست می آورند.

طراحی داخلی با نرم افزار تخصصی 3ds MAX

پایان بخش :

طراحی داخلی با نرم افزار تخصصی 3ds MAX

5/5 - (29 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.