پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

دکوراسیون منزل با حیوانات خانگی

دکوراسیون داخلی برای حیوان خانگی

فهرست عناوین

دکوراسیون داخلی برای حیوان خانگی باید چگونه باشد؟ اگر شما تصمیم گرفته‌اید که برای اولین بار آماده‌استقبال از یک حیوان خانگی در خانه خود شوید، ما به شما تبریک می‌گوییم.
تقریبا 85 میلیون خانواده آمریکایی حداقل یک حیوان خانگی دارند، بنابراین این یک آیین رو به رشد در جوامع امروزی است. و روز به روز به تعداد علاقمندان نگهداری از حیوانات خانگی افزوده می شود. در ایران نیز هر روزه بر تعداد علاقمندان به حیوانات خانگی اضافه می شود. و مردم تمایل بیشتری به نگهداری از این موجودات زیبا و دلنشین دارند.

طراحی دکوراسیون داخلی برای آنها که حیوانات خانگی دارند

آماده‌سازی دکوراسیون داخلی برای حیوان خانگی

بسیاری از مراکز حیوانات خانگی قبل از سپردن‌حیوان، به خانه افراد متقاضی مراجعه می کنند. بنابراین باید سوالات زیر را از خود بپرسید و چک لیست خود را با دقت بررسی‌کنید. تا مطمئن‌شوید که خانه شما آماده‌پذیرش یک حیوان خانگی است. بسته‌به این که شما یک توله‌سگ بازیگوش و یا بچه گربه را نگهداری‌می‌کنید، روش‌های مختلفی‌ برای آماده‌سازی‌ خانه شما وجود‌دارد.
برای چک کردن آن چه می توانید برای آماده‌سازی خانه برای هر حیوان خانگی انجام‌دهید، این بخش را با دقت مطالعه کنید. همچنین ما مشخصات خاصی از گربه ها و سگ ها را در این بخش به شما ارائه می دهیم.

آماده سازی دکوراسیون داخلی برای حیوان خانگی

توجه به حیوان خانگی در دکوراسیون داخلی و تنظیم فضای مناسب آن ها

حیوانات به طور طبیعی بسیار کنجکاو و علاقمند به وارد شدن در هر حوزه و منطقه ای هستند تا در خصوص وسایل مختلف به جستجو و شیطنت بپردازند. شما باید قوطی های زباله محکم و ظروف غذای مناسبی را برای حیوانات خانگی تان تهیه کنید و آن را در خارج از محیط خانه قرار دهید تا به بیرون نگهداشتن حیوان خانگی کمک کنید.
تمام ریسمان ها، طناب‌ها، سیم های برق و سایر موارد را در ارتفاع بالایی قرار‌دهید و پنهان‌کنید. چرا که توله سگ‌ها و بچه گربه ها هنگام دندان در آوردن‌بسیار علاقمند به جویدن این سیم‌ها هستند. برای این که به حیوان خانگی خود کمک کنید تا در خانه جدید خود احساس راحتی کند، باید فضایی را ایجاد کنید که کاملا متعلق به خودش باشد.

توجه به حیوان خانگی در دکوراسیون داخلی

رعایت استندارد لازم در طراحی دکوراسیون داخلی برای حیوان خانگی

اگر یک سگ را به عنوان حیوان خانگی خود انتخاب می کنید، باید یک تخت حیوان خانگی نیز برای او بخرید و یک جعبه برای او در نظر بگیرید. سگ ها باهوش هستند و می توانند با آموزش های مناسب کارهای متفاوتی با جعبه انجام دهند، جعبه مکان امنی برای آن ها محسوب می شود.
آموزش جعبه علاوه بر سرگرمی، مکان امنی برای سگ ها است و هنگامی که در خانه خود نیستید به شما کمک می کند که به درستی از سگ خود نگهداری کنید. قبل از آوردن‌گربه و یا سگ به خانه مطمئن‌شوید که منطقه زندگی آنها کاملا درست و مطابق با استانداردهای لازم تنظیم‌شده‌است.

رعایت استندارد لازم در طراحی دکوراسیون داخلی برای حیوانات خانگی

تجدید نظر در گیاهان خانگی

گیاهان آپارتمانی حیوانات خانگی را به خود جذب می کنند، زیرا آن ها از محیط بیرون تقلید می کنند، اما این گیاهان می توانند یک خطر جدی برای سلامتی حیوانات خانگی باشند. مصرف بیش از 700 نوع گیاه می تواند باعث ایجاد سمی قوی در بدن سگ ها و گربه ها شود و سلامتشان را به خطر بیندازد.
وقت بگذارید و تحقیق كنید و اگر گیاهان فعلی شما برای حیوان خانگی جدید شما مضر هستند، آن ها را با گیاهان مطمئن و بی خطر تعویض كنید. در نظر داشته باشید که گیاهان خود را جابجا و یا پنهان کنید تا از دسترس حیوانات خانگی شما دور باشد.

استفاده نکردن از گیاه در دکوراسیون با داشتن حیوانات خانگی

گیاهان مناسب در دکوراسیون داخلی برای حیوان خانگی

اگر می خواهید در خانه خود حیوانات اهلی داشته باشید، اما نمی خواهید زیبایی خانه را که گیاهان برای شما به ارمغان می آورند قربانی آن کنید، می توانید از گیاهان مورد علاقه حیوان خانگی تان استفاده کنید.
در حالی که بسیاری از گیاهان خانگی برای گربه ها و سگ ها سمی هستند، در اینجا برخی از آن ها که خطری ایجاد نمی کنند را به شما توصیه می کنیم.
گیاهان هوازی، کاکتوس کریسمس، برخی از سرخس ها مانند بوستون، ارکیده، خال صورتی، گیاه عنکبوتی، گیاهان شیره دار، گل ساق عروس و برخی گیاهان از جمله ریحان، آویشن و مریم گلی گیاهان مناسبی برای نگهداری هستند.
( گیاهان هوازی گیاهان هیجان انگیز و جالبی هستند که می ‌توانند بدون خاک رشد کرده و همه‌ مواد مغذی و آب مورد نیاز خود را از طریق برگ هایشان تامین کنند. این گیاهان از ریشه خود تنها برای چسبیدن به سنگ، زمین، تنه درختان و … استفاده می‌کنند.)

گیاهان مناسب در دکوراسیون داخلی برای حیوانات خانگی

نیازهای اولیه حیوان خانگی در طراحی دکوراسیون داخلی

شما برای شروع کار به وسایل اولیه حیوان خانگی از جمله غذا، ظروف، طوق و سایر لوازم ضروری نیاز دارید.
همچنین گربه ها به یک بستر برای خواب و سگ ها نیز به قلاده و کیسه زباله نیاز دارند. هنگامی که اقدام به خرید حیوان خانگی می کنید، حتما برای او یک کارت هویت تهیه کنید تا در صورت گم شدن، حیوان شما به راحتی پیدا شود. سالانه حدودا 6.5 میلیون حیوان در پناهگاه ها به سر می برند، بنابراین از کارت هویت اطمینان حاصل کنید.
کارت هویت شامل نام حیوان خانگی، آدرس و شماره تماس شما است تا افراد بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند و حیوان خانگی شما را به شما تحویل دهند. در حالی که می خواهید صاحب حیوان خانگی شوید، باید حتما یک دامپزشک پیدا کنید تا از حیوان خانگی خود مراقبت کنید و اطلاعات مربوط به ایمنی حیوان را به دست آورید.

نیازهای اولیه حیوان خانگی در طراحی دکوراسیون داخلی

اسباب بازی های حیوانات خانگی در دکوراسیون

گربه ها و سگ ها معمولا به طور یکسان از بازی با انواع اسباب بازی های خانگی لذت می برند. می توانید برای سگ ها توپ، اسباب بازی های جویدنی و برای گربه ها نخ های بافتنی، بند کفش و یا توپ پشمالو تهیه کنید و به راحتی آن ها را سرگرم کنید.
حیوانات خانگی به خصوص توله سگ ها و بچه گربه ها با دهان خود اکتشاف می کنند، بنابراین باید بدانید که هر چیزی را که خریداری می کنید ممکن است لیسیده، جویده و یا گاز گرفته شود، پس هنگام خرید به اسباب بازی مناسب برای آن ها دقت کنید. قبل از خرید تحقیق کنید تا اسباب بازی مورد علاقه حیوان خانگیتان را کشف کنید.

اسباب بازی های حیوانات خانگی در دکوراسیون

برنامه ریزی برای مناطق بازی و وضع قوانین در دکوراسیون داخلی مناسب حیوانات

حیوانات بسیار علاقمند به بازی هستند، بنابراین ایجاد منطقه بازی برای آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
می توانید فضایی را با چمن مصنوعی و یا طبیعی برای دویدن و بازی سگ ها تدارک ببینید تا بدون دسترسی به کل حیاط به بازی بپردازند. گربه ها نیز عاشق بالا رفتن و کوهنوردی هستند، شما می توانید برای سرگرمی آن ها یک قفسه کوهنوردی خریداری کنید تا گربه شما به گردش و شیطنت بپردازد.
قبل از‌آوردن حیوان خانگی به خانه، اطمینان حاصل‌کنید که همه اعضای خانواده با شما هم عقیده‌باشند. قوانینی را در مورد مکان‌هایی که حیوانات خانگی در آنجا‌ امکان رفت و آمد‌ندارند، ایجاد‌کنید. به عنوان مثال آیا مجاز به رفتن روی مبلمان هستند؟
و یا در کجا اجازه دارند که به استراحت و خواب بپردازند. همچنین تهیه لیست کارها از این رو بسیار مهم است که مسئولیت همه افراد در مراقبت از گربه یا سگ جدید مشخص می شود.

ساخت وسایل بازی در دکوراسیون برای حیوانات خانگی

تغییر تهویه و ایمن کردن خانه و حیاط در طراحی دکوراسیون داخلی برای حیوان خانگی

به طور معمول موهای حیوانات خانگی حتی با وجود نظافت های مناسب و دقیق در خانه و یا اطراف خانه شما می ریزد. بنابراین قبل از آوردن‌حیوان خانگی به فضای خانه، تهویه را تغییر‌دهید . تهویه مطبوع و مناسبی را در نظر بگیرید تا از عملکرد آن ها اطمینان حاصل کنید.
در حالی که خانه های بدون حیوانات خانگی باید هر شش ماه یکبار فیلترهای خود را تغییر دهند، شما باید برنامه ریزی کنید. تا هر بار که یک حیوان خانگی را به خانه می آورید، فیلترهای خانه خود را تغییر دهید.

تغییر تهویه و ایمن کردن خانه و حیاط در طراحی دکوراسیون داخلی برای حیوانات

تصفیه هوا در دکوراسیون داخلی مناسب حیوانات

سگ ها قلمرو خود را نشانه گذاری می کنند و ادرار آن ها می تواند موجب خراب شدن دستگاه شود . یا حتی وارد آن شده و باعث شود تا خانه شما بوی نامطبوعی به خود بگیرد. همچنین سگ شما می تواند  به سیستم آسیب برساند؛ به طور مثال ممکن است آن را بشکند و یا خراشی روی آن وارد کند. سعی کنید فضایی را برای نصب آن در نظر بگیرید تا مانع دسترسی سگ باشد، اما هنوز دسترسی آسان برای تکنسین ها وجود داشته باشد.
اگر هنوز نگران موی حیوان خانگی در خانه خود هستید، از یک دستگاه تصفیه هوا که مخصوص خانه های دارای حیوانات خانگی است، استفاده کنید. همچنین تصفیه کننده هوا در صورتی که شخصی در خانه شما از آلرژی به حیوان خانگی رنج می برد، کمک فراوانی می کند. این مراحل ساده را دنبال کنید تا خانه خود را برای اولین حیوان خانگی خود آماده کنید.

در و پنجره ها  در طراحی دکوراسیون داخلی مناسب حیوانات

در و پنجره ها  در طراحی دکوراسیون داخلی مناسب حیوانات

اطمینان حاصل کنید که درها و پنجره های خانه به درستی نصب شده اند تا احتمال بیرون رفتن حیوان خانگی شما به حداقل برسد. همچنین گربه ها دوست دارند از پرده ها بالا رفته و روی پنجره های باز راه بروند. بنابراین تحقیقاتی در مورد ایجاد ایمنی گربه ها انجام دهید و وسایل مربوط به آن را به خانه خود اضافه کنید.
اگر سگ شما در طول روز به حیاط دسترسی خواهد داشت. باید اطمینان حاصل کنید که حصار در به خوبی نصب شده و کاملا ایمن است. همچنین شما می توانید به طور مستقیم یک صفحه و یا درب کشویی جداگانه نصب کنید. تا هنگامی که دور هستید و یا به بیرون می روید از سگ ها محافظت کنید.

محافظت کردن از HVAC در فضای باز برای دکوراسیون با حیوانات خانگی

محافظت کردن از HVAC در فضای باز

HVAC را معمولا در صنعت به نام تهویه مطبوع می شناسند. در حالی که تهویه مطبوع (سردسازی و یا خنک سازی محیط) یکی از زیرشاخه های سیستم HVAC می باشد.
HVAC به سیستم های گرمایشی و تهویه مطبوع مربوط می شود. و شرایط دمایی مطبوعی را برای محیطی که در آن استفاده می شود همانند آپارتمان ها، ایجاد می کند.
این امر به ویژه وقتی که برای اولین بار یک سگ را به خانه آورده اید بسیار مهم است.

تصفیه هوا در دکوراسیون داخلی مناسب حیوانات

پایان بخش :

طراحی دکوراسیون داخلی برای آنها که حیوانات خانگی دارند

سوالات متداول

کدام گیاهان مناسب حیوانات خانگی هستند؟

تعداد بسیار زیادی از گیاهان خانگی وجود دارند که برای گربه ها و سگ ها سمی هستند، اما برخی دیگر نیز بی خطر هستند. گیاهانی همچون گیاهان هوازی، کاکتوس کریسمس، برخی از انواع سرخس ها مانند بوستون، گل ارکیده، گیاه خال صورتی، گیاه عنکبوتی، گیاهان شیره دار، گل ساق عروس و برخی گیاهان دیگر مانند ریحان، آویشن و مریم گلی.

حیوانات خانگی چه نیازهای اولیه ای دارند؟

ابتدایی ترین وسایلی که هر حیوان خانگی به آن نیاز دارد شامل غذا، ظروف، طوق و سایر لوازم ضروری است.همچنین گربه ها به یک مکان برای خوابیدن و سگ ها نیز به قلاده و کیسه ی زباله نیاز دارند. برای حیوان خانگی خود شناسنامه مخصوص حیوان خانگی تهیه کنید تا در صورت گم شدن، بتوانید حیوان خانگی خود را به راحتی پیدا کنید. یادتان باشد که برای مراقبت از حیوان خانگی باید حتما یک دامپزشک پیدا کنید و اطلاعات مربوط به ایمنی و سلامت حیوان خود را به دست آورید.

هدف از تغییر تهویه و ایمن کردن خانه برای حیوانات خاگی چیست؟

موهای حیوانات خانگی حتی با وجود تمیز کاری های مناسب، در داخل خانه و یا اطراف خانه شما می ریزد. بنابراین بهتر است قبل از خرید حیوان خانگی، تهویه خانه را تغییر دهید و تهویه مطبوع و مناسبی را در نظر بگیرید. استفاده از تصفیه کننده هوا به شخصی که در خانه شما به حیوان خانگی آلرژی دارد، کمک بسیاری می کند.

کدام اسباب بازی ها مناسب حیوانات خانگی هستند؟

اسباب بازی مناسب برای سگ های خانگی توپ و اسباب بازی های جویدنی است و برای گربه ها نیز نخ های بافتنی، بند کفش و یا توپ پشمالو پیشنهاد می شود. حواستان باشد که حیوانات خانگی به ویژه توله سگ ها و بچه گربه ها از طریق دهان خود اکتشاف می کنند، بنابراین باید بدانید که هر اسباب بازی که قصد خرید آن را دارید، ممکن است توسط آن ها لیسیده، جویده و یا گاز گرفته شود.

5/5 - (27 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.