پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

معانی سنگ های قیمتی

معانی، نمادها و قدرت سنگ های قیمتی

فهرست عناوین

در طول قرن ها آداب و رسوم و فرهنگ های مختلف به خلق داستان ها و افسانه های مختلف کمک کرده و به طرق مختلف به آنها دامن زده اند. این محصولات نادر طبیعت فلاسفه و عرفا را بر آن داشته اند تا قدرت های غیر معمولی و عجیب را به آن آن ها اختصاص دهند.

بهترین اطلاعات در مورد معانی سنگ های قیمتی بی شک در کتاب “جورج فردریک کونز” به نام ” افسانه عجیب سنگ های گران بها” در سال 1913 گرد آوری شده است. اما کونز از دید عرفانی به سنگ ها نگاه نمی کرد، او در عصر خود یکی از سنگ شناسان پیشرو و تاثیر گذار بود و به عنوان یکی از کارشناسان کار کشته و خبره زمان خود به ایفای نقش پرداخت. کونز به شکل گیری بازار مدرن سنگ های رنگارنگ قیمتی در نیویورک کمک بسیاری کرد. همچنین او در گرد اوری برخی از مجموعه های سنگ های گران بها مانند مجمعوعه “جی پی مورگان تیفانی” که در حال حاضر در موزه تاریخ طبیعی آمریکا به نمایش در آمده است تاثیر به سزایی دارد.

معانی سنگ های قیمتی

کونز معتقد بود که مطالعه راه های درمانی سنگ های قیمتی که در فرهنگ های مختلف استفاده می شود و باورهایی که افراد در زمان های مختلف در خصوص سنگ ها داشته اند می تواند به ما مطالب بیشماری بیاموزد. برای کونز این تحقیق تنها یک کنجکاوی جامعه شناختی نبود، بلکی روشی برای یادگیری خود سنگ های قیمتی بود. امروزه بسیاری از این  ائیده ها ممکن است برای ما عجیب به نظر برسد، اما با کمی تحقیق و بررسی در میابیم که آنها ریشه در ذات خود سنگ ها دارند.

در اینجا برخی از ویژگی هایی که در طول سال ها به سنگ ها نسبت می دهند را گر آوری کرده ایم؛ شما نیز می توانید با مطالعه این مقاله با ویژگی های برخی از سنگ های قیمتی آشنا شوید.

مفهوم سنگ فیروزه

همین الان ببین : فیلم خواص سنگ های فیروزه

فیروزه آبی و سبز (Turquoise) پول موفقیت و ثروت را جذب می کند. در بسیاری از فرهنگ ها فیروزه سنگ ارتباطات است. بومیان آمریکا می گویند فیروزه رنگ ابی خود را از آسمان و رنگ سبزش را نیز از زمین وام گرفته است. هنوز بسیاری از افراد در فرهنگ های مختلف فیروزه را به عنوان نمادی در نظر می گیرند که ریشه در طبیعت ما دارد.

معانی سنگ های قیمتی

مفهوم سنگ آمازونیت
اعتقاد بر این است که آمازونیت (Amazonite)تسکین دهنده و آرامش بخش است؛ آمازونیت این کار را از طریق خنثی کردن انرژی های منفی انجام می دهد و ما را از درد، غم و رنج می رهاند.

مفهوم سنگ قیمتی آکوا مارین
آکوا مارین (Aquamarine) با شجاعت در ارتباط است و به رهایی از ترس و خشم کمک می کند. گفته می شود آکوا مارین تسکین دهنده است؛ آرامش می دهد؛ ترس را کم می کند و در سفرهای طولانی در ایجاد و حفظ آرامش موثر است. بسیاری معتقدند که این سنگ از ملوانان در دریا محافظت می کند و دریا زدگی را از افراد دور می کند. به اعتقاد برخی از سنت ها، آکوا مارین بینش و آگاهی ایجاد می کند و وضوح ذهنی را ارتقا می بخشد.

معانی سنگ های قیمتی

مفهوم سنگ قیمتی آگات (نوعی عقیق)
آگات (Agate) را به عنوان یک سنگ محافظ می شناسند. اعتقاد بر این است که این سنگ قدرت را جذب می کند؛ در مقابل افکار و رویاهای بد و استرس از دارنده اش محافظت می کند؛ به کاهش و تخلیه انرژی کمک می کند؛ همچنین گفته می شود آگات تعادل انرژی را برقرار می سازد و استعداد ها را بیدار می کند.

معانی سنگ های قیمتی

مفهوم سنگ توپاز آبی
توپاز آبی (Blue Topaz) با شجاعت و غلبه بر ترس و موانع همراه است و از دیرباز مورد توجه نویسنگان، محققان، هنرمندان و روشنفکران بوده است، چرا که از این سنگ در ایجاد تفکر در سطحی بالاتر استفاده می شود. گفته می شود که اضطراب ذهنی را کاهش می دهد و وفاداری، دوستی، یکپارچگی و انسجام را به ارمغان می آورد.

معانی سنگ های قیمتی

مفهوم آکتینولیت چشم گربه ای
سنگ های آکتیونولیتی به خاطر خواص متا فیزیکشان محبوب هستند. آکتیونولیت چشم گربه ای(Actinolite Cat’s Eye)، هم برای درمان جسمی و هم برای درمان روحی مفید است و برای تمام چاکراه ها استفاده می شود. از این سنگ برای ایجاد تعادل میان انرژی های قلب استفاده می کنند و به عنوان سنگ مولد انرژی و همچنین آگاهی دهنده معروفند.

معانی سنگ های قیمتی

مفهوم سنگ آمیتیست
آمیتیست (Amethyst) احساسات را آرام می کند، وضوح ذهن را افزایش می دهد و در رسیدن به خرد یاری رسان است. آمیتست سنگ ذهن است که وضوح و آرامش را به ارمغان می آورد. گفته می شود آمیتیست دارنده اش را با بصیرت، احساسات و ارزش ها منطبق می کند. مدت ها است که آن را به عنوان یاری رسان هوشیاری می شناسند و در مقابله با اعتیاد به الکل، غذا و همچنین سایر اعتیادها موثر است. گفته می شود آمیتیست بر رفتارهای ناشی از عقده های روانی تاثیر گذار است و آن ها را تسهیل می کند.

معانی سنگ های قیمتی
معانی سنگ های قیمتی

مفهوم سنگ قیمتی آپاتایت
آپاتیت (Apatite)سنگ ارتباط است. گفته می شود که این سنگ در بهبود لکنت زبان و فشار خون بالا موثر است و به صاحبش در غلبه بر غم و اندوه کمک می کند. گفته می شود که آپاتیت در مقابله با ویروس یاری رسان است و نیروی جوانی را به افراد مسن تر تزریق می کند؛ همچنین در یادآوری خاطرات گذشته نیز بی تاثیر نیست.

معانی سنگ های قیمتی

مفهوم سنگ لاجورد (لاپیز لازولی)
گفته می شود لاجورد (Lapis)یک سنگ سنتی است که دوستی و حقیقت را ترویج می کند. کارشناسان این حوزه بر این باورند که لاجورد آبی به شما کمک می کند که هماهنگی را به زندگی خود بیاورید. لاجورد سنگ آگاهی و خرد است.

معانی سنگ های قیمتی

مفهوم سنگ کلسدونی
بومیان آمریکا کلسدونی (Chalcedony) را سنگی مقدس می دانند و می گویند کلسدونی برادری، خوبی و حسن نیت را ترویج می کند. همچنین گفته می شود که این سنگ حس دشمنی، کج خلقی و مالیخولیایی را کاهش می دهد.

معانی سنگ های قیمتی

مفهوم سنگ سیترین
گفته می شود که سیترین (Citrine) ذهن را به روی افکار جدید باز می کند و بیقراری و بی تابی را متعادل می کند؛ سیترین موجب تقویت مثبت اندیشی می شود، فراوانی را به سمت خود جذب می کند و به “سنگ بازرگان” معروف است. معمولا کسانیکه تجارت می کنند ، نه فقط برای جذب ثروت، بلکه برای محافظت از آن، همراه خود سیترین دارند.

معانی سنگ های قیمتی

مفهوم الماس
الماس (Diamond) افکار صاحبش را جذب و تقویت می کند. علاوه بر این نقاط ضعف و قوت سایر سنگ های قیمتی و همچنین دارنده اش را نیز تقویت می کند. در روزگار کهن از الماس برای سم زدایی استفاده می کردند، چرا که اعتقاد داشتند الماس از دارنده اش در مقابل سم محافظت می کند.

معانی سنگ های قیمتی

مفهوم سنگ دیوپسید
دیوپسید (Diopside) یک سنگ تصفیه کننده است. گفته می شود شفادهندگانی که از خاصیت سنگ ها استفاده می کنند، از دیوپسید برای درمان زخم استفاده می کنند. بسیاری بر این باورند که دیوپسید خلاقیت، عشق و تعهد را افزایش می دهد. دیوپسید شامل کروم سبز رنگ، ستاره درخشان، دیوپسیدی که تازه کشف شده و دیوپسید کم یاب تسمارین است.

معانی سنگ های قیمتی

مفهوم زمرد
زمرد (Emerald) یک سنگ سنتی است که به باروری کمک می کند، بینایی را بهبود می بخشد و به دارنده اش قدرت روحی می بخشد. همچنین گفته می شود که افسردگی را از بین می برد و بی خوابی را تسکین می دهد. زمرد خودشناسی ورویاهای صلح طلبانه را ارتقا می دهد و دارنده اش را به تعادل و صبر ترغیب می کند.

معانی سنگ های قیمتی

مفهوم سنگ فلوریت
گفته می شود فلوریت (Fluorite) شهود را به تعادل و ثبات می رساند. همچنین به عنوان کمکی برای یادگیری و تفکر به حساب می آید. همچنین کارشناسان بر این باورند که فلوریت موجب تقویت توانایی در تمرکز می شود.

معانی سنگ های قیمتی

مفهوم سنگ گارنت
گارنت (Garnet) را در سنگ های قیمتی با مفهوم فداکاری و احساسات پرشور نسبت به خود، خانواده، دوستان و حتی اهداف خود در نظر می گیرند. این سنگ احساسات را تحریک می کند و استقامت و سر زندگی را افزایش می دهد. همچنین شانس و بخت و اقبال را برای کسانیکه در تجارت سرمایه گذاری می کنند به دنبال دارد. گارنیت شامل آلاماندین گارنیت، مالی گارنت، رونولیت گارنت، هسونیت گارنت، تسواریت، استار گارنت و آوا رویت گارنت است.

معانی سنگ های قیمتی

سنگ لولیت
گفته می شود که لولیت (Iolite) با بصیرت و دید درونی در ارتباط است و به افراد کمک می کند که در آگاهی به مرتبه بالاتری برسند. همچنین به نظر می رسد برای پرداخت بدهی و افزایش مسئولیت مالی نیز مفید باشد.

معانی سنگ های قیمتی

مفهوم سنگ یشم
یشم سنگ آرامش است؛ خشم و ترس را از بین می برد و برای دارنده اش خوش شانسی به دنبال دارد. یشم نه تنها سعادت را به ارمغان می آورد، بلکه به دارنده اش نیز کمک می کند تا از پولی که به دست آورده است محافظت کند. از دیر باز تا کنون سنگ یشم برای باغبانان از جذابیت بسیار بالایی برخوردار بوده است، چرا که یک برداشت پر محصول را برایشان تضمین می کند. سنگ یشم خالص شامل انواع گوناگون “جادئیت”، “نفریت”، “آمفسیت”، “البیت” و “ما-سیت-سیت” است.

معانی سنگ های قیمتی

مفهوم سنگ جاسپر
کوارتز جاسپر (Jasper) با تمدد اعصاب، قناعت، دلسوزی، پرورش و تسلی خاطر همراه است. گفته می شود که جاسپر استرس های ذهنی را از بین می برد و در رسیدن به تعادل در زندگی کمک می کند.

معانی سنگ های قیمتی

مفهوم سنگ کیانیت
کیانیت (Kyanite)یک سنگ آرامش بخش است. کیانیت به شما کمک می کند تا ذهن خود را آرام کنید و سردرگمی های ذهنی و احساسی خود را از بین ببرید. گفته می شود کیانیت به ویژه در حل عصبانیت و نا امیدی بسیار تاثیر گذار است.

معانی سنگ های قیمتی

مفهوم سنگ قیمتی مون استون
مون استون (Moonstone) ارتباطات را با ترویج فکر روشن، الهامات و پذیرش بهبود می بخشد. همچنین مون استون به تحقق سرنوشت افراد کمک می کند. مدت ها است مون استون را به عنوان سنگی می شناسند که با انجام و ایجاد تعادل در احساسات، توانایی های روحی و روانی را در فرد ایجاد می کند. به نظر می رسد که این سنگ قیمتی بیشتر بر کارهایی که نیاز است تمرکز دارد تا کارهایی که می خواهید. انواع مون استون شامل مون استون آبی درخشان، مون استون رنگین کمان ( هرچند که یک مون استون واقعی نیست) و مون استون استار است.

معانی سنگ های قیمتی

مفهوم سنگ اوپال
اوپال (Opal) سنگی است که به شدت با احساسات، از جمله عشق و اشتیاق در ارتباط است. این سنگ موجب تقویت تخیلات، رویاها و همچنین درمان می شود. اوپال انواع مختلفی دارد اوپال سیاه، اوپال معمولی، اوپال سفید، اوپال شوکولاتی، اوپال ماتریکس، اوپال قلوه سنگی استرالیا، اوپال دوگانه، اوپال سه گانه و اوپال آتشین انواع اوپال است.

معانی سنگ های قیمتی

معنی سنگ اونیکس
اونیکس سیاه (Onyx)انرژی های منفی را دفع می کند و از دارنده اش در برابر خصومت دیگران محافظت می کند. این گوهر عزم و پشتکار را تقویت می کند.

معانی سنگ های قیمتی

مفهوم سنگ قیمتی پریدوت
پریدوت (Peridot)موجب تقویت زندگی می شود؛ رونق، شکوفایی و رشد را ایجاد می کند. پریدوت به افراد در درک روابط کمک می کند. همچنین این سنگ قیمتی افسردگی، خشم، ترس، حسادت و عصبانیت را کاهش می دهد.

معانی سنگ های قیمتی

مفهوم سنگ پرهنیت
پرهینت سبز (Prehnite) گوهری است با هاله های عرفانی. گفته می شود که پرهینت سنگ یادآوری خاطرات، مراقبه و نبوت است.

معانی سنگ های قیمتی

مفهوم رز کوارتز
“عشق ملایم” را با رز کوارتز صورتی (Rose Quartz) می شناسند. رز کوارتز صلح و آرامش را به رابطه می آورد. برای از بین بردن زخم های احساسی عالی است. انرژی های منفی را از بین می برد و در برگرداندن تعادل پس از بحث و مشاجره عالی عمل می کند؛ حس هنردوستی را نیز ارتقا می بخشد.

معانی سنگ های قیمتی

مفهوم یاقوت سرخ
یاقوت سرخ (Ruby Gemstone) به محافظت در مقابل بدشانسی و بیماری معروف است. همچنین یاقوت سرخ قلب را می گشاید و به انسان در پذیرش عشق جدید کمک می کند. اگر آن را به عنوان هدیه به کسی بدهید نماد دوستی و عشق خواهد بود؛ همچنین یاقوت سرخ نماد انرژی، سرزندگی و چیزهای لوکس است.

معانی سنگ های قیمتی

مفهوم رتیل کوارتز
گفته می شود که رتیل کوارتز (Rutile Quartz) انرژی کریستال کوارتز را افزایش می دهد. رتیل کوارتز به افراد کمک می کند که ریشه مشکلاتشان را بیابند.

معانی سنگ های قیمتی

مفهوم کوارتز دودی
این باور وجود دارد که کوارتز دودی (Smoky Quartz) استقامت، آرامش و افکار مثبت را تقویت می کند.

معانی سنگ های قیمتی

مفهوم سنگ قیمتی اسپینل
قرن ها اسپینل (Spinel) را با یاقوت سرخ اشتباه می گرفتند و درست به همین خاطر، از نظر بررسی معانی و مفاهیم و همچنان خواص، از سنگ های قیمتی دیگر جا ماند. با وجود آن گفته می شود که اسپینل برای آرامش و رهایی از نگرانی ها می تواند مفید واقع شود. از آنجا که از نظر شکست نور اسپینل یکی از سنگ های منحصر به فرد به شمار می آید، این سنگ خلوص رنگ خاص خود را دارد و همین خلوص رنگ مفاهیم مربوط به آن را تعریف می کند.

معانی سنگ های قیمتی

مفهوم سنگ چشم ببر
گفته می شود که چشم ببر قهوه ای طلایی خشم و ترس را به منطق تبدیل می کند. همچنین این باور وجود دارد که انرژی های این سنگ تعادل را به وجود می آورد و در شرایط سخت به انسان قدرت می بخشد.

معانی سنگ های قیمتی

مفهوم تورمالین

گفته می شود که تورمالین (Tourmaline)هم جسم و هم روح را بهبود می بخشد. این اعتقاد وجود دارد که تورمالین موجب جذب الهامات و راهنمایی ها می شود، تعادل را بهبود می بخشد و قدرت فهم را افزایش می دهد. همچنین اعصاب را آرام می کند و غم و اندوه را می زداید. باعث ایجاد تعادل و افزایش اعتماد به نفس می شود.

معانی سنگ های قیمتی

مفهوم سنگ یاقوت کبود
مدت ها است که یاقوت کبود (Sapphire) نماد صلح و شادی است و این اعتقاد وجود دارد که یاقوت کبود به ارتباطات، بینش، شهود، الهامات و مناجات کمک می کند. از دیرباز این باور وجود دارد که یاقوت سرخ در پیشبینی آینده به ما کمک می کند.

معانی سنگ های قیمتی

مفهوم سنگ تانزانیت
تانزانیت (Tanzanite) بنفش-آبی سنگی است که به تازگی کشف شده است. این باور وجود دارد که تاریخچه سنتی این سنگ به قبیله ماسایی باز می گردد. افراد این قبیله معتقد بودند که این سنگ ها انرژی های شفا بخش دارند. آنها تانزانیت را به بچه های تازه متولد شده هدیه می دادند، چرا که معتقد بودند این سنگ بیانگر زندگی است.

معانی سنگ های قیمتی

مفهوم سنگ زیرکن

از قرون وسطی، زیرکن (Zircon) رشد روحی، خرد و آگاهی را نشان می دهد. دارنده زیرکن زیبایی و آرامش را به دست خواهد آورد.

تاکنون تحقیقات بسیاری در خصوص خواص سنگ ها انجام شده است. منطقی است که برای حل هر مشکلی به متخصص مربوطه مراجعه کنید، با وجود آن استفاده از سنگ ها در کنار درمان می تواند بسیار مفید واقع شود. به عنوان مثال اگر افسردگی دارید و یا پرخاشگرید، حتما باید به کارشناس مراجعه کنید؛ با وجود آن استفاده از سنگ های قیمتی می تواند روند درمان را تسریع بخشد.

معانی سنگ های قیمتی

سوالات و پاسخ هایی  که در این بخش بیشتر مطرح شده است .

مفهوم سنگ آمازونیت چیست؟

اعتقاد بر این است که آمازونیت تسکین دهنده و آرامش بخش است؛ آمازونیت این کار را از طریق خنثی کردن انرژی های منفی انجام می دهد و ما را از درد، غم و رنج می رهاند.

مفهوم سنگ قیمتی آکوا مارین چیست؟

آکوا مارین با شجاعت در ارتباط است و به رهایی از ترس و خشم کمک می کند. گفته می شود آکوا مارین تسکین دهنده است؛ آرامش می دهد؛ ترس را کم می کند.

آیا شما آموزش جواهرت سازی یا طراحی جواهرات را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

مفهوم سنگ قیمتی آگات چیست؟

آگات را به عنوان یک سنگ محافظ می شناسند. اعتقاد بر این است که این سنگ قدرت را جذب می کند؛ در مقابل افکار و رویاهای بد و استرس از دارنده اش محافظت می کند؛ به کاهش و تخلیه انرژی کمک می کند.

مفهوم سنگ توپاز آبی چیست؟

توپاز آبی با شجاعت و غلبه بر ترس و موانع همراه است و از دیرباز مورد توجه نویسنگان، محققان، هنرمندان و روشنفکران بوده است، چرا که از این سنگ در ایجاد تفکر در سطحی بالاتر استفاده می شود.

مفهوم سنگ توپاز آبی چیست؟

توپاز آبی با شجاعت و غلبه بر ترس و موانع همراه است و از دیرباز مورد توجه نویسنگان، محققان، هنرمندان و روشنفکران بوده است، چرا که از این سنگ در ایجاد تفکر در سطحی بالاتر استفاده می شود.

مفهوم سنگ آمیتیست چیست؟

آمیتیست احساسات را آرام می کند، وضوح ذهن را افزایش می دهد و در رسیدن به خرد یاری رسان است. آمیتست سنگ ذهن است که وضوح و آرامش را به ارمغان می آورد.

4.9/5 - (26 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.