پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

نکاتی برای تازه کارها در جواهر سازی

آماتورها در جواهر سازی به این توصیه عمل کنند

فهرست عناوین

در سراسر دنیا هزاران گونه متفاوت سنگ و کریستال وجود دارد که هرکدام از این سنگ ها و کریستال ها خصوصیات و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند؛ شما می توانید از آن ها به صورت تراش خورده و یا تراش نخورده، حکاکی شده و … استفاده کنید.
اگر مدت زیادی است که با کریستال ها و سنگ ها کار نکرده اید و یا اساسا کار خود را تازه و با عشق آغاز کرده اید، دانستن این نکته که دقیقا باید از کجا شروع کنید برای شما کار دشواری خواهد بود. تلاش شده است تا در این مقاله به  شما توصیه های مفید و ملموسی ارائه شود. با مقاله آماتورها در جواهر سازی به این توصیه عمل کنند همراه ما باشید.

تازه کارها در جواهر سازی چگونه کار جواهرسازی را شروع کنند

از کجا باید شروع کنم؟ بهترین سنگ ها و کریستال ها برای من تازه کار کدامند؟

از هرکجا که بخواهید می توانید شروع کنید و از هر سنگ و یا کریستالی استفاده کنید، با وجود آن به شما پیشنهاد می کنم که از “سنگ های صیقل خورده” استفاده کنید. سنگ های معدنی را در ماشینی به نام ماشین صیقل دهنده می گذارند؛ این ماشین ها آنقدر سنگ ها را تکان می دهند که گوشه ها و سطوح ناهموار آن از بین برود. در نهایت سنگ ها ظاهری براق، صاف و صیقلی خواهند داشت.
کاری که این ماشین با سنگ می کند درست مانند غلتیدن سنگ در رودخانه است. اگر به سنگ های رودخانه ای نگاه کنید هیچ گوشه تیزی ندارند و اغلب گرد هستند. در نهایت از این طریق سنگ های کوچک، براق و گردی به وجود می آید که به آنها سنگ های صیقلی یا صیقل خورده گفته می شود.

سنگ جواهر

اما چرا سنگ های صیقل خورده؟

خیلی خوب است که کار خود را با استفاده از سنگ های صیقل خورده آغاز کنید، چرا که علاوه بر قیمت مناسب خاصیت تطبیق پذیری بالایی نیز دارد و به راحتی قابل دسترس هستند. در موارد زیر می توانید از سنگ های صیقل خورده استفاده کنید:

برای تنظیم کردن اهداف مناسب است.
باعث جذب انرژی می شود.
در مدیتیشن کاربرد دارد.
می توانید به کمکشان ذهن را تمرین دهید.
از کریستال ها برای  شفا بخشی استفاده کنید.
می توانید انرژی کریستال ها را بدون صرف هزینه های خیلی زیاد از آن خود کنید.

معرفی سنگ جواهر

کجا از کریستال ها استفاده کنیم؟

شما می توانید این سنگ ها را در نزدیکی بدن خود قرار دهید تا اثرات ارتعاش آن را احساس کنید و از مزایای شفا بخشی آنها استفاده کنید.
در محل کار خود برای انرژی مثبت، ارتباطات و کاهش استرس از آنها استفاده کنید. این کریستال ها را در گلدان های خود بگذارید ( در بهبود سلامت شما یاری رسان است).
آن ها را در اطراف خانه خود قرار دهید (برای جذب ثروت و دور کردن انرژی های منفی)
آن ها را در اطراف وسایل اکلترونیکی قرار دهید تا بتوانید تشعشعات آن را مسدود کنید.
شما می توانید به طرق مختلف از کریستال ها استفاده کنید، با وجود آن بهترین راه، استفاده از آنها در ساخت جواهرات و وسایل تزئینی است؛ چرا که این روش در واقع یک تیر و چند نشان است، شما با استفاده از کریستال ها و سنگ ها یک اثر هنری خلق کرده اید که جلوه بصری دارد، از سویی می توانید آن ها را در نزدیک ترین محل به خودتان و درست روی پوست تنتان لمس کنید؛ در نهایت از آن رو که پیوسته به شما متصل است  گم نمی شود و شما می توانید از انرژی های شفابخش آن نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: معنی رنگ سنگ های قیمتی در انگشتر

سنگ جواهر در جواهرسازی

با کدام کریستال و یا سنگ کار خود را شروع کنم؟

بسیار مهم است که بدانید زمانی که با یک کریستال و یا سنگ کار می کنید، درست مجذوب آن سنگ و کریستالی می شوید که بیش از همه به آن نیاز دارید. خواه بدانید و یا ندانید این سنگ ها هستند که شما را به سوی خود می کشند.
ممکن است ناگهان مجذوب سنگی شوید که تاکنون به هیچ عنوان  به آن توجه نکرده اید. در برخی از موارد کشش بسیار شدیدی نسبت به یک سنگ و یا کریستال خاص حس می کنید. در واقع می توان گفت که این ناخودآگاه درونتان است که شما را به سوی سنگ و یا کریستال خاصی فرامی خواند.
اگر هنوز احساس سردرگمی می کنید، نگران نباشید. ما به شما پنج کریستال معرفی می کنیم که برای شما به عنوان یک تازه کار بسیار مناسب است. تازه کارها به سراغ این سنگ ها بروند: کوارتز شفاف، سیترین، آمیتیست، تورمالین سیاه و رز کوارتز

سنگ جواهر

کوارتز شفاف

کوارتز شفاف یک کریستال شفا بخش در میان انواع کریستال ها است.
انرژی های اطرافش را تقویت می کند.
برای تمیزکردن و شفابخشیدن به هاله اطرافتان بسیار خوب عمل می کند.
به ذهن شما نظم و ترتیب می دهد.

سنگ جواهر کوارتز

سیترین

سیترین را با ثروت، فراوانی و وفور می شناسند. این سنگ به ترویج فراوانی در همه جنبه های زندگی شما کمک می کند.
در ظهور و بروز استعدادهایتان عالی عمل می کند.
به شما کمک می کند تا رفاه، وفور و فراوانی را جذب زندگی خود کنید.
انرژی های منفی را کاملا می زداید.
خلاقیت شما را تقویت می کند.

سنگ جواهر سیترین

آمتیست

آمتیست به عنوان یک سنگ معنوی شناخته شده است که به شهود کمک می کند و صلح را ترویج می کند.
انرژی های منفی زمین را خنثی می کند.
همه چیز را شفا می دهد.
به مدیتیشن و تصویر سازی کمک می کند.
در مقابل کابوس های شبانه از شما محاظت می کند.
صلح و آرامش را ترویج می کند.
استرس و خشم را تسکین می دهد.
محافظت معنوی نیز از دیگر خواص این سنگ است.

بیشتر بخوانید:‌خواص سنگ ها

سنگ جواهر آمتیست

تورمالین سیاه

تورمالین سیاه به دلیل توانایی قدرتمند زمینی اش شناخته شده است. این سنگ ارتباطی عمیق میان زمین و روح انسان برقرار می کند.
یاد گیری اصول اولیه
تصفیه
محافظت مذهبی
تعادل چاکراه ها

سنگ جواهر تورمالین سیاه

رز کوارتز

رز کوارتز به عنوان سنگی مناسب در تمامی جنبه های عشقی شناخته شده است، از عشق به خود گرفته تا به عشق به دیگران.
عشق
بخشش
شفا بخشی احساسی
رحم و شفقت، دلسوزی

سنگ جواهر رز کوارتز

در نتیجه با وجود تمام گزینه های موجود ممکن است یافتن سنگ و یا کریستال مناسب برای شما سخت و حتی نا امید کننده باشد. اما وقتی کار با آن ها را آغاز می کنید و انرژی موجود در سنگ ها را دریافت می کنید این مساله می تواند انگیزه بخش باشد.

گاهی ممکن است سنگ زیبایی چشم شما را خیره کند، در این صورت شما سنگی زیبا در دست دارید که باید جواهری را برای آن سنگ طراحی کنید. در پاره ای از موارد نیز طرح و ایده ای نو و خلاقانه به ذهن شما می رسد و شما با توجه به طراحی سنگ مناسب را انتخاب می کنید.
من خودم شخصا ترجیح می دهم که از ابتدا سنگ مورد علاقه ام را بیابم و بعد جواهر مناسب آن را طراحی کنم، در این حالت از انرژی های موجود در سنگ می توانم استفاده کنم. همچنین وقتی سنگی را مطابق و مناسب شخصیت افراد طراحی می کنم به نظر می رسد که  جواهری منحصر به فرد (هرچند ساده) را برای فردی خاص طراحی کرده ام.

بیشتر بخوانید: معانی، نمادها و قدرت سنگ های قیمتی

آشنایی با سنگ جواهر در جواهرسازی

می خواهید جواهر سازی را شروع کنید؟ این نکات را به کار گیرید

ممکن است بسیار ابتدایی به نظر برسد، اما به عقیده من جواهر سازی بزرگترین سرگرمی دنیا است. نه تنها خلاق و سرگرم کننده است، بلکه شما می توانید از نمونه ای استفاده کنید که خودتان آن را خلق کرده اید. متاسفانه و یا خوشبختانه این مساله در مورد سایر آثار هنری مانند کار با چوب، نقاشی و یا حتی آشپزی صدق نمی کند. بنابراین ممکن است بخواهید آن را امتحان کنید، اما ندانید که از کجا شروع کنید، نکاتی که در این متن آمده می تواند در این راه به شما کمک کند.

1- ابتدا یک نوع خاص از جواهر را انتخاب کنید

دامنه انتخاب بسیار گستره است و این می تواند برای شما گیج کننده باشد، بنابراین تمام انواع آن را در ذهن خود صفر کنید و سپس تنها یکی از انواع آن را انتخاب کنید.
شاید ممکن است مهره ها و یا یک نوع خاص از فلز را بپسندید. ممکن است بخواهید با چرم و یا شیشه کار کنید. ابتدا یکی از آن ها انتخاب کرده و سپس تمرکز خود را روی آن بگذارید.

2- در چند مهارت پایه ای استاد باشید

چند مهارت وجود دارد که شما باید آنها را داشته باشید و هیچ فرقی نمی کند که برای جواهر سازی کدام نوع خاص از جواهرات را انتخاب کرده اید. برای مثال در اکثر پروژه ها، شما باید این دانش ابتدایی را داشته باشید که چگونه یک حلقه فنری را باز و بسته کنید و یا یک حلقه سیمی بسازید. وقتی که شما این اصول اولیه را یاد گرفتید می توانید از آن در ساخت انواع جواهرات استفاده کنید.

آموزش جواهرسازی برای تازه کارها در جواهر سازی

3- روی ابزاری با کیفیت خوب سرمایه گذاری کنید

برای کار اولتان می توانید سیم چین و انبردست را از جعبه ابزار خانه تان قرض بگیرید. اما خودتان به زودی متوجه خواهید شد که هرچه ابزاری که برای جواهر سازی استفاده می کنید بهتر باشد خروجی کار شما نیز بهتر خواهد شد.
در ابتدا ممکن است فکر کنید که این برای شما یک خرج تراشی بیهوده است، اما در نهایت متوجه خواهید شد که این ابزار در طول زمان خیلی بیشتر از آنکه برایش هزینه کرده اید، برایتان درآمد دارد. وقتی که شما ابزار مناسبی در دسترس دارید، معمولا ساخت زیورآلات برای شما بسیار کم هزینه و آسان خواهد بود.

4- زبان جواهر سازی را یاد بگیرید

تفاوت “هدپین” (رشته باریک سیمی که ته آن مانند سوزن ته گرد است) و “آی پین” ( رشته باریک سیمی که انتهای آن به شکل یک حلقه کوچک است) چیست؟ سیم با اندازه 12 از سیمی با اندازه 20 ضخیمتر است یا باریک تر؟ به چه چیزهایی نیاز دارید؟
قبل از آنکه اقدام به خرید هر وسیله ای بکنید باید بدانید که به چه وسایلی و برای چه به آنها نیاز دارید؟ این مساله می تواند در پول و وقت شما صرفه جویی کند و همچنین از سرخوردگی شما نیز جلوگیری کنید.

نکاتی برای تازه کارها در جواهر سازی


5- چگونه خرید می کنید؟ به بازار می روید یا آن لاین سفارش می دهید؟

پیش از خرید آنلاین شما را تشویق می کنم سری به بازارهای محلی بزنید و با دستانتان از نزدیک هر آنچه که نیاز دارید و می خواهید بخرید را لمس کنید. با دقت به آنها نگاه کنید، لمسشان کنید و در نهایت با اطمینان خاطر آنچه را که می خواهید بخرید.
وقتی کار خود را آغاز کردم، از آنجا که تجربه لازم را نداشتم لوازم مورد نیازم را به صورت آن لاین سفارش می دادم، که ای کاش این کاررا نمی کردم. به عنوان مثال به هیچ عنوان تصوری از یک مهره 4 میلیمتری در ذهن خود نداشتم؛ بنابراین یک جعبه کامل از آن سفارش دادم و زمانیکه به دستم رسید از دیدن اندازه بسیار کوچک آنها شوکه شدم.
هر چند بعدها که خبره تر شدید می توانید به صورت آنلاین سفارش بدهید، با وجود آن من شخصا خودم تجربه از نزدیک دیدن و لمس کردن را به خرید آنلاین ترجیح می دهم.

تازه کارها در جواهر سازی

6- یک فضای کار اختصاصی برای خودتان بسازید

برای کسیکه در حال کار است (و حتی برای اطرافیانش) هیچ چیز بد تر و نا امید کننده تر از این نیست که وسایل کار همه جا ریخت و پاش باشد. اگر به دنبال ابزاری برای کار خود باشید و آن را پیدا نکنید وقت گرانبهای شما که می توانست صرف خلق یک اثر زیبا شود از بین خواهد رفت.
یک اتاق خانه را انتخاب کنید – یا حداقل یک میز، کمد و یا فضای مشخص- و از آن فضا برای کاری که در نظر دارید استفاده کنید. پس از آن وسایلتان را مرتب کنید و بر آن ها برچسب بزنید. ایده های بسیاری مانند جعبه هایی که درونشان جداکننده دارند وجود دارد و شما می توانید سنگ ها، مهره ها و … را بسیار مرتب درونش قرار دهید و به وقت لزوم آن ها را به راحتی پیدا کنید.
سعی کنید سیستم کاری خودتان را بشناسید و به آن بچسبید.

انواع سنگ جواهر

7- به دنبال الهامات باشید

گاهی یک ایده بسیار عالی برای ساخت یک تکه جواهر فوق العاده زیبا ناگهان به ذهن من خطور می کرد، اما در بیشتر مواقع این اتفاق نمی افتد و من با دیدن فضاها و اجسام اطرافم برای ساخت جواهرات ایده می گرفتم.
جواهرات را در جواهر فروشی ها ببینید، وب را سرچ کنید و تمام جواهراتی که در آرشیو وبلاگ های دیگر است را با دقت تماشا کنید.
گاهی اوقات شما نیازمند یک آموزش خوب هستید و از شما می خواهم که گام به گام به آن عمل کنید. گاهی از اوقات نیز چیزی را می بینید که در کل برای شما جذاب است و تنها با کمی تغییر در اندازه، طرح و یا رنگ آن می توانید اثر جدیدی خلق کنید.

تازه کارها در جواهر سازی چگونه جواهر سازی را شروع کنند


8- به کلاس بروید

آیا چیز به خصوصی وجود دارد که بخواهید آن را یاد بگیرید؟ می توانید حتی در کلاس های آنلاین ثبت نام کنید و از راهنمایی های یک استاد خبره بهره بگیرید. می توانید در کلاس های پایه شرکت کنید و یا دوره های حرفه ای مانند پیچیدن سیم، کار با رزین و یا حتی لحیم کاری را انتخاب کنید. همچنین شما می توانید در کلاس های حضوری شرکت کنید و یا سوالات خود را از فروشنده لوازم مورد نیازتان بپرسید.
اما این را در نظر داشته باشید که باید پیوسته و مدام به دنبال یاد گرفتن و دیدن سایر نمونه کارها باشید. وقتی مبتدی هستید هیچ چیز مانند یک کلاس حضوری با یک استاد خبره نمی تواند به شما کمک کند، هرچند که یادگیری از طریق کلاس امری ضروری است، اما کافی نیست؛ جستجو در وب همیشه یاری رسان خواهد بود. از این مهم نیزغافل نشوید.

نکاتی برای تازه کارها در جواهر سازی


9- مثبت اندیش بمانید

مانند تمامی مهارت های دیگر، یادگیری ساخت جواهرات نیز پستی و بلندی های فراوان دارد. احتمال دارد خراب کاری کنید. ممکن است اولین حلقه ای که می سازید شبیه به یک ظرف کج و معوج باشد؛ هیچ اشکالی ندارد، چرا که دومی قطعا بهتر خواهد بود و دهمی بسیار حرفه ای از آب در خواهد آمد. اجازه ندهید که مشکلات و یا خراب شدن پروژه تان شما را نا امید کند و انگیزه تان را از بین ببرد. هرگز متوقف نشوید، فقط به تلاشتان ادامه دهید و مدام تمرین کنید. به خاطر داشته باشید که مهارت ها برای توسعه و پیشرفت نیاز به زمان دارند.

10- ریسک کنید

تنها به این خاطر که یک مهارت به خصوص ممکن است سخت به نظر برسد دودل نشوید. همیشه عاشق این بودم که ابزارم را در اختیار دوستان ناشی ام بگذارم و از دیدن خلق آثارشان لذت ببرم. آنها به آسانی آثار منحصر به فردی را ایجاد می کنند. اگر ابزار مناسبی داشته باشند از آنچه که خلق می کنند شگفت زده خواهید شد.
هیچ وقت خودتان را به یک سبک، رنگ و یا اندازه در جواهر سازی محدود نکنید. با وسایل خود بازی کنید، چیزهای جدید را امتحان کنید و ببنید که چقدر آن ها را دوست دارید. از مواد اولیه متفاوت استفاده کنید و ببینید که چه اتفاقی رخ می دهد. گاهی حتی فکر نمی کردم خیلی از چیزهایی که در حال خلق آن بودم را دوست داشته باشم، در حالیکه به نمونه مورد علاقه ام تبدیل شدند.

از همین امروز این سرگرمی جذاب را شروع کنید. به شما هشدار می دهم که این سرگرمی اعتیاد آور است. همچنین در نظر داشته باشید که این کار در ابتدا ممکن است برای شما سرگرمی محسوب شود، در حالیکه خیلی زود می تواند به یک کسب و کار پر سود و درآمد تبدیل شود.

از این که با مقاله آماتورها در جواهر سازی به این توصیه عمل کنند همراه ما بودید از شما سپاسگذاریم.

تازه کارها در جواهر سازی

سوالات متداول

از چه سنگ هایی براس شروع زندگی کنیم؟

از هر سنگ و یا کریستالی استفاده کنید، با وجود آن به شما پیشنهاد می کنم که از “سنگ های صیقل خورده” استفاده کنید.

چرا سنگ های صیقل خورده استفاده کنیم؟

علاوه بر قیمت مناسب خاصیت تطبیق پذیری بالایی نیز دارد. برای تنظیم کردن اهداف مناسب است
باعث جذب انرژی می شود.
در مدیتیشن کاربرد دارد.

آیا شما آموزش جواهر سازی و طراحی جواهر را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم. برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

چگونه از کریستال ها استفاده کنیم؟

شما می توانید این سنگ ها را در نزدیکی بدن خود قرار دهید تا اثرات ارتعاش آن را احساس کنید و از مزایای شفا بخشی آنها استفاده کنید.

آیا شما آموزش جواهر سازی و طراحی جواهر را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم. برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

در چه قسمت هایی از خانه از این سنگ ها استفاده کنیم؟

در محل کار خود برای انرژی مثبت، ارتباطات و کاهش استرس از آنها استفاده کنید. این کریستال ها را در گلدان های خود بگذارید
آن ها را در اطراف خانه خود قرار دهید
آن ها را در اطراف وسایل اکلترونیکی قرار دهید تا بتوانید تشعشعات آن را مسدود کنید.

بهترین راه استفاده از کریستال ها چیست؟

بهترین راه، استفاده از آنها در ساخت جواهرات و وسایل تزئینی است؛ چرا که این روش در واقع یک تیر و چند نشان است، شما با استفاده از کریستال ها و سنگ ها یک اثر هنری خلق کرده اید.

5/5 - (28 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.