پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

نرم افزارهای تخصصی و به روز در حوزه طراحی و مدل سازی جواهرات و زیورآلات

فهرست عناوین

در این مطلب سعی داریم تا به معرفی نرم افزارهای کاربردی و برتر در حوزه طراحی و مدل سازی جواهرات و زیورآلات بپردازیم.
پس با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با این نرم افزار ها، هنر بی بدیل طراحی و مدل سازی جواهرات را بصورت علمی و آکادمیک بیاموزید.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

تاریخچه طراحی و ساخت زیورآلات طلا و جواهر در ایران

تاریخچه طراحی و ساخت زیورآلات طلا و جواهر در قلمرو امپراطوری بزرگ پارس و امروزه کشور ایران قدمتی بیش از ۷ هزار سال را داراست.
اما با علم به این پیشینه بی بدیل متاسفانه امروزه علم و هنر طراحی جوهرات در کشور عزیزمان مغفول و ناشناخته مانده و افراد کمی هستند که در این حوزه تخصص و تبحر لازم را دارند و وضعیت به گونه ای پیش رفته که در اکثر موارد از طراحی های خارجی بهره بردری می شود ، حال آنکه با اندکی تامل و توجه به ریشه های کهن و غنی فرنگ پارسی میتوان این هنر یا به بیان بهتر این صنعت سراسر هنر و ظرافت را به توجه به ریشه های دوردست خود و کشور عزیزمان ایران، به بالندگی و نوشکوفایی رساند.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

تاثیر تکنولوژی بر طراحی جواهرات

باید توجه داشت که حقیقت تلخ در این مسیر چنین است که بسیاری از طراحانی که امروزه قطعات معروف در موزه جواهرات ملی که یکی از شاخص ترین کلکسیون های جواهرات در سراسر جهان است ، آثار هنر و صنعت ایشان است ناشناخته و گمنام باقی مانده اند و رد و اثری از نام ایشان باقی نمانده است.
در جهان امروز تنها و تنها حدود ۴۰% از جواهرات تولید شده جزء صنایع دستی و یا به اصطلاح کار دست هستند.
باید توجه داشت که با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و زندگی دیجیتالی و بالا رفتن درصد حساسیت ، سنجش و دقت در امر طراحی جواهرات ، طراحی دستی دیگر چندان جوابگوی نیاز بازار پر مخاطب این صنعت نخواهد بود.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

نرم افزار های طراحی جواهر

امروزه و با پیشرفت علوم کامپیوتر و ظهور نرم افزار های پیشرفته و گوناگون ، این نیاز تا حدود زیادی حل شده است.
با پیدایش و ورود نرم افزار های سه بعدی به بازار کامپیوتر ، طراحی قطعات جواهر بسیار آسان تر شده است، اما همچنان از خلاقیت ذهنی انسان بی نیاز نیست.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

اهمیت نرم افزار های طراحی جواهر

در صورتیکه صاحب یک کارگاه طلا یا جواهر سازی یا ساخت و طراحی انگشتر به نرم افزار های سه بعدی تسلط کافی و حرفه ای داشته باشد و مشتری برای سفارش کاری منحصربفرد و مختص خود به وی مراجعه نماید ، این امکان برای فرد میسر است که تمامی مراحل انجام اصولی طراحی سه بعدی و تخمین وزن ، رنگ و تمام جزییات اعم از سایه قلم ، برش ، سایه مات و براق ، پلیسه و غیره قطعه مررد نظر را توسط نرم افزار انجام داده و نهایتا محصول دلخواه مشتری را تولید کرده و در اختیار وی قرار دهد.
در ادامه با تصویر گران پویا اندیش همراه باشید و به توضیحاتی که در خصوص این نرم افزار ها ارائه کرده ایم دل بسپارید.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

پرینت سه بعدی جواهرات

با یک پرینت سه بعدی تقریبا هر چیزی را مد نظر داشته باشید میتوانید بسازید. از مدل یک شیئ پلاستیکی گرفته تا رزین و فلز ، بنابراین جواهرات را نیز میتوانید پرینت کنید.
برای انجام پرینت سه بعدی جواهرات ، در ابتدای امر باید روی یک فایل سه بعدی کار کرد و یک مدل سه بعدی خوب ساخت تمام این کار با یک نرم افزار طراحی سه بعدی حرفه ایصورت می پذیرد.
چه در انجام این کار متبحر و با تجربه باشید و چه هنرجو و تازه کار، امروزه و با پیشرفت تکنولوژی دیجیتال برنامه هایی وجود دارد که نیازهای شما را به خوبی و کاملا برآورده می سازد. با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید و لذت آموزش علمی و اصولی را تجربه کنید. سپس کسب و کار شخصی خود را داشته باشید.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

معرفی نرم افزارهای متنوع و مدرن طراحی جواهر

انواع مختلفی از نرم افزارهای طراحی در بازار فن آوری دیجیتال وجود دارد که هر یک برای هدفی خاص و متفاوت طراحی شده است و بشرح ذیل به حضورتان معرفی می گردد:

  • نرم افزار طراحی دو بعدی ، معروف ترین گزینه: فوتوشاپ
  • نرم افزار CAD دو بعدی مانند TypeEdit، Illustrator، Corel Drawو Inkscape
  • نرم افزار CAD سه بعدی مانند 3Design، Rhino، Matrix، Firestorm و JewelCAD
  • نرم افزار CAD متعامل با مشتری همانند Countersketch
  • نرم افزار های سه بعدی مجسمه سازی مانند Geomagic Sculpt، Mudboxو Zbrush
نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

چرا و به چه دلیل طیف گسترده از تنوع در بازار نرم افزارهای طراحی وجود دارد؟

یک دیدگاه و پاسخ با ذهنیت منفی گرایانه این است که شرکت های گوناگون تنها برای یک بازار هدف رقابت می کنند اما حقیقت چیز دیگریست، در حقیقت ، تمامی این ابزارها و نرم افزار ها کاملا با هم متفاوت هستند.
حتی برنامه هایی که دارای اهداف مشابهی هستند ، همانند 3Design، Matrixو Firestorm، در طراحی ، پلت فرم ، رابط کاربری و روش استفاده و کارکرد نیز باهم تفاوت هایی چند دارند.
این امر برای متخصصان نرم افزار و طراحان ، آیتمی غیر معمول نیست که از بیش از یک نرم افزار برا یپیشبرد فرایند کاری خود استفاده کنند، برای مثال Adobe Illustrator و Rhino را در بازه های مختلف و برای انجام پروسه های مختلف به کار بگیرند. بنابراین با این توجیه مشخص شد که چرا انواع مختلفی از CAD وجود دارد.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

نرم افزار طراحی دو بعدی چیست؟

بی تعارف باید گفت که در حقیقت به کار بردن نرم افزار طراحی دو بعدی همانند کار کردن با قلم مو های نقاشی و یک پالت رنگ است.
این نرم افزارها برای کار با تصاویر bitmap طراحی و ساخته شده اند(مانند عکس و تصویرگری)
ابزارهایی شبیه به این نرم افزار ها از دهه 80 میلادی در دسترس بوده اند و حال از آن دوره ، زمان زیادی گذشته است تا روش های مدرن تر و بهتری برای طراحی ، نقاشی و ایجاد و اعمال برخی تغییرات کلی و جزئی خلق شود.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

نرم افزارهای خوب و برتر طراحی دوبعدی

با تصویرگران پویا اندیش ، ذهنی پویا و اثری گویا از دانش خواهید داشت. پس با ما هم قدم باشید.
تمام کارهایی که میتوانید با قلم مو و یا در استودیو عکاسی انجام دهید، با نرم افزار طراحی دو بعدی هم میتوانید با همان کیفیت و چه بسا با کیفیتی برتر انجام دهید.
معروف ترین نرم افزار طراحی دو بعدی Photoshop است اما فوتوشاپ تنها نرم افزار طراحی در دسترس نیست.
به یاد داشته باشید که نرم افزار های Corel Paint و Sketchbook Pro هم در خدمت گزاری به شما عزیزان پیش قدم هستند.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

نرم افزار طراحی دو بعدی برای جواهرات

نرم افزار طراحی دو بعدی برای جواهرات عبارت است از:
Gemvision Design Studio که پیش تر ها به نام Digital Goldsmith شناخته میشد و برای خود در بازار نرم افزار ها نامی خودش دست و پا کرده بود.
دانستن روش کارکرد و سپس تسلط بر نرم افزارهای دو بعدی برای تصویرگرها و طراحان امری واجب ، ضروری و حیاتی است و به ایشان این امکان را میدهد که کاملا همانند روش های سنتی معمول ، وچه بسا بسیار دقیق تر و بهتر به طراحی زیورآلات و جواهرات مد نظر خود بپردازند.
همچنین این نرم افزار ها نقشی اساسی در پیش تولید پروژه های عکاسی و کار با CAD ، آماده سازی و به سایز کردن تصاویر برای چاپ یا استفاده در وب سایت یا شیکه های اجتماعی و کاربرد های تبلیغاتی دارند.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

Photoshop و Corel

تصویرگران پویا اندیش به هنرجویان تازه کار پیشنهاد میکند حتما با یک نرم افزار طراحی دو بعدی مانند Photoshop یا Corel آشنا شوند و سپس در آن گام های حرفه ای بردارند تا در آینده نزدیک نیاز کمتری احساس کرده و پیشرفت بیشتری را لمس نمایند.
در مقایسه با نرم افزار های دیگر، یاد گرفتن این دو نرم افزار ساده تر است و در حقیقت دریچه ای ست برای ورود به کار با روش های حرفه ای تر و پیچیده تر.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

نرم افزار CAD دو بعدی چیست و با نرم افزار طراحی دو بعدی چه تفاوت هایی دارد؟

نمونه هایی از CAD طراحی جواهرات دو بعدی و سه بعدی
به نرم افزار CAD دو بعدی به چشم یک میزکار نگاه کنید ، این نرم افزار در مقایسه با نرم افزار طراحی دو بعدی که مانند پالت رنگ و قلم مو ست هدف متفاوتی دارد.
هر دو نرم افزار میتوانند یک تصویر را ترسیم کنند اما هدف هر کدام از تصاویر کاملا متفاوت است.
هدف CAD دو بعدی اعمال حداکثر دقت است.
به جای کار با بیت مپ و پیکسل، رابط کاربری CAD دو بعدی از وکتور استفاده میکند.
پیکسل نقاط رنگی ست که تصویر از آنها تشکیل می گردد در حالی که وکتور از نقاط روی صفحه استفاده میکند که با خط هایی به هم متصل هستند.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

برتری های نرم افزارهای وکتوری

سه قسم برتری خاص در استفاده از وکتور وجود دارد:
خطوط هرگز ثابت نیستند میتوانند جا به جا ،پیچ خورده، جهت دار،خمیده یا دوباره کشیده شوند
مهم نیست خطوط را چقدر بزرگ یا کوچک می کشید، همیشه میتوانید آنها را بدون افت رزولوشن به راحتی تغییر سایز دهید.
خطوط وکتور توسط CAD سه بعدی هم استفاده میشوند مانند لیزر و ابزارهای برش صنعتی.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

نکته:

این امر بدین معنی است که میتوانید طراحی خود را با فرمت های مختلف و قابل استفاده برای هر دو دسته نرم افزار های مذکور ذخیره نمایید.
این کار زمان زیادی را برای طراحان ذخیره کرده و اصطلاحا زمان می خرد.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

نرم افزار CAD سه بعدی چیست ؟

بیشتر افراد وقتی درباره CAD صحبت میشود، به CAD سه بعدی فکر میکنند. CAD در حقیقت یک ابزار دیجیتالی برای تولید و حکاکی مورد مد نظر است.
با استفاده از این نرم افزار، کاربر نه تنها به ایجاد یک طراح روی صفحه نمایش میپردازد، بلکه در واقع طرح خود را با مشخصات دقیق و گوچکترین جزئیات می سازد.
نتیجه نهایی CAD میتواند رندر(تبدیل به عکس واقعی) یا نمونه سازی فوری(ایجاد مدل فیزیکی برای استفاده در تولید) باشد.
مدل های CAD معمولا به اشتباه به عنوان طرح شناخته میشوند. اما آنها در واقع ساختاری سه بعدی هستند ، حتی اگر در هارد یک کامپیوتر ذخیره شده باشند بهتر است آنها را تنها مدل هایی سه بعدی بنامیم. استفاده از CAD سه بعدی برای طراحی محصول امر جدیدی نیست. اغراق نیست اگر بگوییم که هیچ طراح محصولی نیست که از انواع CAD استفاده نکرده باشد.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

مزایای استفاده از CAD سه بعدی

مزایای استفاده از CAD سه بعدی شامل موارد زیر است:
میتوانید طرح را به صورت سه بعدی از هر زاویه ای مشاهده کنید.
اندازه ها و بعدهای شی میتواند تاسطح بسیار دقیقی تنظیم شوند.
چون قطعه هنوز تولید نشده است ، میتوان یک قسمت یا تمام آن را تغییر داد یا دوباره ایجاد کرد و یا با هر رنگ و متریال دیگری مجددا طراحی کرد.
توصیه تصویرگران پویا اندیش را صمیمانه بپذیرید و نرم افزار مورد نیاز و مناسب خود را بیابید ، تصویرگران پویا اندیش در کنار شماست ، از راهنمایی و دوره های ما بهره ببرید.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

نکته:

هر محصولی که قصد طراحی ، ساخت و تولید آن را دارید ، باید از نرم افزار CAD سه بعدی استفاده کنید تا بتوانید یک فایل سه بعدی حرفه ای بسازید.
ممکن است تازه کار باشید ، یا متخصص و طلاساز حرفه ای یا هنرمند یا هنرجویی باشید که قصد سرگرم شدن دارد. در هر موقعیتی که هستید برنامه ای وجود دارد که به شما در طراحی شی مد نظرتان بخوبی کمک کند. برای تولید جواهرات نیز پروسه کار روشی مشابه است.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

نرم افزار CAD برای طراحی جواهرات

باید یک نرم افزار CAD جواهرات حرفه ای و کامل پیدا کنید تا مدل ها را با استفاده از ابزارهای موجود در نرم افزار بسازید.
نگران نباشید ، تصویرگران پویا اندیش در کنار شما و همراه شماست. شانه به شانه تا انتهای جاده شهر بی مرز هنر ، صنعت و آموزش.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

آموزش طراحی سه بعدی جواهرات

آیا دوست دارید یا میخواهید شکل های طبیعی بسازید؟ آیا قصد دارید تا جواهراتی با اشکال هندسی را پرینت کنید؟ هر کاری ممکن است و تصویرگران پویا اندیش مطمئن است که برای تمام خواسته های شما هنرجوی عزیز و نازنین حتما نرم افزاری مفید و کاربردی موجود است که به شما کمک میکند طراحی سه بعدی جواهرات را به نحوی دلنشین و عالی انجام دهید.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

معرفی نرم افزار های طراحی و مدل سازی زیورآلات ، طلا و جواهر

در این قسمت ، بعضی نرم افزارهایی را به خدمتتان معرفی می کنیم که برای طراحی جواهرات ساخته شده اند.
مابقی نرم افزارهای مرتبط با طراحی و مدل سازی سه بعدی جزء گروه قدیمی تر نرم افزار ها هستند که حتی در این صورت نیز باز هم میتوانند به شما برای طراحی سه بعدی جواهرات کمک شایانی کنند.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

RhinoGold

یکی ازنرم افزارهای برتر در زمینه طراحی زیورآلات و جواهرات ، نرم افزار راینو می باشد.
RhinoGOLD نرم افزاری قدرتمند و فوق العاده برای طراحان حرفه ای جواهرات و زیورآلات است که برای طراحی و ویرایش انواع جواهر به کار می رود.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

کابرد RhinoGold

با استفاده از هزاران ویژگی خاص ، ابزار و کامپوننت و ترکیبات بی نظیر و شگفت انگیز در نظر گرفته شده در این نرم افزار می توان طرح مورد نظر را به صورت سه بعدی و روی استایل خود شخص ایجاد نمود ، آن را ادیت ، افکت و ویرایش نمود و در آخر به صورت دو بعدی یا سه بعدی چاپ کرد و همچنین به راحتی انواع برش ها و شیار های ظریف ، طرح ها ، تراش ها ، سنگ ها و قطعات قیمتی را در طراحی محصول به کار برد و جواهرات و زیورآلات مختلف و گوناگونی همانند انگشتر، دستبند، گردنبند ، خلخال ، سینه ریز ، گل سینه ، گوشواره ، آویز و … را در سریعترین زمان ممکن و با بالاترین و بهترین کیفیت ممکن تولید کرد.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

ویژگی های نرم افزار راینو

در محیط این برنامه مفید به لطف رابط کاربری دوست داشتنی اش می توان از ویژگی یک طرح در طرح دیگر استفاده نمود، از انواع متن با فونت های مختلف اعم از کلاسیک ، باستانی و … در طراحی محصول استفاده کرد، نمودار لایه بندی حرفه ای برای سنگ ها ایجاد نمود ، برش های مخروطی در میان سنگ ها بوجود آورد، برجستگی ها و فرورفتگی ها را به زیبایی هرچه تمام تر ساخت و صد ها فرایند دیگر که در صنعت ساخت طلا و جواهرات کاربرد دارند را در طراحی ها اعمال نمود و به صورت همزمان تمامی این تغییرات را مشاهده و در آخر کار ، طرح را آنالیز کرده و قیمت نهایی را با توجه به متریال ، مواد کاربردی، قطعات و میزان کار انجام شده ، تخمین زد و بدست آورد.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

قابلیت های کلیدی نرم افزار RhinoGOLD

  • قابلیت طراحی انواع جواهرات، زیور آلات و سنگ های قیمتی
  • اعمال فوق حرفه ای انواع شیار ها، برش ها، برجستگی ها، فرورفتگی ها، قطعات و سنگ های قیمتی در طراحی
  • امکان انجام و اجرای مدل سازی از روی طرح اسکن شده و یا یک مدل دو بعدی و از پیش طراحی شده
  • امکان ساخت نقش برجسته ، بافت ، آرم و مدال و حتی لوگو
  • دارای محیط کتابخانه ای ، شامل بیش از هزار سنگ و قطعه قیمتی و همچنین ابزار حکاکی دقیق و رویایی
  • قابلیت رندر همزمان
  • یکپارچه بودن با اکثر نرم افزار ها و ابزار رندر شامل Flamingo ،Penguin ،V-Ray و Brazil
  • قابلیت تصویربرداری همزمان بصورت فیلم از روند طراحی و ذخیره فایل آن با فرمت MP4
  • پیکربندی پیش فرض سنگ ها و فلزات
  • محاسبه وزن دقیق سنگها و فلزات با کمینه تولرنس ممکن حتی دقیق تر ترازو های رایج و مخصوص جواهر سازی
  • آنالیز طرح برای تخمین قیمت نهایی با توجه به مواد ، قطعات و میزان کار صورت گرفته و …

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

نرم‌افزار Matrix

یکی از برترین نرم افزارهای ممکن در زمینه طراحی زیورآلات و جواهرات قیمتی ، نرم افزار ماتریکس است. تصویرگران پویا اندیش برگزار کننده برترین دوره های آموزشی نرم افزار ، جواهرسازی و طراحی ، با شما و در کنار شماست.
ماتریکس به طور خاص برای ساخت مدل‌هایی واقع‌گرایانه یا رئال ، از طلا و جواهرات ساخته شده ، به طوری که تبدیل به یکی از افزارهای مورد علاقه طراحان شده و صمیمانه باید گفت که طراحی در زمینه ی طراحی حرفه ای جواهرات نیست که تابحال روی ماتریکس کراش نداشته باشد. این نرم افزار جذاب و خواستنی توسط گروهی از متخصصان CAD در ایالات متحده آمریکا طراحی شده و مجهز به آرشیوی قوی از سنگ‌های قیمتی و انواع جواهرات و شکل‌هایی که می‌توان موارد جدید را نیز به آنها اضافه کرد ، می باشد.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر
نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

ویژگی های نرم افزار ماتریکس

در اینجا ، CAD به یک فرآیند مدل‌سازی تعاملی ویژه تبدیل می‌شود که هم افزایش سرعتی رویایی را در بر دارد و هم تصورات طراح را به کلی و با شیب مثبت تغییر می‌دهد.
در مقایسه با سایر ابزارهای مدل‌سازی جواهرات ، Matrix دوست داشتنی دارای ویژگی‌های پیشرفته‌تر بوده و زمان یادگیری و تسلط شما برآن بسته به تمرین شما تفاوت دارد اما ماتریکس نرم افزاری است اصطلاحا کاربر دوست.
این نرم‌افزار برای ساخت جواهرات سفارشی و فوق لاکچری بسیار مناسب است زیرا می‌توانید طراحی کار خود را از صفر آغاز کنید و در پایان کار جواهری کاملاً منحصربه‌فرد داشته باشید.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

نرم افزار ماتریکس در طراحی جواهرات

نرم افزار ماتریکس Matrix یک نرم افزار مفید و کاربردی در زمینه طراحی جواهرات است که در واقع تکمیل شده گروه نرم افزارهای راینو Rhino بوده و ازنظر کارایی و امکانات طراحی از نرم افزارهای راینو Rhino بسیار پیشرفته تر است.
به این صورت که نرم افزار ماتریکس Matrix علاوه بر استفاده از تمام امکانات و کدهای دستوری Rhino ، از ابزارهای ویژه و تخصصی دیگری نیز بهره می برد و توانسته در طراحی طلا و جواهرات شور و غوغایی انقلابی به وجود آورد.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

پلاگین TSPline

علاوه بر آن پلاگین TSPline که یک پلاگین انحصاری Autodesk است، نیز در این نرم افزار استفاده می شود.
تا پیش از عرضه نرم افزار طراحی جواهرات ماتریکس ، پلاگین TSPline تنها در مدل های ارگانیک نرم افزار راینو Rhino موجود بود ولی هم اکنون این امکان به صورت پیش فرض در نرم افزار ماتریکس موجود می باشد.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

کاربردهای Matrix

ابزارهای اختصاصی و منحصر به فرد ماتریکس توانسته توجه فعالان در رشته جواهرسازی را به نحوی رویا گونه به خود جلب کند.
در ماتریکس طرح هایی از جواهرات ، فرم های انگشتر و زنجیرهای کار شده به صورت آماده و با امکان ویرایش در محیط نرم افزار وجود دارد که کاربر می تواند به عنوان پایه کار استفاده کند و با تغییر سایز و پوسته به طرح دلخواه خود برسد.

  • امکان چیدمان قطعات سنگ روی انگشتر و سطوح دیگر در طراحی با ماتریکس وجود دارد.
  • نوار ابزار آسان و البته کاربردی و کارآمد ماتریکس بهترین امکانات را برای سادگی میسر است.
  • دستورات ترکیبی ساده ای همچون گرفتن Isocurve هایی به صورت زاویه دار از روی سطوح معمولی به سادگی میسر شده و History بسیار قوی تر برای دستورات اختصاصی برای طراحی جواهرات در نظر گرفته شده است.
  • امکان ویرایش مختصر، ابزارهای انتخاب و تغییر سایز انگشتر، چک کردن کیفیت ساخت پوسته ها، تخمین وزن، چیدمان قطعات و جانمایی انواع سنگ ها روی سطوح و یا در زوایای مختلف تنها برخی از قابلیت های نرم افزار طراحی جواهرات ماتریکس می باشند.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

Matrix برای رندرینگ

لمس یک رویا ، از Matrix به وفور در زمینه‌ی رندرینگ طرح‌های جواهرات استفاده می‌شود. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید تصاویری بسیار واقع‌گرایانه از مدل‌های جواهر با افکت‌هایی طبیعی بسازید.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر
نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

چه کسانی می‌توانند از Matrix استفاده کنند؟

امروزه نرم افزار Matrix به یکی از ابزارهای عمده برای طراحی جواهرات تبدیل شده چرا که زمان مورد نیاز برای طراحی مواردی همانند چگونگی و محل قرارگیری سنگ‌ها ، ساخت رکاب یا اندازه‌ی قطر حلقه‌ها را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.
با این حال، تنها کسانی می‌توانند به طور موثر از Matrix بهره جویند که مهارت‌های مدل‌سازی در Rhinoceros را داشته باشند.
این نرم‌افزار برای افرادی بسیار مناسب است که از قبل به Rhino تسلط داشته و می‌خواهند سرعت طراحی خود را بالا ببرند. نرم افزار های مورد نیاز خود را با تصویرگران پویا اندیش بیاموزید.
همچنین ، Matrix گزینه‌ای غیرقابل جایگزینی برای کسانی است که می‌خواهند تصاویری را از مدل خود با استفاده از آرشیو سنگ‌های تزئینی بسازند.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

قابلیت‌های Matrix

با توجه به عمر 10 ساله‌ای خود ، Matrix اکنون قابلیت‎های بسیار گسترده‌ تری نسبت به دیگر نرم افزار ها و حتی نسبت به گذشته خود دارد؛ قابلیت‌هایی که حتی نرم‌افزار Rhino نیز با تمامی پلاگین‌های خود فاقد برخی از آنهاست.
اکثر ویژگی‌های خاص این نرم‌افزار بسیار کم مورد استفاده قرار می‌گیرند ؛ و تنها برای ساخت منحصربه‌فردترین مدل‌ها از آنها استفاده می‌شود. نکته مهم‌تر این است که، به طور کلی، نرم‌افزار ماتریکس باعث شده تا قابلیت‌های استاندارد به طور قابل توجهی گسترش پیدا کنند و رشدی روز افزون داشته باشند.

  • شما حتی می‌توانید محیط Matrix را طوری شخصی‌سازی کنید که تمام عناصر محیط Rhino را نیز در بر داشته باشد.
  • ماتریکس یک نرم‌افزار طراحی سه‌بعدی است که برای ساخت جواهراتی خلاقانه ، خاص ، جذاب و چشم‌نواز به کار گرفته می‌شود.
  • این نرم‌افزار چیزی از نظر خلاقیت، رقابت‌پذیری و بازدهی و کارایی و بهینه سازی کم ندارد و تنها محدودیت ممکن ، محدودیت های ذهنی و خلاقانه خود طراح است.
  • با استفاده از این ابزار کارگشا می‌توان راحت‌تر از قبل، آخرین طرح‌ها را به مشتریان عزیز نشان داد و قاعدتا پول بیشتر و بهتری گرفت.

به شما توصیه می کنیم تا ماتریکس را در دوره های رویایی تصویرگران پویا اندیش بیاموزید. همچنین ماتریکس گزینه‌ی خوبی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش نیاز به نرم‌افزارهای دیگر است.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

Matrix پیشرفته

اگر قبلاً با نرم‌افزارهای CAD یا CAM کار کرده باشید ، کار با Matrix را به سرعت و زود خواهید آموخت.
می‌توانید جواهر سه‌بعدی خود را طراحی کرده و سپس، با چند کلیک ساده رندرهایی واقع‌گرایانه را با استفاده از V-Ray ایجاد کنید.
اگر قبلاً از CAD استفاده کرده یا مهارتی هر چند مختصر در Rhino داشته باشید، خیلی زود و به راحتی و بدون مشکلی خاصی می‌توانید اصول و نحوه‌ی کار Matrix را متوجه شوید و بیاموزید.
افرادی که در Rhino حرفه‌ای هستند می‌توانند از ویژگی‌های پیشرفته‌ی Matrix مانند Smart Matrix Flow، ابزارهای Transform، کانال‌ها و قابلیت های دیگر استفاده کنند.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

ویژگی‌های پیشرفته‌ی Matrix

این افراد قادرند تا ویدئویی را از طراحی جواهرات تولید کنند و به سرعت بیاموزند که چگونه می‌توان از T-Splines برای ساخت محصولی فوق‌العاده بهره جست.
ماتریکس مجهز به سیستمی برای چیدمان اتوماتیک برلیان روی جواهرات پایه ای است و ابزارهای بخش Art بیشتر برای طراحی بافت ها و نقش برجسته ها کاربرد دارد.
در تب Job Bag می توان طرح های کار شده را در فضایی ذخیره کرد و در روزهای آتی طراحی را تکمیل نمود.
نسخه های آپدیت شده ماتریکس به طور مرتب به روز رسانی و به بازار عرضه می شود. در این نسخه ها بخش های کمتر استفاده شده حذف و دسته بندی های جدیدتری به آن افزوده شده است.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

3Design:

  • یکی ازنرم افزارهای برتر در زمینه طراحی زیورآلات و جواهرات ، نرم افزار 3Design است.
  • 3Design یک نرم افزار CAD هست که برای طراحی جواهرات ساخته شده است
  • با این نرم افزار میتوانید اشیا سه بعدی را با جزییاتی دقیق و بالا طراحی کنید.
  • پیش از آغاز فرایند پرینت، میتوانید تصاویر خود را از هر زاویه ای ببینید و آنالیز کنید.
  • این نرم افزار از تکنولوژی گرافیک بازی های ویدئویی بهره کافی برده است تا تصاویری واقعی تر به نمایش گذارد.
  • چون رابط کاربری این نرم افزار کاملا بصری است ، نحوه کار با آن را میتوان با کمی تمرین و به سادگی یاد گرفت.
  • این نرم افزار به شما کمک میکند که تجربه پرینت سه بعدی فوق العاده ای را سر بگذرانید.
  • این نرم افزار ابزارهای دقیقی دارد که برای ساخت جواهرات بسیار بسیار کاربردی است.
  • کتابخانه ای از اشیا و اشکا مختلف در آن وجود دارد و امکانت مختلفی به شما ارائه میدهد.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

نرم افزار Firestorm CAD

یکی ازنرم افزارهای برتر در زمینه طراحی زیورآلات و جواهرات ، نرم افزارFirestorm CAD است.
این نرم افزار مدل سازی CAD برای طراحی جواهرات توسط سازندگان حرفه ای جواهرات ساخته شده است.
ابزارهای زیادی برای طراحی جواهرات ایجاد شده اما نیاز نیست در استفاده از این نرم افزار متخصص باشید چون مراحل یادگیری کمی در بر دارد.
این نرم افزار برای مدل سازی سه بعدی جواهرات با شکل های طبیعی ، عالی و رویایی است. این نرم افزار ابزارهای ویرایش سریعی دارد همچنین از کتابخانه ای با طرح های مختلف برخوردار است.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

لیست نرم افزارهایی بیشتر برای طراحی جواهرات ، البته در صورت تمایل شما هنر جوی گرامی و همچنین برای آشنایی با طیف گسترده و تنوع ممکن بشرح زیر است:

نرم افزار ZBrush

یکی ازنرم افزارهای برتر در زمینه طراحی زیورآلات و جواهرات ،نرم افزار زیبراش است.
Zbrush یک ابزار دیجیتا ل است که به شما امکان مدل سازی و نقاشی اشیایی که میخواهید آنها را به صورت سه بعدی پرینت کنید برای شما فراهم میآورد. به یاد داشته باشید که با زیبراش میتوانید به با رزلوشن بالا این کار را انجام دهید.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

زیبراش در طراحی جواهر

Zbrush از تکنولوژی پیکسل های سه بعدی استفاده میکند و شامل اطلاعاتی در مورد عمق،جهت، متریال و رنگ دارد.
بسیاری از طراحان حرفه ای جواهرات از Zbrush استفاده میکنند و چون برای ایجاد جزییات جواهرات یا اکسسوری ها بسیار مناسب است به شما اجازه میدهد تا جزییات و ویژگی های زیادی را به کار خود اضافه کنید.
این نرم افزار برای کار بر روی سطوح و بافت مدل سه بعدی بسیار مناسب است.
به کمک زیبراش میتوانید تا هر اندازه که بخواهید خلاقیت به خرج دهید و به ایده هایتان جان ببخشید ، اما قبل از آن باید کمی در زمینه مدل سازی سه بعدی تجربه داشته باشید.
Zbursh با Sculpteo همکاری داشته و به شما این اجازه را میدهد که مدل های سه بعدی خود را مستقیما پرینت کنید.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

Blender

یکی از نرم افزارهای برتر در زمینه طراحی زیورآلات و جواهرات ، نرم افزار بلندر است.
بلندر نام یک شرکت آلمانی است که در قالب یک تیم ویژه برنامه نویسی تصمیم گرفتند تا نرم افزاری کاملا با متن باز و رایگان را برای طراحی اجسام سه بعدی ، پیاده سازی و عرضه نمایند.
نرم افزار Blender که در ابتدا دارای محیط کاری ساده بود ، به مرور زمان با مشاهده بازخورد دور از انتظار و خوب کاربران ، به امکانات و توانایی های آن افزوده گردید.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

نرم افزار بلندر برای طراحی جواهر

از بین دهها برنامه ای که برای سه بعدی سازی و طراحی جواهرات وجود دارد، نرم افزار Blender بدلیل رایگان بودن و صد البته راحتی عجیب کاربر در حین استفاده از آن ، بسیار پرطرفدار است.
ناگفته نماند که نرم افزار بلندر بر روی تمامی سیستم عامل ها همانند مکینتاش، ویندوز، لینوکس قابل نصب و استفاده میباشد.
همچنین سورس و منبع این نرم افزار کاملا آزاد در کتابخانه سایت Github در دسترس همگان قرار گرفته تا دیگر برنامه نویسان علاقه مند به موضوع طراحی برنامه های سه بعدی ، بتوانند جهت توسعه ی کار خود از آن استفاده های لازم را ببرند.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

ویژگیهای کلی نرم افزار Blender

  • رایگان و متن باز
  • حجم بسیار کم برنامه
  • قابلیت نصب در تمام سیستم عامل ها
  • دارای سیستم رندرینگ ریل تایم (آنی(
  • دارای بخش اسکریپت نویسی
  • خروجی بسیار با کیفیت
  • دارای افکت های واقع گرایانه و جذاب از آب و آتش ، خاک و دود…
  • نور پردازی بسیار واقعی و غیر قابل تصور و در یک کلمه بسیار رویایی
  • سهولت در طراحی با کمترین پیچیدگی ممکن
  • امکان ارسال خروجی به انواع چاپگر های سه بعدی
  • دارای قابلیت نصب افزونه های متنوع
  • امکان طراحی هر شکل ، شی و ساختاری که در ذهن طراح است و …

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر
نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

Sketchup

نرم افزار Sketchup توسط Trimble توسعه داده شده و همه میتوانند از این نرم افزار استفاده کنند.
اسکچ-آپ یک نرم افزار محبوب و خواستنی برای پرینت سه بعدی است و برای تازه کارهایی که تجربه زیادی در زمینه کار با نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی ندارند، بسیار مناسب است.
از آنجایی که این نرم افزار (Sketchup ) برای طراحی مدل های هندسی مناسب است ، برای طراحی جواهراتی که اشکال هندسی دارند میتواند بسیار مفید باشد.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

نرم افزار MoI

نرم افزار MoI کمی شبیه به Rhino است اما بسیار ارزان تر. قابلیت ها و پلاگین های کمتری دارد اما تمام ابزارهای پایه و کاربردی مورد نیاز برای طراحی جواهرات را در اختیار خویش دارد.
این نرم افزار توسط هنرمندان و طراحان جواهر ساز ساخته شده و برای طراحی جواهرات بسیار مناسب است.
اگر میخواهید کار طراحی جواهرات را شروع کنید ، با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید و از دوره های آموزشی ویژه ، جذاب و مفید ما حداکثر بهره را ببرید.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

3Shaper

3Shaper یک نرم افزار کاملا رایگان است که میتوان از آن به عنوان ماژول در نرم افزار 3Design استفاده کرد ، اما به تنهایی هم میتوانید از این نرم افزار استفاده کنید.
این نرم افزار به شما امکان طراحی شکل های طبیعی و همچنین کار بر روی جزییات آن را میدهد.
فضای کاری هم در این نرم افزار به حداکثر میزان خود رسیده است تا بازدهی بیشتری داشته باشد.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

Tinkercad

Tinkercad یک نرم افزار ساده و کاربر پسند است اگر در مدل سازی سه بعدی تازه کارهستید این نرم افزار برای شما مناسب است.
میتوانید در مرورگر وب خود ، به این نرم افزار به سادگی و مستقیم دسترسی داشته باشید.
نیاز به تجربه قبلی از نظر کار با نرم افزار CAD ندارد.
میتوانید مدل های زیاد و متنوعی با این نرم افزار بسازید.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

Mudbox

ماد باکس چیست؟
Autodesk Mudbox نرم افزاری فوق العاده برای نقاشی و مجسمه سازی دیجیتال به صورت سه بعدی است که ابزارهای کاملی را جهت طراحی و شبیه سازی مدل های سه بعدی و خلق آثار هنری دیجیتال بدون هیچ گونه نگرانی درباره جزئیات فنی آن ها، برای شما فراهم نموده است.
این نرم افزار حرفه ای با ترکیبی از محیط کاربری کاملاً شهودی و بصری و همچنین ابزارهای قدرتمند مدلسازی کاراکتر، براش و … از نظر هنرمندانی که در زمینه طراحی و مدل سازی جواهرات و زیورآلات، ساخت فیلم و حتی بازی ویدیویی، جلوه های ویژه و فعالیت می کنند بسیار مورد پسند قرار گرفته است تا به آسانی و با دستکاری یک حجم بی شکل و نامنظم آنرا به یک ساختار ۳D فوق العاده زیبا تبدیل کنند و آثار هنری چشمگیری را به ظهور برساند.
بسیاری از کمپانی های فیلم سازی و جلوه های ویژه از نرم افزار MUDBOX استفاده کرده و از آن در خلق شخصیت ها تخیلی و یا کارتونی خود استفاده می نمایند.

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

قابلیت های کلیدی نرم افزار Autodesk Mudbox برای طراحی و مدل سازی جواهرات

  • دارای مجموعه ابزارهای مجسمه سازی سه بعدی
  • انجام طراحی های ظریف و دقیق
  • رنگ آمیزی مستقیم مدل های سه بعدی در رزولوشین های بالا
  • ابزارهای مشاهده بافت و رنگ آمیزی تمام نقاط تصویر
  • ابزارهای براش حرفه ای
  • امکان لایه بندی و کار با لایه های سه بعدی
  • قدرت بالا در رندر مدل های سه بعدی
  • پشتیبانی از FBX و فایل های PSD
  • امکان استفاده از SDK
  • امکان استفاده از دوربین سه بعدی متحرک
  • پشتیبانی از فایل های .obj و .bio و …

نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهر

سوالات متداول

آیا باید از نرم افزار برای طراحی جواهرات استفاده کرد؟

نرم افزارها همیشه در راستای بهبود کیفیت کارها، تسریع در سلسله مراتب کاری و سریع تر شدن فرایند طراحی مورد استفاده قرار می گیرند. در زمینه طراحی جواهرات نیز استفاده از نرم افزارهای تخصصی موجود در این زمینه می تواند به میزان قابل توجهی روی کیفیت کار طراحان جواهر تاثیر مثبت بگذارد و به موفقیت آنها کمک کند. اما دلیل اصلی که باید از این نرم افزارها استفاده کرد این است که در حال حاضر ما در عصر دیجیتالی زندگی می کنیم که بیشتر رویدادها و ارتباطات در دنیای آنلاین پیش می رود. بنابراین قطعا به عنوان طراح جواهر باید از نرم افزارهای اختصاصی این حوزه استفاده کرد.

مزیت های استفاده از نرم افزارهای تخصصی در حوزه طراحی جواهرات چیست؟

استفاده از نرم افزارهای تخصصی در زمینه طراحی جواهرات موجب افزایش دقت و کیفیت طرح ها شده، به ساخت دقیق تر جواهرات از روی طرح ها کمک می کند و روند کاری را سریع تر و حرفه ای تر خواهد کرد. مزیت مهم استفاده از نرم افزارهای طراحی جواهر برای طراحان این است که آنها را بیشتر به مشتریان بالقوه نزدیک کرده و به دیده شدن آنها توسط برندها و شرکت های بزرگ جواهرسازی کمک زیادی خواهد کرد.

مهم ترین نرم افزارهای تخصصی طراحی جواهرات کدامند؟

نرم افزارهایی که می توان از آنها در زمینه طراحی جواهرات استفاده کرد تنوع زیادی دارند و اکثر آنها در دسته نرم افزارهای CAD قرار می گیرند. فتوشاپ، ماتریکس گلد، نرم افزار رینو، نرم افزار اسکالپ، نرم افزار زیبراش، نرم افزار ایلوستریتور، نرم افزار Jewel CAD و نرم افزار  Counter sketch از مهم ترین نرم افزارهایی است که در حال حاضر در اختیار طراحان جواهر است و می توانند از آنها برای طراحی های حرفه ای تر و دقیق تر خود استفاده کنند.

5/5 - (29 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.