پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

یاقوت سرخ در فنگ شویی66

رمز و رازهای یاقوت سرخ در فنگ شویی

فهرست عناوین

علاوه بر آنکه یاقوت سرخ انرژی خورشید و خون سلطنتی را در خود دارد، از زمانیکه سوابق این گوهر گرانبها در دسترس است، این سنگ زیبا نماد اشرافیت و اصالت است. یاقوت سرخ، فریبنده و الهام بخش هیجان و فداکاری است؛ رفاه و حمایت را به ارمغان می آورد و درست به همان اندازه سلامت و زیبایی را به شما ارزانی می دارد.

یاقوت سرخ در فنگ شویی34
یاقوت سرخ در فنگ شویی

چرا یاقوت سرخ خاص است؟

یاقوت سرخ، بی شک یکی از زیباترین سنگ ها است. رنگ قرمز پر رنگ یاقوت سرخ که اشاره عمیقی به رنگ آبی دارد، یکی از بارزترین ویژگی های بصری یاقوت سرخ است. این رنگ محبوب ترین و با ارزش ترین رنگ برای یاقوت (در طیف های مختلف) محسوب می شود.

در درجه اول این رنگ است که قیمت یاقوت را تعین می کند و در درجه دوم شفافیت تعین کننده خواهد بود. یاقوت سرخ یکی از چهار سنگ قیمتی( الماس، یاقوت سرخ، زمرد و یاقوت کبود) دنیا  است؛ یاقوت کبود سنگ بسیار سختی با درجه سختی 9 است.

صدها سال پیش میانمار (برمه سابق) منبع اصلی یاقوت های قرمز پر رنگ بود؛ اما امروزه این گوهر گرانبها از هند، تایلند، کامبوج، نپال، ویتنام، پاکستان، مقدونیه و حتی گرینلند نیزاستخراج می شود.

اغلب یاقوت های سرخی که در بازارند دست کاری شده اند تا رنگ دلخواه به دست آید. یک یاقوت سرخ دست نخورده و واقعی با رنگ قرمز بسیار پر رنگ، مانند یاقوت سرخ معروف میانمار، به شدت کمیاب و همچنین بسیار گران است.

ویژگی های یاقوت سرخ و فنگ شویی

ویژگی های بسیار زیادی به یاقوت سرخ نسبت داده شده است و بسیاری از آنها ممکن است به خاطر رنگ جذاب و زیبای آن باشد. به نظر می رسد این سنگ گران بها بخاطر رنگ قرمز آتشینش با تصورات و هیجانات در ارتباط باشد.

ویژگی های یاقوت سرخ در فنگ شویی نیز به کار می آید. از آنجا که این گوهر گرانبها با ثروت و محافظت در ارتباط است می توانید این سنگ را در گوشه جنوب شرقی (گوشه مرتبط با ثروت) و یا در کنج شمالی (در ارتباط با محافظت) قرار دهید.

بیایید به برخی از محبوب ترین ویژگی های یاقوت سرخ که فراتر از مرزها و فرهنگ ها حرکت می کند بی اندازیم:

یاقوت سرخ در فنگ شویی4
یاقوت سرخ در فنگ شویی5

نشاط و نیروی زندگی:

یاقوت سرخ با رنگ قرمز آتشینش می تواند نیروی نشاط  و زندگی (انرژی چی) را در افراد بالا برد. یک یاقوت سرخ آتشین می تواند سطح انرژی افراد را بالا برد، آن را متعادل کند و یا به آن قدرت بخشد و از این منظر در فنگ شویی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

محافظت و ثروت:

یاقوت سرخ همیشه با ثروت همراه است، البته بخشی از این عقیده به این خاطر است که بیشتر ثروتمندان از این سنگ گرانبها استفاده می کنند. همچنین یاقوت سرخ در برابر آسیب ها از دارنده اش محافظت می کند و اطمینان و آرامش را به دنبال دارد و این دلیل دیگری است که کارشناسان فنگ شویی به این سنگ زیبا توجه دارند.

یاقوت سرخ در فنگ شویی9
یاقوت سرخ در فنگ شویی9

عشق و اشتیاق: از یاقوت سرخ بیش از الماس برای حلقه های عروسی و نامزدی استفاده می شود. انرژی این سنگ عشق و شوری را به وجود می آورد که از بین رفتنی نیست. همچنین سنگی برای یک تعهد کامل و بی حد و مرز است؛ بنابراین در این بعد نیز در فنگ شویی تاثیر خاص خود را دارد و به این خاطر بر محبوبیتش نزد دوستداران و دنبال کنندگان فنگ شویی افزوده شده است.

یاقوت سرخ در فنگ شویی12
یاقوت سرخ در فنگ شویی54

ویژگی های بیشمار دیگری را نیز به یاقوت سرخ نسبت می دهند؛ برخی از آنها به شدت مبهم هستند و اثباتشان بسیار دشوار است. به عنوان مثال می گویند که یاقوت سرخ از دارنده اش در برابر ارواح بد و همچنین سم محافظت می کند.

ویژگی های احساسی

در طول قرن ها و در فرهنگ های متفاوت، ویژگی های بسیاری را برای این سنگ زیبا برشمرده اند:

به دارنده اش شجاعت می بخشد.

دوستی ها را جذب می کند.

انرژی های جنسی را بیدار می کند.

در عشق ورزیدن به خود موثر است.

خون را تصفیه می کند.

از بدن سم زدایی می کند.

قلب ها را می گشاید و برقرای ارتباط عاطفی را آسان می کند.

محرک خلاقیت است.

غم را بر طرف می کند.

تمرکز و انگیزه را افزایش می دهد.

در فرد اعتماد به نفس ایجاد می کند.

در غلبه بر خستگی مفرط موثر است.

ایجاد پایداری و مقاومت می کند.

تعهد را جذب می کند.

ترس را کاهش می دهد.

با وجود ویژگی هایی که بر شمردیم، این گوهر زیبا بسیار گران است به نظر نمی رسد که بتوان به راحتی از آن درخت ثروت و یا سایر نمادهای فنگ شویی را ساخت و در خانه قرار داد. مطمئنا همراه داشتن یک یاقوت سرخ به عنوان یک جواهر زیبا نیز همان اثر را دارد. کافی است از خواص آن مطلع باشید و یک جواهر زیبای ساخته شده از یاقوت سرخ را به همراه داشته باشید.

اما کارشناسان جواهر برای شما راه حل دیگری نیز دارند: در طول قرن ها اغلب یاقوت سرخ را با گارنت، تورمالین قرمز و یا اسپینل اشتباه می گرفتند. از نظر ویژگی این سنگ ها به یاقوت سرخ بسیار شبیه هستند و اگر شما به دنبال یاقوت قرمز هستید، اما قادر به خرید آن نیستید می توانید از این سنگ ها استفاده کنید و از ویژگی های آن استفاده کنید.

یاقوت سرخ سنگ متولدین ژوئیه (10 تیر تا 9 مرداد)، گرمترین ماه سال (البته در نیمکره شمالی) است.

یاقوت سرخ در فنگ شویی47
یاقوت سرخ در فنگ شویی49

اگر می خواهید یک یاقوت سرخ بخرید، همیشه بهتر است که یک یاقوت سرخ واقعی بخرید تا یک نمونه آزمایشگاهی؛ از فروشنده درباره اصالت و منشا یاقوت بپرسید و پس از حصول اطمینان اقدام به خرید آن کنید.

شماری از مورخان ایرانی و عرب همچون الطالبی، ابن حوقل متوفی، اصطخری در قرن دهم، ابن بطوطه و ابوریحان بیرونی در کتاب های خود از یاقوت نام برده‌اند. نمونه‌ای از این سنگ که از افغانستان استخراج شده است در تاج ملکه انگلیس به کار رفته است. همچنین دربار تیمورلنگ نیز به این گوهر گرانبها مزین بوده است. یاقوت سرخ در قاره اروپا در قرون‌ وسطی، سنگ‌ مورد علاقه‌ کشیشان‌ بوده است. آنان انگشتری خود را به این گوهر زیبا مزین می کردند و معتقد بودند که این سنگ از بهشت آمده است.

چندین بار در کتاب مقدس (بایبل: کتاب مقدس مسیحیان و یهودیان) نام یاقوت سرخ آمده است. در هند به آن “پادشاه سنگ های قیمتی” می گفتند. همچنین جنگجویان در برمه نیز از آن استفاده می کردند تا به آنها در پیروزی مقابل دشمنانشان کمک کند. گفته می شود که یاقوت سرخ برای دارنده اش صلح و موفقیت را به ارمغان می آورد. قدرت های شگفت انگیز بسیاری در این سنگ ها پنهان شده است، اینطور نیست؟

سنگ فیروزه در فنگ شویی

سنگ یاقوت نماد چیست؟

یاقوت سرخ انرژی خورشید و خون سلطنتی را در خود دارد، از زمانیکه سوابق این گوهر گرانبها در دسترس است، این سنگ زیبا نماد اشرافیت و اصالت است.

یاقوت چه تاثیری بر شما دارد؟

یاقوت سرخ، فریبنده و الهام بخش هیجان و فداکاری است؛ رفاه و حمایت را به ارمغان می آورد و درست به همان اندازه سلامت و زیبایی را به شما ارزانی می دارد.

آیا شما آموزش جواهرسازی و طراحی جواهرات را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم
برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

چرا یاقوت سرخ خاص است؟

بی شک یکی از زیباترین سنگ ها است. رنگ قرمز پر رنگ یاقوت سرخ که اشاره عمیقی به رنگ آبی دارد، یکی از بارزترین ویژگی های بصری یاقوت سرخ است.

قیمت یاقوت را جه جیزی تایین می کند؟

در درجه اول این رنگ است که قیمت یاقوت را تعین می کند و در درجه دوم شفافیت تعین کننده خواهد بود. یاقوت سرخ یکی از چهار سنگ قیمتی دنیا است.

ویژگی های یاقوت سرخ در فنگ شویی چیست؟

از آنجا که این گوهر گرانبها با ثروت و محافظت در ارتباط است می توانید این سنگ را در گوشه جنوب شرقی (گوشه مرتبط با ثروت) و یا در کنج شمالی (در ارتباط با محافظت) قرار دهید.

ویژگی های احساسی این سنگ‌ چیست؟

به دارنده اش شجاعت می بخشد.
دوستی ها را جذب می کند.
انرژی های جنسی را بیدار می کند.
در عشق ورزیدن به خود موثر است.
خون را تصفیه می کند.
از بدن سم زدایی می کند

5/5 - (26 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.