پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

حرفه طراحی جواهرات

8 نکته کاربردی برای شروع در حرفه طراحی جواهرات + فیلم

فهرست عناوین

تاکنون برای شما هم پیش آمده که بعد از عبور‌از یک مغازه جواهرسازی این ایده به ذهن‌تان خطور کند‌که چطور می‌توان طراح جواهرات خود‌بود؟ دنیای زیبای جواهرات، راه‌های زیادی را پیش روی افرادی که به حرفه طراحی جواهرات علاقه دارند، قرار‌داده‌است.
تصور‌کنید گردنبند زیبایی که بر گردن شما‌است، چیزی‌باشد که از ذهن و خلاقیت خود شما برگرفته‌شده. و همان چیزی است که همیشه در تصور‌تان بوده است. بنابراین طراحی جواهراتی و زیورآلاتی که بر تن می کنید، تنها یک تفریح و کار سرگرم کننده نیست. این کار به شما این امکان را می دهد تا چیزی را استفاده کنید که خودتان خالق آن بوده اید.

آموزش حرفه طراحی جواهرات

شروع فعالیت در حرفه طراحی جواهرات

اما در این خصوص، بسیاری از افراد نمی دانند که دقیقا از کجا باید شروع کنند . برای ابتدای مسیر خود، به چه توصیه هایی نیاز دارند.
در این جا می خواهیم به شما 8 نکته ساده و کاربردی را ارائه دهیم که می تواند. به شما به عنوان یک فرد مبتدی در حرفه طراحی جواهرات کمک کند.

حرفه طراحی جواهرات و طلا

اول از همه نوع جواهراتی را که به آن علاقه دارید را مشخص کنید

در شروع کار، تصمیم گیری برای این که از کجا و با چه نوع جواهراتی باید شروع کنید، می تواند بسیار گیج کننده باشد، چرا که در این خصوص طیف گسترده ای از گزینه ها پیش روی شما قرار دارد. برای آسان تر کردن کار، بهتر است در قدم اول مشخص کنید که به چه مدل جواهراتی بیش تر علاقه دارید و تمایل به یادگیری نحوه طراحی آن ها دارید.

بیشتر بخوانید: شغل طراحی جواهرات ؛ آیا طراحی جواهرات یک شغل خوب است؟

حرفه طراحی جواهرات و زیورالات

انواع جواهرات و سبک های طراحی آن

در این میان، ممکن است تمایل شما به طراحی جواهراتی پر زرق و برق و نگین دار باشد. در مقابل ممکن است بیش تر به طراحی طلا و زیور آلات بسیار ساده و بدون سنگ علاقه مند باشید. علاوه بر این، برخی نیز تمایل به طراحی زیورآلاتی ترکیبی هستند که از ترکیب چرم، طلا، سنگ و متریالی از این دست برای ساخت آن ها استفاده می شود.
بنابراین با انتخاب طیف جواهرات و زیوآلاتی که تمایل به طراحی آن ها دارید، می توانید قدم اول را برای یادگیری حرفه طراحی جواهرات بردارید. در این مسیر اگر از یک مرکز آموزشی حرفه ای کمک بگیرید، می تواند در قدم های ابتدایی به شما کمک زیادی کرده و در مراحل بعدی نیز با شما همراه باشد.

آموزش حرفه طراحی جواهرات

در خصوص مهارت های ساده و اولیه تحقیق کنید

هر حرفه ای و هر کاری را که بخواهید شروع کنید، قطعا به یکسری مهارت های اولیه نیاز دارید. در خصوص این حرفه نیز بهتر است ابتدا کمی در خصوص نحوه کار، تکنیک های مورد استفاده و مهارت های پایه ای مورد نیاز اطلاعات لازم را کسب کنید.
برای این منظور می توانید از کتاب های متعددی که در خصوص حرفه طراحی جواهرات وجود دارند، کمک بگیرید.
علاوه بر این، سایت های معتبر، دوره های مقدماتی آنلاین و مقاله های متعددی که در این خصوص وجود دارند نیز می توانند به شما اطلاعات پایه ای را ارائه دهند.

درامد حرفه طراحی جواهرات

از ابزار های با کیفیت استفاده کنید

اگر در شروع کار خود هستید، حتما از ابزار ها و وسایل حرفه ای با کیفیت مختص طراحی جواهرات استفاده کنید.
برخی این تصور اشتباه را دارند که در دوره های ابتدایی یادگیری یک حرفه، نیازی به استفاده از ابزار های با کیفیت وجود ندارد.
اما باید این موضوع را خاطر نشان کرد که در واقع استفاده از ابزار های با کیفیت برای یادگیری هر حرفه ای، از همان ابتدای مراحل یادگیری از مهم ترین نکات است و تاثیر زیادی روی میزان پیشرفت، حفظ علاقه و پشتکار در ادامه کار و میزان موفقیت شما خواهد داشت.

حرفه طراحی جواهرات چیست

برای شروع، اصطلاحات مربوط به حرفه طراحی جواهرات را بیاموزید

نکته‌مهم دیگری که برای افراد مبتدی و در ابتدای این مسیر توصیه‌می‌شود، این‌است که از اصطلاحات‌مختلفی که در این رشته‎‌‌وجود‌دارد، آگاهی پیدا‌کند. هر رشته‌و تخصصی، یکسری لغات و اصطلاحات‌تخصصی‌دارد.
با یک جست و جوی ساده و بررسی برخی از این اصطلاحات بسیار رایج در این حرفه، می توانید راه را برای خود آسان تر کنید. به این ترتیب در هنگام شروع یادگیری، خرید لوازم و ابزار مورد نیاز و پیشروی در این مسیر، جلو‌افتاده و دچار سردرگمی های معمول نمی شوید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با رشته طراحی و ساخت طلا و جواهرات

آموزش حرفه طراحی جواهرات

سایت ها و ترند های روز را دنبال کنید

برای درک بهتر حرفه طراحی جواهرات و آشنایی بیش تر با اصطلاحات و ماهیت این کار، می توانید از افرادی در این خصوص کمک بگیرید یا حتی بهتر است از نزدیک با یک تیم طراحی و ساخت جواهر و زیور آلات ملاقات کنید.
البته که کتاب ها و سایت های تخصصی نیز می توانند در این خصوص به شما کمک کنند.
در این مسیر همچنین می توانید با دنبال کردن سایت های درجه یک جهانی در این زمینه، با ترند های روز بیش تر آشنا شده و از رویکرد های جدیدی که در خصوص حرفه طراحی جواهرات وجود دارد، مطلع شوید. به این ترتیب همزمان با شروع یادگیری و پیشرفت در طول دوره آموزشی، با جدیدترین ترند ها و رویکرد ها آشنا شده و می توانید از آن ها الهام بگیرید.

آموزش حرفه ای طراحی جواهرات

سایت پینترست

یکی از این سایت های جهانی و بسیار شناخته شده که می تواند به شما کمک زیادی کند، سایت پینترست است که ایده هایی زیبا و به روز را در اختیار شما قرار می دهد. به این ترتیب به یک طراح جواهر خوش ذوق و خلاق تبدیل می شوید. از طرفی این امر در بهبود آموزش شما تاثیر گذار است و هم از طرف دیگر به شما در شروع کار ایده های لازم را می دهد.
چرا که قطعا یکی از معضلاتی که طراحان مبتدی با آن مواجه می شوند، ایده یابی و خلاقیت داشتن در این کار است. در این خصوص هزاران پروژه و ایده در دسترس شما قرار می گیرد که با کمی خلاقیت و تغییراتی جزئی در آن ها، می توانید سبک مختص خود را اجرا کنید.

حرفه طراحی جواهرات چیست

به هیچ عنوان در این مسیر دلسرد نشوید

حرفه طراحی جواهرات نیز مانند هر حرفه و آموزش دیگری، فراز و نشیب های یادگیری مخصوص به خود را دارد.
در نتیجه نکته ای که در این خصوص اهمیت زیادی دارد این است که به هیچ عنوان در طول انجام پروژه های خود دلسرد نشده و مصمم به جلو پیش بروید.
تمرین و تمرین و پشتکار رمز موفقیت در این حرفه است. حتی ممکن است یک طرح را بار ها و بار ها بکشید، اما باز هم آن چیزی نباشد که به دنبال آن هستید. با پشتکار و تلاش و بدون دلسرد شدن از نتیجه نهایی کار، به جلو پیش بروید تا به یک طراح حرفه ای جواهر تبدیل شوید.

شغل و حرفه طراحی جواهرات

ریسک پذیر باشید!

برای موفقیت در هر تخصصی، شجاعت و بی پروا بودن لازم است. افرادی که خود را تنها به یکسری آموزش ها و طرح های مشخص محدود می کنند، قطعا نتیجه قابل قبولی نمی گیرند. بنابراین در حرفه طراحی جواهرات، سعی کنید طرح ها و ایده های جدید تر را دنبال کنید و به دنبال خلق چیزی متفاوت و حتی غیر متعارف باشید.

طراح طلا و جواهرات

از کلاس ها و دوره های تخصصی طراحی جواهر و زیورآلات استفاده کنید

تمام نکاتی که در بالا به آن اشاره شد، زمانی می توانند موثر واقع شوند که در کنار یک دوره تخصصی و حرفه ای به آن ها توجه شود. در واقع اساس هر رشته و تخصصی، یادگیری حرفه ای و اصولی است.
اگر می خواهید یک طراح حرفه ای جواهر شوید، باید اصول و الفبای حرفه طراحی جواهرات را از ابتدا تا پیشرفته به صورت علمی و اصولی در یک دوره معتبر بیاموزید.

حرفه ی طراحی جواهرات
5/5 - (29 امتیاز)

مطالعه بیشتر

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.