پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

نمونه کارهای طراحی گرافیک

چگونه یک گرافیست حرفه ای شویم؟

فهرست عناوین

اگر همیشه یک گرافیست حرفه‌ای شدن برایتان رؤیا بوده است، در این مطلب از وب‌سایت پویا اندیش با ما همراه باشید تا راز و رمزهای گرافیست حرفه ای شدن را به شما بیاموزیم. در این مطلب شما به‌طور کامل تکنیک ها و اصول کاری گرافیست های حرفه ای را یاد می‌گیرید و با توجه به نکاتی که برای شما بازگو می‌کنیم شما نیز می‌توانید یک گرافیست ماهر شوید. پس در وب سایت پویا اندیش با ما همراه باشید.

طراحان گرافیک

گرافیست حرفه ای

در ابتدا برای گرافیست شدن باید با مفهوم گرافیک آشنا شوید. باید بدانید که گرافیک چیست و چه کاربردهایی دارد. در واقع، گرافیک یک شاخه از مجموعه هنرهای تجسمی است که به طراحی ایده و ایجاد یک ترکیب بندی اصولی می‌پردازد. اگر رویای گرافیست شدن را در سردارید، این رؤیا نیازمند داشتن یک ذهن خلاق و دید بصری صحیح در راستای تکنولوژی روز است. اگر این‌چنین هستید، این رشته مناسب شما خواهد بود، پس پیش بروید و رویای خود را دنبال کنید.

کارت گرافیک حرفه ای

یک گرافیست حرفه ای دقیقاً چه کاری انجام می دهد؟ 

کارهایی که یک گرافیست می تواند انجام دهد چیست؟ برای اینکه یک گرافیست تمام عیار شوید باید در ابتدا بدانید طراحان گرافیک چه کارهایی انجام می‌دهند. گرافیست ممکن است کارهای مختلفی از قبیل تبلیغات و یا بسته بندی محصول انجام دهد. به‌عنوان یک گرافیست حرفه ای شما باید در زمینه های زیر فعالیت داشته باشید و نکات زیر را نیز رعایت نمایید:

با مشتری خود صحبت کنید

• در مورد نیازهای مشتری و یا چالش‌های موجود در سفارش های او بحث کنید، تا به نتیجه مطلوب برسید. اول از همه، کامل بفهمید مشتری چه خواسته‌ای دارد و یا شما چه خواسته ای از او دارید تا یک کار گرافیکی حرفه ای به او تحویل دهید. بدون تعارف هر آنچه در ذهن دارید قبل از شروع کار از او بپرسید.

مونه کارهای طراحی گرافیک

تعیین هزینه

• هزینه‌های مشخصی برای پروژه های مشخص در نظر بگیرید و زمانی که مشتری از شما قیمت می‌خواهد، یک قیمت واحد و دقیق به او بدهید. سعی کنید برای هر کار هنری که انجام می‌دهید پکیج متفاوتی ارائه دهید. شاید مشتری یک کار هنری ارزان قیمت خواسته باشد، پس باید همه نوع پکیج با قیمت های متنوع برای ارائه به مشتری داشته باشید.

نمونه کارهای طراحی گرافیک

سبک طراحی و مواد مورد نیاز

• مناسب‌ترین مواد مورد نیاز و سبک را انتخاب کنید. نسبت به کاری که می‌خواهید انجام دهید، ابزار مناسب را تهیه کنید و سپس شروع به کار کنید. سبک نیز در گرافیک بسیار مهم است، باید به مشتری نمونه هایی از سبک هایی که می‌توانید انجام دهید، ارائه کنید تا سبک موردعلاقه مشتری را بیابید. تنوع در ارائه سبک های مختلف به مشتری در واقع گسترده بودن مهارت های شما را نشان می‌دهد.

استخدام طراح گرافیک

گرافیست حرفه ای و اسکیس طراحی

• در ابتدا یک اسکیس طراحی کنید و آن را به مشتری خود نشان دهید، کلیت کار را کشیده و از او در مورد کلیت طرح تائید بگیرید و سپس طرح را تکمیل و جزئیات را به آن اضافه نمایید.

گرافیست و نمونه کار

نرم افزار های تخصصی طراحی گرافیک

• از نرم افزارهای تخصصی برای انجام طرح استفاده کنید. با پیشرفت علم و تکنولوژی، نرم افزارهای مؤثری در طراحی ساخته شده است که با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانید به‌راحتی کار گرافیکی را به‌صورت حرفه‌ای انجام دهید.

گرافیست حرفه ای کیست

اجرای طرح نهایی

• طرح نهایی را با مشخص بودن سایز حروف و رنگ ها اجرا کنید.

بیشتر بدانید:

گرافیست کیست

زمان‌بندی تحویل پروژه

• زمان‌بندی را حفظ کنید. یعنی اگر به مشتری قول می‌دهید که کارش را ظرف 3 روز انجام دهید، باید سعی کنید قبل از 3 روز کار را تکمیل نمایید. این قوانین، یک سری قوانین کلی هستند که یک گرافیست در طول کار خود باید رعایت کند تا به مشکل برنخورد. اما آیا اگر این قوانین را رعایت کنید، می‌توانید گرافیست شوید؟ برای دریافت پاسخ این سوال با تمام دقت و تمرکز خود ادامه مطلب را بخوانید.

نمونه کارهای گرافیست حرفه ای

موارد لازم برای یک گرافیست حرفه ای

برای گرافیست شدن، شما باید مهارت‌های طراحی و IT را هم‌زمان با هم داشته باشید. در واقع، باید بتوانید راه حل های عملی برای مشکلاتتان پیدا کنید و به مهارت‌های ارتباطی تسلط کافی داشته باشید.
بیشتر گرافیست ها، حداقل مدرک پایه طراحی گرافیک را دارند و در کنار این مدرک دانش کافی از نرم افزارهای طراحی نیز باید داشته باشند. این نرم افزارهای طراحی شامل فتوشاپ، ایلاستریتور، ایندیزاین و دیگر نرم افزارها است که با گسترش روز افزون تکنولوژی آشنایی با این نرم افزارها امری ضروری است.
اگر به‌عنوان یک طراح به این نرم افزارها تسلط کافی ندارید، پکیج های آموزشی آنلاین زیادی وجود دارد که با خواندن آن‌ها می توانید با کاربردهای این نرم افزارها آشنا شوید و با آن‌ها کار کنید.

سایت گرافیست حرفه ای

گرافیست

برای گرافیست شدن مهارت هایی لازم است که به‌عنوان یک متخصص در حوزه کاری خود باید با آن‌ها آشنا باشید. در ابتدا باید به تصویرگری و طراحی مسلط باشید و شناخت کافی را در مورد قوانین و نکات آن‌ها داشته باشید. برای حرفه ای شدن در حوزه گرافیک باید تنها در یک حوزه متخصص شوید. باید ببینید به کدام بخش از گرافیک علاقه بیشتری دارید، آن را برگزینید و مهارت‌های لازم را برای آن کسب کنید. باید مهارت‌های عمومی گرافیک را بدانید تا به یک گرافیست موفق و معروف تبدیل شوید. این مهارت‌های عمومی شامل؛ تفکر خلاق و علم هنر است.

عکس طراحی گرافیک

گرافیست حرفه ای و هنرهای دیجیتال

یکی دیگر از ضروریات گرافیست شدن آشنایی با مفهوم هنرهای دیجیتال است. هنر دیجیتال یک اصطلاح بسیار گسترده است که به وسیله ابزارهای دیجیتالی به خلق اثر هنری و حتی کارت گرافیک حرفه ای می پردازد. تمام نکاتی که گفته شد لازمه گرافیست شدن می باشد. اگر واقعاً به هنر گرافیک علاقه دارید و از مهارت‌های خود اطمینان کافی دارید، با رعایت کردن این نکات می‌توانید به رؤیاهای خود جامه عمل بپوشانید. مهارت‌هایی که ذکر شد آن‌قدر دشوار نیستند که از پس آن برنیایید. پس همین حالا شروع کنید و به تمرین در این زمینه بپردازید.

گرافیک کار حرفه ای

نتیجه گیری

ما در این مطلب از وب سایت پویا اندیش به شما آموختیم که چطور می‌توانید یک گرافیست حرفه ای شوید. البته بدون شک نکته‌های کلیدی و حائز اهمیت در این زمینه بسیار است و پرداختن به همه آن‌ها در یک مطلب امکان پذیر نیست، ما نیز سعی کردیم تا آنچه برای شما ارزشمندتر است را در این فضای محدود ارائه کنیم. قطعاً اگر همراه ما باشید و سایر مقالات ما را دنبال کنید در روزهای آینده به نکته‌های ظریف تر و روش های کامل تر در زمینه تصویر سازی خواهیم پرداخت. شما عزیزان می توانید نمونه کارهای طراحی گرافیک را در سایت ما مشاهده کنید.

سوالات متداول چگونه یک گرافیست حرفه ای شویم؟

رشته گرافیک چطور تعریف می شود؟

رشته گرافیک در واقع یک رشته هنری پیشرفته است که در زیر دسته هنرهای تجسمی قرار می گیرد. در این هنر گرافیست باید با ایده پردازی و خلاقیتی که دارد، تصاویر و ترکیب بندی های منحصر به فردی را خلق کند. در نتیجه اساس و پایه هنر گرافیک، داشتن دید بصری بالا، خلاقیت و ایده پردازی و مهارت در اجرای این ایده ها است.

یک گرافیست حرفه ای چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟

یک گرافیست حرفه ای در هر زمینه و تخصصی که فعالیت داشته باشد باید بتواند در درجه اول به خوبی با مشتریان خود ارتباط لازم را برقرار کرده و بتواند خواسته های مشتریان را به درستی اجرا کند. ویژگی دیگر یک گرافیست حرفه ای توانایی او در برآورد دقیق هزینه ها قبل از اجرای پروژه است. پیشنهاد پروژه ها بر اساس قیمت های مختلف از جمله کارهایی است که یک گرافیست باید توانایی انجام درست آن را داشته باشد. در ادامه نیز گرافیست های حرفه ای باید بر مهارت های لازم در طراحی های دستی و کار با نرم افزارهای تخصصی تسلط لازم را داشته باشد و بتواند با کیفیتی بالا طرح نهایی را اجرا کند.

برای گرافیست شدن به چه چیزهایی نیاز است؟

داشتن مهارت های مورد نیاز برای طراحی گرافیکی مانند توانایی در طراحی و مهارت های IT به همراه دانش کافی در زمینه کار با نرم افزارهای تخصصی گرافیکی از مهم ترین پیش نیازها برای گرافیست شدن است. یک گرافیست باید ابتدا مدرک طراحی گرافیکی خود را بگیرد و در ادامه با گذراندن دوره های تخصصی مورد نیاز در حرفه ای که فعالیت دارد پیشرفت کند.

5/5 - (28 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.