پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

تفاوت ایندیزاین و ایلاستریتور چیست

تفاوت ایندیزاین و ایلاستریتور در چیست؟

فهرست عناوین

آیا علاقه مند به فعالیت در حوزه گرافیک و رسانه های تصویری هستید؟
اگر این طور هست، خوب است بدانید مشاغلی مانند طراحی لوگو، روزنامه نگاری و مجلات و غیره کار هایی هستند که در ظاهر شاید کمی شبیه به هم بنظر برسند ولی وقتی وارد دورن آنها می شوید با دو دنیای مختلف رو به رو خواهید شد. برای کار در این عرصه ها، لازم به مهارت داشتن در نرم افزارهای ایندیزاین و ایلاستریتور داریم. برای درک بهتر و مشخص کردن زمینه کاری خود، نیازمند شناخت دقیق تفاوت ایندیزاین و ایلاستریتور هستیم. بهتر است در ابتدا نگاهی به مفهوم این دو نرم افزار انداخته و سپس به نقد و بررسی آنها بپردازیم.

نقد و بررسی تفاوت ایندیزاین و ایلاستریتور

نگاهی به ادوبی ایلاستریتور

این ابزار که توسط شرکت ادوبی در دو سری cs و cc به بازار عرضه شد که هنگام کار روی گرافیک وکتور (برداری)، کاربرد آن آشکار می شود.
شکل ها، لوگو ها، آیکون ها، کلمات یا عناوینی که از جلوه های بصری (افکت ها) استفاده می کنند باید در ایلاستریتور طراحی شود و امکان ایجاد آنها در ایندیزاین وجود ندارد.
احتمالاً می پرسید نسخه‌ی cc چه فرقی با cs دارد؟ در جواب باید گفت در cc امکان ذخیره و دسترسی پروژه ها در یک فضای رایانش ابری وجود دارد و این امکان را به شما می دهد تا روی هر سیستم دیگری با ورود به فضای کاربری خود، بتوانید کار های لازم را روی پروژه هایتان انجام دهید.
گرافیک وکتور هم که پیش تر به آن اشاره شد، باعث حفظ کیفیت تصویر در صورت اعمال تغییرات بخصوص در ابعاد آنها می شود.

تفاوت ایندیزاین و ایلاستریتور در چیست

نگاهی به ادوبی ایندیزاین

ابزاری مناسب برای ایجاد اسنادی است که حاوی متن هستند که توسط Adobe Systems تولید‌شده‌است. می تواند برای ایجاد آثاری مانند پوستر ها، بروشورها، مجلات، روزنامه ها، کتاب و ebook مورد استفاده قرار گیرد. ایندیزاین همچنین می تواند محتوای مناسب برای دستگاه های رایانه شخصی را به همراه Adobe Digital Publishing Suite منتشر کند. طراحان گرافیک و تولید کنندگان محتوا، کاربران اصلی این نرم افزار هستند که نشریات ، پوسترها و رسانه های چاپی را ایجاد می کنند.
همچنین از خروجی در قالب های EPUB و SWF برای ایجاد کتاب های الکترونیکی، انتشارات دیجیتال و محتوای مناسب به منظور استفاده در رایانه های لوحی پشتیبانی می کند. حالا که درباره هر یک، معلومات مفیدی کسب کردیم، نوبت به بررسی تفاوت بین آنها در چهار بخش زیر است:

بیشتر بخوانید: ایندیزاین چیست؟

تفاوت ایندیزاین و ایلاستریتور

1. تفاوت در طرح و نقش

در باور عامه، ایلستریتور ابزار شناخته تری نسبت به رقیب خود محسوب می شود، تا حدودی موافق این نظر هستم اما ویژگی های ظریف بین قابلیت های ترسیم این دو برنامه را نباید نادیده گرفت. در ضمن آگاهی از نقات ضعف و قوت و تفاوت ایندیزاین و ایلاستریتور ، ما را به مسیری درست تر هدایت می کند. وقتی به دنبال ترسیم طرح های خلاقانه و پیشرفته هستید، Illustrator انتخاب درستی است.
صفحه هنری نیازمند گزینه های متعددی برای خلق یک اثر فاخر می باشد و فضای زیادی برای طراحی و ایجاد طرح های واضح فراهم می کند. در ایندیزاین به وسیله ابزار pencil توانایی رسم اشکال و خطوط مختلف را دارید. البته می‌توان کارهای طراحی شده در ایلاستریتور را به ایندیزاین منتقل کرد.
این کار هنگامی که عضو یک تیم برای تولید یک پروژه چند صفحه ای هستید، مفید واقع می‌شود، زیرا ادوبی ایلاستریتور برای پروژه های تک صفحه ای بهتر است و به وسیله آن قادر خواهید بود هر صفحه را به صورت جداگانه در این نرم افزار طراحی کنید.

آموزش تفاوت ایندیزاین و ایلاستریتور

2. یک یا چند صفحه

Adobe Illustrator می تواند برای ایجاد لوگو و رنگ آمیزی با براش استفاده شود، همچنین دارای ابزارهای بسیار قدرتمندی برای ایجاد طرح بندی های پویا است، در نسخه های اخیر این برنامه امکان کار در بیش از یک صفحه Artboard وجود دارد، بنابراین شما می توانید بدون نیاز به استفاده از دو سند، یک بروشور A4 دو طرفه طراحی کنید، با این وجود ایلاستریتور با چندین صفحه قدرتمند نیست، برای این منظور شما به InDesign نیاز دارید.
این برنامه دارای عملکرد مستر پیج (Master Page) است، که به کاربران امکان ویرایش صفحات متعدد را بدون ویرایش جداگانه می دهد. علاوه بر این، InDesign برای این کار ایده آل است، زیرا به طور خودکار صفحات را شماره گذاری می کند.

تفاوت های ایندیزاین و ایلاستریتور

3. رقابت با نیرو های پشتیبانی

ایندیزاین از انواع قالب های گرافیکی از جمله فرمت های bitmap مانند TIFF ، GIF ، JPEG و BMP و فرمت های برداری مانند EPS پشتیبانی می کند. سایر فرمت‌های پشتیبانی شده شامل DCS ، PICT ، WMF ، EMF ، PCX ، PNG و Scitex CT.sct می باشد. به علاوه شما می توانید یک فایل SWF را به عنوان فیلم وارد برنامه کنید.
در ایلاستریتور و به طور کلی در طراحی پنج فرمت فایل اصلی وجود دارد: AI، PDF، EPS، FXG، و SVG – که شما می‌توانید کار هنری را ذخیره کنید. این قالب ها فرمت های بومی نامیده می‌شوند. چون می‌توانند تمامی داده ‌های Illustrator از جمله چند artboards و قالب های EPS و FXG را ذخیره کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش ایندیزاین | InDesign

چند تفاوت ایندیزاین و ایلاستریتور

4. باز هم بحث داغ در زمینه ساخت لوگو و تفاوت ایندیزاین و ایلاستریتور

یکی از موارد تفاوت ایندیزاین و ایلاستریتور این است که ایندیزاین اشکال را برای طراحی لوگو ایجاد می کند اما در کاربرد های مختلف آن از ایلوستریتور عقب است. Illustrator برای ایجاد آرم بسیار مناسب است زیرا تصاویر در آن با حفظ کیفیت اصلی متناسب با هر اندازه ساخته شده اند.
با توجه به این که آرم و لوگو در سایر پلتفرم ها دچار تغییرات می‌شود، بنابراین نرم افزاری که به درستی نسبت به تغییرات واکنش نشان دهد از جایگاه ویژه ای برخوردار است. عملکرد ارزشمند دیگری که ادوبی ایلوستریتور را برای ساخت یک لوگو عالی ارائه می کند، ویژگی حروفچینی می‌باشد. کاربرد متن در لوگو برای شرکت ها جزو اولویت های اول است.
ناگفته نماد ابزار رقیب برای پروژه های مرتبط با متن نیز خوب عمل می‌کند که در Illustrator این امکان با قابلیت های کمتری همراه است. به یاد داشته باشید که نیازهای لوگو هر سازمان به شدت متفاوت است. این اطلاعات باید شما را به سمت انتخاب برنامه مورد نظرتان راهنمایی کند.

بررسی تفاوت ایندیزاین و ایلاستریتور

نتیجه گیری در مورد تفاوت ایندیزاین و ایلاستریتور

در نهایت اگر می خواهید یک طراح کاملاً تمام عیار باشید باید از تمام این دو نرم افزار در حد توان بالقوه خود و با آگاهی از تفاوت ایندیزاین و ایلاستریتور ، استفاده کنید. با این وجود اگر فقط به دنبال طراحی جزوات و خبرنامه های کوچک و لوگو های سازمانی هستید، Illustrator بسیار عالی است، هر چند ابزارهای فراوانی برای ایجاد کارهای هنری عالی وجود دارد. اما برای ساخت اسناد چند صفحه ای بزرگتر، زمان آن فرا می رسد که InDesign را یاد بگیرید. در همین راستا آموزشگاه پویا اندیش با بکارگیری تمام توان خود، در تلاش است تا مهارت هم میهنان خود را برای ورود به عرصه کسب و کار بالا ببرد. با اعتماد به این مجموعه برای آینده سرمایه گذاری کنید.

تفاوت ایندیزاین و ایلاستریتور در چه مواردی است

پایان بخش :

تفاوت ایندیزاین و ایلاستریتور در چیست؟

سوالات متداول

نرم افزار ایندیزاین چیست و چه کاربردی دارد؟

ادوبی ایندیزاین یکی از نرم افزارهای گرافیکی کامپیوتری پر کاربرد شرکت ادوبی است که از آن برای طراحی و ایجاد انواع مواد دیجیتالی و چاپی مانند نوشت افزارها، چاپ های دیجیتال برای کارت پستال و کارت ویزیت، ایجاد رزومه، جزوه، گزارش های سالانه، کاتالوگ، انتشارات تعاملی دیجیتالی، طراحی گرافیکی کتاب ها، مجلات و … استفاده می شود.

نرم افزار ایلوستریتور چیست و چه کاربردی دارد؟

ایلوستریتور یک اپلیکیشن طراحی گرافیکی متعلق یه شرکت ادوبی است. طراحان گرافیک از Illustrator برای ایجاد گرافیک برداری استفاده می کنند. تصاویر برداری و گرافیک ‌ها از نقاط، خطوط، اشکال و منحنی‌ ها بر اساس فرمول ‌های ریاضی به ‌جای تعداد پیکسل‌ ها ساخته می‌ شوند و بنابراین می ‌توان با حفظ کیفیت تصویر، آنها را بزرگ یا کوچک کرد. در ایجاد لوگو، آیکون ها و سایر افکت های بصری جذاب از نرم افزار ایلوستریتور استفاده می شود.

نرم افزار ایندیزاین بهتر است یا ایلوستریتور؟

پاسخ به این سوال کار دشواری است، چرا که قطعا هر دو نرم افزار بهترین و کارامدترین ویژگی ها را به طراحان گرافیکی ارائه می دهند و انتخاب این که با کدام یک کار کنند بسته به نوع و هدف نهایی طراحی دارد. ایلوستریتور جایی است که می توان تمام دارایی های بصری یک کتاب یا سایر محصولات چاپی را ایجاد کرد و در مقابل ایندیزاین جایی است که آن گرافیک ها را با متن نمایش می دهد. اما بهترین گزینه استفاده همزمان و در کنار هم از هر دوی این برنامه هاست. وقتی ایلوستریتور و ایندیزاین به خوبی با هم کار می کنند و می توان با ترکیب آنها با هم فرصت های خلاقانه تری برای پیشبردن پروژه های رسانه ای مختلف به دست آورد، چرا باید یکی از آنها را تنها انتخاب کرد؟

5/5 - (28 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.