از اجزا در ساخت قطرات پاشیده شده به صورت سه بعدی استفاده کنید

در این آموزش با ساخت قطرات پاشیده شده ی مایعات، یا افکت تاج آشنا می شوید،
و می توانید از آن در ساخت قطرات پاشیده شده ی آب، شیر، رنگ یا هر مایع دیگری استفاده کنید.
شاید این افکت را در اینترنت و در آگهی ها و یا در اطراف خود هنگامی که چیزی درون آن می اندازید، دیده باشید.
نرم افزارها و پلاگین های بسیاری ساخت افکت های مایعات را برای ما فراهم می سازند
که از جمله ی آنها می توان به RealFlow، پلاگین Phoenix FD تری دی مکس، Maya، Houdini و Cinema 4D اشاره نمود.

گرچه بسیاری از استودیوهای VFX و انیمیشن سازی از نرم افزار RealFlow به دلیل
خوش ساخت بودن، قابل اعتماد بودن و از همه مهمتر صمیمی بودن فضا استفاده می کنند.
مهارت های مختلفی برای ساخت این افکت در RealFlow وجود دارد که از جمله ی آنها
می توان به standard Hybrido یا Dyverso particles اشاره نمود، اما در انجام این پروژه از اجزای استاندارد استفاده شده است.
پیش از آغاز کار بر روی این افکت، باید دانش کافی از ویژگی های مایعات داشته باشید.
مثلا باید اطلاعاتی در خصوص ویسکوزیته، پیوستگی و کشش سطح داشته باشید.

همچنین به خاطر داشته باشید که انواع مختلف مایعات مثل آب، روغن، شیر و عسل هر یک ویژگی های خاص خود را دارند.
یادگیری همه ی پارامترهای پلاگین و نرم افزار در اینجا به دلیل زمان محدود غیرممکن است.
بنابراین تا جایی که لازم است در خصوص افکت تاج مایعات توضیح خواهیم داد.
عدم پایداری و خطی بودن ساخت این افکت، این موضوع را جذاب تر می سازد.
مادامی که از خلاقیت و البته ابزارهای مختلف استفاده می کنید، می توانید افکت های مختلف بسیاری به وجود آورید.
نتایج به دست آمده نیز به درک شما از ابزار و مهارت ها و همچنین علایق و خلاقیت شما بستگی دارند.