پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

اصول چیدمان اتاق خواب کوچک

اتاق خواب کوچک

فهرست عناوین

سبکی با شکوه در طراحی اتاق خواب های کوچک

آیا به دنبال مبلمان مناسب برای اتاق های کوچک هستید؟
این مقاله به شما ایده هایی درباره مبلمان و تخت خواب های کم جا که مناسب اتاق های کوچک هستند را ارائه می دهد تا هنگام طراحی اتاق خوابتان بتوانید به آسانی بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کرده و در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید.

طراحان دکوراسیون داخلی خبرهای خوشی برای ساکنین خانه های کوچک دارند.
با آپارتمان های شهری امروزی، چیدمان خانه ها به سبک قدیمی و کم کردن فضای مدرن، همه و همه خواستار طرحی هستند که با استفاده از آن بتوانند فضای کوچک اتاقشان را گسترش دهند.

طراحی اتاق خواب کوچک
دیزاین اتاق خواب کوچک

اگر در شرف طراحی فضای اتاق خوابی هستید، اما فکر می کنید که اتاق خوابتان کوچک است و فضای کافی برای طراحی وجود ندارد، ما به شما ایده های عالی و مناسبی برای اتاق خواب های کوچک ارائه می دهیم تا ثابت کنیم که حتی اتاق خواب های کوچک هم می توانند بسیار لوکس و جذاب به نظر برسند، پس مطمئن باشید که در جای درستی قرار گرفته اید و برای ایجاد اتاقی شیک و دلنشین دست به کار شوید.

ایده های طراحی مدرن و مجلل اغلب به شما می گویند که باید در اتاقتان یک قسمت به عنوان اتاق نشیمن، یک دفتر کوچک و یا تخت خوابی به بزرگی تخت یک پادشاه داشته باشید،
اما این نکته را فراموش نکنید که اتاق خوابتان محلی برای استراحت و به دست آوردن انرژی دوباره است.
لطفا به کاربرد اصلی اتاق خوابتان توجه داشته باشید، پس لازم نیست کارهای زیاد و سنگینی انجام دهید تا این فضا را به محیطی آرام و دلنشین برای استراحت تبدیل کنید.

اتاق خواب کوچک شما ممکن است یک موهبت الهی برای داشتن یک خواب  خوب و آرام در شب باشد، انجمن خواب آمریکا توصیه می کند فعالیت های تحریک کننده و مهیج را به بیرون از اتاق خوابتان منتقل کنید.
آنها به ما هشدارمی دهند فعالیت هایی که باعث حواس پرتی می شوند مانند تلویزیون دیدن، استفاده از اینترنت، رایانه، کار کردن و غیره در الگوی خوابمان اختلال ایجاد می کنند و خستگی ما را دوچندان می کنند، بنابراین در اتاق خوابتان کمتر فعالیت داشته باشید، هرچه بیشتر بخوابید و استراحت کنید می توانید انرژی بیشتری را برای فعالیت های روزمره ذخیره کنید.
اتاق خواب شما باید مانند پناهگاهی امن و آرام به نظر برسد، پس آن را به محیطی گرم و صمیمی برای راحتی بیشتر خود تبدیل کنید.

در اینجا ایده های طراحی هوشمندانه ای برای اتاق های کوچک در نظر گرفته شده است که به شما کمک می کنند تا اتاق کوچکتان را با سبکی با شکوه طراحی کنید.

رنگ های روشن در اتاق خواب کوچک
رنگ سفید در اتاق خواب کوچک

رنگ های سبک و روشن را انتخاب کنید

رنگ سفید یک رنگ کاربردی و آرامش بخش در رنگ آمیزی اتاق خواب های کوچک به شمار می رود.
استفاده از رنگ سفید در طراحی اتاق های کوچک باعث می شود فضای بسته و کوچک شما دلباز و بزرگ جلوه کند و همچنین از شلوغ و به هم ریخته نشان دادن اتاق نیز جلوگیری می کند.
اگر نگران نداشتن دیوارهای بزرگ و یا پنجره ( برای استفاده از نور طبیعی) هستید، می توانید نور را با استفاده از رنگ سفید به اتاق کوچکتان بیاورید و فضا را پر از نور کنید.

آیا از اینکه اتاقتان با رنگ سفید و روشن، سرد و بی روح شود می ترسید؟
برای اینکه از این نگرانی خلاص شوید و به اتاق خود گرما و صمیمیت ببخشید، می توانید رنگ سفید را با طیف های رنگی دیگری نیز ترکیب کنید.
استفاده از طیف های مختلف رنگ سفید و یا طرح های سفید روی دیگر رنگ ها و وسایل نیز راه کار مناسب دیگری است که می توانید از آن استفاده کنید؛
علاوه بر این می توانید با استفاده از لامپ های کرومی که در کنار تخت خواب قرار می گیرند اتاق کوچک و ساده خود را به اتاقی شیک و جذاب تبدیل کنید.

گوشه ای دنج را برای تخت خوابتان در نظر بگیرید

در بسیاری از طراحی ها تخت خواب در وسط یک دیوار قرار می گیرد، اما این گونه طراحی برای اتاق های کوچک پیشنهاد نمی شود.
در اتاق های کوچک گوشه اتاق بهترین قسمت برای قرار دادن تخت خواب است، چرا که با این کار از فضای کف حداکثر استفاده را می بریم و همچنین محیط خوابمان هم دنج تر به نظر می رسد.
اگر فکر می کنید با این کار اتاقتان خیلی شبیه خوابگاه های دانشجویی می شود، از یک  “هد برد” (headboard – تختی که به طور عمود بالای تخت خواب قرار می گیرد) برای تاج تخت استفاده کنید تا حس خود را بهبود ببخشید و یک اتاق خواب شیک و دنج را طراحی کنید.

تخت در اتاق خواب کوچک
جای دادن تخت در اتاق خواب کوچک

از تاج های باریک و ظریف تخت خواب استفاده کنید

در طراحی اتاق خواب های کوچک حتی چند سانتی متر اضافه تر هم می تواند اتاق را به اتاقی شیک و مجلل تبدیل کند، بنابراین به شیوه مدرن عمل کنید و قاب های باریک و ظریف را برای تخت خوابتان انتخاب کنید تا به فضای اتاق ظاهری شیک و مدرن بدهید؛
حتی می توانید قاب های دور تخت را بردارید تا فقط خود تشک دیده شود، همچنین می توانید از اشیاء هنری و زیبا برای تزئینات بالای تخت استفاده کنید و یا بعدا یک تاج تخت به آن اضافه کنید.

اجرای سبک مینیمالیسم

در اتاق خواب کوچکتان سعی کنید فقط از وسایل ضروری و مورد علاقه خود استفاده کنید و وسایل اضافی را به بیرون از اتاق منتقل کنید تا با کم کردن وسایل غیر ضروری فضای بیشتری را در اختیار داشته باشید، بنابراین مبلمان و سایر لوازم جانبی را به حداقل برسانید؛
حتی بهتر است برای فضای ذخیره سازی بیشتر از ساخته های معاصر که در داخل کار قرار می گیرند استفاده کنید که بهترین گزینه برای اتاق خواب های کوچک هستند:
مانند مبل یا تخت تاشو؛ این وسایل امکان تا شدن دارند و می توانید زمانی که به آنها احتیاجی ندارید آنها را جمع کنید.
در حالی که به نظر می رسد این وسایل و قسمت ها در اتاق وجود ندارند، فضای آزاد ما را به حداکثر می رسانند.
اتاق خواب های کوچک برای بزرگ تر دیده شدن همیشه باید مرتب باشند.

سبک مینیمالیسم اتاق خواب کوچک
بزرگ نشان دادن اتاق خواب کوچک

جادوی بزرگ نشان دادن اتاق خواب با استفاده از آینه ها

آینه ها با کمی فریب می توانند یک اتاق کوچک را بزرگ نشان دهند.
استفاده از آینه ها راهی دیگر برای افزایش نور اتاق خوابتان نیز هست، قرار دادن آینه در جایی که نور پنجره را به درون اتاق بازتاب دهد تنها راه افزایش نور طبیعی است.
آیا می دانید راحت ترین کار برای ترکیب یک آینه بزرگ با فضای اتاق کوچک شما چیست؟
بهترین راه خرید یک آینه قدی و سپس تکیه دادن آن به دیوار است. برای این کار نیازی به سوراخ کردن دیوار نیست، اما برای اطمینان بیشتر می توان از چسب های دیواری مخصوص استفاده کرد.

از فضای زیر تخت برای ذخیره سازی استفاده کنید

اگر قصد خرید یک تخت خواب را دارید، تخت خواب های جک دار و یا آن هایی که در زیر خود کشو دارند (برای ایجاد فضای ذخیره سازی اضافی) را انتخاب کنید،
اگر فضای اتاق خوابتان به حدی محدود است که ممکن است کشوها به راحتی باز نشوند،
برای فضای ذخیره سازی اضافی از صندوق های تزئینی زیر تخت استفاده کنید.
می توانید کمی خلاقیت به خرج دهید؛ جعبه های شیر و یا سبدهای حصیری به راحتی می توانند وسایل شما را در خود جای دهند که ظاهر بسیار زیبایی را نیز در فضا به وجود می آورند.

فضاسازی اتاق خواب کوچک
فضاسازی عمودی در اتاق خواب کوچک

فضاهای عمودی را جایگزین فضاهای افقی کنید

اگر فضای کف اتاقتان محدود است اما سقف بلند تری دارید می توانید سکو ضخیم و یا اتاقک بلندی را در زیر تخت خود تعبیه کنید که از آن می توان به عنوان فضایی برای ذخیره سازی وسایل، جایی برای نشستن و خوابیدن استفاده کرد.
این طرح برای همه افراد کاربرد ندارد و تنها کسانی می توانند از آن استقبال کنند که در بالا رفتن از تخت مشکلی نداشته باشند.
انجام این طرح می تواند یک اتاق کوچک را کاملا دگرگون کند.

از کاغذ دیواری های پر رنگ و طرح دار استفاده کنید

کوچک بودن اتاق خواب شما به این معنی نیست که باید اتاقی کسل کننده ای داشته باشید.
یک کاغذ دیواری با رنگی شاد و طرحی جذاب برای دیوار کانونی خود انتخاب کنید، دیوار بالای تخت را می توان به عنوان دیوار کانونی انتخاب کرد.
اکثر افراد معمولا بر این باورند که کاغذ دیواری ها باعث شلوغی اتاق می شوند و در نهایت اتاق را کوچکتر نشان می دهند، اما با استفاده از سبک و تکنیک درست می توان برعکس این مطلب را نیز ثابت کرد.

هنگامی که طرح و رنگی زیبا و شاد از کاغذ دیواری را برای دیوار کانونی انتخاب می کنیم، در واقع به بزرگ و شیک به نظر رسیدن اتاق خواب کوچکمان کمک کرده ایم.
یک نکته دیگر طراحی در مورد کاغذ دیواری ها ترجیح دادن کاغذهایی با طرح درشت و بزرگ نسبت به طرح های ریز و شلوغ است.
با هماهنگی تخت خواب و ملافه ها با کاغذ دیواری های زیبا و جدید برای اتاق خواب خود یک ظاهر منسجم ایجاد کنید.

کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک
قفسه های شناور در اتاق خواب کوچک

کاربرد تاثیر گذار قفسه های شناور در اتاق خواب های کوچک

قفسه های شناور همه کاره ( قفسه هایی که قابلیت جابجایی دارند) کاربردهای بسیار اساسی در اتاق خواب های کوچک دارند که در اینجا چند ایده برای استفاده از این قفسه ها برای اتاق خواب های کوچک ارائه شده است:

قفسه های شناور به عنوان میز کنار درب ورودی قابل استفاده هستند.

این قفسه ها را می توان به جای میز کوچک کشویی کنار تخت استفاده کرد.

مکانی برای نگهداری جعبه های مدرن و رنگی لباس و لوازم جانبی هستند.

به عنوان میز لپ تاپ طرفداران زیادی دارند.

به عنوان قفسه کتاب مورد استفاده قرار می گیرند.

خلاقیت در انتخاب پاتختی ها

پیدا کردن پاتختی های (میز کوچک کنار تخت) مناسب برای هر اتاقی می تواند کار مشکلی باشد مخصوصا برای فضاهای کوچک، پس وقتی که اتاق خوابتان کوچک است و فضای کنار تخت خوابتان فشرده و محدود است، باید به فکر ایده های خلاقانه برای انتخاب پاتختی مناسب باشید.
می توانید از ایده های غیر منتظره ای مانند میز لپ تاپ باریک، میزی در پشت تخت خواب، بسته های کتاب و چمدان های قدیمی استفاده کنید.

پاتختی اتاق خواب کوچک
میز شناور در اتاق خواب کوچک

فضا سازی در اتاق خواب با استفاده از میزهای شناور

آیا دفتر کار شما در اتاق خوابی کوچک است؟
می توان فضای اتاق خواب های کوچک را با استفاده از میزهای شناور به حداکثر رساند، اما در نظر داشته باشید که یک قفسه شناور بسیار بزرگ است؛
پس بهتر است برای این کار خودتان دست به کار شوید
و میزی شناور بسازید. دیوارهای نزدیک به هم و یا قناسی های اتاقتان، جای مناسبی برای ساختن یک قفسه شناور است، شما می توانید یک تخته چند لایه را بین دو دیوار نزدیک هم قرار داده و سپس یک صندلی راحت زیر آن قرار دهید، به همین سادگی میز کار شما آماده است.

طراحی جذاب در اتاق خواب با کوسن های رنگارنگ

اگر عاشق رنگ ها و اتاق های رنگی هستید، اما راهی به غیر از سفید کردن دیوارهای اتاقتان به منظور بزرگ نشان دادن فضای کوچکتان ندارید، غمگین نباشید،
چرا که می توانید به علاقه خود نیز توجه کنید و با اضافه کردن کوسن های رنگی، فضایی گرم و صمیمی در اتاق خوابتان به وجود بیاورید و با دیدن این رنگ های شاد انرژی فراوانی را به دست آورید.
آیا نمی توانید در انتخاب رنگ تصمیم گیری کنید؟

این یکی از مشکلات اساسی در اکثر افراد است، بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم از رنگ های مورد علاقه خود غافل نشوید و به هر مقداری که می خواهید کوسن رنگی درست کنید و رنگ ها را با یکدیگر ترکیب کنید.
مقداری از این کوسن ها را در زیر تخت خوابتان ذخیره کنید و هر هفته آنها را تعویض کنید و با تنوع ایجاد شده از محیط شادتان لذت ببرید.

کوسن و اتاق خواب کوچک
لوستر اتاق خواب کوچک

استفاده از لوسترهای چشم نواز در طراحی اتاق خواب

اگر شما به دنبال به دست آوردن ایده های مناسب و جذاب برای طراحی اتاق خواب کوچکتان هستید؛
اضافه کردن یک لوستر و یا چراغ آویز منحصر به فرد راهی عالی برای ایجاد یک نقطه کانونی و مورد توجه است، همچنین فضای اتاقتان را به طور قابل توجهی دنج تر می کند، پس اگر قصد دارید فضایی شیک و رمانتیک درست کنید حتما به آویزها و یا لوستر ها توجه ویژه ای داشته باشید.

لوستری مناسب با سبک دکوراسیون اتاقتان انتخاب کنید.
لوستری مدرن و براق، فریبنده و پر زرق و برق و یا زیبا و سنتی؛ انتخاب گزینه مناسب با شماست.
انواع وسایل روشنایی در فروشگاه ها و فروشگاه های اینترنتی موجود است.

انتخاب یک قالیچه نرم و لطیف برای اتاق خواب

غالبا افراد به طراحی دیوارها، قفسه ها، مبلمان و یا ملافه ها توجه نشان می دهند، اما کف اتاق را به طورکلی فراموش می کنند.
فرش و قالیچه علاوه بر حس لطافت و نرمی که هنگام راه رفتن منتقل می کنند، یک راه عالی برای زیبا و دلنشین کردن کردن محیط و اضافه کردن رنگ و بافت به فضا نیز هست، پس از کف اتاق خوابتان غافل نشوید. یک قالیچه زیبا و حیرت انگیز می تواند به سرعت به محیط شما گرما ببخشد و با رنگ زیبایش فضای سفید اتاقتان را دگرگون کند.

در انتخاب بافت قالیچه دقت کنید، چرا که بافتی نرم و لطیف می تواند حس خوب و دلنشینی را به پاها منتقل کند.

فرش اتاق خواب کوچک
قفسه اتاق خواب کوچک

قفسه های شناور جایگزینی مناسب برای پاتختی ها

همان طور که در قبل هم اشاره شد، قفسه های شناور یک امکان عالی برای استفاده حداکثری از فضای اتاق خواب های کوچک است، حتی شما می توانید این قفسه ها را جایگزین پاتختی کنار تخت خوابتان کنید.

آنها را در ارتفاع بالایی از تخت نصب کنید و برای نگهداری لوازم ضروری و جانبی از آنها استفاده کنید.
اگر می خواهید خودتان این قفسه ها را بسازید، باید قفسه ها را دقیق و متناسب با اندازه دیوارتان برش دهید.
قفسه های شناور در انواع و با جنس های مختلف مواد مانند چوب، شیشه، فلز و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از قلاب های دیواری در اتاق خواب

آیا هیچ دیواری در کنار تختتان برای قرار دادن لامپ وجود ندارد؟
استفاده از قلاب های دیواری برای نگه داشتن روشنایی ها راه حلی هوشمندانه برای افزایش نور و یا حتی افزایش مطالعه در اتاق خواب های کوچک است.
می توانید از سبک مدرن و یا سنتی استفاده کنید و یا کمی متفاوت و غیر مرسوم عمل کنید و طرحی با ترکیب این دو سبک به وجود بیاورید.

روشنایی اتاق خواب کوچک
فضای سبز اتاق خواب کوچک

ایجاد فضایی سبز و پر زرق و برق در اتاق خواب

فضایی برای گیاهان فراهم کنید، این که اتاق خواب شما کوچک است به معنای صرف نظر کردن از فضای سبز نیست.
اضافه کردن گیاهان خانگی به اتاق خواب کوچکتان، احساس شادابی و سرزندگی به شما می دهد و همچنین گیاهان به پاک کردن هوا نیز کمک می کنند.

برای اشغال نکردن فضای کف می توانید از گلدان های دیواری استفاده کنید؛ آنها گیاهان شما را به آثار هنری تبدیل می کنند.

استفاده از پرده های خنک با رنگ و طرحی شاد

پرده قسمت مهمی از دکوراسیون اتاق خواب است، چرا که به طراحی داخلی اتاق خواب جلوه ای خاص و زیبا می بخشد.
شما می توانید از پرده ها در طراحی اتاق خواب کوچکتان استفاده کنید، حتی اگر پنجره های کمی دارید؛

برای این کار دو روش هوشمندانه تعویض درهای کمدها با پرده ها و یا استفاده از پرده برای تقسیم کردن فضای اتاق وجود دارد؛
در هر صورت رنگ و بافتی شیک و خاص را انتخاب کنید تا در فضای اتاقتان احساس خوبی داشته باشید.

پرده اتاق خواب کوچک
چراغ های رشته ای در اتاق خواب کوچک

چراغ های رشته ای درخشان در اتاق خواب

چراغ های رشته ای فقط مخصوص تعطیلات نیستند، آن ها یک روش جالب برای ایجاد نورپردازی های خاص و متفاوت می باشند و همچنین خلق کننده یک اثر هنری زیبا در اتاق کوچک شما هستند.

می توانید آنها را روی دیوار، سقف، تاج تخت و یا هر جایی که تصور می کنید جلوه بیشتری به فضا می دهد، آویزان کنید.
این چراغ های ریز در طیف گسترده ای از رنگ ها قرار گرفته اند تا اتاق خواب کوچک شما کمی جادویی تر به نظر برسد.

ترکیب رنگ سفید با رنگی کاملا متضاد در اتاق خواب

ترکیب کردن رنگ سفید با رنگی کاملا متضاد، روشی بسیار تاثیر گذار در طراحی اتاق خواب های کوچک است.
استفاده از رنگ پر رنگ دیگری در کنار سفید نمای چشمگیری ایجاد می کند و به فضای شما روح می بخشد.
شما می توانید این طرح پر از تضاد را در تخت خواب و ملافه ها، رنگ دیوار، آثار هنری، فرش و موارد دیگر اجرا کنید.

ترکیب رنگی اتاق خواب کوچک
اتاق خواب کوچک

در اینجا برخی از ترکیب های مورد علاقه با تضاد زیاد آورده شده است:

سرمه ای و سفید، حس دریا نوردی را به وجود می آورد.

سیاه و سفید، حس عکس های قدیمی را به انسان منتقل می کند.

صورتی و سفید، یادآور فضایی عاشقانه است.

فیروزه ای و سفید، حس ساحل دریا را به شما می بخشد.

زرد و سفید، هر روز را به روزی آفتابی تبدیل می کند.

طراحی یک دیوار هنری کوچک در قسمتی از اتاق

اتاق های کوچک مکان مناسبی برای ایجاد گالری های هنری کوچک هستند.
از مغازه هایی که لوازم دست دوم می فروشند، گالری ها و یا فروشگاه های دکوراسیون منزل، نقاشی ها و عکس های کوچک را خریداری کنید، سپس یک دسته از آنها را روی دیوار آویزان کنید و گالری هنری کوچک خود را به نمایش بگذارید.
شما حتی می توانید نقاشی روی بوم های کوچک و در سایزهای مختلف را آماده کنید و در قسمتی از اتاقتان قرار دهید.

همچنین می توانید عکس های مورد علاقه خود را در سایز های  کوچک چاپ کنید و روی دیوار قرار دهید،
هرچه عکس ها کوچکتر و تعدادشان بیشتر باشد، اثری هنری زیباتری خواهید داشت.
با اجرا کردن ایده های خلاقانه و مناسب اتاق های کوچک و توجه کردن به نکات طراحی دکوراسیون داخلی، می توانید اتاقی شیک و دنج را طراحی کنید تا بتوانید بعد از یک روز طولانی و خسته کننده به اتاق خوابتان پناه ببرید و آرامش دوباره بگیرید.

چیدمان اتاق خواب کوچک

ممکن است شما از جمله افرادی باشید که در منازل کوچک زندگی می کنند. هرچند که هیچ چیز به اندازه یادآوری خاطرات بچگی و دویدن در اتاق ها و حیاط های بزرگ و دلباز شیرین نیست، با وجود آن هنوز هم می توانید خانه کوچک خود را به شیوه ای طراحی کنید که از زندگی در آن لذت برده و خاطراتی شیرین، اما متفاوتی را برای فرزندانتان بسازید. همانطور که در این مقاله ذکر شد راهکارهای زیادی برای استفاده کردن و همچنین لذت بردن از فضاهای کوچک وجود دارد؛ کافی است کمی خلاق باشید و از هر چیزی که در دست دارید نهایت استفاده را ببرید. از زندگی خود لذت ببرید حتی اگر در خانه کوچکی زندگی می کنید.

جهت ثبت نام و اطلاع از شرایط کلاس های دکوراسیون داخلی

 کلیک کنید

سوالات و پاسخ هایی  که در این بخش بیشتر مطرح شده است .

اتاق خواب را باید به چه محیطی تبدیل کنیم؟

اتاق خواب شما باید مانند پناهگاهی امن و آرام به نظر برسد، پس آن را به محیطی گرم و صمیمی برای راحتی بیشتر خود تبدیل کنید.

از چه رنگ هایی در اتاق خوابمان استفاده کنیم؟

استفاده از رنگ سفید در طراحی اتاق های کوچک باعث می شود فضای بسته و کوچک شما دلباز و بزرگ جلوه کند و همچنین از شلوغ و به هم ریخته نشان دادن اتاق نیز جلوگیری می کند

آیا شما آموزش طراحی نما با نرم افزار یا طراحی داخلی را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

اگر اتاق خوابمان از نور طبیعی برخوردار نبود چه کنیم؟

اگر نگران نداشتن دیوارهای بزرگ و یا پنجره ( برای استفاده از نور طبیعی) هستید، می توانید نور را با استفاده از رنگ سفید به اتاق کوچکتان بیاورید و فضا را پر از نور کنید.

در اتاق های کوچک بهترین قسمت برای قرار دادن تخت خواب کجا محسوب می شود؟

در اتاق های کوچک گوشه اتاق بهترین قسمت برای قرار دادن تخت خواب است، چرا که با این کار از فضای کف حداکثر استفاده را می بریم و همچنین محیط خوابمان هم دنج تر به نظر می رسد.

برای ظریف نشان دادن تخت خواب چه کار هایی می توان انجام داد؟

می توانید قاب های دور تخت را بردارید تا فقط خود تشک دیده شود، همچنین می توانید از اشیاء هنری و زیبا برای تزئینات بالای تخت استفاده کنید و یا بعدا یک تاج تخت به آن اضافه کنید.

آینه چه تاثیری در فضا ی اتاق ها ی کوچک دارد؟

جادوی بزرگ نشان دادن اتاق خواب با استفاده از آینه ها آینه ها با کمی فریب می توانند یک اتاق کوچک را بزرگ نشان دهند استفاده از آینه ها راهی دیگر برای افزایش نور اتاق خوابتان نیز هست.

کوچکترین اندازه اتاق خواب چیست؟

طبق قوانین بین المللی ساختمان مسکونی، یک اتاق خواب حداقل 6 متر مساحت داشته باشد و هیچ ابعادی کمتر از 217 سانتی متر نباشد. این برای اتاق خوابی است که برای یک نفره در نظر گرفته شده است. برای یک اتاق خواب دو نفره، باید حداقل 9  متری باشد.

 

چگونه یک اتاق خواب کوچک را بزرگتر نشان دهیم؟

تختی در اتاق بگذارید که زیر آن کشو یا فضایی برای قرار دادن وسایل داشته باشد
    از مبلمان چند منظوره استفاده کنید.
    میزهای پاتختی را با میزهای تودرتو جایگزین کنید.
با قفسه زدن روی دیوار، فضای بیشتری برای قرار دادن وسایل ایجاد کنید.

چه اندازه برای اتاق خواب بهتر است؟

به گفته متخصصان، ساختن اتاقی به ابعاد 12×16 اینچ (3.6 × 4.8 متر) مناسب است که وسایلتان را در آن جای دهید. با این حال، اتاق های 3*4، 2*3، 2.5*3.5 هم پرطرفدار هستند.

5/5 - (27 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.