تصویر لوگوی پشتیبانی پویااندیش

پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

ایده های طراحی معاصر

ایده های دکوراسیون به سبک طراحی دکوراسیون معاصر + تصویر

فهرست عناوین

در زندگی مدرن انسان ها از پیشرفت تکنولوژی و همگام‌شدن با عصر خود از این جهت استقبال می کنند.
تا بسیاری از قواعد و هنجارهای سنتی را بشکنند و بتوانند مفاهیم و تفکرات جدیدی را در عصر خود و همچنین طراحی فضای داخلی به وجود بیاورند و پیشرفت چشمگیری را در دوره های مختلف رقم بزنند.
همچنین دنیای مدرن می تواند به طراحی های دوره ای ازسال 1950-1920 اشاره کند.
در این بخش ما ایده‌های طراحی دکوراسیون معاصر را به شما معرفی می کنیم. مانند راه های‌آوردن نور به خانه های تاریک و یا استفاده از طراحی های مختلف کف و معرفی‌کردن مبلمان با رنگ روشن.

ایده های طراحی معاصر

نور را به آسانی وارد فضای داخلی خود کنید

وقتی که عصر جدید در سال 1950-1920  شروع به ظهور‌کرد فرصتی برای استراحت فضای داخلی آن زمان که مورد استقبال مردم بود به وجود‌آمد تا مردم کمتر از خانه های کوچک و سنتی با اتاق هایی تاریک و دلگیر و پنجره های  کوچک استفاده کنند.
اتاق های بزرگ و بسیار مطبوع جایگزین اتاق های کوچک و تاریک شدند و تمام این ها جزئیاتی است که باید هنگام طراحی خانه خود به آن توجه کنید.

انتخاب طرح مناسب برای طراحی دکوراسیون معاصر

انتخاب طرح مناسب برای طراحی دکوراسیون معاصر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
طرحی که به شما این اجازه را می‌دهد‌که نور طبیعی را از طریق کف، پنجره‌های شیشه ای، نورگیر و یا چراغ های خورشیدی (به چراغ هایی می گویند که بر روی سقف خانه تعبیه‌شده‌است و می توانند به ما کمک کنند تا به طور دائم خانه  خود را روشن کنیم بدون استفاده از انرژی اضافی و یا افزایش قبض برق) دریافت کنید.
همچنین نکته ی دیگری که در حفظ حریم شخصی شما را یاری می کند استفاده از شیشه های مات برای قسمت هایی از خانه مانند حمام است که امنیت را تضمین می کند.

بهترین ایده های طراحی معاصر

از رنگ های مورد علاقه خود در طراحی استفاده کنید

می توانید در طراحی دکوراسیون خانه معاصر خود از رنگ های خنثی مانند خاکستری، قهوه ای، مشکی و سفید در طراحی های کف و مبلمان و همچنین وسایل روشنایی استفاده کنید.
استفاده از رنگ های جدید و مناسب باعث می شود که جزئیات مبلمان شما بهتر به چشم بیاید ودر نهایت مبلمان درخشان تر به نظر بیاید.
همچنین به خلاقیت و توانایی خود در انتخاب بهترین مدل ها و الگوها اعتماد کنید.
اگر فقط به این دلیل از رنگ خنثی استفاده نمی کنید که فکر می کنید ممکن است فضای داخلی خانه کسالت آور به نظر برسد اشتباه می کنید .
چرا که به عنوان مثال مبلمانی با طرح و بافت ساحلی و حصیری حس بسیار زیبایی را به بیننده منتقل می کند.
انتخاب مبلمان مناسب نقش بسیار پر رنگی در جذاب تر شدن فضای داخلی خانه دارد؛ پس توجه کافی به این امر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: مقایسه طراحی داخلی مدرن با معاصر

نور و ایده های طراحی معاصر

ایجاد یک طراحی داخلی و خارجی زیبا با استفاده از مواد طبیعی

به جای اینکه مواد طبیعی فقط به مبلمان چوبی اختصاص پیدا کند شما می توانید ازاین مواد طبیعی در طراحی های دیگر نیز استفاده کنید.
مانند استفاده از مبلمان چرمی که برای طراحی داخلی شما ایده مناسبی است و استفاده از المان های تزئین به ساده‌ترین شکل ممکن که در سرتاسر خانه نمایش داده‌می‌شود.
دوره زندگی معاصر موجب به وجود‌آمدن حس جدیدی در استفاده از مواد طبیعی مانند :

  • چوب
  • سنگ
  • تخته سنگ
  • ذغال سنگ
  • پنبه
  • پشم
  • سایر منسوجات زرق و برق دار
مطالب مرتبط  8 ترفند برای پر کردن فضاهای خالی و پرت منزل

که در مبلمان عصر جدید دیده‌می شود شده‌است که این امر فقط به مصارف سنتی وخانگی اختصاص ندارد.

بیشتر بخوانید: طراحی مبلمان منزل

رنگ در ایده های طراحی معاصر

ایجاد آرامش در فضای داخلی با به کار‌بردن ظرافت در طراحی

بسیاری از طراحان و تولید کنندگان مبل شروع به طراحی مبلمان، میزها و وسایل مورد نیاز خانه کردند که منعکس کننده آرامش برای صاحبان خانه باشد و تلاش می کنند تا یک زندگی آرام را برای مصرف کنندگان رقم بزنند.
در طراحی دکوراسیون معاصر تزئینات سنگین و پرزحمت جای خود را به تزئینات سبک و ساده و در عین حال آرامش بخش دادند و این باعث می شود که مالکان خانه های معاصر احساس راحتی بیشتری در خانه خود داشته باشند و لذت بیشتری را از فضا ببرند.
این نکته نیز حائز اهمیت است که مبلمان سبکی را برای خانه خود انتخاب کرده که به راحتی قابل جابه جا کردن و حمل و نقل باشد تا در صورتی که تمایل به تغییر دکوراسیون داشتید قادر به جابه جایی آن باشید. پیشنهاد طراحان داخلی برجسته، توجه کردن به تمامی این نکات در خانه شما است.

ایده های طراحی معاصر با استفاده از مواد طبیعی

کف های برهنه، یکی از اِلِمان های روز طراحی دکوراسیون معاصر

زندگی در عصر باعث به وجود‌آمدن راهی برای استفاده از مواد جدید شده‌است. همچنین احساس آرامش بیشتری را برای فضای داخلی با استفاده حداقل از مواد و وسایل ایجاد می کند.
کف های برهنه زیبا مانند:

  • چوب های سخت
  • کاشی های سرامیکی و چینی
  • سنگ تراورتن (سنگ آهک سفید رنگ)
  • سنگ مرمر

راهی را برای یک زندگی معاصر و راحت به وجود آورده‌اند.
مواد طبیعی و آلی یک ضرورت در زندگی معاصر  و طراحی دکوراسیون به سبک معاصر است.
برای ایده های بیشتر در طراحی فضاهای داخلی به شما پیشنهاد می کنیم به این روش ها توجه کنید تا بتوانید بهترین استفاده از مواد طبیعی و آلی را در طراحی خود ببرید.
استفاده از فرش روی کف به منظور ایجاد احساس راحتی در پاها هنگام راه رفتن روی زمین است و استفاده‌کردن از این فرش ها روی کف به ویژه در اتاق های نشیمن وغذاخوری به نظر صاحبان خانه بستگی دارد و دلخواه است.
برای‌داشتن راحتی و لمس یک زندگی مدرن از کف پوش های انعطاف پذیر استفاده کنید.

ایده های طراحی معاصر با استفاده از مواد طبیعی

باز تر کردن فضای داخلی با طراحی کف های بازشو

خانه های معاصر این ویژگی را دارند که می توانند همه قسمت های فضای داخلی را به یک فرصت و تجربه ی عالی تبدیل کنند. اصطلاح “اتاق عالی” برای جدا‌کردن فضاهای نشیمن با آشپزخانه و اتاق پذیرایی و غیره به کار رفته‌است که در طراحی از اهمیت بالایی برخوردار است.
یک طرح زمین باز ( کف زمینی که باز می شود وبه زیر راه دارد) یک طرح ایده آل است و درخانه های معاصر نمادین است و یک طرح زیبای یکپارچه را در خانه شما ایجاد می کند.

المان ایده های طراحی معاصر

اهمیت نمای بیرونی خانه در طراحی دکوراسیون معاصر

در حالی که هنگام بررسی طراحی خانه اغلب فضای داخلی مورد توجه است اما فراموش نکنید جزییات طراحی نمای بیرونی نیز به همان میزان دارای اهمیت است.
فضای بیرونی خانه عاری از تزئینات سنگین ( آنچه که در ساختمان های کلاسیک تاریخی می بینید) است و معمولا با فرم های مستطیل ساده و یا منحنی باریک جایگزین می شوند.
در این طراحی ها پشت بام مشخص و مجزا است و ویژگی های منحصر به فردی وجود دارد.
سقف های بام به ظاهر مسطح است، مصالحی که در نمای خارجی به کار رفته‌است خاص است و همچنین پایه ها و طاق ها که معمولا با سبک معاصر و طبیعی اطراف خانه هماهنگی دارند.
همچنین انتخاب خلاقانه پنجره نیز در طراحی می تواند بر جذابیت سبک معاصر بیفزاید.
در طراحی سبک معاصر سادگی فضای داخلی و نما بیشتر مورد استقبال و توجه قرار‌گرفته‌است.
شما نیز می توانید برای دیدن ایده های بیشتر در طراحی  به 10 روش طراحی پنجره مراجعه کنید.

مطالب مرتبط  دکوراسیون اتاق خواب شیک ، طراحی اتاق خواب

بیشتر بخوانیدطراحی دکوراسیون داخلی به سبک تردیشنال

ایده های طراحی معاصر

توجه به جزئیات طراحی دکوراسیون معاصر در خانه

به طور مشابه با نگاه کردن به طراحی دوره های گذشته متوجه می شویم که جزئیات در طراحی دکوراسیون معاصر بسیار ضروری است. وسایل ریز در خانه مانند لوازم روشنایی که شبیه آثار هنری زیبا هستند از طراحی خانه مجزا هستند.
اما به شما در زیباتر به نظر‌رسیدن خانه کمک قابل توجهی می کنند پس دقت‌کردن به این جزئیات بسیار اهمیت دارد. نرده های دستی و حصارهایی که در دهه های گذشته طراحی می شد از قطعات بزرگ چوب های دست بافت شده‌بودند که در طراحی دکوراسيون معاصر با کابل های کششی نوآورانه، شیشه و یا مواد صنعتی جایگزین می شوند.
در انتها پیشنهاد طراحان به صاحبان خانه این است که اگرچه جزئیات طراحی دکوراسيون معاصر مهم است و می توانند از وسایل زیبای مختلف برای منحصر به فرد کردن خانه کمک بگیرند.
اما تمام فضای داخلی خانه خود را پر نکنند و تا حد امکان مقداری فضای آزاد را برای خانه در نظر بگیرند.

ایده های طراحی معاصر در معماری بیرونی

پنهان شدن تکنولوژی در پشت فضای داخلی پر زرق و برق

یکی از جنبه های طراحی دکوراسیون معاصر که اغلب مورد توجه است جزئیات پنهان است. شما در دنیای هوشمند فناوری، پیشرفت تکنولوژی و فن آوری خلاقانه را در تلفن ها، رایانه ها و در خانه هایمان مشاهده می کنید.
جزئیات کنترل بی سیم و کنترل از راه دور برای کنترل های الکترونیکی، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، روشنایی، امنیت و موارد دیگر در پشت جزئیات زیبا پنهان شده‌است.
سعی کنید کنترل های خلاقانه ای را در سبک زندگی خود وارد کنید و ببینید که یک خانه ی معاصر چه حس خوب و زیبایی را به شما منتقل می کند. فن آوری به جزئیات لوکس و پنهان برای مورد استفاده قرار‌گرفتن در خانه های معاصر تبدیل‌شده‌است. برای بهتر کردن فضای داخلی خود با جزئیات لوکس، به این موارد توجه کنید.

جزییات در ایده های طراحی معاصر

تفکر دنیای کهن خود را در طراحی دکوراسیون معاصر رها کنید

شکی نیست که هر دوره ی طراحی المان ها را از دوره ای دیگر قرض گرفته‌و از آن متاثر شده‌است.
طراحی دکوراسیون معاصر بیشتر به دنبال رها کردن قوانین طراحی دقیق و رسمی و رویکردی متفاوت و بازتر است: این که آیا تصمیم دارید یک خانه الکترونیکی داشته باشید و با دوره های گذشته مطابقت داشته باشید و یا ترجیح می دهید یک زندگی مدرن در طبیعت داشته باشید.
خانه شما باید طوری باشد که سبک زندگی شما را منعکس کند.
دنیای کهن خود را رها کنید هر قسمت از زندگی شما باید نشان دهنده ی یک ویژگی باشد.
از زندگی معاصر خود لذت ببرید چرا که این حس شما در تمامی قسمت های پر زرق و برق خانه شما انعکاس داده‌می‌شود.

پایان بخش :

مطالب مرتبط  فرش در دکوراسیون داخلی + تصویر

ایده های دکوراسیون به سبک طراحی دکوراسیون معاصر + تصویر

سوالات متداول

نور چه تاثیری در در طراحی دکوراسون معاصر دارد؟

اتاق های بزرگ و بسیار مطبوع که نور طبیعی را از طریق کف، پنجره های شیشه ای وارد فضا میکنند جایگزین اتاق های کوچک و تاریک شدند

چه رنگ هایی مناسب با محیط خانه است؟

استفاده از رنگ های جدید و مناسب باعث می شود که جزئیات مبلمان شما بهتر به چشم بیاید ودر نهایت مبلمان درخشان تر به نظر بیاید.

آیا شما آموزش طراحی نما با نرم افزار یا طراحی داخلی را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

با استفاده از مواد طبیعی چه المان هایی می توان طراحی کرد؟

ازاین مواد طبیعی در طراحی های دیگر نیز استفاده کنید مانند استفاده از مبلمان چرمی که برای طراحی داخلی شما ایده مناسبی است و استفاده از المان های تزئین به ساده ترین شکل ممکن که در سرتاسر خانه نمایش داده می شود.

چگونه فضای آرامش بخش طراحی کنیم؟

در طراحی دکوراسیون معاصر تزئینات سنگین و پرزحمت جای خود را به تزئینات سبک و ساده و در عین حال آرامش بخش دادند و این باعث می شود که مالکان خانه های معاصر احساس راحتی بیشتری در خانه خود داشته باشند.

برای زیبا جلوه دادن دیوار ها چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

کف پوش خانه شما می تواند تاثیر زیادی روی ظاهر دیوارها بگذارد و به آن جلوه زیباتری ببخشد. پس در انتخاب آن دقت نمایید.

یکی از روش ها برای یک طراحی دکوراسیون بی نظیر چیست؟

که کارتان را با فضاها و یا اتاق های بزرگ و دیوارها شروع کنید و بعد از این مرحله به سراغ قسمت های کوچکتر و لوازم جانبی بروید.

5/5 - (26 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.