پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

گیاه های آپارتمانی

گیاه های آپارتمانی در دکوراسیون داخلی + فیلم

فهرست عناوین

در دنیای مدرن، آپارتمان ‌ها تا حد زیادی جای خانه ‌هایی با حیاط ‌های بزرگ و باغچه‌ های رنگارنگ را گرفته ‌اند؛ اما این بدان معنا نیست که در صورت زندگی در خانه‌ های آپارتمانی، باید قید گل و گیاه را بزنید، بلکه با گل ‌های آپارتمانی می ‌توانید خانه‌ ای شاد و زیبا در دل شهری بزرگ و پر ازدحام بسازید.
گل‌ و گیاهان آپارتمانی، علاوه بر اینکه هوای محل زندگی تان را پاکیزه می‌ کنند، محیط خانه ‌تان را نیز شاد و باصفا می‌ سازند. با تصویرگران پویااندیش همراه باشید!

گیاهان مقاوم به نور کم

با گل های آپارتمانی بیشتر آشنا شویم!

دلایل زیادی برای نگهداری گل‌ و گیاهان آپارتمانی و گنجاندنِ آن ‌ها در دکوراسیون خانه وجود دارد. برای بسیاری از ما، نگهداری گل‌ ها و گیاهان، به علت کمبود نور طبیعی و کمبود فضای مناسب، کار دشواری است. در این مطلب، به‌ طور مفصل به گل ‌های آپارتمانی و نحوۀ نگهداری آن‌ ها در محیط بسته و نسبتاً کم ‌نور آپارتمان می‌ پردازیم.

گیاهان آپارتمانی که به نور کم نیاز دارند

1. گیاه آپارتمانی پوتوس

پوتوس، گیاهی آپارتمانی با برگ‌های سبز و تیره است. پوتوس، نوعی گیاه بالارونده است که خانۀ شما را بسیار زیبا می ‌سازد. این گیاه برای سبدهای آویزان هم بسیار مناسب است و علاوه بر زیبایی، سم هایی مانند فرمالدئید را به خود جذب می ‌کند و بدین طریق، هوای خانه را تمیز و مطبوع می ‌سازد.
فرمالدئید در بیشتر لوازم منزل، مانند فرش و گلیم، به وفور یافت می‌ شود. گیاه آپارتمانی پوتوس بسیار مقاوم است و در تمام شرایط نوری دوام می ‌آورد؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که نور کم باعث می ‌شود برگ‌ های پوتوس حالت ابلقی ‌شان را از دست بدهند و نور زیاد باعث می‌ شود برگ ‌های آن بسوزد. نیازی نیست به این گیاه زیاد آب بدهید، هر وقت دیدید خاکِ آن خشک شد، می‌ توانید آن را آب بدهید.

گیاه آپارتمانی پوتوس

2. گیاه آپارتمانی زبان مادرشوهر

زبان مادرشوهر یا گیاه ماری، گیاهی بسیار مقاوم و بادوام است. حتی اگر از این گیاه غافل شوید و به آن رسیدگی هم نکنید، باز هم پژمرده نمی ‌شود.
اگر نور کافی به داخل خانه ‌تان نمی‌ تابد، گیاه زبان مادرشوهر می ‌تواند گزینۀ بسیار خوبی برای شما باشد، چراکه با نور کم نیز زنده می ‌ماند؛ در ضمن، این گیاه نیازی به آب‌ فراوان ندارد. این گیاه، سمومی مانند فرمالدئید و بنزن را از هوا می‌ زداید.

گیاه آپارتمانی زبان مادرشوهر

3. گیاه آپارتمانی زامیو کالکاس

گیاه زامیوکالکاس از گیاهان بومی زانزیبار، ناحیه ‌ای واقع در شرق آفریقا است و برخی آن را «گیاه خانگی آینده» می‌ نامند. این گیاه اصلاً به نور نیاز ندارد و فقط باید ماهی سه بار، به آن آب بدهید. این گیاه آفت و حشره هم جذب نمی‌ کند.

گیاه آپارتمانی زامیو کالکاس

4. گیاه آپارتمانی برگ عبایی

گیاه برگ عبایی، برگ‌ هایی سبز و پهن دارد و می تواند به هر محیطی زیبایی و جذابیت ببخشد. برگ عبایی هم از گیاهان آپارتمانی بسیار مقاوم است که به مراقبت چندانی نیاز ندارد. این گیاه با نور کم، خاک ضعیف و آب کم هم دوام می آورد.

گیاه آپارتمانی برگ عبایی

5. گیاهان آپارتمانی گوشتی

اگر خواهان تنوع هستید، روی گیاهان گوشتی سرمایه گذاری کنید. گیاهان گوشتی در هر سایز و شکلی موجودند. این گیاهان، حتی در بیابان نیز دوام می ‌آورند و نگهداری از آن ‌ها بسیار آسان است. اگر آپارتمان شما فقط یک پنجره هم داشته باشد، شرایط لازم برای نگهداری و پرورش این گیاهان فراهم است.

گیاهان آپارتمانی گوشتی

6. گیاهان آپارتمانی آبدار

مگر می ‌شود کسی گیاهان آبدار را دوست نداشته باشد! در طول چند سال گذشته، این گیاه بسیار محبوب و پر طرفدار شد، چرا که هم مراقبت از آن آسان است و هم فاقد مولیبدن (MO) است. گیاهان آبدار نیز نیاز به مراقبت مداوم ندارند، فقط کافی‌ ست کمی نور به آن ‌ها بتابد و یک ماه در میان هم آن‌ ها را آب بدهید.
سنسیو رولیانوس غوره ‌ای یا رشته مروارید نیز از خانواده گیاهان آبدار است و برای رشد کردن و تازه ماندن، به نور زیاد و خاک مناسب نیاز ندارد. این گیاه بومی آفریقاست و دانه ‌های ریز ریزی مانند مروارید دارد. آیا می ‌دانستید آلوئه ورا هم از گیاهان آبدار است؟ آلوئه ورا هم مثل بقیۀ اعضای خانواده ‌اش از نور لذت می ‌برد و ترجیح می‌ دهد بین دو نوبت آب ‌دهی، خاکش خشک باشد.

گیاهان آپارتمانی آبدار

 انواع گیاهان آپارتمانی آبدار

فنس تراریا هم از خانوادۀ آبداران است. این گیاه زیبا نیز از گیاهان آپارتمانی به شمار می ‌رود که به دلیل شباهتی که به انگشتان نوزاد دارد، به آن انگشت نوزاد نیز می‌گویند. اچوریا هم یکی دیگر از اعضای خانوادۀ گیاهان آبدار است. گیاه اچوریا بسیار کوچک بوده و نگهداری از آن نیز بسیار آسان است.
فقط یادتان باشد که نباید این گیاه را زیاد آب بدهید. یکی از مهم‌ ترین عوامل مرگِ این گیاه، همین زیادی آب دادن است. یک نشانۀ خوب برای زمان آب دادن به این گیاه وجود دارد: تا خاک گلدان کاملاً خشک نشده است، نباید آن را آب بدهید. گیاه کالانکوئه یکی دیگر از اعضای زیبای خانوادۀ گیاهان آبدار است.
گیاه کالانکوئه از زیباترین گل ‌های آپارتمانی محسوب می ‌شود و شکوفه‌ های بسیار زیبایی هم دارد. این گیاه را کنار پنجره بگذارید تا نور و هوای کافی به آن برسد. این گیاه هم مثل دیگر گیاهان آبدار نیاز به آب زیاد ندارد و باید خاک آن خشک باشد.

انواع گیاهان آپارتمانی آبدار

7. گیاه آپارتمانی عنکبوتی

گیاهِ عنکبوتی از آن دسته گیاهانی محسوب می ‌شود که نیازی به نور زیاد ندارد و در ضمن، خودش تکثیر می ‌شود؛ بنابراین اگر به دنبال گیاهی پُرپشت و انبوه هستید، حتماً گیاه عنکبوتی را انتخاب کنید. گیاه عنکبوتی را فقط یک بار در هفته آب بدهید. در فصل تابستان، گیاه عنکبوتی با شکوفه ‎‌های سفید مزین می شود. می ‌توانید این گل‌ های سفید و زیبا را بچینید و به هر آن کس که دوست دارید هدیه دهید.

گیاه آپارتمانی عنکبوتی

8. گیاه آپارتمانی بامبو

بامبو برای بقا به آب و سایه نیاز دارد. این گیاه آپارتمانی فضای خانه را بسیار زیبا و شیک می ‌سازد. بر اساس اصول فنگشویی، گیاه بامبو برای خانه بسیار مناسب است و انرژی مثبت را در خانه به جریان می ‌اندازد.

گیاه آپارتمانی بامبو

9. گیاه آپارتمانی فیکوس بنجامین

اگر خانه‌ تان آن ‌قدر بزرگ است که بتوانید درختی را در گوشه ‌ای از آن، جا دهید، حتماً فیکوس بنجامین را انتخاب کنید! این گیاه، بسیار زیبا و جذاب است و نیاز چندانی هم به مراقبت و نگهداری ندارد. این گیاه هم برای داخل خانه مناسب است و هم برای فضای بیرون. اگر این گیاه زیبا در طبیعت بروید، ارتفاعِ آن به 50 فوت هم می ‌رسد.

گیاه آپارتمانی فیکوس بنجامین

10. گیاه آپارتمانی گل برگ قاشقی

گل چمچه ‌ای یا برگ قاشقی، گلی سفید و زیبا با برگ‌ هایی بلند به رنگ سبز تیره است. این گیاه برای فضاهای کوچک مناسب است و برای بقا هم نیازی به نور چندانی ندارد. در واقع، تابشِ نور مستقیم آفتاب، به بافتِ برگ‌ های این گیاه آسیب می ‌زند.
لازم نیست زیاد به این گیاه آب بدهید؛ اما اگر این گیاه نیاز به آب داشته باشد، با برگ‌ های پژمرده ‌اش به شما خواهد گفت.

گیاه آپارتمانی گل برگ قاشقی

11.گیاه آپارتمانی بگونیا رکس

بگونیا برگی یا بگونیا برگ، برگ‌ هایی شبیه به پیچک دارد و روی برگ ‌های آن، طرح ‌های رنگارنگ نقش بسته است. این گیاه، فضای خانه ‌تان را پُر رمز و راز و جذاب می ‌سازد.
این گیاه نباید در معرض تابش مستقیم آفتاب باشد، بلکه باید در سایه رشد کند. همچنین این گیاه به رطوبت نیاز دارد. از این رو، همیشه باید مراقب آن باشید و اجازه ندهید خاک آن خشک شود.

گیاه آپارتمانی بگونیا رکس

12.گیاه آپارتمانی ارکیده شاپرکی

ارکیدۀ شاپرکی از گل ‌های آپارتمانی بسیار زیباست؛ اما نگهداری آن مستلزمِ مراقبت فراوان است. نور زیاد، آب فراوان و کود زیادی، برای ارکیدۀ شاپرکی سم است.

گیاه آپارتمانی ارکیده شاپرکی

13. گیاه آپارتمانی بگونیا

بگونیا در رنگ‌ ها و شکل ‌های گوناگون وجود دارد. حفظ رطوبت و آب دادنِ این گل، کمی حساس است؛ اما نگهداری آن غیرممکن نیست. خاکِ این گل باید همیشه مرطوب باشد؛ در ضمن، این گل نباید در معرض تابش مستقیمِ خورشید قرار بگیرد.

گیاه آپارتمانی بگونیا

14. گیاه آپارتمانی برگ انجیری

گیاه برگ انجیری از زیباترین گیاهان آپارتمانی است. این گیاه زیبا نباید در معرض تابش مستقیم خورشید قرار بگیرد، چرا که برگ ‌هایش می سوزد؛ بنابراین یادتان باشد که این گیاه نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد.

گیاه آپارتمانی برگ انجیری

15. گیاه آپارتمانی فیکوس لیراتا

فیکوس لیراتا از گیاهان جنگل‌ های آفریقاست و پرورش آن در هوای خشک و عاری از رطوبت خانه کمی دشوار است. برگ‌ های این گیاه بسیار بزرگ است و گرد و غبار زیادی روی آن می ‌نشیند؛ حواستان باشد که باید ماهی یک بار، برگ‌ های این گیاه را تمیز کنید تا منافذِ آن بسته نشوند.

گیاه آپارتمانی فیکوس لیراتا

16. گیاهان آپارتمانی هوازی

گیاهان هوازی بسیار جالب هستند، زیرا برای رشد، نیازی به خاک ندارند. اگر می ‌خواهید گیاهی زیبا و کوچک در خانه داشته باشید و سراغ گلدان و خاک هم نروید، حتماً گیاهان هوازی را انتخاب کنید.اگر می‌ خواهید گیاهان هوازی ‌تان را در تراریوم نگهداری کنید، حتماً حواستان باشد که تراریوم ‌تان باید بزرگ باشد تا هوا به ‌اندازۀ کافی در آن جریان داشته باشد.

گیاهان آپارتمانی هوازی

17. گیاه آپارتمانی پول چینی

گیاه پول چینی از گیاهان آپارتمانی بسیار زیباست و برگ ‌های آن گرد و شبیه به سکه است. نروژی ‌ها این گل زیبا را به کسانی که دوست داشتند، هدیه می ‌دادند و بدین ترتیب، این گل در سراسر جهان پراکنده شد.

گیاه آپارتمانی پول چینی

پایان بخش :

گیاه های آپارتمانی در دکوراسیون داخلی + فیلم

سوالات متداول

گیاهان آپارتمانی چه تاثیری بر محیط دارند؟

گل‌ و گیاهان آپارتمانی، علاوه بر اینکه هوای محل زندگی تان را پاکیزه می‌ کنند، محیط خانه ‌تان را نیز شاد و باصفا می‌ سازند.

وجود گیاهان پوتوس چه تاثیری در خانه دارند؟

پوتوس، نوعی گیاه بالارونده است که خانۀ شما را بسیار زیبا می ‌سازد این گیاه برای سبدهای آویزان هم بسیار مناسب است و علاوه بر زیبایی، سم هایی مانند فرمالدئید را به خود جذب می ‌کند.

چه گیاهانی مراقبت آسان تر دارند؟

گیاه ماری، گیاهی بسیار مقاوم و بادوام است حتی اگر از این گیاه غافل شوید و به آن رسیدگی هم نکنید، باز هم پژمرده نمی ‌شود اگر نور کافی به داخل خانه ‌تان نمی‌ تابد، گیاه زبان مادرشوهر می ‌تواند گزینۀ بسیار خوبی برای شما باشد.

چه گیاهانی را می توان در خانه نگهداری کرد؟

گیاهان برگ عبایی ، گیاهان زامیو کالکاس ، گیاهان گوشتی ، گیاهان عنکبوتی و…

چه گیاهانی انرژی خانه را افزایش میدهند؟

بامبو برای بقا به آب و سایه نیاز دارد. این گیاه آپارتمانی فضای خانه را بسیار زیبا و شیک می ‌سازد. بر اساس اصول فنگشویی، گیاه بامبو برای خانه بسیار مناسب است و انرژی مثبت را در خانه به جریان می ‌اندازد

آیا گیاهان درختی را میتوانیم در خانه نگهداری کنیم؟

اگر خانه‌ تان آن ‌قدر بزرگ است که بتوانید درختی را در گوشه ‌ای از آن، جا دهید، حتماً فیکوس بنجامین را انتخاب کنید. این گیاه هم برای داخل خانه مناسب است و هم برای فضای بیرون

آیا شما آموزش دکوراسیون داخلی را هم دارید؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم. برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

5/5 - (28 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.