پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

انواع دکوراسیون برای اتاق خواب

انواع دکوراسیون برای اتاق خواب + فیلم

فهرست عناوین

انواع دکوراسیون برای اتاق خواب

اتاق خواب نیز مثل همۀ قسمت های خانه، دکوراسیون و ریزه‌ کاری ‌های مختص به خودش را دارد. چه اتاق خوابتان بزرگ باشد، چه کوچک، باید یادتان باشد که اتاق خواب، در وهلۀ اول، محل استراحت و خواب است؛ از این رو، نباید فقط به فکر طراحی دکوراسیونی زیبا و لاکچری باشید، بلکه باید راحتی را نیز در نظر بگیرید.
در این بخش، انواع دکوراسیون برای اتاق‌ خواب ‌های کوچک و بزرگ را برایتان خواهیم گفت و ایده‌ هایی را ارائه خواهیم داد تا اتاق خوابی متناسب با سلیقۀ خودتان طراحی کنید. با تصویرگران پویااندیش همراه باشید!

انواع دکوراسیون برای اتاق خواب کودک

دکوراسیون مدرن برای اتاق خواب

اگر می‌ خواهید اتاق خوابتان را به سبک مدرن بچینید، باید فقط لوازم ضروری را در اتاق نگه دارید و اکسسوری ‌های اضافه را از اتاقتان حذف کنید؛ در واقع، لوازم اتاق را باید به حداقل برسانید.
کُمد دیواری، بهترین گزینه برای چنین اتاق‌ خواب‌ هایی است؛ کمد دیواری، جای زیادی را برای نگهداری وسایل اضافه در اختیارتان قرار می ‌دهد و خودش نیز فضا را شلوغ نمی ‌کند. اتاق خواب مدرن، نور کافی دارد و در آن، از عناصر طبیعی، مانند چوب، استفاده می‌ شود.

اگر می ‌خواهید دکوراسیون مدرن اتاقتان به دکوراسیون صنعتی نزدیک باشد، می‌ توانید برای دیوارهای آن، یا حداقل یکی از آن ‌ها، طرح آجری را انتخاب کنید و برای کف‌پوش اتاق، از چوب بهره ببرید.
در اتاق خواب مدرن، از رنگ ‌های خنثی استفاده می ‌شود. اگر دوست داشته باشید، می‌ توانید رنگ خنثی را با رنگ‌ های مورد علاقه‌ تان سِت کنید.

دکوراسیون مدرن برای اتاق خواب

دکوراسیون وینتیج برای اتاق خواب

اگر به گذشته ‌های دور و دکوراسیون آن زمان علاقه دارید، دکوراسیون وینتیج را انتخاب کنید. در اتاق خواب وینتیج، همۀ عناصرِ متعلق به گذشته‌ های دور، گرد هم آمده ‌اند. عناصر دکوراسیون روستیک، متعلق به دهه ‌های 1940 و 1950 است. اتاق خواب وینتیج، ظاهری ملایم و رمانتیک دارد.

دکوراسیون وینتیج برای اتاق خواب

دکوراسیون روستیک برای اتاق خواب

دکوراسیون روستیک از خاص ‌ترین سبک‌ های چیدمان به شمار می آید و عناصر طبیعی، به خصوص چوب، از مهم‌ ترین مشخصه‌ های آن هستند. اتاق خواب روستیک، با لوازم نه چندان ظریف طبیعی، مزین می ‌شود. رنگ ‌های خنثی و طبیعی، طرح‌ های طبیعی، مانند چوب، پارچه ‌های بافت ‌دار و اکسسوری‌ های قدیمی از اصلی‌ ترین عناصر یک اتاق روستیک هستند.
اگر دکوراسیون روستیک را برای اتاق خوابتان انتخاب کرده‌ اید، لازم است بدانید که دکوراسیون روستیک به معنای خداحافظی با عناصر مدرن نیست، بلکه می ‌توانید عناصر مدرن را نیز در اتاق روستیک خود بگنجانید.

دکوراسیون روستیک برای اتاق خواب

دکوراسیون اسکاندیناویایی برای اتاق خواب

دکوراسیون اسکاندیناویایی از محبوب‌ ترین سبک‌ های چیدمان است و می تواند در اتاق خواب نیز کاربرد داشته باشد.
سادگی، از اصلی ‌ترین مشخصه ‌های دکوراسیون اسکاندیناویایی است و رنگ سفید نیز پرکاربردترین رنگ در این دکوراسیون به شمار می آید.
اتاق خواب اسکاندیناویایی نیز همۀ این مشخصه‌ ها را دارد.
اگر دکوراسیون اسکاندیناویایی را برای اتاق خوابتان انتخاب کرده ‌اید، گل ‌های طبیعی را فراموش نکنید.

دکوراسیون اسکاندیناویایی برای اتاق خواب

دکوراسیون ژاپنی یا ذن برای اتاق خواب

دکوراسیون ذن یا ژاپنی، همان طور که از نامش پیداست، ریشه در قارۀ آسیا دارد. این دکوراسیون، بسیار ساده است و حضور در اتاقی با دکوراسیون ذن، سبب آرامش شما می‌ شود.
در اتاقی با دکوراسیون ذن، از گل ‌های طبیعی و پارچه‌ های طبیعی استفاده می ‌شود و برای پنجره ‌های اتاق نیز از پرده‌ ای استفاده می‌ شود که تا حد امکان جلوی ورود نور به اتاق را نگیرد و خورشید، آزادانه به درون بخزد و  دلبری کند.

دکوراسیون ژاپنی یا ذن برای اتاق خواب

اتاق خواب سفید و روشن

رنگ سفید باعث می ‌شود فضا روشن باشد و در ضمن، بزرگ ‌تر از اندازۀ واقعی ‌اش به نظر برسد؛ از این رو، دکوراسیون سفید رنگ برای اتاق ‌های کوچک نیز بسیار مناسب است. اَگر دکوراسیون سفید رنگ را برای اتاق‌ خوابتان انتخاب کنید، محیط آن همیشه مرتب به نظر خواهد رسید. و یا اگر هم دیوارهای اتاق را سفید کنید و وسایل سفید رنگ را برگزینید، اتاقی بزرگ و پرنور خواهید داشت.
اگر هم نمی خواهید اتاق خوابتان زیادی ساده باشد، می‌ توانید از پارچه‌ ها و وسایلی که طرح و نقش سفید دارند استفاده کنید. لامپ‌ های سفید تزیینی و روتختی سفید رنگ را از یاد نبرید؛ در ضمن، اگر اتاق‌ خوابتان کوچک است، تختخواب را در گوشه ‌ای دنج قرار دهید یا اینکه آن را به دیوار بچسبانید.

اتاق خواب سفید و روشن

متکاهای رنگارنگ برای اتاق خواب

اگر رنگ‌ های مختلف را دوست دارید؛ اما ترجیح می ‌دهید اتاق‌ خوابتان سفید و پر نور باشد، می‌ توانید با انتخابِ متکاهای رنگارنگ، کمی رنگ در فضای اتاقتان بگنجانید و در عین حال، اتاقتان، همچنان سفید و بزرگ به نظر برسد.

متکاهای رنگارنگ برای اتاق خواب

آینه در دکوراسیون برای اتاق خواب

آینه فضا را بزرگ و دلگشا می‌ کند. اگر اتاق‌ خوابتان کوچک است، آینه، گزینۀ بسیار خوبی برای شماست. آینه را در جایی قرار دهید که نور پنجره در آن بتابد تا از این طریق، نور طبیعی خورشید در سراسر اتاق منعکس شود.
برای این منظور، بهتر است آینۀ تمام قد تهیه کنید. اگر دوست ندارید دیوار را سوراخ کنید، می ‌توانید آینه را به دیوار تکیه بزنید.

آینه در دکوراسیون برای اتاق خواب

کشوی زیر تختخواب

اگر اتاقتان کوچک و تعداد کمدهایتان کم است، تختخوابی را انتخاب کنید که زیر آن، کشوهایی برای نگهداری وسایلتان وجود داشته باشد.
اگر بین تختخواب و دیوار اتاقتان فضای کافی برای بیرون کشیدن کشو وجود ندارد، می ‌توانید وسایل‌ خود را در کیسه ‌های پارچه ‌ای قرار دهید و آن را زیر تخت قرار دهید.

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک

کاغذ دیواری برای دکوراسیون اتاق خواب

اگر دوست داشته باشید، می ‌توانید دیوارهای اتاق خوابتان را با کاغذ دیواری مزین کنید. برای دیواری که پشت سر تختخواب تان قرار دارد، از کاغذدیواری ‌های پر رنگ استفاده کنید. کاغذدیواری اتاقتان باید متناسب با دکوراسیون اتاق خوابتان باشد.

کاغذ دیواری برای دکوراسیون اتاق خواب

شلف‌ های شناور در دکوراسیون اتاق خواب

شلف ‌های شناور، گزینۀ بسیار مناسبی برای اتاق خواب هستند، هم اتاق‌ های کوچک و هم اتاق خواب‌ های بزرگ. وسایل تزیینی مورد علاقه ‌تان را می ‌توانید در این شلف ‌ها قرار دهید، بدون اینکه اتاق خوابتان شلوغ و نامنظم شود. این شلف‌ ها حتی می‌ توانند جایگزین خوبی برای کتابخانه باشند.

شلف‌ های شناور در دکوراسیون اتاق خواب

فرش برای دکوراسیون  اتاق خواب

معمولاً اشخاص، آن قدر که در انتخابِ کاغذدیواری، تختخواب و اکسسوری‌ های اتاق خواب دقت می ‌کنند، اهمیت چندانی به کف‌پوش اتاق خواب خود نمی ‌دهند؛ اما کف‌پوش، نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون اتاق شما دارد و یک فرش زیبا می ‌تواند به فضای استراحت شما گرما ببخشد. فرش مناسب، علاوه بر زیبایی، باعث می ‌شود که اتاق خوابتان نیز زیبا شود.

دکوراسیون اتاق خواب ایرانیاتاق خواب به سبک آرت دکو

قفسۀ کنار تخت‌خواب

اگر دوست داشته باشید، می ‌توانید قفسه ‌ای متناسب با ظاهر تخت خود انتخاب کنید و در کنار آن قرار دهید. این قفسه می‌ تواند از هر جنسی باشد، فقط باید با دکوراسیون اتاق، همخوانی داشته باشد.

دکوراسیون اتاق خواب ایرانی

گل مناسب برای دکوراسیون  اتاق خواب

برای اتاق خواب خود، گل‌ های آپارتمانی زیبا انتخاب کنید. چه اتاق خواب، کوچک باشد چه بزرگ، انتخاب گل ‌های مناسب می تواند به جذابیت آن بیفزاید. حضور گل ‌های آپارتمانی در اتاق باعث می ‌شود که فضای اتاق، زیباتر و زنده ‌تر باشد و هوای اتاق نیز پاکیزه باشد.
اگر اتاق خواب‌ شما کوچک است و نمی‌ خواهید قسمت‌ هایی از آن نیز با گلدان اشغال شود، می‌ توانید گلدان‌ های دیواری را انتخاب کنید. این گلدان‌ ها در طرح و رنگ‌ های متنوع در بازار وجود دارند و شما می‌ توانید گلدان متناسب با دکوراسیون اتاق خوابتان را به راحتی بیابید.

گل مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب

چراغ‌ های رشته ‌ای برای دکوراسیون اتاق خواب

چراغ ‌های رشته ‌ای فقط مخصوص جشن‌ ها نیستند، بلکه گزینۀ بسیار مناسبی برای نورپردازی اتاق خواب نیز هستند. گوشۀ اتاق، سقف، دیوار و پشت تختخواب، مکان ‌های مناسبی برای قرار دادنِ چراغ‌ های رشته ‌ای هستند. این چراغ ‌ها باعث می ‌شوند اتاق خوابتان پر نور، دلگشا و حتی لاکچری به نظر برسد.

چراغ‌ های رشته ‌ای برای دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خوابی با رنگ ‌های متضاد

برای دکوراسیون اتاق خوابتان می ‌توانید رنگ ‌های متضاد، مانند مشکی و سفید، را با یکدیگر ست کنید. این کار باعث می ‌شود که اتاق بزرگ ‌تر به نظر برسد. برای این کار، رنگ سفید را می توانید با هر رنگِ تیرۀ دیگری ‎ ست کنید.
ترکیبِ سفید و سرمه ای، یادآور دریاست؛ ترکیب مشکی و سفید، شبیه عکس ‌هاست؛ ترکیب سفید و صورتی، یادآور عشق و عاطفه است؛ ترکیبِ سفید و فیروزه ‌ای، تداعی ‌گر ساحلی زیباست؛ و ترکیب زرد و سفید، یادآور حضور خورشید و روز آفتابی است.

دکوراسیون اتاق خوابی با رنگ ‌های متضاد

تابلوهای زیبا برای دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب، مکان بسیار مناسبی برای خلق یک گالری کوچک و زیباست. دیوار اتاق خوابتان را می‌ توانید با تابلوهای نقاشی یا عکس ‌های زیبا بیارایید. می ‌توانید تابلوهایی با سایزهای مختلف انتخاب کنید و به دیوار اتاقتان بیاویزید.

اتاق خواب پسرانه

سخن آخر

اتاق خواب، یکی از مهم ترین قسمت های خانه به شمار می آید؛ چراکه مکان استراحت و آرامش ماست؛ از این رو، باید به بهترین و اصولی ترین روش ممکن آراسته شود. برای دکوراسیون اتاق خوابتان، رنگ و اکسسوری هایی را انتخاب کنید که تاثیر لذت آفرینی بر روحتان داشته باشد و نهایت حس خوب و امنیت را در شما خلق کند.
در خصوص نورپردازی اتاق خوابتان نیز نهایت هوشمندی را به کار بندید و میزان نوری را تنظیم کنید که شما را دچار آشفتگی نکند. به هیچ عنوان از رنگ سفید تنها یا پر رنگ استفاده نکنید؛ چراکه رنگ سرد و بی روحی است و در طولانی مدت، ذهنتان را مشوش و بی قرار می سازد. در انتها اینکه، دکوراسیون نشسته بر پایه های اصولی و صحیحی را برگزینید.

دکوراسیون اتاق خواب 2019

پایان بخش :
انواع دکوراسیون برای اتاق خواب + فیلم

سوالات متداول

چگونه میتوانیم اتاق خواب راحت طراحی کنیم؟

فقط لوازم ضروری را در اتاق نگه دارید و اکسسوری ‌های اضافه را از اتاقتان حذف کنید؛ در واقع، لوازم اتاق را باید به حداقل برسانید.

برای صنعتی کردن اتاق مدرن چه کاری باید انجام داد؟

اگر می ‌خواهید دکوراسیون مدرن اتاقتان به دکوراسیون صنعتی نزدیک باشد، می‌ توانید برای دیوارهای آن، یا حداقل یکی از آن ‌ها، طرح آجری را انتخاب کنید و برای کف‌پوش اتاق، از چوب بهره ببرید.

آیا شما آموزش طراحی دکوراسیون با نرم افزار یا طراحی داخلی را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

چگونه می توانیم اتاق خوابی به سبک مدرن بچینیم؟

اگر می‌ خواهید اتاق خوابتان را به سبک مدرن بچینید، باید فقط لوازم ضروری را در اتاق نگه دارید و اکسسوری ‌های اضافه را از اتاقتان حذف کنید؛ در واقع، لوازم اتاق را باید به حداقل برسانید.

اتاق خواب وینتیج چه ویژگی هایی دارد؟

اگر به گذشته ‌های دور و دکوراسیون آن زمان علاقه دارید، دکوراسیون وینتیج را انتخاب کنید.
در اتاق خواب وینتیج، همۀ عناصرِ متعلق به گذشته‌ های دور، گرد هم آمده ‌اند.

دکوراسیون اسکاندیناویایی برای اتاق خواب چه ویژگی هایی دارد؟

دکوراسیون اسکاندیناویایی از محبوب‌ ترین سبک‌ های چیدمان است.
سادگی، از اصلی ‌ترین مشخصه ‌های دکوراسیون اسکاندیناویایی است و رنگ سفید نیز پرکاربردترین رنگ در این دکوراسیون به شمار می آید.

آیا شما آموزش طراحی دکوراسیون را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم.
برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

رنگ سفید در اتاق خواب چه اثراتی دارد؟

رنگ سفید باعث می ‌شود فضا روشن باشد و در ضمن، بزرگ ‌تر از اندازۀ واقعی ‌اش به نظر برسد؛ از این رو، دکوراسیون سفید رنگ برای اتاق ‌های کوچک نیز بسیار مناسب است.

4.9/5 - (28 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.