پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

انواع دكوراسيون پذيرايي

انواع دكوراسيون پذيرايی + فیلم

فهرست عناوین

انواع دكوراسيون پذيرايي

چیدمان پذیرایی خانه، اهمیت بسیار زیادی دارد، چرا که محل پذیرایی از میهمانان و گرد آمدنِ اعضای خانواده است. مینیمالیست، معاصر، مدرن، وینتیج، رترو، روستیک و سنتی؛ این‌ ها فقط چند نمونه از انواع سبک‌ های دکوراسیون پذیرایی هستند.
اگر طراح دکوراسیون نیستید یا اینکه در این ‌باره مطالعه نکرده باشید، بدون شک، در تفکیک این سبک‌ ها دچار مشکل خواهید شد. در این مطلب، محبوب ‌ترین انواع دکوراسیون پذیرایی را برایتان خواهیم گفت تا بتوانید با شناختنِ آن ‌ها، دکوراسیون پذیرایی ‌تان را به زیباترین شکل بچینید.

دكوراسيون پذيرايي

دکوراسیون پذیرایی مدرن

برای طراحی یک پذیرایی مدرن و شیک، پیش از هر چیزی، به یاد داشته باشید که باید از لوازم اضافه بپرهیزید. در این دکوراسیون، انحنا چندان جایی ندارد و خطوط مستقیم و صاف، بیشتر به چشم می ‌خورند. مبلمانِ دکوراسیون مدرن، بسیار ساده است و همه چیز با دقت چیده شده تا خانه شلوغ و نامرتب به نظر نرسد. فلز، از مواد پرکاربرد در دکوراسیون مدرن به شمار می آید. اگر دکوراسیون مدرن را برای پذیرایی منزلتان انتخاب کرده ‌اید، باید از گلدان، کوسن و حتی فرش اضافه بپرهیزید.

دکوراسیون پذیرایی مدرن

دکوراسیون پذیرایی مینیمال

اگر طرفدار مدرنیسم هستید، دکوراسیون مینیمال را انتخاب کنید. مینیمالیسم، شاخه ‌ای از مدرنیسم است و از قوانین آن پیروی می کند. پذیرایی مینیمال، کاملاً خلوت و مرتب است، بدون هیچ وسیلۀ اضافه. در یک پذیرایی مینیمال، همه چیز باید مینیمال باشد، از مبلمان گرفته تا تابلو نقاشی و اکسسوری‌ ها. اگر دوست داشتید، می ‌توانید پذیرایی مینیمال‌ خود را با آثار هنری و گیاهان زیبا تزیین کنید.

دکوراسیون پذیرایی مینیمال

دکوراسیون پذیرایی معاصر

دکوراسیون پذیرایی معاصر، متفاوت از دکوراسیون مدرن است و نباید این دو را با یکدیگر اشتباه بگیرید! پذیرایی معاصر، محل ترکیب و جلوه‌ گری رنگ‌ ها و نقش‌ هاست. دکوراسیون معاصر، به طور کلی، ترکیبی از دکوراسیون ‌های مختلف و عناصرِ مُدِ روز است؛ به عنوان مثال، بطری ‌های رنگی و نقش ‌های راه راه که به تازگی مُد شده ‌اند، در این دکوراسیون جا دارند. در انتخابِ رنگ، آزاد هستید؛ اما یادتان باشد که نباید زیاده روی کنید.
دکوراسیون معاصر، همواره پویا، منعطف و در حال تغییر و تحول است. برای کف‌پوش پذیرایی معاصر، از رنگ ‌های تیره استفاده کنید.خانه ‌ای با دکوراسیون معاصر باید پنجره ‌های متعدد و عریض داشته باشد تا نور به ‌اندازۀ کافی در آن بتابد. کف‌پوش چوبی و دیوارهای مرمرین، جلوه ‌ای مدرن به پذیرایی مدرن می‌ بخشند. می ‌توانید این عناصر را با رنگ ‌های گرم و پرده‌ های سنتی ترکیب کنید تا پذیرایی معاصرتان به مراتب جذاب‌ تر شود.

دکوراسیون پذیرایی معاصر

دکوراسیون پذیرایی تلفیقی

پذیرایی تلفیقی، ترکیبی از دکوراسیون های پذیرایی ‌زیبا و جذاب است و هیچ قانون سفت و سختی هم ندارد. می ‌توانید پرده‌ ها، مبل ‌ها، کاغذ دیواری و اکسسوری ‌های متنوع و رنگارنگ را با یکدیگر ترکیب کنید. برای دیوارهای پذیرایی، تلفیقی از رنگ ‌های شاد و جذاب، مانند آبی، بنفش یا قرمز شرابی استفاده کنید.

دکوراسیون پذیرایی تلفیقی

دکوراسیون پذیرایی وینتیج

در پذیرایی وینتیج، مبل ‌های کلاسیک زیبا خودنمایی می‌ کنند. دکوراسیون وینتیج، یادآورِ دکوراسیون دهه ‌های 1950 و 1960 است. پرده ‌های پر زرق و برق، پارچه ‌های گران قیمت{ مانند ابریشم و مخمل}، دکوری‌ های گران قیمت، {مانند لوستر و مجسمه}، منگوله‌ برای پرده و آثار هنری کلاسیک، به جذابیت پذیرایی وینتیج خانه تان می ‌افزاید.
رنگ ‌هایی مانند بژ، قهوه ‌ای روشن، طلایی و نقره، برای پذیرایی وینتیج مناسب هستند. برای تزیین پذیرایی وینتیج، به سراغ وسایل قدیمی و عکس ‌های سیاه و سفید بروید.

دکوراسیون پذیرایی وینتیج

دکوراسیون پذیرایی رترو

پذیرایی رترو، یادآورِ دکوراسیون دهه ‌های 1960 تا 1990 است. رنگ ‌های نئونی و شاد برای پذیرایی رترو مناسب اند. برای تزیین خانۀ رترو، از دکوری‌ های شاد و براق و پوسترهای فیلم ‌ها استفاده کنید. کاغذ دیواری ‌ها جذابیت خاصی به پذیرایی رترو شما می بخشند.
کاغذ دیواری ‌های راه راه و گل گلی و رنگارنگ برای خانه ‌های رترو مناسب هستند. گل‌دان‌ های رنگارنگ و پرگل و لامپ‌ های زیبا، اکسسوری ‌های مناسبی برای پذیرایی رترو به شمار می‌ روند. تلفن‌ های رترو، پوسترهای مدهوبالا یا مرلین مونرو، جذابیت خاصی به پذیرایی رترو شما می ‌بخشد.

دکوراسیون پذیرایی رترو

دکوراسیون پذیرایی روستیک

پذیرایی روستیک، بازتاب طبیعت است؛ از این رو، رنگ ‌هایی مانند قهوه ‌ای، بژ و سبز، گزینه ‌های بسیار مناسبی برای این سبک از دکوراسیون به شمار می آیند. مبلمان پذیرایی روستیک، باید چوبی باشد. یادتان باشد که مبلمان ظریف، مناسب پذیرایی روستیک نیست.
یک شومینۀ کوچک، حال و هوای خانه را شبیه به خانه ‌های روستایی قدیمی می ‌کند؛ از این رو، گزینۀ بسیار مناسبی برای خانه ‌های روستیک است. برای خانه ‌های روستیک، پارچه‌ های لینن و کتان را انتخاب کنید. دیوارهای سنگی و آجری، به جذابیت دکوراسیون روستیک می ‌افزایند. برای دکوری هم بهتر است نقاشی ‌هایی که نقش حیوان دارند یا مجسمه ‌های حیوان ‌ها را انتخاب کنید.

دکوراسیون پذیرایی روستیک

دکوراسیون پذیرایی سنتی

دکوراسیون سنتی از محبوب ‌ترین سبک ‌های دکوراسیون است. این سبک از دکوراسیون، یادآور قرن های هجدهم و نوزدهم است. در چیدمان پذیرایی ‌های سنتی، غالباً از رنگ ‌های تیره و گرم استفاده می‌ شود.
آثار هنری کلاسیک برای دکوراسیون هنری مناسب هستند، نه آثار مدرن. کف‌پوش چوبی، کاشی ‌های رنگارنگ، ستون ‌ها و طاق‌ های زیبا، برای یک پذیرایی مناسب بسیار مناسب هستند. مبل‌ های طرح ‌دار و کوسن ‌های رنگ ملایم نیز برای پذیرایی ‌های سنتی مناسب هستند.

دکوراسیون پذیرایی سنتی

دکوراسیون پذیرایی میانه قرن

دکوراسیون میانه قرن از پرطرفدارترین دکوراسیون ‌هاست. در پذیرایی میانه قرن، از لوازم چوبی استفاده می ‌شود. طرح‌ های هندسی در این سبک از دکوراسیون، جایگاه ویژه ‌ای دارند. این سبک از دکوراسیون هم نسبتاً ساده است و در آن، از لوازم اضافی استفاده نمی ‌شود.

دکوراسیون پذیرایی میانه قرن

دکوراسیون پذیرایی کابین

خانه‌ های با دکوراسیون کابین، شبیه به خانه‌ های کوهستانی هستند. لوازم وینتیج و شومینه‌ های چوبی و سنگی، جذابیتِ خاصی به خانه ‌های کابین می ‌بخشند.
برای دیوارهای پذیرایی کابین، رنگ‌ های گرم و رنگ‌ هایی طبیعی را انتخاب کنید و در مورد پرده هم به سراغ پرده‌ های تیره رنگ و طرح ‌دار باشید. در انتخابِ اثاثیه برای پذیرایی کابین، اصلا مجبور نیستید با مُد روز پیش بروید، بلکه باید لوازم قدیمی و از مُد افتاده را انتخاب کنید.

دکوراسیون پذیرایی کابین

دکوراسیون پذیرایی چالت

دکوراسیون چالت، حس زندگی در میان کوه‌ های آلپ را به شما می ‌دهد. این دکوراسیون، ریشه در مناطق کوهستانی دارد؛ به همین دلیل، شومینه از اصلی ‌ترین عناصر آن است. لامپ و شمع به جذابیت پذیرایی چالت می ‌افزاید. رنگ‌ های کرمی، خاکستری ملایم، قرمز و سبز تیره از پرکاربردترین رنگ‌ ها در دکوراسیون چالت به شمار می‌ روند و چوب هم از پرکاربردترین مواد در این دکوراسیون محسوب می‌ شود.

دکوراسیون پذیرایی چالت

دکوراسیون پذیرایی مدیترانه ‌ای

دکوراسیون مدیترانه ‌ای هم از خاص ‌ترین و جذاب‌ ترین دکوراسیون ‌هاست. پذیرایی مدیترانه ‌ای باید یادآور گرمای خورشید و هوای دل ‌انگیز باشد. دیوارهای پذیرایی مدیترانه ‌ای، نقش ‌دار و زیباست و کف آن با سرامیک پوشانده می‌ شود. رنگ ‌های پر کاربرد در دکوراسیون مدیترانه ‌ای نیز همان رنگ‌ های موجود در طبیعت است.
رنگ‌ های آسمان و دریا باید به ‌وضوح در پذیرایی شما نمایان باشند. در مورد مبلمان پذیرایی مدیترانه ای، باید به سراغ مبلمان روستیک بروید. در ضمن، پذیرایی ‌های مدیترانه ‌ای، معمولاً پنجره‌ های وسیعی دارند تا نور طبیعی به داخل پذیرایی بتابد.

دکوراسیون پذیرایی مدیترانه ‌ای

دکوراسیون پذیرایی آسیایی

اگر حال و هوای شرقی را دوست دارید، دکوراسیون آسیایی را از یاد نبرید. نظم، تعادل و آرامش، از مشخصه ‌های دکوراسیون آسیایی است. در یک پذیرایی آسیایی، هارمونی خاصی برقرار است و هیچ خبری از تضاد و تناقض نیست. در پذیرایی آسیایی، از رنگ ‌های روشن استفاده می ‌شود. ترکیب رنگ ‌های کرمی، نارنجی و زرد، با رنگ ‌های قرمز و مشکی، برای خانه ‌های آسیایی بسیار مناسب است.
اگر دوست داشته باشید می ‌توانید اندکی طلایی و برنز نیز در دکوراسیون آسیایی‌ تان بگنجانید. مبلمان و دیگر اثاثیه ‌ای که در دکوراسیون آسیایی استفاده می ‌شود، بسیار ساده و بدون زرق و برق اند. دکوراسیون آسیایی، ترکیبی از دکوراسیون‌ های ژاپنی، چینی و هندی است. طرح ‌های گل گلی و مواد طبیعی، در پذیرایی آسیایی بسیار پرکاربرد هستند. در این پذیرایی ‌های آرامش بخش و زیبا، گیاهان طبیعی، دیوارهای طرح‌ دار و خطوط متقارن مشاهده می ‌شود.

دکوراسیون پذیرایی آسیایی

دکوراسیون پذیرایی صنعتی

همیشه سعی بر آن است که وسایل مورد استفاده در ساخت و ساز خانه پنهان شوند. لوازم و اکسسوری‌ های وینتیج و سنگ و فلز از عناصر پر کاربرد در پذیرایی صنعتی هستند. در یک پذیرایی صنعتی، حتی لوله ‌های به کار رفته در خانه نیز پیدا هستند و سعی بر پوشاندن آن‌ ها نشده است.

دکوراسیون پذیرایی صنعتی

دکوراسیون پذیرایی اسکاندیناویایی

قدمت دکوراسیون اسکاندیناویایی به دهۀ 1930 باز می‌ گردد. این دکوراسیون، شاخه ‌ای از مدرنیسم است و سادگی، از مهم ‌ترین ویژگی‌ های آن به شمار می رود.
طبیعت در این دکوراسیون، بازتاب دارد. وسایل اسکاندیناویایی عتیقه، شومینه، رنگ ‌های خنثی، گل‌ و گیاهان طبیعی و نور طبیعی، از عناصر اصلی این دکوراسیون مدرن محسوب می شوند. کف‌پوش خانه ‌های اسکاندیناویایی، سفید رنگ است.

دکوراسیون پذیرایی اسکاندیناویایی

سخن آخر

خانه، امن ترین مکان برای آرامش هر فرد است. هر کس، بسته به سلیقه و علاقه اش می تواند دکوراسیون مورد علاقۀ خود را برگزیند و محیط زندگی اش را با رنگ ها و اکسسوری های مطبوعش بیاراید. در نظر داشته باشید، سبکی را انتخاب کنید که از آن دلزده نشوید و از لذت بردن لحظه لحظۀ حضورتان، محظوظ شوید.

سخن آخر درباره انواع دکوراسیون پذیرایی

پایان بخش :

انواع دكوراسيون پذيرايی + فیلم

سوالات متداول

برای طراحی یک پذیرایی مدرن از چه کاری باید پرهیز کنیم؟

برای طراحی یک پذیرایی مدرن و شیک، پیش از هر چیزی، به یاد داشته باشید که باید از لوازم اضافه بپرهیزید اگر دکوراسیون مدرن را برای پذیرایی منزلتان انتخاب کرده ‌اید، باید از گلدان، کوسن و حتی فرش اضافه بپرهیزید

پذیرایی مینیمال چه ویژگی هایی دارد؟

پذیرایی مینیمال، کاملاً خلوت و مرتب است، بدون هیچ وسیلۀ اضافه. در یک پذیرایی مینیمال، همه چیز باید مینیمال باشد، از مبلمان گرفته تا تابلو نقاشی و اکسسوری‌ ها

دکوراسیون معاصر چه ویژگی هایی دارد؟

پذیرایی معاصر، محل ترکیب و جلوه‌ گری رنگ‌ ها و نقش‌ هاست. دکوراسیون معاصر، به طور کلی، ترکیبی از دکوراسیون ‌های مختلف و عناصرِ مُدِ روز است.

چه عناصری در دکوراسیون معاصر تلفیق زیبا پدید می آورد؟

کف‌پوش چوبی و دیوارهای مرمرین، جلوه ‌ای مدرن به پذیرایی مدرن می‌ بخشند. می ‌توانید این عناصر را با رنگ ‌های گرم و پرده‌ های سنتی ترکیب کنید تا پذیرایی معاصرتان به مراتب جذاب‌ تر شود.

دکوراسیون وینتیج چه ویژگی هایی دارد؟

در پذیرایی وینتیج، مبل ‌های کلاسیک زیبا خودنمایی می‌ کنند دکوراسیون وینتیج، یادآورِ دکوراسیون دهه پرده ‌های پر زرق و برق دکوری‌ های گران قیمت منگوله‌ برای پرده و آثار هنری کلاسیک، به جذابیت پذیرایی وینتیج خانه تان می ‌افزاید

پذیرایی روستیک چه ویژگ هایی دارد؟

پذیرایی روستیک، بازتاب طبیعت است؛ از این رو، رنگ ‌هایی مانند قهوه ‌ای، بژ و سبز، گزینه ‌های بسیار مناسبی برای این سبک از دکوراسیون به شمار می آیند.مبلمان پذیرایی روستیک، باید چوبی باشد.

آیا شما آموزش طراحی نما با نرم افزار یا طراحی داخلی را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

5/5 - (26 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.