پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

تصویر شاخص جواهرات سلطنتی

جواهرات خاندان سلطنتی انگلیس چه شکلی است؟

فهرست عناوین

هنگامی که صحبت از انگلستان میشود، بدون شک ذهن بیشترمان به سمت زیورآلات و جواهرات خاندان سلطنتی میرود. به نوعی میشود ادعا کرد که جواهرات ملکه انگلیس و بریتانیا فقط کاربرد تزئینی ندارد؛ از انواع سنگ‌های بی‌نظیر و کمیاب قیمتی گرفته تا نحوه طراحی این جواهرات، همگی سنبلی از گنجینه ملی، قدرت سیاسی و ارثیه خانوادگی آنهاست. الا کی(ella key) متخصص و جواهر شناس بریتانیایی میگوید: «جواهرات به ارث رسیده از گذشتگان اغلب مطابق با سلایق افراد حال حاظر در خاندان سلطنتی بازسازی میشود.»
قرن‌هاست که پادشاهان بریتانیا برای حفظ دارایی‌های ارزشمند خود، آنها را از نسلی به نسل دیگر منتقل کرده‌اند. به نوعی که تمامی اقلام مربوط به تاج گذاری اعم از؛ تاج‌ها، جواهرات، لباس‌ها و … را برای بیش از 600 سال در برج لندن نگهداری میکردند. تقریبا از اوایل دهه 1600 این جواهرات که به جواهرات تاج معروف هستند، در برج تحت محافظت و مراقبت میباشند. به همین دلیل، در این بخش قصد داریم تا شما را با کلکسیون با شکوه جواهرات سلطنتی انگلیسی آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

جواهرات خاندان سلطنتی

برخی جواهرات مشهور ملکه ویکتوریا


شاید در میان خانواده سلطنتی از جواهرات و زیورآلات تنها به منظور زینت دادن به لباس و نمایش قدرت استفاده نشود! برای مثال عده‌ای الماس تاج پادشاهی را دلیلی برای جنگ میان دو سرزمین میدانند. برخی از جواهرات خاندان سلطنتی مملو از رمز و راز است و میتوانند تاریخ را از زوایای دیگری نیز به ما نشان دهند. در این قسمت به برخی از معروف‌ترین جواهرات ملکه انگلیس میپردازیم:
برای آشنایی با طراحی و ساخت جواهرات حتما بخش جذاب آن را مطالعه نمایید .

برخی جواهرات مشهور ملکه ویکتوریا

تاج سلطنتی انگلیس

درست چند ماه بعد از تاج گذاری جورج پنجم و در سال 1937 به گارارد (جواهر ساز سلطنتی) دستور ساخت یک تاج جدید برای حضور پادشاه در دوربر دهلی را دادند. سر انجام این تاج به کمک سنگ‌های گرانبهای زیادی با وزن 3 کیلو گرم ساخته شد. اما وجه تمایز این تاج نسبت به سایر جواهرات سلطنتی انگلیسی، استفاده از الماس کوه نور میباشد. این سنگ که مشهورترین الماس دنیاست، درست در مرکز تاج قرار گرفته است.
این تاج گرانبها به مدت 350 سال در تمامی مراسمات تاج گذاری خانواده سلطنتی انگلیس خودنمایی میکرد.

تاج سلطنتی انگلیس


تاج کوچک ملکه ویکتوریا

در سال 1870 و بعد از مرگ همسر ملکه ویکتوریا، این تاج مستقیم به دستور ملکه برای استفاده بر روی سرپوشی از نقره و الماس همراه با 1187 قطعه الماس ساخته شده است. این تاج داری یک پایه الماس و 4 صلیب و به صورت یک در میان با گل 3 برگ و یک قاب نقره‌ای با 10 سانتی متر ارتفاع میباشد.
این تاج بعد از ملکه ویکتوریا، به ملکه الکساندرا رسید. امروزه این تاج همانند تمامی جواهرات ارزشمند، در برج لندن نگهداری میشود.

تاج کوچک ملکه ویکتوریا

گل سینه یاقوت کبود ملکه ویکتوریا

یکی دیگر از گنجینه‌های بی‌نظیر و صد البته گرانبهای جواهرات ملکه انگلیس و خانواده سلطنتی، گل سینه ملکه ویکتوریا میباشد. از آنجایی که ملکه ویکتوریا یکی از طرفداران یاقوت کبود بود، چند روز پیش از ازدواج این گل سینه را از نامزدش هدیه گرفت. بنا بر سنت قدیمی بریتانیا، عروس در مراسم ازدواجش باید چهار چیز اعم از؛ وسایل قدیمی، جدید، قرض گرفته و آبی رنگ را با خود به همراه داشته باشد. بنابراین هدیه آلبرت درست همان وسیله آبی رنگ مورد استفاده در مراسم عروسی بود. بعد از ملکه ویکتوریا این گل سینه به ملکه الیزابت دوم رسید.

گل سینه یاقوت کبود ملکه ویکتوریا

برخی از جواهرات مشهور ملکه الیزابت

تعداد بسیار زیادی از مجموعه جواهرات ملکه انگلیس که مخصوص مراسمات خاص و تاج گذاری میباشد، یا طبق سنت به او ارث رسیده، یا به خواست و سفارش او ساخته شده و یا توسط اشخاصی به الیزابت دوم به عنوان هدیه داد شده‌اند. اما جالب اینجاست که هیچ کدام از هدایای شخصی ملکه جز اموال دولتی و خاندان سلطنتی به حساب نمی‌آیند و تنها متعلق به ملکه هستند.
در کلکسیون جواهرات ملکه الیزابت بیشتر از 300 قلم جواهرات مانند؛ 37 دستبند، 34 جفت گوشواره، 144 نوع گردنبند، 15 انگشتر، 14 ساعت و 5 عدد آویز به چشم میخورد. تمامی اینها هدایای‌ست که برخی از آنها از گوشه و کنار جهان توسط افراد مختلف و برخی توسط اعضای خانواده ملکه به او اهدا شده است. در ادامه به برخی از آنها میپردازیم:

برخی از جواهرات مشهور ملکه الیزابت


تاج پادشاهی ملکه الیزابت

این تاج پادشاهی یکی از معروفترین و گران‌قیمت‌ترن جواهرات خاندان سلطنتی میباشد. در ساخت این تاج از 3000 قطعه الماس، 17 عدد یاقوت کبود، 270 عدد مروارید و 11 عدد زمرد استفاده شده است. همچنین ادعا میشود که یاقوت سرخ در مرکز این تاج متعلق به ادوارد، پرنس ولز بوده.

تاج پادشاهی ملکه الیزابت

عصای سلطنتی ملکه الیزابت

عصای سلطنتی از دیگر جواهرات مورد استفاده در مراسمات انگلستان میباشد. این عصای سلطنتی از سال 1661 در تمامی مراسمات تاج گذاری رونمایی میشد، سپس در سال 1910 مجددا طراحی و بزرگترین الماس سفید اشک شکل دنیا بر روی آن قرار گرفت. این عصا که بدنه‌ای از جنس طلا دارد با سنگ‌های رنگی و قیمتی فراوان تزئین شده است.

عصای سلطنتی ملکه الیزابت

هدیه گردنبند مروارید ملکه

اگر به عکس‌های ملکه الیزابت دقت کرده باشید، علی‌رغم کلکسیون گرانبهای جواهراتی که دارد، او در اکثر مواقع یک گردنبند مروارید 3 ردیفی را بر تن میکند. ملکه الیزابت از علاقمندان به مروارید میباشد و یکی از ارزشمندترین کلکسیون‌های جواهرات مرواریدی متعلق به ملکه است.
البته دلیل اصلی علاقه ملکه به گردنبند سه ردیفی، ریشه احساسی دارد. زیرا الیزابت این گردنبند مروارید را از پدرش در زمانی که تنها 9 سال داشت هدیه گرفته بود. همچنین حاکم بحرین در زمان عروسی ملکه الیزابت یک گردنبند 7 مرواریدی را به او هدیه داد.

هدیه گردنبند مروارید ملکه

الماس کوه نور و تاج سلطنتی انگلیس

اگر قصد تماشای کم‌نظیز‌ترین و نایاب‌ترین سنگ‌های دنیا را دارید، بدون شک این تاج میتواند گزینه مناسبی برایتان باشد. در ساخت این تاج از سنگ‌‌های گرانبهایی همچون؛ الماس، زمرد، یاقوت، مروارید و … استفاده شده است . اما با وجود الماس کور نور در این تاج، سنگ‌های دیگر آنقدر که باید به چشم نمی‌آیند.
کشورهای بسیار زیادی ادعای مالکیت الماس کوه نور را میکنند. هندی‌ها این الماس را در زمان نادرشاه به ایران دادند، اما کوه نور چندین بار در میان پادشاهان هند، ایران، مغول، انگلیس و افغانستان چرخیده است. بعد از استقلال هند، دولت از بریتانیا خواست تا گنجینه ملی این کشور را بازگرداند، اما انگلستان از انجام این کار ممانعت کرد.

الماس کوه نور و تاج سلطنتی انگلیس

سنجاق سینه ویلیامسون به شکل گل ملکه الیزابت

یکی دیگر از با ارزش‌ترین جواهرات سلطنتی انگلیسی ملکه سنجاق سینه ویلیامسون با طولی معادل 10 سانتیمتر و عرض 5.5 سانتیمتر از جنس پلاتین و مزین شده با الماس میباشد. یکی از مهمترین سنگ‌های بکار رفته در این سنجاق سینه، الماس صورتی ویلیامسون است که ملکه آن را از یک زمین شناس کانادایی به عنوان هدیه عروسی در سال 1947 دریافت کرد.
سر انجام در سال 1953 فردریک میو از این سنگ در طراحی گل سینه استفاده کرد. او در کنار این الماس از 170 برلیان کوچک، 21 مارکیز و 12 باگت برای ساخت این اثر هنری کمک گرفت.

سنجاق سینه ویلیامسون به شکل گل ملکه الیزابت

جواهرات سلطنتی انگلیسی که برجسته هستن

جواهرات بالا تنها چند نمونه کوچک از میراث خاندان سلطنتی انگلستان بشمار می‌آمد. در ادامه به بررسی برخی دیگر از جواهرات معروف این کشور خواهیم پرداخت:

جواهرات سلطنتی برجسته انگلستان

جواهرات تاج گل رز یاقوتی

تاج با طرحی شبیه به دسته گل، از یاقوت‌های سرخی که هیات نمایندگان برمه آن را در قالب یک گردنبند در روز عروسی ملکه به او هدیه دادند، ساخته شده است.
در ساخت این تاج از 96 عدد یاقوت استفاده شده، زیرا مردمان برمه بر این باور بودند که امکان سرایت 96 بیماری به انسان وجود دارد و این 96 عدد یاقوت از ملکه در برابر آنها محافظت میکند.

جواهرات تاج گل رز یاقوتی

الماس ریوری

ملکه ماری، اولین فرمانروای زن خاندان سلطنتی بریتانیاست که به دلیل جواهرات زیبا و گرانبهایش شهرت فراوانی دارد. یکی از زیباترین جواهر موجود در کلکسیون ملکه ماری، الماس ریوری بود. این گردنبند زیبا از 34 قطعه الماس ساخته شده است.

الماس ریوری  جواهرات سلطنتی انگلیسی

گردنبند فستون

از دیگر جواهرات مشهور خاندان سلطنتی، گردنبند فستون است، که نخستین بار به دستور جرج ششم در سال 1947 ساخته شد. جورج میخواست تا گردنبندی از مجموعه‌ 150 قطعه الماسی که به ارث برده بود، تهیه کند.
سرانجام این گردنبند با 3 ردیف الماس و وزنی معادل 170 قیراط ساخته شد که جورج او را به الیزابت دوم هدیه داد.

گردنبند فستون از  جواهرات سلطنتی انگلیسی

جواهرات کولیان 3 و 4


بعد از کشف الماس کولیان در آفریقای جنوبی در سال 1905 (که در آن زمان مستعمره بریتانیا بود) دو قطعه الماس به نام‌های کولیان 3 و 4 و با وزنی معادل 94 و64 قیراط از این سنگ برش خورد و به عنوان هدیه به شاه ادوارد چهارم رسید. سپس ملکه ماری آنها را به گل سینه درآورد و به ملکه الیزابت دوم هدیه داد. این دو قطعه الماس با ارزش 50 میلیون پوند جزء گران قیمت‌ترین جواهرات سلطنتی انگلیسی ملکه بشمار می‌آید.

جواهرات کولیان 3 و 4

جمع بندی

اگر فقط کمی درباره خاندان سلطنتی بریتانیا اطلاعاتی داشته باشید، میدانید که علی‌رغم همه چیز دارایی‌های این خانواده زبان زده خاص و عام است. از ماشین‌ها و کاخ‌های میلیون پوندی بگیر، تا جواهرات کمیاب و گرانبها. اما در میان این همه دارایی، همیشه جواهرات جذابیت بیشتری برای مردم دارد.
در این مقاله سعی داشتیم تا درباره بخش کوچکی از جواهرات ملکه انگلیس و خاندان سلطنتی بریتانیا با شما صحبت کنیم، جواهرات این خاندان بقدری گسترده میباشد که توضیح و توصیف آن در یک بخش نمیگنجد. آرزومندیم که از مطالعه آن لذت برده باشید.

درباره  جواهرات سلطنتی انگلیسی

سوالات متداول

خانواده سلطنتی چه مقدار جواهر دارد؟

جواهرات تاج پادشاهی متحده نماد حق و اقتدار پادشاه برای نشستن بر تاج و تخت است. آنها دارای مجموعه ای بسیار بزرگ هستند کهشامل بیش از 100 شیء تشریفاتی سلطنتی و بیش از 23000 سنگ قیمتی است که توسط پادشاهان و ملکه های انگلیسی به دست آمده اند.

آیا خانواده سلطنتی صاحب جواهرات هستند؟

این جواهرات اکثرا هدایایی هستند که در طول سلطنت به ملکه داده می شود، اما جواهرات سلطنتی متعلق به پادشاه است . آنها از پادشاهی به پادشاهی دیگر تحویل داده می شوند و پادشاهان موظفند از این ثروت ملت امانت داری کنند. بنابراین، از نظر فنی، آنها متعلق به پادشاه هستند، اما پادشاه اجازه ندارد، جواهرات سلطنتی را برای خود خرج کند.

آیا ملکه می تواند جواهرات سلطنتی خود را بفروشد؟

جواهرات سلطنتی ملکه مجموعه ای از 277 شی گرانبها است مانند کامئو، سنگ نگاره، جواهرات و جواهرات قرون وسطایی که در قلعه ویندزور نگهداری می شوند. جواهراتی مانند جواهرات تاج، این قطعات تاریخی اساساً قیمتی ندارند و بعید است هرگز فروخته شوند.

5/5 - (28 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.