پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

سنگ های ماه تولد

آشنایی با سنگ های ماه تولد + عکس

فهرست عناوین

سنگ های ماه تولد

در این بخش از سایت پویا اندیش به معرفی سنگ های ماه تولد و ویژگی های آن ها، راهنمایی در مورد خریدشان خواهیم پرداخت.

سنگ های ماه تولد سوژیلیت

سنگ ماه تولد متولد فروردین ماه

سنگ فرودین ماهی ها تنها یک سنگ نیست. بلکه چندین سنگ خاص گروه سنگ های ماه تولیدن فروردین ماه را تشکیل داده‌اند. سنگ ماه تولد متولد فروردین عبارتست از سنگ های جاسپر، گارنت، عقیق سرخ ، الماس و یاقوت قرمز.

سنگ ماه تولد متولد فروردین ماه

جاسپر

جاسپر دارای رنگ های گوناگون است و از قدیم اعتقاد داشته اند که این سنگ خاصیت درمانی نیز دارد و قدرت سیستم دفاعی بدن را افزایش می دهد. همچنین مصریان باستان اموات را همراه با سنگ جاسپر دفن می کردند و معتقد بودند که این سنگ به افراد بعد از مرگ کمک کرده و سبب محافظت از آنها در برابر عذاب است.

سنگ جاسپر

یاقوت سرخ

سنگی خوش یمن برای متولیدن فروردین است و هواخواهان بسیاری دارد. یاقوت سرخ را می توان یکی از زیباترین سنگ های جواهر و سنگ ماه تولد دانست که ارزش مادی بسیار بالایی نیز دارد. یاقوت سرخ دارای خواص ویژه ای است که آن را از سنگ های دیگر متمایز می کند. بر اساس اعتقادات کهن یاقوت سرخ باعث افزایش سلامتی، موفقیت در انجام امور و کسب ثروت سرشار می شود و از همین رو داشتن آن را همراه خود توصیه می کردند.
ياقوت سرخ خواص درمانی نیز دارد، این سنگ براي درمان بيماريهاي ويروسي و اپيدميک و همچنين درمان تب مفيد است. یاقوت سرخ بي حسي و رخوت را از بين مي برد و از زايمان زودرس جلوگيري مي کند. ياقوت سرخ ايمني بدن را افزايش داده‌است. همچنین از لحاظ روحی و رواني هم سبب رهايي از وابستگي هاي آزار دهنده رواني مي‌شود. همچنین گفته‌میشود که طبق یک باور قدیمی این سنگ سبب افزایش وفاداری زوجین میگردد.

بیشتر بخوانید: معانی، نمادها و قدرت سنگ های قیمتی

یاقوت سرخ سنگ ماه تولد فروردین

الماس

سرشناس ترین، گرانبهاترين و زيباترين سنگ زمین با متولدين فروردين ارتباط خاصی دارد. اين سنگ اعتماد به نفس را افزايش مي دهد و احساس شکست ناپذيري را در انسان درخشان می سازد. الماس يکي از قديمي ترين و ارزشمند ترین سنگهاي موجود در طبيعت است که خاصيت تصفيه کنندگي دارد و مخصوصا روي کارکرد کليه ها و مثانه اثر مثبتي مي گذارد. علاوه بر آن کارايي و قدرت سنگهاي ديگر را هم افزايش مي دهد. با تصویرگران پویا اندیش جواهرسازی را آنگونه که هست بیاموزید.

الماس سنگ ماه تولد فروردین

سنگ ماه تولد متولدین اردیبهشت

سنگ های متولدین اردیبهشت ماه چندین سنگ شامل مالاکیت، زمرد، کوارتز، عقیق و آمتیست را در بر می گیرد. هر یک از این این سنگ ها به عنوان سنگ ماه تولد اردیبهشت شناخته می شوند و دارای رنگ های مختلف و با ویژگی های متفاوت هستند که در اینجا به طور خلاصه بدانها اشاره می کنیم.

سنگ ماه تولد متولد اردیبهشت ماه

سنگ زمرد

سنگ ماه تولد متولدين ماه وسط بهار، زمرد است. زمرد از زمان های خيلي دور برای عنوان سنگ درماني به کار مي‌رفته است و امروزه این اثر ثابت شده‌است. يکي از مهم ترين ويژگي هاي زمرد اين است که حالت روح و جسم را با هم به تعادل می رساند. اين سنگ روي تيروئيد و تصلب شرائين اثر مثبت مي گذارد و در مورد بيماراني که پارکينسون دارند يا مبتلا به صرع هستند در پیشبرد روند درمان بهبود و تسریع ایجاد میکند.
زمرد فشار خون و بيماري قلبي را نيز کنترل مي کند. سنگ زمرد در زمان هاي گذشته براي درمان تب بچه هاي مورد استفاده قرار مي‌گرفته‌است. اين سنگ میزان ادراکات شهودي را افزايش مي دهد و در ايجاد و تلالو نبوغ تاثير دارد. يوگي ها و کساني که مديتيشن مي کنند اعتقاد دارند وقتي زمرد همراه دارند زودتر به تمرکز مي رسند.

زمرد سنگ ماه تولد اردیبهشت

سنگ مالاکیت – مرمر

مالاکیت یا مرمر سبز سنگی معدنی است که اغلب به رنگ سبز می باشد و به عنوان یکی از سنگ های تولد متولدین ماه اردیبهشت شناخته می شود. مالاکیت دارای ویژگی های زیادی است که از جمله می توان به خوابیدن راحت کودک و کمک به دفع نویز های خطرناک حاصل از تجهیزات الکترونیکی اشاره کرد. همچنین پیشینیان بر این باور بودند که داشتن مالاکیت فرد را از چشم زخم و ارواح شرور حفظ می کند و فرد را در برابر بیماری های معده محافظت می کند.

سنگ مالاکیت – مرمر سنگ ماه تولد اردیبهشت

سنگ های ماه تولد متولدین خرداد ماه

سنگ های ماه تولد خرداد شامل سنگ هایی همچون مروارید، آکوآمارین، کهربا، سنگ ماه و درکوهی می باشد که در این مطلب به صورت مختصر در مورد خواص هر یک از آنها بحث می کنیم.

سنگ ماه تولد متولد خرداد ماه

مروارید

سنگ ماه تولد ویژه ی متولدين خرداد ماه مرواريد است. به مرواريد، داروي معجزه آسا نيز مي گويند. اين سنگ روي اعصاب و کليه عضلات اثر مثبت مي گذارد و بيماريهاي ناشي از کمبود کلسيم را برطرف مي کند. مرواريد نيروي حيات را افزايش مي دهد و ضد اضطراب عمل کرده و سبب آرامش فرد می گردد. علاوه بر آن همراه داشتن مرواريد باعث ميشود نیروی خلاق و ابتکار شما بهتر عمل کند و خلاقيتتان به نحوی شگفت آور افزايش يابد.

بیشتر بخوانید: معنی رنگ سنگ های قیمتی در انگشتر

مروارید سنگ ماه تولد متولد خرداد ماه

آکوآمارین

این سنگ به رنگ آبی اقیانوسی است و معنی نام آکوآمارین نیز دقیقا به معنی رنگ آب دریا می باشد. این سنگ در ایران به یاقوت کبود نیز معروف است و از قدیم به عنوان نماد جوانی، امید و سلامتی بوده است. بر اساس اعتقادات کهن این سنگ دارای خواص آرامش بخش می‌باشد . از همین رو توصیه شده‌است که زوج های جوان از این سنگ استفاده‌کنند. از همین رو می توان گفت سنگ آکوآمارین به عنوان یکی از گزینه های اصلی کادوی سالگرد ازدواج می تواند بسیار جذاب و مطرح باشد.

آکوآمارین سنگ ماه تولد متولد خرداد ماه

سنگ ماه تولد متولدین تیر ماه

سنگ ماه تولد متولیدن تیر شامل چند سنگ مختلف و زیبا و خاص است که سنگ هایی نظیر توپاز، اوپال، سیترین ، سنگ ماه ، زمرد و یاقوت سرخ را در بر میگیرد. هر کدام از این سنگ ها دارای رنگ بندی متفاوتی می باشند و ویژگی های متمایزی نسبت به یکدیگر دارند.

سنگ ماه تولد متولدین تیر ماه

 سنگ توپاز

توپاز یک واژه سانسکریت است و به معنی آتش می باشد. این سنگ دارای انواع و اقسام مختلف است که باعث ایجاد رنگ بندی بسیار متنوعی در این سنگ می شود. توپاز رابه عنوان یک سنگ قیمتی و نیمه قیمتی می شناسند که زیبایی و جذابیت وصف ناپذیری دارد و بر اساس اعتقادات کهن به عنوان نماد عشق و محبت شناخته می شود. همچنین سنگ توپاز نمادی از شور و اشتیاق و شادابی و همچنین هیجان می باشد.

سنگ توپاز سنگ ماه تولد متولدین تیر ماه

سنگ اوپال

اوپال جزو سنگ های قیمتی با ظاهری نیمه شفاف است و اغلب به رنگ های سفید،رزگلد و مشکی یافت می شود اوپال به عنوان سنگ ماه تولد تیرماه دارای ویژگی هایی نظیر افزایش خلاقیت، حافظه و ادراک و شهود را داراست و برخی نیز بر این اعتقادند که سنگ اوپال باعث تنظیم سوخت و ساز بدن می شود و قدرت بدن را برای مقابله با بیماری ها افزایش می دهد.

سنگ اوپال سنگ ماه تولد متولدین تیر ماه

سنگِ ماه تولد متولدین مرداد ماه

در ادامه سنگ های ماه تولد متولدین مرداد ماه را می‌شناسیم.

سّنگ چشم گربه ای

سنگ چشم گربه ای سنگی نیمه قیمتی می باشد و جزو سنگ های بسیار خوش رنگ طبقه بندی می شود. این سنگ برای افرادی که دچار هیجانات ناگهانی می‌شوند توصیه شده‌است. زیرا باعث ایجاد و گسترش آرامش در عرصه روح و جسم انسان می شود و برای مقابله با استرس بسیار بسیار موثر است.
همچنین اعتقاد کهن دیگری نیز وجود دارد که این سنگ برای محافظت افراد در برابر چشم زخم موثر است و خاصیت پیشگیرانه دارد.

سّنگ چشم گربه ای سنگِ ماه تولد متولدین مرداد ماه

سنگ زبرجد

سنگ زبرجد ناراحتى هاى قلبى را از بين مى برد و قلب را نيرو و توان مضاعف مى بخشد. زبرجد گردش خون را بهبود ميدهد و سبب میشود تا عمل خون رسانی به اندام های حیاتی بهتر و بهینه تر صورت پذیرد. همچنين استفاده از زبرجد براى بهبود بيمارى هاى اندام هاى داخلى بدن بسيار مفید و موثر است. اشخاص حساس به زمان لازم است كه همیشه گردنبند یا آویزى از سنگ زبرجد با خود داشته باشند زيرا اين سنگ همچون دارویی محرك است. سنگ پريدوت یا زبرجد سبب ايجاد روشن بينى و بصيرت و جذب انرژی های مثبت در فرد میشود و همانند گلوبول های سفید برای سیستم ایمنی بدن، بر عليه اندوه و ناراحتى و استرس و ترس ها مبارزه ميكند .

سنگ زبرجد سنگِ ماه تولد متولدین مرداد ماه

سّنگ ماه تولد متولدین شهریور ماه

انواع سنگ های متولدین شهریور ماه :

سنگِ ماه تولد شهریور (لاجورد)

این سنگ اغلب به رنگ آبی می باشد و به عنوان یکی از سنگ های خاص، جذاب و معروف ماه تولد شهریور شناخته می شود. سنگ لاجورد به سنگ ارمنی نیز معروف است و اغلب در ساخت زیورآلات کاربرد بسیار دارد. از دیرباز از این سنگ به عنوان تسکین دهنده درد ندام فوقانی به خصوص سر درد یاد شده‌است. همچنین بعضی افراد مبنی بر اعتقادات کهن بر این باورند که این سنگ برای درمان فشار خون بالا بسیار موثر است. علاوه بر موارد گفته‌شده‌است. در فوق، سنگ لاجورد دارای خواص و ویژگی های منحصر بفردی مانند قدرت آرام بخش بودن، دارد و همانند قرص های ضد اضطراب عمل میکند با این تفاوت که تداخل دارویی و مسمومیت دارویی نخواهد داشت.

سنگ زبرجد سنگِ ماه تولد متولدین مرداد ماه

یاقوت کبود

ياقوت کبود سنگ مخصوص ماه تولد متولدين شهريور ماه است. اين سنگ داراي خاصيت شفابخشي و باز رویش است و روي سلول هاي پوست، مو و ناخن تاثير مثبت بسیار بسیاری مي گذارد. ياقوت کبود از ريزش مو جلوگيري مي کند و سيستم عصبي را بنحوی معجزه آسا بهبود مي بخشد. یاقوت کبود سنگی است که درد را کاهش مي دهد و براي بيماريهاي مزمني مثل روماتيسم و نقرس اثر مثبت و شفابخشی خارق العاده ای دارد. علاوه بر آن یاقوت کبود براي درمان سرگيجه و جلوگيري از خونريزي در زخم ها به کار مي رود و همچون نوشدارو اثر میکند.

یاقوت کبود سنگِ ماه تولد متولدین مرداد ماه

متولدین مهر ماه

سنگ های ماه تولد مهر شامل موارد چشم نوازی همچون مرجان، یشم، کوارتز و الماس است که در مقالات دیگر سنگ شناسی و جواهر سازی به خوبی در باره آن ها بحث خواهیم کرد، بنابراین تا آخرین گام با تصویرگران پویا اندیش هم قدم باشد. سنگ یشم یا همان جید هم به عنوان سنگ ماه تولد متولیدن مهر ماه است که علاوه بر زیبایی و جذابیتی شگرف، دارای ساختار و ویژگی های منحصر به فردی است که از دوران باستان مورد توجه همگام و بخصوص اشراف و خانواده های سلطنتی بوده است پس مقالات، کلاس ها و دوره های آموزشی تصویرگران پویا اندیش در خصوص سنگ ها، سنگ شناسی و جواهرسازی را به هیچ وجه از دست ندهید.

سنگِ ماه تولد متولدین مهر ماه

متولدین آبان ماه

سنگ های متولدین آبان ماه را در ادامه می‌شناسیم.

سنگ سیترین

خانواده سنگ های ماه تولد متولدین آبان ماه از چندین سنگ تشکیل شده‌است. سنگ های توپاز، سیترین، تورمالین و گارنت به عنوان سنگ های اصلی ماه تولد آبان شناخته می شوند، در این مقاله سیترینِ جذاب و اغواگر را به حضورتان معرفی خواهیم کرد. سیترین خواص درمانی بسیاری دارد از جمله بعنوان یک داروی شفابخش براى افسردگى کاربرد داشته، و داشتن اثر مجزه وار در بهبود و کاهش عصبانيت از خواص اصلی آن است.
همچنین سیترین بعنوان آرامش بخشی بی بدیل برای رفع دلشوره و نگرانى ها به کار می آید. سیترین خواص درمانی خاص خودش را نیز داراست، سیترین عوارض انواع ديابت و همچنین میزان سوخت و ساز سلولى در مشكلات غده اى را تسكين ميدهد.
سیترین عمل سيستم ايمنى روده ها و هضم دستگاه گوارش را تسهيل ميكند و سوخت و ساز درست و اصولی را در بدن بخوبی افزايش ميدهد. سنگ سیترین تابع نشانه هاى شير یا لئو (مرداد) جوزا یا دوپیکر (خرداد)، سنبله (شهريور) و گاو نر (ارديبهشت ) است.
نام این سنگ برگرفته شده‌از کلمه ای فرانسوی است که به معنی لیمو می باشد. سیترین دارای طیف رنگی گسترده از لیمویی تا قهوه‌ای سوخته می‌باشد. سیترین از اعصار کهن در صنایع مختلف به ویژه در بخش زیورآلات استفاده می شده‌است. از قدیم الایام انسانها بر این باور بودند که سنگ سیترین افکار بد و شیطانی را از انسان دور ساخته و باعث ضعف شدت انرژی های منفی میشود. همچنین از سنگ دلفریب سیترین برای درمان سم مار استفاده میشده‌است.

سنگِ ماه تولد متولدین آبان ماه

سنگ های ماه تولد آذر ماه

سنگ های متولدین آذر ماه به شرح زیر است :

فیروزه

همین الان ببین : فیلم خواص سنگ های فیروزه

قطعا سنگ فیروزه نیازی به معرفی ندارد. سنگ فیروزه مثل خلیج همیشه فارس جزء شناسنامه ایران است. سنگ ماه تولد آذرماهی های عزیز فيروزه‌است که در اعتقادات کهن به عنوان سنگ حامي نیز ياد شده‌است. معروف است که در اروپا خلبانان و مهمانداران هواپيما براي ايمني در سفر از فيروزه استفاده مي کنند. چون سنگ دوست داشتنی فیروزه از سقوط جلوگيري مي کند. فيروزه بر روي عملکرد نادرست کبد اثر بسیار مثبت مي گذارد و قدرت و سوي چشم را بخوبی افزايش مي دهد. سنگ ماه تولد آذر ضد افسردگي است، نشاط و هیجان منطقی را با خود به ارمغان مي آورد و التهبات پوستي را همانند کرم های پوستی کورتن دار فرو مي نشاند. با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید تا بیشتر سنگ ها و جواهرات را بشناسید.

سنگ فیروزه سنگ های ماه تولد آذر ماه

متولدین دی ماه

سنگ متولدین دی ماه شامل :

گارنت

سنگ ماه تولد دی ماهی های مغرور و البته جذاب اقسام مختلفی دارد که معروف ترین آنها سنگ گارنت خاص است. سنگ گارنت به عنوان سنگ ماه تولد دی ماه نقش سنگ حامي را برای مسافريني ایفا میکند که با کشتي سفر مي کنند. اين سنگ براي استحکام ديواره هاي سرخرگ، آئورت، عروق کرونر و همچنین تقويت چشم مفید است و در درمان انواع سرطان البته در مراحل اوليه آن کارايي بسیاری دارد. اثرات اين سنگ ميان بانوان عزیز بيشتر نمود پیدا مي شود. گارنت بيماريهاي زنانگي را بهبود مي بخشد و بر درمان اختلالات قاعدگي اثر بسیار مثبتی مي گذارد.

گارنت سنگ های ماه تولد آذر ماه

متولدین بهمن ماه

سنگ متولدین بهمن ماه را در ادامه بخش به شما معرفی میکنیم :

آمیتیست

آمیتیست، سنگ کريستالي بنفش رنگیست که به اضطراب پايان مي دهد و سنگ ماه تولد متولدين خوش سخن و سخنور بهمن ماه است. اين سنگ ضد اضطراب و کابوس های شبانه است و براي عزیزاني که بدخواب هستند يا مدام کابوس مي بينند بعنوان یک داروی شگرف توصيه شده است. مطالعات و تجارب عملی نشان داده است که افراد مضطرب وقتي آماتيست همراه خود دارند به آرامشی عمیق مي رسند. بر اساس اعتقادات پیشینیان آمیتیست دارای خواص کم نظیری نظیر جلوگیری از مسمومیت و کنترل خشم و خونسردی و همچنین حفظ سلامتی است. برایتان باید جالب باشد که بدانید در جنگ های قرون وسطی از این سنگ استفاده زیادی می شده است.

سنگ آمیتیست سنگ های ماه تولد آذر

سنگ ماه تولد متولدین آرام و صبور اسفند ماه

و در آخر سنگ متولدین اسفند ماه را می‌شناسیم.

سنگ ماه (moonstone)

این سنگ به رنگ های زیاد و بعضا مختلفی در طبیعت یافت می شود ولی از معروف ترین رنگ های آن به رنگ شیری و سفید می توان اشاره کرد و از قدیم الایام بر این باور بودند که این سنگ هدیه ای از طرف ماه برای بشر است.
سنگ ماه تولد اسفند دارای مزایای خاص و فراوانی است که از آن جمله می توان به تنظیم کارکرد غدد هورمونی و نحوه فعالیت آنها اشاره داشت. از دیگر ویژگی های سنگ ماه تولد اسفند ماه می توان به جلوگیری از حملات عصبی نظیر میگرن و صرع و همچنین حملات استرسی اشاره کرد. به باور سرخپوستان استفاده از سنگ ماه تولد اسفند که سنگ جذاب و خاص ماه است برای ازدیاد شیر مادر در دوران بارداری و پس از زایمان موثر است.

سنگ ماه سنگ های ماه تولد آذر

پایان بخش :

آشنایی با سنگ های ماه تولد + عکس

سوالات متداول

سنگ جاسپر به چه ماهی تعلق دارد و چه مشخصاتی دارد؟

جاسپر در واقع سنگ ویژه ماه تولد فروردین است و می توان برای خواص درمانی را در نظر گرفت. از قدیم بر این باور بودند که این سنگ به دلیل خاصیت های درمانی که دارد می تواند به افزایش قوای ایمنی بدن افراد کمک کند. در باورهای خرافی موجود در خصوص این سنگ نیز این اعتقاد وجود دارد که این سنگ می تواند از مردگان در برابر عذاب پس از مرگ مراقبت کند.

سنگ متولدین آبان ماه چه سنگی است و چه ویژگی هایی دارد؟

سنگ های مختلفی برای متولدین آبان ماه در نظر گرفته شده که مهم ترین و برجسته ترین آن سنگ سیترین است. این سنگ که با رنگ های مختلفی از جمله لیمویی و قهوه ای دیده می شود، دارای ویژگی های مختلفی است که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
·        خواص درمانی از جمله درمان دیابت، بهبود هضم غذا و بهبود ایمنی بدن
·         خاصیت ضد افسردگی
·        کمک به بهبود اعصاب و آرامش افراد
·        مورد استفاده در تولید زیورآلات قدیمی به منظور بهبود سطح انرژی و دفع انرژی های منفی

سنگ لاجورد به چه ماهی تعلق دارد؟

سنگ لاجورد آبی رنگ که به سنگ ارمنی نیز معروف است، از جمله سنگ های پر کاربرد در تولید زیورآلات مختلف است که آن را سنگ مخصوص متولدین شهریور ماه در نظر می گیرند. در اعتقادات قدیمی که در خصوص این سنگ وجود دارد برای آن خواصی مانند تسکین دهنده درد و درمان فشار خون بالا را در نظر می گرفتند.

5/5 - (28 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.