پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

تصویرشاخص جواهرسازی در منزل

جواهرسازی در خانه

فهرست عناوین

ساختن جواهرات و زیورآلاتی که ساخته دست خودتان است لذت بسیار زیادی دارد. زمانی که در ویترین مغازه های جواهر فروشی قطعات جذاب و چشم گیر جواهرات و زیورآلات را می بینید و آنها را تحسین می کنید، تصور این که بتوانید یکی از این گوشواره های خیره کننده یا یکی از آن دستبندهای جذاب و گردن بندهای بسیار زیبا را خودتان با دست های خودتان بسازید، بسیار هیجان انگیز است.
شاید در نگاه اول بسیاری این امر را غیر ممکن بدانند و فکر کنند جواهرسازی در منزل بسیار سخت و پیچیده است. این که بتوانند با سنگ های درخشان و قطعات فلزی کوچک و بزرگ زیورآلاتی بسیار زیبا را درست کنند. اما اکثر افراد می توانند به راحتی جواهرسازی در خانه را یاد بگیرند.

جواهرسازی در خانه

مزیت های آموزش جواهرسازی در منزل

فرایند استفاده از سنگ ها و گره زدن و پیچاندن سیم ها به هم به کمی صبر و تمرین نیاز دارد و همراه با آموزش چند تکنیک اساسی و دسترسی به یک سری لوازم خاص می توان به جواهرساز تبدیل شد.
خوشبختانه هم دسترسی به لوازم اولیه جواهرسازی در فروشگاه های هنر و صنایع دستی بسیار راحت است، هم این که دوره های تخصصی آموزش جواهرسازی در خانه با کیفیتی بسیار بالا در بهترین آموزشگاه ها از جمله تصویرگران پویا اندیش برگزار می شود. در این مقاله از پویا اندیش در خصوص هر آن چه که باید در مورد جواهرسازی در منزل بدانید صحبت می کنیم.

مزیت های آموزش جواهرساز


تاریخچه آموزش ساخت جواهرات

ساخت جواهرات به هزاران سال پیش بر می گردد. این هنر از قاره های زیادی عبور کرده و با سابقه ای غنی در تزئینات شخصی و نمادگرایی به این جا رسیده است. هنر جواهرسازی شامل آشنایی با متریال ساخت جواهر از جمله مواد، مهره ها، سیم و فلزات، سنگ های قیمتی تا فلزات گران بها می شود.
آموزش جواهرسازی در منزل را می توان به عنوان یک سرگرمی در نظر گرفت یا این که به عنوان یک جواهرساز حرفه ای وارد دنیای کسب و کار شد. در دوره های مختلف تکنیک ها و ابزارهایی که برای جواهرسازی استفاده شده است، بسیار متنوع بوده است.

تاریخچه آموزش ساخت جواهرات

چطور جواهر سازی در منزل را شروع کنیم؟

برای شروع کار جواهرسازی در خانه بهتر است حتما آموزش های اولیه را پشت سر بگذارید. علاوه بر این هنگامی که تازه شروع به کار می کنید عاقلانه است که با استفاده از مواد ارزان قیمت کار را شروع کنید و به صورت آزمایشی و تمرینی یک سری قطعات را بسازید. برای مثال بهتر است به جای استفاده از طلا و سنگ های نیمه قیمتی و قیمتی، از سیم و فلز و مهره های شیشه ای یا پلاستیکی برای ساخت یک قطعه به صورت آزمایشی استفاده کنید.
علاوه بر این باید با تکنیک های مختلف آشنا بود و با امتحان کردن ابزارها، وسایل و تکنیک های متفاوت جواهرسازی، به ایده های جدیدی در این زمینه دست یافت. کمک گرفتن از منابع آموزشی در اینترنت و الهام گرفتن از نمونه کارهای موجود در اینترنت نیز می تواند در مسیر آموزش و یادگیری جواهرسازی در منزل به شما کمک زیادی کند.
هنرجو باید همان طور که به اصول اولیه جواهرسازی در منزل تسلط پیدا می کند، با طراحی جواهر نیز تا حدودی آشنایی داشته باشد و بتواند خلاقیت خود در این زمینه را نیز شکوفا کند. این بخش از کار واقعا لذت بخش است؛ زمانی که بتوانید خودتان طراحی کنید و سپس طرح های خود را بسازید.

جواهر سازی در منزل را شروع کنید


بایدها و نبایدها در آموزش جواهرسازی در منزل

برای این که بخواهید ساخت جواهرات دست ساز در خانه را آغاز کنید باید با یک سری اصول اولیه آشنا باشید و بایدها و نبایدهایی در این زمینه را در نظر بگیرید. اول از همه باید با تکنیک های اصلی این کار آشنا باشید و ماهیت قطعات و وسایلی که برای ساخت جواهر از آنها استفاده می کنید را بشناسید.
آشنایی با این موارد و این که چطور باید با آنها کار کرد، جزو اصول اولیه آموزش جواهرسازی در خانه است. هنرجو باید بداند چطور باید با یک سنگ، فلز یا هر متریال دیگری کار کند، این متریال چه نقطه جوش و ذوبی دارند؛ چه دمایی برای کار آنها مناسب است، چه ترکیباتی با هم سازگاری دارند و کدام متریال ها در کنار هم تاثیر بهتری دارند و نتیجه نهایی کار با کیفیت تر خواهد شد.
آشنایی با ترکیب رنگ ها، انرژی و ماهیت سنگ هایی که برای ساخت جواهر در خانه از آنها استفاده می کنید نیز از دیگر اصول جواهرسازی در منزل است که باید با آن آگاه بود. شناخت سلیقه و خواست مشتریان نیز اهمیت دارد و به عنوان یک جواهرساز باید به خوبی با نیاز بازار و ترندهای روز صنعت جواهرسازی آشنا باشید.
در نظر بگیرید که قطعات جسورانه را دوست دارید یا قطعات ظریف تر؟ آیا به دنبال ساخت قطعات کلاسیک هستید یا زیورآلات و جواهرات مدرن را می پسندید؟ سبک شما هر چه که باشد دیگران قطعا متوجه هنر، خلاقیت و عشقی که برای ساخت این قطعه داشته اید خواهند شد.

بایدها و نبایدها در آموزش جواهرسازی در منزل


اصول آموزش جواهرسازی در منزل چیست؟

آموزش ساخت جواهر نیز مانند هر حرفه و رشته دیگری یک سری اصول اولیه و اصلی دارد که باید با آنها آشنا بود. در خصوص آموزش جواهرسازی در خانه موارد زیر حائز اهمیت است:

  • آشنایی با انواع جواهر و تکنیک های جواهرسازی
  • آشنایی با مراحل اصلی جواهرسازی
  • قیمت گذاری محصولات
  • یافتن مشتریان هدف
اصول آموزش

آشنایی با انواع جواهر و تکنیک های جواهرسازی

جواهرسازی فرآیند ایجاد قطعات زینتی است که برای تزیین یا تولید قطعات شخصی استفاده می شود. مواد می توانند از سنگ گرفته تا فلزات گرانبها متغیر باشند و تکنیک ها همه کاره و بی حد و حصر هستند. انواع مختلف جواهرات مهارت‌های مختلفی را در خود جای داده‌ اند، بنابراین قبل از شروع، حتماً در مورد انواع مختلف آن تحقیق کنید.
جواهرات شامل انواع جواهرات مهره دار، جواهرات سیمی، زیورآلات نقره و طلاسازی، زیورآلات ذوب شده از شیشه، جواهرات سفالی فلزی و … می شود. هر یک از این موارد تکنیکی متفاوت دارند و ابزارهای ویژه ای برای ساخت آنها مورد استفاده قرار می گیرد.
برای آشنایی با ورود به بازار کار جواهرسازی حتما بخش آن را مطالعه نمایید .

تکنیک های جواهرسازی

آشنایی با مراحل اصلی جواهرسازی

نکته مهم بعدی در آموزش جواهرسازی در منزل آشنایی با مراحل اصلی انجام این کار است. در این خصوص باید در اولین قدم در مورد پروژه ای که می خواهید بسازید تصمیم گیری کنید. در این زمینه تکنیک ها و گزینه های بسیار زیادی وجود دارد که می توان برای شروع روی آنها تمرکز کرد.
قدم بعدی باید به دنبال الهام از منابع مختلف بود. یک جست و جوی آنلاین ساده یا یک گشت و گذار در جواهر فروشی ها می تواند طیف وسیعی از ایده های الهام بخش را ارائه دهد. با الهام داشتن از این گزینه ها می توان تعیین کرد که کدام مواد و تکنیک برای شروع آموزش جواهرسازی در منزل بهترین گزینه است.
در مرحله بعدی باید طراحی قطعه را آغاز کرد. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، طراحی قطعه خود را با یک طرح ساده روی کاغذ شروع کنید. اشکال، رنگ‌ها و مواد مختلفی را در نظر بگیرید که الهام ‌بخش شما هستند. می توان از یک طرح قدیمی الهام گرفت یا این که یک طرح خلاقانه و جدید را برای شروع کار در نظر گرفت.
در قدم بعدی نیز باید ابزار و وسایلی که برای ساخت طرح مورد نظر به آن نیاز است را تهیه کرد. تکنیک و نوع جواهری که می سازید، قطعا به مواد، ابزار و وسایل متفاوتی برای شروع جواهرسازی در خانه نیاز خواهید داشت. در نهایت نیز با آماده سازی فضای کاری که به آن نیاز دارید، زمان آن رسیده تا ساخت قطعه نهایی خود را آغاز کنید و خالق یک قطعه هنرمندانه و بسیار زیبا باشید.

آشنایی با مراحل اصلی


قیمت گذاری محصولات

یکی از چالش های اصلی در آموزش جواهرسازی در منزل نحوه قیمت گذاری روی محصولات است. در این خصوص باید به چند فاکتور توجه کرد. اول از همه این که چه میزان هزینه ای برای ساخت آن قطعه صرف کرده اید اهمیت دارد. در مرحله بعدی نیز باید میزان زمان و زحمتی که برای ساخت یک قطعه گذاشته اید را در نظر بگیرید. در مرحله آخر نیز باید به میانگین قیمت قطعات مشابه در بازار توجه کرد و قیمتی معقولانه را تعیین کرد.

یافتن مشتریان هدف

در نهایت بعد از این که تمام مراحل آموزش جواهرسازی در منزل را دنبال کردید و قطعه ای زیبا و منحصر به فرد را خلق کردید، آخرین قدم یافتن مشتریان هدف است تا بتوان محصولات را به فروش رساند و به درآمدزایی رسید. در این زمینه قطعا باید از استراتژی های بازاریابی حرفه جواهرسازی کمک گرفت.

یافتن مشتریان هدف


مزیت های آموزش جواهرسازی در منزل چیست؟

آموزش جواهر سازی در خانه مزیت های بسیار زیادی دارد. اولین و مهم ترین مزیت یادگیری این هنر سرگرم کننده بودن آن است. این که بتوانید جواهرات دست ساز خود را بسازید سرشار از لذت است و زمانی که در این زمینه حرفه ای شوید قطعا لذت و هیجان شما نیز بیشتر می شود. تنوعی که در این هنر وجود دارد و دنیای هیجان انگیز آن می تواند برای هر کسی بسیار سرگرم کننده و جذاب باشد. در کنار سرگرم شدن یادگیری ساخت جواهر در خانه می تواند برای کاهش استرس نیز مفید باشد. این هنر می تواند موجب تقویت ذهن و شکوفایی خلاقیت فردی شود.
در کنار سرگرم کننده بودن این هنر، آموزش جواهرسازی در منزل می تواند شروعی برای ورود به دنیای کسب و کار نیز باشد. هنرجویان می توانند بعد از این که دوره های آموزش جواهرسازی در خانه را به صورت کامل پشت سر گذاشتند و در این زمینه حرفه ای شدند، محصولات دست ساز خود را بفروشند یا این که به عنوان یک سازنده جواهر خلاق و حرفه ای با شرکت ها و سازندگان بزرگ جواهر همکاری کنید.
اگر هدف از آموزش جواهرسازی در منزل ورود به بازار کار باشد، این می تواند برای هنرجویان یک مزیت بسیار بزرگ محسوب شود. چرا که علاوه بر این که در صورت موفق شدن در این زمینه می توانند درآمد بسیار خوبی کسب کنند، می توانند این کار را در خانه و در تایم های مختلف انجام دهند. هنرجویان می توانند در خانه و بدون محدودیت زمانی، در هر تایمی از شبانه روز کار ساخت جواهرات را انجام دهند و محصولات خود را به فروش برسانند.

یادگیری  جواهر سازی


چطور با آموزش جواهرسازی در منزل وارد بازار کار شویم؟

در قدم اول باید دوره های تخصصی آموزش ساخت جواهر در خانه را پشت سر بگذارید. بعد از این که با اصول اولیه این کار آشنا شدید و تمامی دوره ها را به صورت کامل پشت سر گذاشتید، نوبت آن است تا خلاقیت و مهارت های خود در این زمینه را محک بزنید.
قطعات و زیورآلات مختلف خود را بسازید و از طرح های جدید و مدرن، متناسب با ترند روز ایده بگیرید. حال باید این قطعات را در معرض دید دیگران قرار دهید و هنر دست خود را به دیگران معرفی کنید. شناخته شدن در این زمینه بسیار مهم است و تعیین می کند که تا چه حد شما می توانید در این بازار موفق شوید و مشتری جذب کنید.
جذب مشتری اهمیت زیادی دارد. می توان فروش محصولات دست ساز را از دوستان و آشنایان شروع کرد. همکاری با فروشگاه های محلی فروش جواهر و زیورآلات نیز می تواند در شروع مسیر به هنرجو کمک زیادی کند.
با این حال یکی از بهترین گزینه های در دسترس این روزها، پلتفرم های آنلاین است. می توان قطعات ساخته شده را در فضای اینترنت و به صورت آنلاین به فروش رساند. در نمایشگاه های صنایع دستی نیز با یک غرفه، محصولات دست ساز خود را به معرض نمایش گذاشت.

قطعات و زیورآلات

سوالات متداول

برای ساخت جواهرات به چه چیزهایی نیاز دارید؟

ابتدا در مورد یک طرح و فلز برای کار، از مس گرفته تا برنج یا نقره تا طلا تصمیم بگیرید. برای شروع ساخت جواهرات به ابزارهای مختلفی نیاز دارید و ابزارهای خاص به تکنیک جواهری که قصد تمرین آن را دارید بستگی دارد. برخی از ابزارهای اساسی که شما برای شروع آموزش جواهرسازی در منزل به آن نیاز دارید عبارتند از: اره جواهرسازی، فلاش کاتر، انبر دماغه گرد، انبر بینی صاف و انبر دماغه زنجیری.

ابتدا باید ساخت چه نوع جواهراتی را یاد بگیرم؟

اگر می ‌خواهید در خانه با هزینه راه‌ اندازی کم آموزش جواهرسازی در منزل را شروع کنید، ساخت زیورآلاتی با سیم و متریال ارزان قیمت ساده‌ ترین نوع جواهراتی است که می ‌توانید ابتدا ساخت آنها را یاد بگیرید. هزینه راه اندازی نسبتا کم است و نیازی به سرمایه گذاری عمده در تجهیزات ندارد. بعد از حرفه ای شدن می توان ساخت قطعات گران بهاتر را آغاز کرد.

آیا ساخت زیورآلات سود دارد؟

هر هنرمند جواهرسازی در مقطعی به عنوان یک مبتدی شروع به کار کرده است، بنابراین شما نیز می توانید با تجربه و دانش تجاری به یک جواهرساز موفق تبدیل شوید. مانند هر کسب و کاری، ممکن است هزینه های راه اندازی بالایی برای سرمایه گذاری در تجهیزات، فضای استودیو و مواد وجود داشته باشد. احتمالاً مدتی طول می کشد تا بتوانید سود کنید. اما اگر مسیر را به درستی طی کنید و از یک آموزش جواهرسازی در منزل مناسب و سطح بالا بهره ببرید، قطعا می توان در این مسیر به موفقیت و درآمدزایی بسیار خوبی رسید.

5/5 - (26 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.