پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

لنز تله فوتو چیست

لنز تله فوتو چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

فهرست عناوین

مقدمه

لنز تله فوتو چه لنزی است بسیاری از عکاسان به این لنز علاقه دارند. یک لنز تله فوتو به خوبی  می تواند به شما کمک کند تا عکاسی خود را به سطح بالاتری برسانید. در این بخش از آموزش عکاسی حرفه ای پویا اندیش قصد داریم شما را با لنز تله و فواید آن در عکاسی  آشنا کنیم.

دوربین تله فوتو

لنز تله

لنزهای تله در بین عکاسان آماتور و حرفه ای بسیار محبوب هستند. آنها در شرایط  و موقعیت های مختلف مفید هستند و به شما کمک می کنند عکاسی خود را به سطح حرفه ای تری برسانید.

نمونه عکس با لنز تله

اما لنز تله چیست؟

یک لنز تله فاصله کانونی زیادی دارد، به شما امکان می دهد از سوژه ای که دور است به خوبی عکس بگیرید. یا سوژه را در قاب خود بزرگ کنید.
به طور کلی، لنز اگر فاصله کانونی آن 60 میلی متر یا بیشتر باشد ، “تله فوتو” در نظر گرفته می شود. بسیاری از افراد لنزهای تله را با لنزهای بزرگنمایی زوم  اشتباه می گیرند اما در واقع  این دو چیزهای مختلفی هستند.
فاصله های کانونی “تله فوتو متوسط” (به طور کلی 70 تا 200 میلی متر) و “فوق العاده تله فوتو” (طولانی تر از 300 میلی متر) است.
مهم نیست که لنز بزرگنمایی می کند – مهم این است که فاصله کانونی چقدر است. با ثبت نام در دوره عکاسی پویااندیش با تمامی این نکات آشنا شده و تبدیل به یک عکاس حرفه ای خواهید شد.

عکاسی تله
آموزش عکاسی حرفه ای

دلیل استفاده از لنز تله

لنز تله باعث می شود سوژه ها به دوربین نزدیکتر شوند این بارزترین دلیل استفاده از لنز تله فوتو است. و این که چرا بیشتر مبتدیان این لنز را تهیه می کنند.
لنز تله به شما امکان می دهد از سوژه های دورتر عکس بگیرید. این کار به شما کمک می کند وقتی از چیزهایی عکس می گیرید که نمی توانید نزدیک شوید یا نمی خواهید به آنها نزدیک شوید آرامش بیشتری داشته باشید.
داشتن فاصله بیشتر بین شما و سوژه می تواند به برخی از افراد کمک کند تا در مقابل دوربین استرس کمتری داشته باشند.

عکس با لنز تله

کاربرد لنز تله

آیا میخواهید از کنار زمین از یک بازی مسابقه فوتبال عکس بگیرید؟بدون شک  لنز تله به شما کمک می کند.
آیا می خواهید از حیات وحش خطرناک عکس بگیرید؟ یک لنز تله به شما امکان می دهد این کار را به راحتی انجام دهید. در دوره آموزش عکاسی پویا اندیش هرآنچه در مورد لنز ها باید آموزش ببینید خواهید آموخت. تله فوتو همچنین با ایجاد جلوه ای از نوعی اثر فشرده سازی ، شبیه به آنچه مغز ما روابط شی از پس زمینه را می بیند. به بهبود رابطه بصری بین سوژه و محیط آن کمک می کند.
رشته کوه هایی که به نظر می رسد عملاً در بالای منظره شهر نشسته اند. از نظر بصری با عکس های تله بهتر از زاویه دید ثبت می شوند. به زبان ساده، لنزهای تله ای با ایجاد نزدیک شدن سوژه های دورتر به دوربین، امکان عکاسی شما را باز می کنند. اگر دوست دارید عکاسی را بصورت حرفه ای و اصولی یاد بگیرید. اما زمان آزاد لازم برای شرکت در دوره های حضوری را ندارید، می توانید در دوره های آنلاین عکاسی پویا اندیش شرکت کنید.

کاربرد لنز تله فوتو

لنز تله فتو و زمینه ی محو

اگر تا به حال عکسی را مشاهده کرده اید که موضوع در آن کانون باشد. اما پس زمینه تار است و از نحوه دستیابی به این عکس تعجب می کنید ،این عکسها اغلب با لنز تله گرفته می شوند. این کاربرد خصوصاً در عکاسی پرتره معمول است. راه دستیابی به این ظاهر عکاسی با لنز بلند و بیشترین دیافراگم موجود است.
به عنوان مثال ، یک لنز تله فوتوی 70-200 میلی متری با سرعت 200 متر با دیافراگم f / 2.8 سوژه شما را در پس زمینه ای زیبا و تار جدا می کند. لنزهای طولانی تر به شما امکان می دهند از فاصله دورتر سوژه های خود را عکاسی کنید. بنابراین در حالی که پس زمینه در همان اندازه باقی می ماند ، موضوع را در پیش زمینه کوچک می کنید.

دوربین تله چیست

لنز تله و عکاسی پرتره

یکی از مزایای لنزهای تله برای کارهای پرتره این است که با این لنزها پرتره های جذابی میتوانید عکاسی کنید.یکی از لنزهای محبوب عکاسان پرتره این لنز است.
فاصله دوربین و سوژه بر چگونگی نزدیک شدن اجسام در کادر و شکل ظاهری آنها در مقایسه با یکدیگر تأثیر می گذارد.
تا اینجا از مقاله آموزشگاه آنلاین عکاسی پویا اندیش با لنز تله و  کاربرد های آن آشنا شدید اکنون قصد داریم چند نوع از محبوب ترین لنز ها را به شما معرفی کنیم و ببینیم دوربین تله فوتو موبایل چیست.

ویژگی لنز تله

لنز تله  200-70

لنزهای 70-200 میلی متر به دلیل قابلیت انعطاف پذیری و تصاویر خیره کننده ای که تولید می کنند بسیار محبوب هستند. 70 میلی متر به اندازه کافی کوتاه است تا به شما امکان عکاسی خیلی دور از سوژه خود را بدهد در حالی که 200 میلی متر به شما دسترسی کافی برای عکاسی از چیزهایی را دارد که فاصله زیادی دارند و به شما امکان می دهد از چیزهایی که به سرعت در حال حرکت هستند عکاسی کنید.
استفاده از دیافراگم وسیع در این محدوده کانونی ، مانند f / 2.8 ، به شما زمینه ای مبهم و زیبا می بخشد و سوژه های خود را به خوبی جدا می کند. اگر عکسبرداری با لنزهای طولانی تر را دوست دارید ، نمی توانید زیبایی و قابلیت انعطاف پذیری 70-200 میلی متر خوب را نادیده بگیرید. این یک محدوده کانونی تله فوتو ایده آل برای کارهای پرتره و عروسی است.

فوتو یعنی چه

لنز تله 85  

این لنزهای پرطرفدار در میان عکاسان پرتره بسیار محبوب هستند زیرا پس زمینه های تار و زیبایی ایجاد می کنند مزیت پرایم 85 میلی متری نسبت به بزرگنمایی 70-200 میلی متر این است.
که به طور معمول پرایم به شما امکان می دهد با دیافراگم بازتری عکاسی کنید، که برای شرایط کم نور بهتر است. پرایم ها معمولاً واضح تر و سبک تر از لنزهای بزرگنمایی هستند.

لنز های تله

لنز تله 100-400

این لنزها کمی طولانی تر هستند اما دسترسی شما به چیزهای دورتر را بیشتر می کند. این لنزها برای ورزش ، حیات وحش و هر زمان که نمی خواهید به سوژه خیلی نزدیک باشید ایده آل هستند. نکته منفی این لنزها این است که بزرگ، سنگین هستند و غالباً از حداکثر دیافراگم گسترده ای مانند برخی از نمونه های کوتاه ترشان برخوردار نیستند.
بنابراین بعضی از افراد استفاده از این لنزها را فقط در محیط هایی با نور مناسب انتخاب می كنند. این لنزها برای عکاسی از سوژه هایی که دور هستند اما تمایل زیادی به حرکت دارند بسیار مناسب هستند.
به عنوان مثال ، اگر در حال عکس گرفتن از یک موش با قطر 400 میلی متر هستید و شروع به حرکت به سمت شما می کند می توانید عکس خوبی را ثبت کنید. لنزهای بزرگنمایی در این محدوده کانونی انعطاف پذیری زیادی به شما می دهند.

دوربین تله

لنز 135 میلی متری

135 میلی متر یکی دیگر از لنزهای بسیار محبوب تله فوتو برای عکاسان پرتره و عروسی است. این لنز کمی بیشتر از 85 میلی متر ، توهمات فشرده سازی بهتر و حتی بوکه با شکوه بیشتری به شما می دهد.
این لنزها برای ایجاد نزدیکی سوژه ها در عکس بسیار مناسب هستند. اگر می خواهید پرتره ای بگیرید که به وضوح اندازه هر آنچه در پس زمینه است را نشان دهد (به عنوان مثال ، یک سوژه در جلوی منظره شهر)، انتخاب این لنزها یک گزینه عالی محسوب می شود. با تکنیک هایی که در دوره فتوشاپ در عکاسی یاد می گیرید، می توانید براحتی ادیت های لازم روی عکس های خود را انجام دهید. کیفیت دوره آنلاین فتوشاپ در عکاسی پویااندیش کم از دوره حضوری نداشته و نه تنها می توانید مهارت و دانش خود را افزایش دهید بلکه در وقت و زمان نیز صرفه جویی خواهید کرد.

کاربرد دوربین تله فوتو

لنز 600 میلی متری

این لنزها برای عکاسان حرفه ای ورزش و حیات وحش که دوست دارند از سوژه های بسیار دور با دیافراگم بسیار گسترده عکس بگیرند، ایده آل هستند.
تصاویری که این لنزها می توانند ثبت کنند و جلوه هایی که ایجاد می کنند خیره کننده است! نکته منفی این لنزها این است که فاصله کانونی ثابت بسیار طولانی آنها به معنای محدود بودن کاربردهای آنها است.
آنها همچنین بسیار سنگین و بسیار گران هستند.

بیشتر بدانید:

عکاسی با لنز تله

سخن پایانی

لنزهای تله در موقعیت های مختلف  همه کاره و مفید هستند. از بزرگنمایی سوژه های دور گرفته تا گرفتن پرتره جذاب تا “فشرده سازی” صحنه برای افزودن درام ، این لنز به شما کمک می کند تا عکاسی خود را به سطح حرفه ای برسانید.
اگر در تصمیم گیری در مورد مناسب بودن لنزهای تله فوتو مشکل دارید، گرفتن چند لنز برای آزمایش ممکن است گزینه خوبی باشد.
اجاره برخی از لنزهای تله قبل از خرید یک لنز تله به شما کمک می کند دریابید کدام فاصله کانونی و ویژگی ها بیشترین کاربرد را برای شما دارند و تصمیم را برای شما راحت تر می کند.  با شرکت در کلاس های عکاسی پویا اندیش با انواع دوربین و لنز ها آشنا می شوید.
با ما همراه باشید.

لنز تله فوتو موبایل چیست

پایان بخش :

سوالات متداول

به چه نوع لنزی تله فوتو می گوییم؟

به لنزهایی با فاصله کانونی بسیار زیاد در حد 60 میلی متر یا بیشتر که می توان با استفاده از آنها تصاویری با فاصله بسیار زیاد را نیز ثبت کرد، تله فوتو گفته می شود. در لنزهای تله فوتو میزان بزرگ نمایی یا زوم مطرح نیست و تنها چیزی که در خصوص این لنزها اهمیت دارد، فاصله کانونی طولانی تر آنهاست.

چرا از لنزهای تله فوتو استفاده می کنند؟

مهم ترین دلیلی که در عکاسی از لنزهای تله فوتو استفاده می شود این است که با استفاده از آنها می توان فاصله سوژه ها از دوربین را کاهش داد و بتوان به راحتی از سوژه هایی در فواصل دورتر نیز عکاسی کرد. خصوصا برای عکاسی کردن از حیات وحش و طبیعت، این که بتوان از فواصل دورتر، عکس هایی با کیفیت از سوژه ها گرفت، بدون این که مجبور به نزدیک شدن به آنها شد، یک مزیت مهم است.

مزیت استفاده از لنزهای تله فوتو برای عکاسان چیست؟

این لنزها امکان یک عکاسی حرفه ای و بسیار با کیفیت را امکان پذیر می کنند و می توان از آنها برای عکاسی در موقعیت های مختلف استفاده کرد. با کمک این لنزهای حرفه ای و بسیار با کیفیت عکاسان، حتی عکاس های مبتدی نیز می توانند به یک عکاس حرفه ای تبدیل شده و عکس های بسیار متفاوت و با کیفیتی را بگیرند. در هر سبک و ژانر عکاسی می توان از این نوع لنزها برای بهبود و ارتقای کیفی کارها استفاده کرد.

4.9/5 - (29 امتیاز)

مطالعه بیشتر

معرفی 15 سایت برتر فروش عکس + فیلم
نگاهی به هنر عکاسی در دوره قاجار + عکس
5 روش عکس برداری از پرندگان
راهنمای کامل استفاده از الگو در عکاسی
مدیریت رنگ ها در عکاسی می تواند ساده باشد + فیلم
انواع ژست درست و غلط + راهنمایی کامل و آموزش با عکس
آنچه که باید در مورد عکاسی از اجسام بی جان بیاموزید + فیلم
نکات مهم و کاربردی برای گرفتن یک عکس حرفه ای و با کیفیت
عکاسی تئاتر چیست؟ + 30 ایده جالب در مورد عکاسی تئاتر و سینما
ایده عکاسی در پارک + 69 ژست برای عکس گرفتن در پارک
عکاسی از چهره؛ 275 ایده‌ی جذاب برای گرفتن عکس از چهره
ایده های عکاسی برای کریسمس
آشنایی با تکنیک عکاسی شارپ و واضح از مناظر + فیلم
نکاتی برای عکاسی تجاری
ترفندهایی برای آغاز عکاسی خیابانی + فیلم
نگاهی به تاریخچه عکاسی خبری و مطبوعاتی یا فتوژورنالیسم + فیلم
عدم تقارن در عکاسی چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد؟!
عکاسی با فرمت مربعی + فیلم
عکاسی از جواهرات
ایده ژست عکاسی با رفیق
معرفی مکان های مناسب عکاسی در تهران + فیلم
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.