پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

نقاشی با رنگ روغن برای مبتدیان

5 نکته طلایی در مورد نقاشی با رنگ روغن برای مبتدیان

فهرست عناوین

نقاشی با رنگ روغن

نقاشی با رنگ روغن یکی از زیباترین و پرطرفدارترین سبک های نقاشی است. سبکی که با ظهور خود موجب شده‌تا نقاشی‌های شگفت‌انگیز و بسیار هنرمندانه‌ای، طراحی و به دنیای هنر وارد شوند.
همانند تمام عرصه های هنری، نقاشی با رنگ روغن نیز پیچیدگی‌ها و مهارت‌های خاص خود را دارد. به همین علت برای آگاهی از راز و رمز تکنیک های نقاشی با رنگ روغن نیز لازم است. با فنون و اصطلاحات تخصصی آن آشنا شوید.
در ادامه این بخش از پویا اندیش، برای هنرمندان علاقمند به نقاشی با رنگ روغن، به سراغ دو هنرمند ممتاز این عرصه رفته ایم. با آنها صحبت کرده‌ایم و سعی نمودیم تا نتایج تحقیق و پژوهش‌مان را در قالب پنج نکته کلیدی و مهم، به هنرجویان علاقمند به تصویرسازی ارائه‌دهیم.

آموزش نقاشی با رنگ روغن

یک مثال ساده که تفهیم تکنیک ها را برایتان راحت می کند

اگر تا به حال نتوانستید راجع به موسیقی اطلاعات کافی کسب کنید. و این هنر اصیل و پر طرفدار را به اندازه کافی بشناسيد، قطع به یقین نمی توانید در جمعی که در رابطه با آن صحبت می کنند، راحت باشید . بی شک تحمل حضور در چنین جمعی برای‌تان سخت خواهد بود.
حضور در میان جمعی از هنرمندان عرصه ی نقاشی با رنگ روغن نیز بدون داشتن اطلاعات کافی، همینقدر پیچیده است. ناگهان می‌بینید هنرمندان جمع درباره نقاط ریز رنگ دانه ها بحث می کنند. و یا توصیه هایی راجع به کار با ابزار های نقاشی یا تکنیک هایی از جمله ” wet-on-wet “را ارائه می دهند.
ممکن است ابتدا، احساس کنید که از حرف هایشان سر در نمی آورید . یا شنیدن آنها برای‌تان خسته کننده باشد. اما مطمئن باشید اگر زمان بگذارید و راجع به هنر نقاشی با رنگ روغن مطالعه کنید، احساس فوق العاده دلنشینی پیدا خواهید کرد.

آموزشگاه آنلاین نقاشی با رنگ روغن

در ادامه این بخش 5 تکنیک طلایی را به شما آموزش می دهیم . که آگاهی از آنها می تواند شما را از یک نقاش مبتدی به یک نقاش حرفه ای تبدیل نماید.

نکته اول: اصول ایمنی در نقاشی را رعایت کنید

قبل از اقدام به نقاشی، به این نکته دقت داشته باشید که در چه مکانی و با چه ابزاری نقاشی می‌کنید. بسیاری از وسیله‌ها مثل تربانتین (turpentine )، بخارهای سمی منتشر می‌کنند که می‌تواند باعث سرگیجه، غش، و به‌ مرور زمان، مشکلات تنفسی شود.
ضمن اینکه این مواد بسیار اشتعال‌پذیر می باشند . حتی پارچه‌هایی که این گاز را جذب کرده‌اند، اگر به‌درستی دور ریخته نشوند، خود به خود می سوزند.
نکته حائز اهمیت دیگر در رابطه با ایمنی در نقاشی، این است که از فضایی برای نقاشی با رنگ روغن استفاده کنید. که دارای تهویه ایمن و مطمئن باشد.
رنگ‌ دانه‌های موجود در رنگ‌ روغن اغلب حاوی مواد شیمیایی خطرناکی هستند. که می‌توانند از طریق پوست جذب شوند، بنابراین باید از دستکش و لباس محافظ هم استفاده کنید.

تکنیک های نقاشی با رنگ روغن

نکته دوم: برای شناخت و انتخاب مواد اولیه نقاشی وقت بگذارید

معمولا، یک هنرمند که تازه شروع به کار در زمینه ی نقاشی رنگ‌روغن می‌کند. می‌خواهد مجموعه‌ای از براش ها، پارچه‌ها و پالت را برای رنگ‌آمیزی دراختیار داشته باشد. از نظر نقاش معروف انگلیسی به نام والنگین، مهم‌ترین ابزار در نقاشی، براش است. او همچین می گوید؛ اگر از براش های خود به ‌خوبی مراقبت كنید، دوام زیادی خواهند داشت.
توصیه والنگین برای نقاشان همیشه این است که ابزارهای لازم را به ‌صورت حضوری در فروشگاه خریداری کنید. نه به‌صورت آنلاین، خرید حضوری موجب می شود تا بتوانید جنس و کیفیت ابزارها را بررسی نمایید و بهترین را انتخاب کنید.

آموزش حرفه ای هنرهای تجسمی

توصیه والنگین در مورد رنگ ها

والنگین در مورد رنگ ها به نقاشان توصیه می‌کند که اگر مبتدی هستید رنگ های ارزان قیمت بخرید . همینطور که در رنگ‌آمیزی حرفه ای تر می شوید به سمت خرید مارک ها و رنگ های گرانتر و با کیفیت تر بروید. و آن ها را جایگزین رنگ های قبلی کنید.
اگر کمی بیشتر در مورد رنگ‌ها بدانید، می‌توانید روی رنگ‌ هایی با رنگ دانه های مناسب نیز سرمایه‌گذاری کنید. برای تمیز کردن براش و پالت رنگ خود، حتماً یک کاردک بخرید تا بتوانید به راحتی رنگ های خود را به وسیله آن با هم مخلوط کنید.
برای رقیق کردن رنگ خود نیز به یک حلال مانند تربانتین احتیاج دارید و اکثر هنرمندان معمولاً از دو نوع ماده مختلف برای این کار استفاده می کنند. رنگ ‌روغن ماده ای است که بسیار آهسته خشک می‌شود، حتی اگر سطح آن خشک شود، ممکن است رنگ زیر آن مرطوب باشد.

آموزش هنرهای تجسمی

دو قانون طلایی در نقاشی با رنگ روغن

  • استفاده از ترکیب رنگی غلیظ تا رقیق
  • هرگز رنگ های آکریلیک‌ را روی رنگ روغن نریزید
  • ادامه، این دو قانون طلایی را شرح خواهیم داد.

بیشتر بدانید:

دو قانون طلایی در نقاشی با رنگ روغن

درباره دو قانون طلایی در نقاشی با رنگ روغن

مورد اول بدین معناست که شما باید نقاشی‌های خود را با یک لایه نازک از رنگ شروع کنید . به‌تدریج لایه‌لایه به سمت استفاده از رنگ های غلیظ بروید. قانونی طلایی دوم به این نکته اشاره دارد که باید در فرایند رقیق سازی رنگ ها از تربانتین کمتری استفاده کنید. به گونه ای که نسبت رنگ روغن بیشتر از تربانتین باشد.
در غیر این صورت، لایه‌های رنگ به‌طور نا موزون خشک می‌شوند و با گذشت زمان، سطح آثار هنری شما ترک می‌خورد. همین امر در مورد لایه‌بندی آکریلیک و روغن نیز وجود دارد – اگر نمی‌خواهید رنگ شما ترک بخورد، همیشه روغن را روی آکریلیک قرار دهید.

آموزش تصویرسازی

نکته سوم: به رنگ های پالت خود هارمونی دهید

زمانی‌که برای خرید رنگ می‌روید، احتمالا با رنگین‌کمانی از رنگ های مختلف روبرو خواهید شد. به جای خرید چندین رنگ متنوع، از چند رنگ محدود استفاده کنید.
اگر به هنر تصویرگری و نقاشی علاقه مند هستید به شما پیشنهاد می کنیم که این توصیه والنگین را همیشه به خاطر بسپارید که گفت: “در یک فروشگاه رنگ تعداد متنوعی از طیف های رنگ سبز از تیره تا روشن پیش روی شماست، اما هنرمند واقعی کسی است که بتواند از ترکیب رنگ های زرد و آبی طیف رنگی سبز دلخواه خود را خلق کند.”
گر علم شما در رابطه با تئوری رنگ ها کامل نیست، از مجلات و یا وب سایت های معتبر نمودارهای رنگ شناسی را تهیه کرده و از آن استفاده کنید.

چگونه با رنگ روغن نقاشی بکشیم

نکته چهارم: نقاشی با کاردک را امتحان کنید

توصیه نقاشی به نام چیسوم برای نقاشان جدید یا مبتدی این است که برای شروع نقاشی ابتدا از کاردک پالت به‌جای براش استفاده کنند.
چیسوم گفت: “استفاده از کاردک پالت شما را از جزئیات دور می کند و باعث می‌شود تا روی چگونگی ضربه زدن به بوم، کشیدن رنگ و ایجاد اشکال مختلف در هنر نقاشی متمرکز شوید
چیسوم توصیه می‌کند روی سطحی کارکنید که ابعاد آن حداقل 9 در 13 اینچ باشد، چون نقاشی در فضای بزرگتر بی شک برای مبتدیان کار ساده تری است.

نقاشی با کاردک را امتحان کنید

نکته پنجم: یک موضوع را چند بار نقاشی کنید

والنگین می‌گوید هنگامی که اولین دوره های آموزشی خود را در کلاس های نقاشی می گذراندم، از اینکه باید بارها و بارها یک طرح را نقاشی می کردم عصبی می شدم، اما حالا، با نگاهی به گذشته، به این نکته پی بردم که تکرار یک موضوع تا چه حد در تقویت هنر نقاشی، برای من تاثیرگذار بوده است.
تکرار یک موضوع در نقاشی موجب می شود تا ذهن شما از کلیات موجود در طرح رها شده و روی جزئیات آن متمرکز شوید. اگر توجه شما به تکنیک‌ها و جزئیات رنگ‌آمیزی با رنگ روغن معطوف باشد، می‌توانید توجه ویژه‌ای به هر قدم آن داشته باشید.
منظور از هر قدم یعنی “وقتی به یک نقاشی نگاه می‌کنیم، می‌توانیم نشانه‌های قلم‌مو را ببینیم یا حتی می‌توانیم ببینیم که نقاش از چه نوع قلم‌مویی استفاده کرده است.
سبک نقاشی که از تکنیک ” wet-on-wet” استفاده می کند از نظر مفهومی بسیار پیچیده است. wet-on-wet تکنیکی است که در آن نقاش روی رنگی که هنوز کاملا خشک نشده است مجددا رنگ آمیزی می کند.

نقاشی رنگ روغن

نتیجه‌گیری

در نقاشی با رنگ روغن می توانیم با هنر خود از یک بوم خالی یک اثر هنری خارق‌العاده ایجاد کنیم به شرطی که با رعایت اصول و تکنیک های حائز اهمیت این سبک مهارت خود را در این زمینه ارتقا داده باشیم. تکنیک‌های بسیاری برای این سبک از نقاشی وجود دارد.
ما در این مقاله از وب سایت پویا اندیش سعی کردیم 5 تکنیکی که استادان ماهر بیشتر هنرآموزان خود را به آن تشویق کرده اند، را بیان کنیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

آموزش نقاشی با رنگ روغن

پایان بخش :

5 نکته طلایی در مورد نقاشی با رنگ روغن برای مبتدیان

سوالات متداول

آیا نقاشی رنگ روغن برای مبتدیان ساده است؟

به صورت کلی رنگ روغن جزو تکنیک های بسیار سخت نقاشی است و انجام آن بدون آموزش های حرفه ای و دنبال کردن تکنیک های لازم در این زمینه امکان پذیر نیست. این سبک از نقاشی نیازمند یادگیری مهارت های به خصوصی است تا بتوان در سطح حرفه ای آثار رنگ و روغن را ترسیم کرد.

برای کار با رنگ و روغن چه نکات ایمنی را باید در نظر داشت؟

در هنر رنگ و روغن شما با ابزارها و متریال های مختلفی سروکار دارید که تمام آنها ایمن نیستند و در صورت عدم رعایت یکسری نکات ایمنی، می توانند خطرساز شوند. از جمله ترکیباتی همچون تربانتین که بخارهای سمی دارد یا برخی از ابزارها و وسایل اشتعال زا، ترکیبات شیمیایی مختلف و همچنین ابزارهای تیز مانند کاردک و … از جمله مواردی هستند که باید هنگام کار با آنها حتما اصول ایمنی را رعایت کرد. کار در یک محیط باز یا محیطی که تهویه هوای مناسبی دارد، استفاده از ماسک یا دستکش هنگام کار با مواد، پوشیدن لباس مناسب و مواردی از این دست مهم ترین نکاتی است که برای حفظ ایمنی در زمان نقاشی رنگ و روغن باید در نظر داشت.

نحوه رقیق سازی رنگ ها به چه صورت است؟

در ترسیم نقاشی های رنگ و روغن به رقیق سازی رنگ ها نیاز است. برای این که کیفیت رنگ حفظ شود و از همه مهم تر رنگ ها به صورت یکدست روی سطح بوم پخش شوند، باید رنگ ها را با میزان بیشتری نسبت به تربانتین مخلوط کرد تا غلظت بیشتری داشته باشد. از اضافه کردن مقدار زیادی از تربانتین برای رقیق سازی رنگ ها خودداری کنید.

5/5 - (30 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.