پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

پنجره های گرد برای خانه

استفاده از پنجره های گرد برای خانه

فهرست عناوین

استفاده از پنجره های گرد برای خانه

به نظر می رسد دریچه‌های گرد و کوچک، تنها در قایق‌ها و کشتی‌ها استاندارد باشند، چرا که با شنیدن “دریچه گرد” بلافاصله تصویری از یک قایق و یا کشتی در ذهن ما تداعی می شود؛ با وجود آن در حال حاضر پنجره های گرد برای خانه های مسکونی نیز به چشم می خورند و مورد توجه طراحان ساختمان قرار گرفته اند.
از این پنجره‌ها در دیگر مکان‌ها -درست مانند در گاراژ که دیگر تنها در گاراژها کاربرد ندارد- نیز می‌توان استفاده کرد و از آنجایی که پنجره‌های گرد در  اندازه‌ها و جنس‌های مختلف در دسترس است، این پنجره‌ها ( هم از منظر داخلی و هم از منظر خارجی) به خانه شما احساسی متفاوت و منحصر به فرد می‌بخشد.
اما از کجا می‌فهمید که پنجره های گرد برای خانه مناسب است یا نه؟

استایل پنجره ها

مزایای استفاده از پنجره های گرد

به گفته ” برد رابر سون”، مدیرعامل شرکت “گلس داکتر” پنجره‌های گرد این توانایی را دارند که اتاق‌هایی را که در حالت عادی ساده به نظر می‌رسند را در هر نقطه از خانه به محیطی منحصر به فرد تبدیل کنند.
برد می‌گوید: حمام یک مکان محبوب در خانه است، چرا حمام‌ها باید خسته کننده باشند؟ یک پنجره گرد می‌تواند حتی ساده‌ترین مکان‌ها را نیز بهبود بخشد و این مساله حمام را نیز شامل می‌شود. ایجاد تصویری از یک سفر دریایی در ذهن شما جایزه استفاده از این دریچه‌هاست، چه کسی دوست ندارد احساس کند که در تعطیلات است؟

مزایای استفاده از دریچه های گرد

رابرسون می‌گوید: از پنجره‌های گرد می‌توان روی دیوارهای کنار پله نیز استفاده کرد.
” این پنجره‌های گرد نه تنها در هنگام تردد نور را برای شما ترسیم می‌کند، بلکه به شما این تصور ذهنی را می‌دهد که از فضای بیشتری برخوردارید.

یکی دیگر از مکان‌های جالب برای این دریچه‌های گرد سقف اتاق است.
همه ما تاکنون یک پنجره سقفی دیده‌ایم، اما یک پنجره دایره‌ای در سقف می‌تواند هنگامی که خورشید می‌تابد تصویر زیبا و وهم‌انگیزی از خورشید را در ذهن شما ایجاد کند.

مزایای استفاده از دریچه گرد

بسیاری از صاحب خانه‌ها از این دریچه‌های گرد به عنوان یک اثر هنری استفاده می‌کنند. بسته به منظره خانه شما- چه مشرف به یک ساحل زیبا، یک دریاچه و یا یک شهر نورانی در شب – یک پنجره گرد بزرگ را می‌توان یک اثر هنری و حتی نقطه کانونی در هر اتاقی به ویژه اتاق نشیمن دانست.

دریچه های گرد

علاوه بر حمام، اتاق زیر شیوانی و اتاق‌های نزدیک سقف، از این دریچه‌های گرد می‌توان در مکان‌های دیگری از خانه نیز استفاده کرد.

” دان نلسون” ، مدیر پروژه در بسیاری از پروژه‌هایش از دریچه‌های گرد استفاده کرده است. در تصویر روبرو نلسون از دریچه گرد در اتاق خواب استفاده کرده است. با توجه به طراحی اتاق که قوسی در سقف دارد، دریچه‌های گرد بسیار خوب از آب درآمده‌اند.

همچنین نلسون از یکسری از این دریچه‌های گرد در باشگاه‌های ورزشی نیز استفاده کرد. به گفته نلسون دریچه‌های گرد مناسب خانه‌هایی با حال و هوای دریایی هستند و از آنها در این خانه‌‌ها استفاده می‌کنند.

پنجره های گرد

معایب دریچه‌های گرد

با توجه به تمامی این مطالب، فاکتورهایی وجود دارد که صاحبخانه‌ ها باید پیش از نصب دریچه‌های گرد به آن توجه کنند.
” نتان اوتلو”، رئیس یک شرکت طراحی ساختمان در این باره می گوید: ” به نظر من تنها زمانی می‌توان از دریچه‌های گرد در طراحی خانه استفاده کرد که فقط حس بصری و زیبایی ظاهری خانه برای صاحبخانه مهم باشد.”

دریچه های گرد

اوتلو گفت: ممکن است این خانه ‌ها و اتاق‌ ها با حال و هوای مناسبی بسیار عالی به نظر برسند، اما ما را به تمام هدفمان نمی‌رساند. نوری که از طریق این پنجره‌ها به داخل می‌تابد کم و ناکافی است.
همچنین هوای کمی از این پنجره ‌ها امکان ورود به داخل خانه را دارد. او می‌گوید از این پنجره‌ها نمی‌توان برای خروج استفاده کرد. در مواقع ضروری مانند آتش سوزی پنجره باید به اندازه کافی بزرگ و همچنین به سطح نزدیک باشد تا شما بتوانید به راحتی به خارج از اتاق بخزید.
اگر شما یک دریچه گرد برای اتاقتان در نظر گرفته‌اید مطمین شوید که یک پنجره بزرگ دیگر در اتاق دارید.

پنجره گرد

اوتلو می‌گوید: ” این مشکل وجود دارد که این دریچه‌های گرد از بیرون به زیبایی داخل نباشند. در بسیاری از موارد این دریچه‌های گرد از داخل در جایی که تعبیه شده‌اند عالی به نظر می‌رسند. این پنجره‌ ها از بیرون با سبک طراحی خارجی ساختمان مطابقت ندارند.”

استفاده از پنجره گرد

ارزش فروش مجدد

دریچه ‌های گرد بسیار امروزی هستند. اگر شما تصمیم به فروش خانه خود بگیرید، آیا این پنجره ‌ها می توانند ارزش ملک شما را تغییر دهند؟

“نیکول دروسکو” ، مدیر فروش یک بنگاه مسکن می‌گوید: ” خریداران هنگام خرید خانه به دریچه‌های گرد به عنوان یک مانع نگاه می‌کنند. فکر می‌کنند اگر زمانی تصمیم به فروش خانه بگیرند این پنجره‌ها برایشان مشکل ساز خواهند شد.”

پنجره های گرد در طراحی داخلی

“استیون گاتلیب”، یکی از کارمندان بنگاه مسکن هشدار می‌دهد: تمام کاری که یک صاحبخانه انجام می‌دهد بسیار خاص است؛ مهم نیست که چقدر امروزی و با مزه است، این دریچه‌ های گرد تعداد جمعیت خریداران را کاهش می‌دهد. در نظر داشته باشید اگر یک خریدار علاقه‌ای به پنجره دایره‌‌ ای نداشته باشد به کارهای بازسازی افزوده خواهد شد. او معتقد است که پنجره‌های گرد بر تعداد خریداران نخواهد افزود، بلکه می‌تواند حتی موجب کاهش خریداران نیز شود.

یکی دیگر از کارمندان بنگاه مسکن معتقد است که وجود پنجره‌ های گرد ممکن است گیج کننده باشد. حتی ممکن است خریدار خانه را منصرف کند.
او می‌گوید: ” امروزه خریداران به دنبال پنجره‌ های بزرگ با نور فراوان هستند. هرچند که اگر پنجره‌ های دیگری برای تامین نور مورد نیاز وجود داشته باشد، احتمالا این دریچه‌ های کوچک و گرد دلیلی برای بر هم زدن معامله نخواهد بود. در خانه‌های ساحلی این دریچه‌ های گرد می‌توانند نقطه قوتی برای فروش باشند.

پنجره های گرد در معماری

جهت ثبت نام و اطلاع از شرایط کلاس های دکوراسیون داخلی

 کلیک کنید

سوالات متداول

پنجره‌هی گرد چه مزایایی دارند؟

پنجره‌های گرد این توانایی را دارند که اتاق‌هایی را که در حالت عادی ساده به نظر می‌رسند را در هر نقطه از خانه به محیطی منحصر به فرد تبدیل کنند.

ایا از پنجره های گرد در کنار پله هم استفاده میکنند؟

این پنجره‌های گرد نه تنها در هنگام تردد نور را برای شما ترسیم می‌کند، بلکه به شما این تصور ذهنی را می‌دهد که از فضای بیشتری برخوردارید.

آیا شما آموزش طراحی نما با نرم افزار یا طراحی داخلی را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

آیا از این‌ نوع پنجره به عنوان اثر هنری استفاده می کنند؟

بسیاری از صاحب خانه‌ها از این دریچه‌های گرد به عنوان یک اثر هنری استفاده می‌کنند. بسته به منظره خانه شما- چه مشرف به یک ساحل زیبا، یا یک شهر نورانی در شب می‌توان یک اثر هنری به شمار بیاید.

چه زمانی می توان از دریچه های گرد استفاده کرد؟

تنها زمانی می‌توان از دریچه‌های گرد در طراحی خانه استفاده کرد که فقط حس بصری و زیبایی ظاهری خانه برای صاحبخانه مهم باشد.

دریچه های گرد چه معایبی دارند؟

نوری که از طریق این پنجره‌ها به داخل می‌تابد کم و ناکافی است. همچنین هوای کمی از این پنجره ‌ها امکان ورود به داخل خانه را دارد.

آیا پنجره های گرد در فروش ملک مشکل ایجاد میکند؟

در خانه‌های ساحلی این دریچه‌ های گرد می‌توانند نقطه قوتی برای فروش باشند.

5/5 - (26 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.