پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

طراحی و ساخت طلا و جواهرات

آشنایی با رشته طراحی و ساخت طلا و جواهرات

فهرست عناوین

آشنایی با رشته طراحی و ساخت طلا ، جواهرات و زیورآلات

یکی از رشته هایی که به تازگی مورد تصویب شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، کشور عزیزمان ایران قرار گرفته ، رشته کارشناسی طراحی و ساخت طلا و جواهرات است که در سال 13۹۵ و طی هشتصد و هشتادمین جلسه این شورای محترم به تصویب رسید و مقرر گردید تا از سال ۱۳۹۶ الی سال ۱۴۰۰، نسبت به پذیرش دانشجو از طریق آزمون سراسری سالانه اقدام گردد. البته ذکر این نکته لازم است که این رقم پذیرش دانشجو مقداری علاوه بر پذیرش ۲۰۰ دانشجو در مقطع کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته طلا و جواهرسازی در دانشگاه علمی کاربردی اتحادیه طلا و جواهر سازان تهران است.

رشته طراحی و ساخت طلا ، جواهرات و زیورآلات کاردانش

تحصیلات آکادمیک در رشته طراحی طلا و جواهرات و زیورآلات

جا دارد تا در ابتدای این مطلب ذکر کنیم که با داشتن تحصیلات آکادمیک در رشته طراحی طلا و جواهرات و زیورآلات فرد از نظر دانش و آگاهی نظری به خوبی آماده می شود اما همانند تمام شاخه های رشته های هنری و صنعتی ، تجربه و مهارت اصلی با گذاراندن دوره های تکمیلی تخصصی همانند انواع نرم افزار دو بعدی و سه بعدی طراحی طلا ، زیورآلات و جواهر و همچنین گذراندن دوره های کارگاهی این تخصص محیا می گردد.

دروس رشته طراحی و ساخت طلا ، جواهرات و زیورآلات

دوره های ویژه جواهر سازی

با توجه به میزان مقبولیت بالا و هم چنین جذابیت خاص این رشته تازه برای عزیزان علاقمند به دنیای سراسر اعجاز ، رنگارنگ ، خواستنی و جذاب طلا و جواهرات و همین طور با تمرکز و توجه به نیاز اساسی بازار داخلی کشور عزیزمان ایران به متخصصان و کارشناسان حرفه ای دنیای طلا و جواهرات ، این رشته خاص با استقبال گسترده و اعجاب برانگیز دانشجویان ، هنر جویان آموزشگاه های آزاد هنری و همچنین کسانی که دارای یک مدرک کارشناسی غیر مرتبط از دیگر دانشگاه های کشور هستند روبرو گردید.
ت

صویرگران پویا اندیش از شما دعوت می کند تا با شرکت در دوره های ویژه جواهر سازی و همچنین نرم افزار های مرتبط با این هنر جذاب و تازه رویای خود را آن گونه که می بینید ، لمس کنید و به آغوش بکشید.

کنکور رشته طراحی و ساخت طلا ، جواهرات و زیورآلات

چرا رشته طراحی طلا و جواهرات ارزشمند است؟

نظر به اهمیت ویژه و راهبردی صنعت گران قیمت و ارزشمند طلا در دنیای امروز و همچنین گرایش روز افزون کشورهای توسعه یافته به این صنعت خاص ، به جهت ویژگی های منحصر به فرد آن و با توجه و در نظر قرار دادن قدمت چندین هزار ساله کشور کهن ایران ، این رشته خاص می تواند به عنوان یکی از زمینه های ویژه و قابل توجه جهت رشد اقتصادی کشور مطرح گردد که عطف به ظرفیت بسیار بالای این صنعت نو پا ، گسترش تولید و افزایش خود اتکایی و بهبود کیفیت ساخت ، وابسته به حضور نیروهای جدید ، متخصص و به خوبی آموزش دیده جهت تقویت تمام وجوه این صنعت است.

بیشتر بخوانید: هشت نکته کاربردی برای افراد مبتدی در حرفه طراحی جواهرات

دوره آموزش رشته طراحی و ساخت طلا ، جواهرات و زیورآلات

طراح طلا و جواهرات

یکی از مسایل بسیار مهم و اساسی برای یک طراح طلا و جواهرات ، توانایی هماهنگ سازی و بروز رسانی دانش خود با تقاضا و نیاز و مطالبه بازار است و اگر طرح یک طراح ، قابلیت تولید عمده و یا فروش نداشته باشد ، از یک طرح صنعتی – هنری به تنها یک عنصر ساده هنری تبدیل خواهد شد که بالطبع اثرگذاری و جریان سازی خاصی نخواهد داشت.
در همین راستا ، آموزش درست طراحان به صورتی کاملا تخصصی و کاربردی ، همانند شاه راهی است برای میسر ساختن امکان حضور سازمان یافته و موثر تر ایشان در این صنعت خاص ، که در نهایت افزایش اعتماد تولید کنندگان و سهم بیشتر بازار های داخلی و حتی خارجی را در پی خواهد داشت.

شهریه رشته طراحی و ساخت طلا ، جواهرات و زیورآلات

صنعت طلا و جواهر سازی؛ یکی از صنایع لوکس و پر طرفدار در جهان

اگر طلا را همان گونه که در واقعیت امر هست به عنوان شاخص و بارزه ی طراحی و تولید جواهرات جهان در نظر داشته باشیم ، می توان با مقایسه آمار های جهانی، به اهمیت حرفه جواهر سازی پی ببریم. کشور ایران ، ششمین مصرف کننده طلا در کل جهان است و مصرف طلا و جواهرات در ایران عزیز ما ، سالاله چیزی در حدود ۱۱۸ تن و گردش طلا در ایران حدودا ۱۸ هزار میلیارد تومان در سال است. این در حالی است که دنیا ، گردش سالانه ۶۰۰ میلیارد دلاری را به راحتی تجربه می کند.

رشته طراحی طلا و جواهرات

طراحی طلا ، جواهرات و زیورآلات

دوره های آموزشی آزاد آموزشگاه های معتبر و فعال در این حوزه همانند تصویرگران پویا اندیش و همچنین دوره های تخصصی دانشگاهی در رشته طراحی و ساخت طلا و جواهرات و زیورآلات جهت تربیت نیروی انسانی کارآمد و همچنین تربیت افرادی با توانایی ایده پردازی خلاقانه و طراحی منحصر بفرد انواع زیورآلات سفارشی (شخصی- مانند مزون های گران قیمت اروپایی) و تولید انبوه جهت ارائه و فروش در بازارهای داخلی و همچنین با هدف گزاری در بازار های بین المللی خصوصا در غرب آسیا و کشور های عربی ، با هدف ارتقای سطح دانش هنرجویان و دانشجویان عزیز جهت توسعه صنعت طلا و جواهر کشور عزیزمان ایران ، مطابق با جدید ترین متد و علوم روز و مطابق با مد روز جهان تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: نرم افزارهای تخصصی و به روز در حوزه طراحی و مدل سازی زیورآلات ، طلا و جواهر

رشته طراحی و ساخت طلا و جواهرات بدون کنکور

طراحی و ساخت طلا و جواهرات در سرزمین کهن و باستانی ایران

غنای فرهنگی سرزمین کهن و باستانی ایران سبب شده است تا بسیاری از الگوهای جهانی در زمینه طراحی طلا و جواهرات، ریشه و هویت اصیل ایرانی داشته باشند.
ولی با توجه به اینکه صنعت سراسر هنر ساخت جواهرات ، به صورت سنتی وابسته به سه عامل زیر بوده و هست ، علی رغم بهره برداری از منابع و ثروت خدادادی و همچنین غنای فرهنگی و هنری کشورمان ،‌ متاسفانه به هیچ وجه از آنها بهره برداری کافی نکرده ایم.

رشته طراحی و ساخت طلا ، جواهرات و زیورآلات

سه عامل اساسی:

1. تکنیک های ساخت خاص ایران
2. هویت هنرمند و برند سازی ایرانی در عرصه بازار های جهانی و عرضه و بازاریابی بین المللی و همچنین وجود ساز و کار ، تبلیغ و ترویج نام هنری ایرانی
3. استفاده بهینه ، خاص و اثرگذار از نشان ها و علائم نمادین ملی – ایرانی و ایرانی- اسلامی و همچنین بهره برداری فرهنگی و فرهنگ ستزی با ایده کسب سهم زیاد از بازار مصرف جهانی

آشنایی با رشته طراحی و ساخت طلا ، جواهرات و زیورآلات

به کارگیری دانش فنی و تکنیک های روز جهان

با توجه به پتانسیل های بالای هنرمندان و صنعتگران کشور در رشته طراحی و ساخت طلا و جواهرات ،‌ به کارگیری دانش فنی و تکنیک های روز جهان و همچنین انتقال آن به نیروهای جوان در محیطی آکادمیک همانند تصویرگران پویا اندیش ، چه به صورت تئوریک و چه به صورت عملی ، راه حلی موثر و کارا در جهت رشد و شکوفایی بیش از پیش این حرفه و صنعت خاص و در نتیجه آن رونق و جهش اقتصادی در کشور عزیزمان خواهد بود.

بازار کار معرفی رشته طراحی و ساخت طلا ، جواهرات و زیورآلات

شغل های مرتبط با طراحی و ساخت طلا و جواهرات

شغل های در دسترس و توانمندی های هنرجویان موفق و فارغ التحصیل رشته طراحی طلا ، زیورآلات و جواهر سازی
• طراح و مدلساز انواع زیور آلات و مصنوعات طلا و جواهر
• مدیریت شرکت های مستقل طراحی زیور آلات و مصنوعات طلا و جواهر
• کارشناسی طراحی در کارگاه ها و تولیدی های طلا و جواهرات
• مدرس و کارشناس در آموزشگاه های مرتبط
• تسلط بر روش های مدلسازی تخصصی جواهرات

آینده شغلی رشته طراحی و ساخت طلا ، جواهرات و زیورآلات

سخن آخر

تصویر گران پویا اندیش علاوه بر هنرجویان محترم دوره های طراحی و ساخت طلا و جواهرات و زیورآلات، به دانشجویان گرامی این رشته نو و خاص پیشنهاد می کند تا با طی کردن دوره های آموزشی نرم افزار های تخصصی طراحی طلا و جواهرات ، صنعتگر و هنرمندی کارآزموده و ماهر از خود بسازند.
نیاز به تحصیل و فراگیری تکنیک های ناب و خاص طراحی و ساخت طلا و جواهرات و زیورآلات ، روز به روز و لحظه به لحظه همانند دنیای مد و لباس ، بیشتر احساس می-گردد و مخاطبان بیشتری را جذب خود می کند و در نهایت سرمایه گذاری بیشتری بر روی آن صورت می پذیرد. با فراگیری این حرفه در کنار تصویرگران پویا اندیش، فرآیند کارآفرینی کسب و کار فردی و منحصر بفرد خود را تسریع و بهبود ببخشید.

درامد رشته طراحی و ساخت طلا ، جواهرات و زیورآلات

5/5 - (30 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.