پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

لباس بارداری

لباس بارداری از طراحی تا آموزش ساده دوخت آن

فهرست عناوین

از طراحی تا دوخت لباس بارداری (آموزش دوخت لباس بارداری)

همۀ ما، در هر شرایطی، زیبایی را دوست داریم . این موضوع در مورد لباس پوشیدن‌ما نیز صدق می ‌کند. همیشه از پوشیدن‌لباس‌ های زیبا لذت می ‌بریم و دوست داریم زیبا به نظر برسیم. در دوران بارداری، دوست داریم لباس‌ های راحت بپوشیم، اما دوست داریم لباسمان در عین راحتی، زیبا هم باشد. در ادامه این مطلب، به آموزش دوخت لباس بارداری، از طراحی تا دوخت می ‌پردازیم. با تصویرگران پویااندیش همراه باشید!

طراحی لباس بارداری

لباس توری برای دوران بارداری

 اگر دوست دارید برای دوران بارداری، یک لباس توری  زیبا بدوزید، اصلاً کار سختی نیست؛ به راحتی می ‌توانید لباسی مانند لباسی که در تصویر روبرو مشاهده می ‌کنید بدوزید و از زیبایی و راحتی آن نهایت لذت را ببرید. برای دوختن‌لباس بارداری، به یک متر و چهل سانتی متر پارچۀ توری نیاز دارید. علاوه بر پارچه، همان‌ طور که در تصویر مشاهده‌ می ‌کنید، به یقۀ آماده‌نیز نیاز دارید. یقۀ آماده‌را می ‌توانید‌ به راحتی از فروشگاه‌ های آنلاین نیز تهیه کنید.
یقه را براساس سلیقه ‌تان انتخاب کنید. برای این لباس، علاوه بر یقۀ گیپور، می ‌توانید از یقۀ نگین دار یا مروارید دار نیز استفاده کنید. این لباس به کمربند نیاز دارد. کمربند را می ‌توانید بر اساس سلیقه و رنگ لباستان انتخاب کنید. سوزن ته گرد، چرخ خیاطی و قیچی، از دیگر وسایل لازم برای دوختن‌این لباس است.

لباس توری برای دوران بارداری

قدم اول \\ دوخت لباس بارداری

در قدم اول، باید اندازه گیری را انجام دهید؛ درست مثل دوختن‌هر لباس دیگری. ابتدا، از سر شانه تا جایی که می ‌خواهید بلندی لباستان باشد، اندازه گیری کنید. عرض لباستان نیز 60 سانتی متر است. حالا هر چهار طرف پارچه را به طور مرتب چرخ، سپس پارچه را دو لا کنید.
اجازه دهید جلوی لباستان 5 سانتی متر بلندتر از پشت لباس باشد، چرا که حجم شکمتان، جلوی لباس را رو به بالا می ‌کشد و باعث می ‌شود جلوی لباس، کوتاه ‌تر شود؛ از این رو، این مقدار اضافه پارچه، از کوتاه شدن جلوی لباس جلوگیری می ‌کند. در قدم بعدی، یقۀ آماده‌را با استفاده‌ از سوزن ته گرد به پارچه وصل‌کنید.

الگوی لباس بارداری

قدم دوم \\ دوخت لباس بارداری

حالا قسمت بالای یقه را بُرش بزنید، لباس را بپوشید و کمربند آن را ببندید و لباس را پرو کنید. پس از آن، یقه را با استفاده از چرخ خیاطی به لباستان بدوزید. همان ‌طور که در تصویر پایین مشاهده می ‌کنید، می ‌توانید کمربند لباس را خودتان و با استفاده از طناب، پارچۀ کشباف و پارچۀ توری درست کنید.
یادتان باشد که طول کمربند باید به اندازه‌ ای باشد که دورتا دور قسمت باریک کمرتان (یعنی بالای شکم) را بگیرد و از پشت نیز گره بخورد. اگر شما هم مثل ما از یقۀ بزرگ و بلند استفاده کردید، می ‌توانید کمربند را به یقه بدوزید؛ اگر هم دوست داشته باشید، می ‌توانید آن‌ ها را جدا از یکدیگر نگه دارید.

دوختن لباس بارداری

لباس بارداری ساده و راحت

اگر می ‌خواهید یک لباس بارداری ساده و زیبا بدوزید و در روزهای اول پس از زایمان نیز آن را بپوشید و حسابی احساس راحتی کنید، به راحتی می ‌توانید این کار را انجام دهید! برای دوختن‌چنین پیراهن ساده و راحتی، به یک متر و هشتاد سانتی متر پارچۀ نخی و نرم نیاز دارید.
بهتر است برای دوختن‌این لباس، از پارچه‌ ای سبک و لخت استفاده کنید. یادتان‌ باشد که پارچه را پیش از دوختن‌بشویید. اجازه دهید خشک شود. سپس آن را خوب اتو بزنید . در نهایت، به سراغ بُرش‌زدن و دوختنبروید. با این کار، پارچۀ شما پیش از‌دوختن، آب می ‌رود.

بیشتر بخوانید: آموزش دوخت مانتو شنلی پاییزه + الگو

مدل لباس بارداری

مراحل دوخت

در تصویر پایین، قسمت‌ های مختلف این لباس را مشاهده می ‌کنید. سعی کنید در طول مراحل دوخت، قدم به قدم با همین الگو پیش بروید. در قدم اول، ابتدا پارچه را بُرش بزنید و قسمت‌ های مختلف لباستان را جدا کنید. این لباس ساده، از قسمت جلو، پشت و یقه تشکیل شده‌است. پارچه را از قسمت پشت برش بزنید و قسمت‌ های مختلف را نیز از همان پشت به یکدیگر وصل کنید.
پس از آنکه کوک زدن‌لباس به اتمام‌‌ رسید، آن را بپوشید. سپس ایرادهای احتمالی آن را به طور کامل برطرف‌سازید. در این قسمت از کار، باید اندازۀ یقه و حلقه آستین را نیز مشخص کنید. ببینید  می ‌خواهید یقۀ لباستان چقدر باز، و حلقۀ آستین‌تان چقدر گشاد باشد.

دوخت لباس بارداری

مرحله دوم دوخت لباس بارداری

وقتی اندازۀ همۀ این قسمت‌ ها را مشخص کردید و ایرادها را برطرف ساختید، به سراغ چرخ کاری نهایی بروید. در این قسمت ، می ‌توانید قسمت‌ های منحنی، مانند حلقه آستین و یقه را چرت بزنید، سپس چرخ کنید تا این قسمت‌ ها بهتر به نظر برسند و جمع و چروک نشوند. پس از آنکه درزهای لباس را چرخ کردید، به سراغ پاکدوزی بروید. این کار باعث می ‌شود ظاهر لباستان بسیار تمیز و مرتب به نظر برسد. پاکدوزی را نیز، هم می ‌توانید با استفاده از دست (نخ و سوزن) انجام دهید و هم با استفاده از چرخ سردوز یا چرخ خیاطی.
به شما توصیه می ‌کنیم پیش از انجام پاکدوزی، درزهای لباس را خوب اتو بزنید تا همۀ چروک‌ ها از بین برود، سپس به سراغ پاکدوزی بروید. همان ‌طور که مشاهده کردید، این لباس بسیار ساده است و حتی آستینی هم ندارد که وصل کردن آن برایتان دشوار باشد. این لباس را می ‌توانید در کوتاه‌ ترین زمان ممکن و با استفاده از پارچۀ دلخواهتان بدوزید و از راحتی و زیبایی آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: آموزش دوخت آستین مچی چین دار + الگو

لباس بارداری

سخن آخر

دوختن‌لباس بارداری، با توجه به موقعیت شما و کاربردش، به هیچ عنوان کار سخت و دشواری‌ نیست . تنها با کمی حوصله و لذت از خیاطی و هیجان داشتن‌لباس های متفاوت، می توانید انواع رنگ ها و پارچه ها را بر اساس علاقه و پسندتان، انتخاب کنید و از پوشیدن آن غرق لذت شود.
در این دوران، راحتی، یکی از اصول مهم و اولیه برای انتخاب نوع پارچه به شمار می آید. اگر خودتان شروع به دوخت لباس های بارداری تان کنید، علاوه بر اینکه در هزینه تان تا مقدار چشمگیری صرفه جویی می شود، انواع مدل ها را نیز خواهید داشت!

سوالات متداول لباس بارداری

در طراحی لباس های بارداری باید به چه مواردی توجه کرد؟

در دوران بارداری بسیاری از افراد فکر می کنند که باید قید پوشیدن لباس های زیبا و شیک را بزنند. اما با تکنیک ها و ایده های جذاب طراحی لباس بارداری می توان همچنان نیز لباس هایی زیبا داشت. اما در خصوص این مدل ها و ایده ها باید علاوه بر در نظر گرفتن زیبایی و جذابیت لباس ها، به راحتی لباس ها نیز توجه کرد، چرا که یک لباس بارداری مناسب نباید به هیچ عنوان تنگ و اذیت کننده باشد.

چطور یک پیراهن بارداری ساده و راحت بدوزیم؟

برای این که بتوان یک لباس راحت و ساده بارداری را دوخت باید یک پارچه سبک و لخت را انتخاب و از آن یک متر و هشتاد سانتی متر را تهیه کرد. ترجیحا برای راحتی بیشتر لباس بهتر است از پارچه های نخی استفاده کرد. حال با استفاده از یک الگوی آماده لباس راحتی پارچه را برش زده و دوخت آن را انجام دهید. از آن جایی که ممکن است پارچه بعد از شست و شو کمی آبرفت داشته باشد و این میزان آبرفت موجب تنگ شدن لباس بارداری مورد نظر شود، توصیه می شود حتما قبل از دوخت یک بار پارچه را با آب بشویید تا میزان آبرفت آن مشخص شود.

در دوخت لباس های بارداری باید به چه مواردی دقت کرد؟

همان طور که گفته شد لباس های بارداری باید راحت باشند. از این رو در دوخت درزها، گرفتن ساسون ها، اندازه یقه و حلقه آستین، دور سینه و دوخت دور شکم و باسن باید دقیق بود. حتما سعی کنید اندازه ها را کمی آزاد تر در نظر بگیرد تا لباس بارداری مورد نظر برای کل دوره بارداری مناسب باشد. از طرفی تنگ بودن لباس بارداری قطعا در ماه های آخر می تواند آزاردهنده باشد، از این رو بخش هایی مانند دور سینه، حلقه آستین و دور یقه را آزادتر و راحت تر بگیرید تا لباسی راحت و خنک داشته باشید.

پایان بخش :

لباس بارداری از طراحی تا آموزش ساده دوخت آن

4.9/5 - (29 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.