پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

14 سبک محبوب در طراحی داخلی

14 سبک محبوب در طراحی داخلی

فهرست عناوین

14 سبک محبوب در طراحی داخلی

مدرن، صنعتی، شبی چیک و …، این لیست ادامه دارد. یکی از بزرگترین چالش هایی که با آن روبه رو هستیم عدم شناخت مردم نسبت به این سبک ها، واژه های مرتبط با آن ها و تعریف سبک های طراحی داخلی شخصی است. سبک های طراحی منحصر به فرد آن قدر متنوع و فراوان است که با داشتن اطلاعات اندکی در مورد آن ها می توانید به راحتی در یابید که کدام سبک مناسب شما است. برخی نیز با ترکیب المان های متفاوت از چندین سبک، سبک دلخواه خود را می سازند و از آن لذت می برند. یک نقطه شروع عالی برای هر پروژه طراحی داخلی این است که کمی در مورد سبک های طراحی داخلی و تفاوت آن با سایر سبک ها بدانید. در این مقاله 14 سبک از محبوب ترین سبک های سراسر دنیا را گرد آورده ایم و با ارائه توضیح مختصری در خصوص آن، تصمیم داریم شما را با این سبک های محبوب آشنا کنیم.

Dining_Decorate_Design

مدرن

مدرن (MODERN) یک اصطلاح گسترده طراحی داخلی است که عموما به خانه ای با خطوط موج دار و تمیز، یک رنگ ساده و استفاده از المان هایی مانند آهن، شیشه و استیل بر می گردد. در طراحی مدرن، حس سادگی در هر المان، از جمله مبلمان به چشم می خورد. براق کلمه ای است که معمولا برای توصیف این سبک به کار می رود. در سبک مدرن، ریخت و پاش و همچنین لوازم جانبی زیاد جایگاهی ندارد.

modernhome

معاصر

مدرن و معاصر (CONTEMPORARY) دو سبکی هستند که به صورت متناوب، می توانند جایگزین یکدیگر شوند. سبک معاصر نسبت به سبک مدرن کاملا متفاوت است، چرا که سبک معاصر اینجا و اکنون را توصیف می کند. تفاوت اولیه ای که سبک مدرن را از معاصر جدا می کند این است که مدرن تعبیر دقیقی از طراحی است که از قرن بیستم به بعد آغاز شده است. از طرف دیگر، سبک معاصر روان تراست و حس اکنون را بدون پایبندی به سبک خاصی نشان می دهد. به عنوان مثال، ممکن است سبک معاصر شامل خطوط منحنی باشد، در حالیکه در سبک مدرن این چنین نیست. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله های سبک مدرن در مقابل سبک معاصر را بخوانید.

Plan_Bedroom_Decorate_Design

مینیمالیست

مینیمالیست (MINIMALIST) مفهومی است که بیشتر در استرالیا محبوبیت دارد. مینیمالیست مفاهیم طراحی های مدرن را ساده تر می کند. پالت های رنگی در این سبک خنثی و مطبوع هستند. مبلمان بسیار ساده است. هیچ چیز در طراحی مینیمالیستی مبهم و پر زرق و برق نیست. در نهایت طراحی مینیمالیستی با حس عملگرایی و خطوط به شدت صاف تعریف می شود.

property_styling_brisbane

صنعتی

سبک صنعتی (INDUSTRIAL)، همانگونه که از نامش پیدا است حس انبار گمرک و یا یک اتاق زیر شیروانی شهری را تداعی می کند. در بسیاری از موارد یک حس ناتمام در بسیار از المان ها وجود دارد. در این نوع از طراحی دیدن آجرها، سیم ها و یا چوب ها به هیچ عنوان عجیب نیست. یک اتاق زیر شیروانی ساخته شده از یک ساختمان صنعتی نمادی از یک سبک طراحی صنعتی است. به سقف های بلند، الوار های تنومند و قدیمی، لامپ های فلزی آویزان و مبلمان کاربردی که با فاصله از هم قرار گرفته اند فکر کنید. بد نیست یکی دو اثر از هنرهای انتزاعی یا حتی ازعکس برای ایجاد یک خط رنگی از رنگ های خنثی استفاده کنید و یا از عناصر دست اولی مانند آهن و چوب استفاده کنید.

Plan_Bedroom_Decorate_Design

سبک مدرن میان قرن

سبک مدرن میان قرن (MID-CENTURY MODERN) به سبک طراحی در اواسط سال 1900 باز می گردد. یک نوستالژی یکپارچه و همچنین برخی از المان های مینیمالیستی در طراحی مدرن میان قرن وجود دارد. تمرکز بر کارایی و یا ” خالی از هرگونه هرج و مرجی بودن” موضوع اصلی طراحی میان قرن است. این سبک به اشکال طبیعی، ارگانیک و یا ساختارهای ساده تاکید می کند. سبک مدرن میان قرن به راحتی طرح داخلی هر ساختمانی را کامل می کند و همچنین در انتقال یکپارچه- فضای داخلی به فضای بیرونی- موثر است.

Nundah_Rochele_Decorating

اسکاندیناوی

طراحی اسکاندیناوی (SCANDINAVIAN) به سادگی زندگی در کشورهای شمال اروپا ادای احترام می کند، مبلمان در طراحی اسکاندیناویایی مانند یک اثر هنری است، با وجود آن این مبلمان ساده است و به آن در این سبک توجه زیادی نمی شود. عملکرد مبلمان در این طرح از اهمیت بالایی برخوردار است و بسیاری از آن ها حسی مانند یک مجسمه را القا می کنند. یکی دیگر از ویژگی های این سبک استفاده از پالت های رنگی تمام سفید و حضور المان های طبیعی مانند چوب های فشرده، پلاستیک های براق، آلمینیوم های لعاب کاری شده و همچنین کف پوش های پهن است. اگر بر تعداد رنگ ها افزوده شود پای استفاده آثار هنری به میان می آید؛ استفاده از فیبرهای طبیعی، خز ها و یا حتی یک مبل تکی در این سبک معمولی است. فضا های بزرگ، نور طبیعی، لوازم غیر ضروری اندک و مبلمان کاربردی از ویژگی های این سبک است.

Warehouse_Lounge_Dining_Decorate_Design

سنتی

در سبک طراحی سنتی (TRADITIONAL)جزئیات کلاسیک، مبلمان مجلل و لوازم غیر ضروری بسیار زیادی ارائه می شود. این سبک ریشه در حساسیت اروپا دارد. در خانه هایی با سبک سنتی از اشکال تیره، پالت های رنگی پر رنگ، وسایل تمام چوب، انواع بافت ها و خطوط منحنی استفاده می شود. مبلمان بسیار استادانه ساخته شده است و در آن جزئیات مزین، پارچه های مخمل، ابریشمی و زر بافت با الگوها و بافت های متنوع استفاده می شود. عمق، لایه بندی و ابعاد بیشتری در طرح های سنتی وجود دارد.

Scandinavian_design

انتقالی

سبک انتقالی (TRANSITIONAL) سبک بسیار محبوبی است چرا که هم از سبک سنتی و هم از سبک مدرن وام می گیرد. در این سبک یک حس تعادلی وجود دارد که خواستنی و غیر منتظره است. ممکن است یک سبک انتقالی المان های مدرنی مانند استیل و شیشه را در خود جای دهد و سپس آن ها را با یک مبلمان مخمل با شکوه همراه کند. همچنین سبک انتقالی شامل پالت های رنگی نسبتا خنثی است که فضاهای آرام و آرامش بخشی را ایجاد می کند و از این طریق فضا را هم شیک و  دلچسب و هم آرام جلوه می دهد و آن را به فضایی گرم و جذاب تبدیل می کند.

Hawthorne_interior_design

سبک کشور فرانسه

رنگ های گرم و خاکی بیانگر سبک فرانسوی (FRENCH COUNTRY) است و در این سبک از مبلمان قدیمی با چوب های زیبا استفاده می شود. در سبک فرانسوی از رنگ های ملایم و گرم مانند قرمز، زرد و طلایی استفاده می شود و در آن مواد طبیعی مانند سنگ و آجر به کار رفته است. سبک فرانسوی شامل ظروف چینی تزئین شده، پارچه های کتان سنگین و رو تختی است.

French_country_design

مطلب پیشنهادی: 23 سبک دکوراسیون داخلی که باید بشناسید !

سبک بوهمین

بوهمین (BOHEMIAN) سبک محبوبی برای طراحی داخلی و خانه است. این سبک بیانگر یک زندگی بی دقت با قوانین محدود است که خواسته های قلبی شما را دنبال می کند. سبک بوهمین شامل مبلمان زیبا و اثاثیه سبک و کم است. منسوجات و قایچه ها، مجموعه ها و کلکسیون های متفاوتی که از بازارهای غیر متعارف و کوچک محلی در سفر خریداری شده به خوبی در این سبک از دکوراسیون داخلی جای می گیرد. استفاده از مخده و بالش های کوچک در سبک بوهمین به هیچ عنوان عجیب و غریب نیست. در این سبک که گلچین متنوعی از مکان های مختلف است شما به راحتی می توانید یک لوستر فوق العاده شیک و زیبا را در کنار یک فرش قدیمی و یک صندلی از سبک میان قرن قرار دهید.

Hawthorne_Interior_Designer_Rochele

روستیک

سبک روستیک (RUSTIC) با الهام از طبیعت و استفاده از عناصر خام و اغلب ناتمام مانند سنگ و چوب به وجود آمده است. طراحی روستیک ممکن است شامل لوازمی باشد که از بیرون می آید و با جزئیات معماری ادغام می شود. در این صورت شما می توانید شاهد سقف های طاقی زیبای چوبی، همچنین کف پوش های چوبی فوق العاده زیبا باشید. بسیاری از طراحان امروزه سبک روستیک را با مبلمان و اثاثیه مدرن ادغام می کنند.

Rustic_design

شبی چیک

سبک شبی (SHABBY CHIC) چیک یک سبک با الهام از فراوانی و وفور است. این سبک در مقایسه با سبک بوهمین و سایر سبک ها ظریف تر، ملایم تر و زنانه تر است. به مبلمان در سبک شبی چیک توجه زیادی نمی شود. پالت های رنگی در این سبک شامل رنگ های سفید، کرم و پاستلی است.

SHABBY-CHIC

سبک هالیوودی

سبک هالیوودی یا همان هالیوودی گلم (HOLLYWOOD GLAM) بسیار به زرق و برق علاقه دارد و بیشتر به سمت لوکس گرایی و تفریح تمایل دارد. این سبک یک سبک طراحی نمایشی است و برای صاحب خانه هایی که گرایش به تجملات دارند مناسب است. در این طراحی می توان از برخی ویژگی های سبک ویکتوریا از جمله مبلمان پر زرق و برق مخمل و همچنین عتیقه استفاده کرد. پالت های رنگی به شدت بولد و مشخص هستند و در آن رنگ هایی مانند بنفش، قرمز و فیروزه ای به چشم می خورد.

Kenmore_Decorating_RESHOO

سبک ساحلی/ همپتون

به سبک ساحلی سبک همپتون (HAMPTONS) نیز گفته می شود که از منطقه ساحلی ایالات متحده آمریکا آمده است. المان های معمول مانند نور، پالت های رنگی سبک با سایه های خنثی و خنک که با طیف های مختلف سبز و آبی اجین شده است. مبلمان اغلب به رنگ سفید و بژ است. اتاق می تواند شامل المان هایی از چوب باشد و اغلب لوازم از دریا الهام گرفته اند. الگوهای راه راه سفید و آبی برای بالش ها، پنجره های بزرگ، کاناپه های مخمل سفید، همچنین چوب هایی که با سفید رنگ شده اند لوازمی هستند که به صورت معمول در سبک ساحلی کلاسیک از آن استفاده می شود. هدف ایجاد محیطی آرام و راحت است که در آن از دریا و اقیانوس الهام گرفته اند. درک صحیح از اصول طراحی و سبک ها می تواند کمک بسیار بزرگی به انتخاب سبک ایده آل شما کند.توانایی شناسایی سبک های متفاوت طراحی داخلی به شما کمک می کند تا چشم اندازهای الهام بخش خانه بعدی خود را ترسیم کنید و چهار چوبی برای زیبایی شناسی شخصی خود ایجاد کنید. با یک دایره واژگان مناسب برای بیان دیدگاه الهام بخش خود، جادو رخ خواهد داد. همچنین می توانید با طراحان داخلی زبده و با تجربه مشورت کنید و از آن ها کمک بخواهید تا از سبکی مناسب با خواسته ها، سلایق و علایقتان استفاده کنید.

hamptons_design
به چه نوع طراحی مدرن می گویند؟

مدرن یک اصطلاح گسترده طراحی داخلی است که عموما به خانه ای با خطوط موج دار و تمیز، یک رنگ ساده و استفاده از المان هایی مانند آهن، شیشه و استیل بر می گردد.

سبک مدرن چه حسی را القا می کند؟

طراحی مدرن، حس سادگی در هر المان، از جمله مبلمان به چشم می خورد. براق کلمه ای است که معمولا برای توصیف این سبک به کار می رود. در سبک مدرن، ریخت و پاش و همچنین لوازم جانبی زیاد جایگاهی ندارد.

آیا شما آموزش طراحی نما با نرم افزار یا طراحی داخلی را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم. برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

تفاوت بیت سبک مدرن و معاصر چیست؟

تفاوت اولیه ای که سبک مدرن را از معاصر جدا می کند این است که مدرن تعبیر دقیقی از طراحی است که از قرن بیستم به بعد آغاز شده است. از طرف دیگر، سبک معاصر روان تراست و حس اکنون را بدون پایبندی به سبک خاصی نشان می دهد.

به چه نوع طراحی مینیمالیست می گویند؟

مفهومی است که بیشتر در استرالیا محبوبیت دارد. مینیمالیست مفاهیم طراحی های مدرن را ساده تر می کند. پالت های رنگی در این سبک خنثی و مطبوع هستند. مبلمان بسیار ساده است. هیچ چیز در طراحی مینیمالیستی مبهم و پر زرق و برق نیست.

سبک مدرن میان قرن روی چه چیزی تاثیر دارد؟

سبک به اشکال طبیعی، ارگانیک و یا ساختارهای ساده تاکید می کند. سبک مدرن میان قرن به راحتی طرح داخلی هر ساختمانی را کامل می کند و همچنین در انتقال یکپارچه- فضای داخلی به فضای بیرونی- موثر است.

در سبک سنتی چه المان هایی وجود دارد؟

در خانه هایی با سبک سنتی از اشکال تیره، پالت های رنگی پر رنگ، وسایل تمام چوب، انواع بافت ها و خطوط منحنی استفاده می شود. مبلمان بسیار استادانه ساخته شده است و در آن جزئیات مزین، پارچه های مخمل، ابریشمی و زر بافت با الگوها و بافت های متنوع استفاده می شود..

5/5 - (27 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.