پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

پر کردن فضاهای خالی و پرت منزل

8 ترفند برای پر کردن فضاهای خالی و پرت منزل

فهرست عناوین

چه ترفندهایی برای پر کردن فضاهای خالی و پرت منزل می شناسید؟ بسیاری از ما در منزل خود فضاهایی را مشاهده می کنیم که خالی هستند و هیچ کابردی ندارند. با اینکه شاید دکوراسیون منزل شما چیزی کم ندارد و همه چیز طبق اصول سرجایش قرار گرفته ولی بعضی از نقاط منزل بلا استفاده به خود رها شده اند و نگاه های دیگران را به خود جلب می کنند.

بعضی از فضاهای منزل را به سختی می توان مبله کرد. در این مقاله کوتاه می خواهیم 8 ترفند عالی به شما معرفی کنیم که با استفاده از آنها نقاط خالی و پرت منزل خود را پر کنید.

filling_empty_spaces_interior_design

filling_empty_spaces_interior_design

پر کردن فضاهای خالی و پرت منزل

اگر در منزل شما فضاهای پرت و خالی وجود دارد که نمی دانید چگونه آنها را پر کنید و از این بابت دائم ناراحت هستید این 8 ترفند را برای این معضل بکار بگیرید.

ترفند اول: استفاده از گیاهان خانگی و گلدان

در گوشه ها و نقاط کور منزل خود اگر فضای خالی می بینید که بیش از حد خود نمایی می کند و نگاه های دیگران را به خود جلب می کند می توانید با قرار دادن یک یا چند گلدان بزرگ که ارتفاع گل های آنها بلند است این فضاهای پرت و خالی را پر کنید.
با این کار هم دکوراسیون داخلی منزل خود را تکمیل می کنید و هم با قرار دادن گل و گیاه به خود و سایر اعضای خانواده تان روحیه می دهید.
قبل از اینکه برای خرید گل به فروشگاه مراجعه کنید حتما فضای خلی و پرت مورد نظر خود را در نظر بگیرید و گلدانی را انتخاب کنید که بتواند به خوبی در فضای خالی و پرت منزل شما جای بگیرد.

filling_empty_spaces_interior_design

filling_empty_spaces_interior_design

ترفند دوم : ایجاد فضای مطالعه

یکی دیگر از روش هایی که می توانید با استفاده از آن فضاهای خالی خانه خود را پر کنید ایجاد محلی دنج برای مطالعه است. اگر فضای مورد نظر به اندازه کافی جا دارد یک صندلی راحتی یا مبل راحتی در آن قرار دهید و محیطی دنج برای مطالعه خود و اعضای خانواده تان را فراهم کنید.
دقت کنید در کنار مبل می توانید یک چراغ مطالعه یا نوری که به وسیله آن چشم شما در حین مطالعه اذیت نشود را تامین کنید.
این اقدام مفید می تواند تغییر چشمگیری در فضای دکوراسیون داخلی منزل شما ایجاد کند و هم انگیزه مطالعه را در بین ساکنین خانه بالاتر ببرد.

ترفند سوم: تابلوهای هنری

گاهی پیش می آید که دیواری لخت و بدون هیچ وسیله تزیین کننده ای به حال خود رها شود و این نقص بر کل دکوراسیون منزل شما خود نمایی کند و نگاه های دیگران را به خود جلب کند.
یکی از بهترین و موثرترین شیوه هایی که با استفاده از آن می توانید فضای خالی دیوار خود را مزین کنید استفاده از تابلوهای هنری شیک و جذاب است.
با مشورت اعضای خانواده بسته به اندازه جای خالی که روی دیوار منزل خود یک یا چند تابلو هنری بخرید و روی دیوارهایی که بیش از حد خالی هستند نصب کنید.

filling_empty_spaces_interior_design

filling_empty_spaces_interior_design

ترفند چهارم‌: استفاده از فرش و قالیچه

در صورتی که در رواهر منزل خود فضای خلی زیادی وجود دارد و جا به اندازه کافی برای قرار دادن گلدان یا دیگر وسایل وجود ندارد می توانید با پهن کردن یک فرش یا قالیچه زیبا فضای راهرو منزل خود را پر کنید.
اگر در راهروی منزل شما هیچ چیزی پهن نیست استفاده از یک فرش یا قالیچه زیبا می تواند این نقص خالی بودن راهرو را برای شما جبران کند.
می توانید بر روی دیوارهای راهرو منزل خود در صورت خالی بودن تابلوهای هنری نصب کنید.

ترفند پنجم: نصب آیینه

از دیگر ترفندهای مفید برای پر کردن فضاهای پرت و خالی اتاق های منزل استفاده درست از آیینه است. آیینه نه تنها موجب بازتاب و تامین نور به فضاهای داخلی منزل شما می شود بلکه از لحاظ زیبایی منزل دکوراسیون داخلی منزل نقش کاربردی و مطلوبی از خود نشان می دهد.
در اتاق نشیمن یا در فضاهای دیگر که برای نصب آیینه مناسب است نسبت به اندازه فضای خالی شده، یک آیینه زیبا که با دیگر عناصر دکوراتیو منزل شما هماهنگی دارند نصب کنید و دیگر نگران فضای خلی در منزل خود نشوید.

پر کردن فضاهای خالی و پرت منزل

پر کردن فضاهای خالی و پرت منزل

ترفند ششم پر کردن فضاهای خالی و پرت منزل : ایجاد یک دفتر خانگی

با وجود اعلام قرنطینه های پی در پی از سوی دولت و رعایت فاصله گذاری های اجتماعی در ایام بیماری کووید 19 بسیاری از کسب و کارها ممکن است از راه دور و درون خانه انجام شوند.
بنابراین اگر اتاق های منزل شما فضای کافی و جا داری دارند که بی کاربرد به حال خود رها شده است می توانید قسمتی از فضای پرت خانه خود را برای ایجاد یک دفتر داخل خانه در نظر بگیرد که هم فضای پرت داخل منزل شما پر شود و هم بتوانید با رعایت فاصله گذاری های اجتماعی کار خود را از دفتر خانگی انجام دهید.

ترفند هفتم: استفاده از آباژور یا میز

در اتاق نشیمن یا اتاق های خواب بعضا فضایی خالی وجود دارند که شما می توانید برای پر کردن آنها از چراغ های آباژور پایه دار یا یک میز کوچک که گلدان یا وسایل تزیینی روی آن باشد استفاده کنید که از این طریق علاوه بر پر کردن فضای خالی به زیبایی دکوراسیون منزل خود کمک می کنید.

پر کردن فضاهای خالی و پرت منزل

پر کردن فضاهای خالی و پرت منزل

ترفند هشتم پر کردن فضاهای خالی و پرت منزل : استفاده از مجسمه

مجسمه ها یا تندیس ها یکی از مناسب ترین و زیباترین وسایل تزیینی هستند که همیشه برای زیبایی بخشیدن به فضاهای خانه از دیر باز تاکنون مورد استفاده مردم قرار می گرفتند.
در راهروها ، اتاق ها یا کنج و گوشه هایی که فضای خالی و بی کاربرد وجود دارد می توانید با نصب و قرار دادن یک مجسمه فضای خلی را پر کنید و بر زیبایی دکوراسیون داخلی منزل خود بیفزایید.

جمع بندی

بسیاری از ما در منزل خود فضاهایی را مشاهده می کنیم که خالی هستند و هیچ کابردی ندارند. با اینکه شاید دکوراسیون منزل شما چیزی کم ندارد و همه چیز طبق اصول سرجایش قرار گرفته ولی بعضی از نقاط منزل بلا استفاده به خود رها شده اند و نگاه های دیگران را به خود جلب می کنند.
در این مقاله سعی کردیم با ارائه و معرفی چند روش به شما در پر کردن فضاهای بی کاربرد و پرت کمک کنیم. در صورتی که شما نیز ترفند و روشی دیگر می شناسید به ما و خوانندگان این مقاله معرفی کنید.

پر کردن فضاهای خالی و پرت منزل

سوالات متداول 8 ترفند برای پر کردن فضاهای خالی و پرت منزل

چطور دکوراسیون خانه را بهینه تر و زیباتر کنیم؟

راه حل های زیادی برای بهبود سطح دکوراسیون داخلی خانه وجود دارد. اما یکی از گزینه های مهم که اکثرا کمتر به آن توجه می کنند، پر کردن فضاهای خالی خانه است. در اکثر دکوراسیون های خانه فضاهای پرت و بی استفاده ای دیده می شود که می توانند به عنوان نقطه ضعف هر طراحی در نظر گرفته شوند. با داشتن ایده هایی مناسب جهت پر کردن این فضاهای خالی و پرت منزل می توان دکوراسیون و طراحی خانه را زیباتر و بهینه تر کرد.

چرا باید از گیاهان برای پر کردن فضاهای پرت خانه استفاده کنیم؟

استفاده از گل و گیاه چه به عنوان طراحی و دکور فضاهای اصلی و چه برای دکوراسیون و چیدمان فضاهای پرت و خالی خانه می تواند تاثیر چشم گیری روی چگونه دیده شدن فضا داشته باشد. گل و گیاهان می توانند خود به یک نقطه کانونی تبدیل شده و روحیه و انرژی کلی هر فضایی را افزایش دهند.

آیا آینه ها می توانند گزینه خوبی برای پر کردن فضای پرت و خالی منزل باشند؟

آینه ها یکی از هوشمندانه ترین ترفندها دکوراسیون فضاهای پرت و خالی خانه هستند، چرا که می توانند علاوه بر پر کردن فضاهای خالی با بازتاب نور به افزایش روشنایی و انرژی خانه نیز کمک کنند. در نتیجه نه تنها با استفاده از یک آینه می توان فضاهای خالی را پر کرد بلکه می توان از یک عنصر دکوراتیو شیک و جذاب در فضا استفاده کرد و نور و روشنایی بیشتری را نیز به خانه افزود.

5/5 - (28 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.